Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 714
Jeg fikk en datamaskin i fanget her om dagen, "Fiks den uten at noe blir slettet, så skal du få 1000kr av meg!".. dette er en kompis av meg med alt for rik pappa, bare så det er sakt :P

problemet: Nå jeg starter datamskinen ser alt normalt ut.. ingen feilmeldinger eller annet fyfy!
Men når jeg har skrevet inn brukernavn og passord, da rebooter den etter 2 sekunder, hver eneste gang!

Noen som har tips til å fikse dette?
Han har maskinen sin på usikrett WLAN og null brannmur. eneste av "sikkerhet" er en fsecure fra ventelo.
Så jeg satser egentelig på virus o.l..

Han har klaget over at maskinen har vert sykt treg i det siste, og at datamskinen "jobber" hele tiden.

Ehh.. hjelp?
Sikkerhetsmodus da, så ser du om du finnr ut noe mer der.
hvordan kommer jeg inn i sikkermodus?

Jeg var på maskinen dagen før dette skjedde og kjørte en scan, null feil funnet...
Hvilket OS er det?
Sikkerhetsmodus er F8 under oppstart (etter bios, før loading av windows).
om det går nøyaktig like lang tid mellom hvergang den skrur seg av. feks akkurat 2 min.
så hadde jeg trodd det var virus.
du kan jo prøve å være litt rask, å laste ned noe som rødder opp i registret...
eller google "Disable the Shut Down Command"
om det ikke er det som er feil.
jeg ville datt ut harddisken å satt den i en annen pc, flytte alt brukbart over til en anna disk. å formatere laptoppen
åså sette alt av filer osv tilbake, da er den bra

om det fortsatt skjer etter reinstall så er det vel hardware.

EDIT: åja 2 sec ja ... da blir det litt værre
Sist endret av Irulan; 12. desember 2008 kl. 12:23.
mhm... jeg er ikke sååå kjapp at jeg klarer det på 2,sek:P

datamaksinen er fra hjelpemiddelsentralen, så det nekter å røre hardwaren dersom den har blitt formatert.. så jeg er litt usikker på hva som er rett fremgang her :P

Btw: Xp, husker ikke om det er home eller pro.

Det er egenteli ikke noe som han trenger på maskinen, foruten om et par verdiløse dokumenter som han aldri kommer til å se på igjen.. han er bare litt sær :P
du kan også boote opp med noe annet (backtrack feks) for å kopiere ut de dokumenta da?

skjønte ikke helt hva du mente med . nekter å røre hardwaren dersom den har blitt formatert..
Hehe, husk at han sa at du får 1k hvis noe IKKE blir slettet...

Hvis den er fra hjelpemiddelsentralen, har du lov til å ende i BIOS osv da?
Sitter å styrer med en slik maskin akkurat nå, som også rebootet seg 2 sek etter innlasting av bruker. Kom deg inn i sikkerhetsmodus. Start opp msconfig, og deaktiver alle oppstartselementer under fanen oppstart. Så restarter du maskinen og prøver på nytt med vanlig windows. Reaktiver 3 og 3 elementer (skriv de ned)inntil du får samme problem på oppstarten. Gå så inn i sikkerhetsmodus og fjern et av elementene, reboot tilbake i vanlig windowss. Gjenta inntil du har funnet hvilket element som forårsaker problemet.

Løsningen, med mindre det er noe veldig viktig, vil være å bare la være å laste det elementet. I mitt tilfelle ser det ut til at det er noe fra ATI som er problemet.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Hehe, husk at han sa at du får 1k hvis noe IKKE blir slettet...

Hvis den er fra hjelpemiddelsentralen, har du lov til å ende i BIOS osv da?
Vis hele sitatet...
Det er penga som frister :P

nope, dersom de får inn en maskin som ikke er 100% orginal, da bare sende de den i retur og skirver at de ikke tar ansvar for forrandringer som er gjort av bruker.
Dersom jeg trykker f8 i oppstartet kommer bare boot altervativer opp.. floppe, dvd eller HD...

Noen som har tips?

Og en viktig ting: Noen som vet hvor jeg finner drivere?
Er ingen på hjemmesiden demmes.. Asus..

Modell: V3-P5945GC
Skru av pc når den booter windows. Da hender det ofte du får spørsmål ved neste oppstart om du vil boot vanlig eller sikkerhetsmodus.
Sitat av Spacejim Vis innlegg
Dersom jeg trykker f8 i oppstartet kommer bare boot altervativer opp.. floppe, dvd eller HD...

Noen som har tips?

Og en viktig ting: Noen som vet hvor jeg finner drivere?
Er ingen på hjemmesiden demmes.. Asus..

Modell: V3-P5945GC
Vis hele sitatet...
Du trykker F8 for tidlig, velg HDD (marker og enter). Trykk så på F8 igjen.