Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1845
Hei!

Jeg har fått sett så vidt på den nye betaen som ligger spredt rundtom på nettet nå, og den virker ganske overbevisende. Har ikke testet det, bare sett bittelitt på når noen andre holder på.

Jeg har lest rundt på nettet, mye om at beta build 7000 er mer stabil enn Vista er, og at driverkomitabilitetene er utmerket. Ut i fra det jeg har lest på nettet, og sett av OSet, så kan jeg ikke se noen grunn til ikke å installere denne betaen og bruke den som primært OS til Win7 ligger i hyllene, og kjøpe det da. Noen som har noen motargumenter? Erfaringer (positive og negative)?
Jeg har ikke noe erfaring med os'et, men det er noe som sier meg at man ikke burde bruke beta produkter fra microsoft da fullversjonene fortsatt som regel er fulle av hull og annet snusk.. Refererer til de utallige sakene jeg har lest rundt vista og det seneste sikkerhetshullet i IE.

Når ikke fullversjonene strekker til tviler jeg på at betaversjonene er noe tryggere... Men jeg VEIT jo ikke, så du får vel bare prøve. Ønsker deg lykke til uansett.
Sist endret av Beis; 4. januar 2009 kl. 04:05.
det funker fett lastet det ned for noen dager siden

gasnke bra men minner meg EXTREMT mye om windows vista
Sist endret av stec0; 4. januar 2009 kl. 04:25.
Vel, motargumenter er vel at det faktisk er en Beta version av operativsystemet. Tenk deg at operativsystemet er det du bruker hver dag til å behandle (sensitiv) informasjon og dagligdagse gjøremål. Det er altså ingen garanti for at det ikke er fullt av sikkerhetshull og bugs. Hvis du sitter i noe viktig og det kræsjer, er det høyst sansynelig at det er en feil i operativsystemet som da er beta.

Tenk også på at få utviklere har kommet ut med drivere som er laget for windows 7 (Vet at en del drivere fungerer, men fortsatt ingen garanti for at alt fungrerer.)

Hvis du skal bruke en maskin til dagligdagse ting, bruk et ferdig og oppegående operativsystem som du vet ikke kræsjer og er fullt av sikkerhetshull. Beta er til for å testes, ikke "normal bruk" i mine øyne. Hvertfall ikke noe så viktig på en maskin, som operativsystemet.

Hvis du derimot har lyst til å teste det, kan jeg anbefale å prøve det i en virtuell maskin. Jeg har hørt at Virtual PC skal fungere http://www.microsoft.com/windows/dow...c/default.mspx . Jeg fikk ikke til å dele min trådløse internett med windows 7 i VirtualBox fra Sun http://www.virtualbox.org/ .
Sist endret av Gisse; 4. januar 2009 kl. 05:12.
Hm. Jeg har Build 6956, men er forskjelden egentlig stor?

Som en annen sa, så minner det litt om Vista, men jeg syns det virker litt som en krysning av Ubuntu og Vista. Er forsåvit ganske fornøyd, men jeg merker at det er Beta. For eksempel så funker ikke bakgrundsbildene som det skal. Noen ganger blir bakgrunden svart istedet for det valgte bildet. Det er også litt leit at Daemon Tools ikke funker. Det hadde spart meg for mye tid og brenne-DVDer.

Men jeg er altså fornøyd nok til å bruke dette som ett helt vanligt OS. Jeg tar kansje en kjempesjangs, men nå har jeg fylt opp med såpass at det bare hadde vært stress å bytte OS.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
En beta mer stabil en en stableversjon med servicepacks og hotfixes?

Fat chance.

Personlig har min Vista installasjon stått å surret nå i 40 dager uten boot, og spiller spill en par ganger i uken, kjører også en god del applikasjoner til enhver tid, og driver opptak o.l.

Vista sluttet å være ustabil for to år siden.
Takker for respons. Tror jeg vil teste betaen i noen dager, for å få en følelse av hvordan den fungerer, så heller bestemme meg da. Kan gi en tilbakemelding på hva jeg syntes her etterpå Igjen, takk for respons!
Jeg har Windows 7 build 7000 inne, ikke primært da. Men har lekt meg rundt med det en stund nå å funnet en bug.
Når jeg laster ned torrent med utorrent til min eksterne harddisk (mybook), så får jeg blåskjerm. Funker fint å laste med utorrent til intern disk.

Ellers har jeg ikke merket noen bugs, ganske imponert over hvor rask windows 7 er.
Windows 7 (build 7000) er testet en rekke steder.
zdnet.com har konkludert med at Windows 7 er langt mer overlegen enn XP og Vista.

Hørt at Microsoft ikke vil gå i den samme fella som tidligere ved å gi ut en ustabil beta uten gode nok drivere.

Windows7 skal videre kunne kjøres på en maskin med ca. halvparten av det som er kravet for at Vista skal kjøre optimalt.
På slik måte skal Windows7 erstatte XP når det gjelder alle de nye nett-pcene
Sitat av Sparkey Vis innlegg
Windows 7 (build 7000) er testet en rekke steder.
zdnet.com har konkludert med at Windows 7 er langt mer overlegen enn XP og Vista.
blahblahblah
Vis hele sitatet...
Sitat av zdnet.com
http://blogs.zdnet.com/hardware/images/02-01-2009-12-34-11.png
http://blogs.zdnet.com/hardware/images/02-01-2009-12-35-16.png
Vis hele sitatet...
Eneste minus jeg så var at xp var flinkere til å flytte små filer, og div.andre småting. Tenker meg at det er fordi M$ byttet ut den raske kopieringen med denne treige greia jeg bruker med vista nå
Det blir nok bra
Installert Windows 7000 betaen, og er foreløpig fornøyd. Ikke opplevd noen form for unormaliteter så langt. Har installert FF3, WinAmp og uTorrent. Så er det bare å vente litt, bruke det, og se hvordan den er. Tenkte å installere spill og litt forskjellig, for å se hvordan det fungerer. Etter å ha installert fungerte nettverkskortet i hovedkortet uten å installere øvrige drivere, men ikke det trådløse nettverkskortet. Slik var det også med XP da, så er ingen downside.

Her er mine specs:

- 4GB Ram
- AMD Athlon 64 x2 Dual Core Processor 5600+ 2,81GHz
- Nvidia Geforce 8800 GT
- 500GB HDD (upartisjonert)
Sist endret av tagefo; 6. januar 2009 kl. 16:36.
Noen som har screenshots
Sitter med Windows 7 på Dell Latitude 531! Dårlig pc, men windows 7 funker fjell! Nå skal det testes. Noe jeg la merke til er at ingen drivere er nødvendige, trådløst og lyd osv. veldig bra sålangt.
Sikkerhetsklarert
Sliter med å installer det jeg.
Har forsøkt 3 forskjellige 'releaser' av build 7000 nå, alle sammen tryner på punktet "Expanding files" under installasjonen. Noen filer som mangler/er korrupte.
Har ikke opplevd at installasjonen kræsjer, men opplevde at det var noen steder det stod veldig stille veldig lenge under installasjonen. Det er jo tydelig at PCen arbeider, men det vises ikke på skjermen. Regner med dette er noe Microsoft ordner til releasen. Jeg nevnte tidligere at det trådløse nettverkskortet ikke fungerte uten å installere drivere. Dette viste seg å være feil, den VAR installert, bare jeg som ikke oppdaget det. Dermed har jeg så langt ikke opplevd EN eneste feil med denne betaen.
Jeg kan nevne at broren til kjæresten min opplevde bluescreen i sammenheng med noen harddisker i raid. Men han hadde visst ikke noe problem med dette lenger.
Sist endret av tagefo; 8. januar 2009 kl. 00:20.
Sitat av Beis Vis innlegg
Jeg har ikke noe erfaring med os'et, men det er noe som sier meg at man ikke burde bruke beta produkter fra microsoft da fullversjonene fortsatt som regel er fulle av hull og annet snusk.. Refererer til de utallige sakene jeg har lest rundt vista og det seneste sikkerhetshullet i IE.

Når ikke fullversjonene strekker til tviler jeg på at betaversjonene er noe tryggere... Men jeg VEIT jo ikke, så du får vel bare prøve. Ønsker deg lykke til uansett.
Vis hele sitatet...
Dette er egentlig veldig bullshit. Windows XP var også en bunnsolid BETA, som var fullt mulig å bruke helt siden rundt Beta 2 og frem til RTM. Jeg husker det var mange i mitt miljø som skiftet ut 98 og 2000 med XP lenge før den ble sluppet, men eneste klagen den gang var vel helst at startmenyen var forandret. XP var dog bare en kosmetisk endring av 2000 (NT 5.0 til NT 5.1), og de fleste vil nok si det samme om endringen fra Vista til 7 også (NT 6.0 til NT 7.0). Windows 7 er altså et bunnsolid OS allerede som BETA, fordi utviklingen mest har dreid seg om å forbedre Vista enn å overgå Vista.
Noen som vet om "public" betaen som Microsoft slipper den 9ende er build 7000 eller noe nyere?
Sist endret av Stigern; 9. januar 2009 kl. 00:18.
Sitat av Stigern Vis innlegg
Noen som vet om "public" betaen som Microsoft slipper den 9ende er build 7000 eller noe nyere?
Vis hele sitatet...
Håper at det er en nyere utgave, mer har vært snakk om at utgaven som er ute på piratsider er utgaven som skulle utgis som beta.

Vi trenger ikke å vente så mye lengre før vi får svar. Sove på det pluss litt til:
Come back the afternoon of January 9.
Vis hele sitatet...
Her kan du laste ned Windows7 demoen når den kommer ut 9.jan.
Takk for et kjappt svar, vurderer å bytte til Win7 når den kommer. Har kjørt 7000 builden på en annen pc en stund nå.
Og virker i og for seg veldig stabil og fin
Sikkerhetsklarert
Flere som har problemer med MSN 9 på Win7?
Maskinen fryser instantly når jeg starter opp msn. Det samme skjer forøvrig når jeg prøver med fullscreen på youtube.

Ikke helt stailt enda, men hva kanman forvente av en beta?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av ting Vis innlegg
endringen fra Vista til 7 også (NT 6.0 til NT 7.0)
Vis hele sitatet...
Har ikke fulgt så mye med i det siste, men når jeg prøvde en beta tidligere var det kjerne 6.1. Har de gått over til 7.0 i de nyere versjonene?
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Flere som har problemer med MSN 9 på Win7?
Maskinen fryser instantly når jeg starter opp msn. Det samme skjer forøvrig når jeg prøver med fullscreen på youtube.

Ikke helt stailt enda, men hva kanman forvente av en beta?
Vis hele sitatet...
Funker fint her, men en irriterende ting er at msn åpnes i to "vinduer". Et av vinduene vil alltid ligge på taskbaren, så håper msn fikser dette!

Edit: leif
Sist endret av krolsen; 10. januar 2009 kl. 11:25.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Har ikke fulgt så mye med i det siste, men når jeg prøvde en beta tidligere var det kjerne 6.1. Har de gått over til 7.0 i de nyere versjonene?
Vis hele sitatet...
Windows 7 vil, logisk nok, bli shippet som versjon 6.1. Kan lese mer om hvorfor her: http://windowsteamblog.com/blogs/win.../14/why-7.aspx
tagefo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Flere som har problemer med MSN 9 på Win7?
Maskinen fryser instantly når jeg starter opp msn. Det samme skjer forøvrig når jeg prøver med fullscreen på youtube.

Ikke helt stailt enda, men hva kanman forvente av en beta?
Vis hele sitatet...
Har ikke opplevd noe av dette. Kjører den nyeste MSN, altså Windows Live Essentials. Den pakken skal, i følge Microsoft, fungere med Windows 7 Beta. Ballmer som sa det på pressekonferansen.
:(){ :|:& };:
trond89's Avatar
Har kjørt Win7 siden i går å så langt så har det bare vært problemer med daemon tools og tversity(PS3 Media Server er mye bedre), men erstatningsprogrammer er funnet og nå fungerer alt knirkefritt.
Noen som har fått til GTA IV til Win7?