Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1761
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Heisann sveisann!

Jeg har et slikt finurlig abonnement som fungerer slik at hver måned settes det in 400kr på mobilen min. Jeg ringer aldri for så mye, men om sommerferien er det kjekt og ha en 400-500kr ekstra siden venner og.l er i utlandet.

Men pågrunn av hyppig bruk av Skype og det faktum at jeg mistet mobilen min e tre måneder har jeg nå, etter å ha skaffet ny mob og overført abonnement. Ikke mindre enn 2000.- kr. 1000.- av disse er TOTALT unødvendige. Eksamens tia har tatt mye av oppmerksomheten så jeg glemte helt mobilenen min :P

Så nå til gullspørsmålet, hva kan man gjøre med 1000 "mobil penger"?
Jeg driter litt i pimping av mobilen min og internett spill osv. Noen gode forslag til hva jeg kan bruke denne 1Klappen til?

Snakker om luksus problem
Spare det til du får bruk for det?
Ringe til familie du ikke har snakket med på en stund?
Finn en nettbutikk å kjøp deg noe fint. Mange sider som støtter betaling via telefonen.
Tror det er mulig å betale kinobiletter online via filmweb med mobil. Skyt meg hvis jeg tar feil.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Gode forslag, men jeg har aldri sett en nettbutikk der man kan betale med telefon. Kinobilett, jo jeg mener også å ha sett noe slikt. Har Kino1 i Stavanger så det burde gå ann.

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Spare det til du får bruk for det?
Ringe til familie du ikke har snakket med på en stund?
Vis hele sitatet...
De som betaler mobilen, familien trenger ikke å vite noe om prosjektet mitt. Som student har jeg ikke råd til å betale 400kr selv, men de vil ha kontakt med meg, er såpass bortskjemt...
Sist endret av Sio; 22. mai 2009 kl. 22:03.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Aaah takker for linket. Jeg søkte gjennom forumet men fant ikke noen tråd som handlet om temaet Dette skal jeg lese gjennom.

Edit: Etter sjapp gjennomlesing på den andre nFF tråden om temaet ser det ut at de kun kom frem til payex.no og at trådstarter ikker forstod det helt eller noe. Skal se om jeg har mer flaks og om det er noe.

Ser fremdeles etter nettbutikker som tar imot mobil penger.
Sist endret av Sio; 22. mai 2009 kl. 22:07.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg sendt en mail til Payex og spurt dem om mulighetene jeg har med "mobil penger" også får vi se
Sitat av Sio Vis innlegg
Ser fremdeles etter nettbutikker som tar imot mobil penger.
Vis hele sitatet...
Rapidshare er ikke en nettbutikk, men de godtar telefon-penger. Om du kjøper en bruker der kan du gå på download-spree i noen dager og fylle opp all ledig plass på maskinen din. RS har ekstemt mye kult stasj på serverne sine.
Sist endret av plohg; 22. mai 2009 kl. 22:22.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Hey takker på Rapidshare tipset!
Tenker om de har noen kule filmer jeg kan brenne så skaffer jeg meg fort noen nye DVDer.

Tenkte meg nok at programvare var der jeg ville ende. Eller noe liknende (digitale varer er ordet)

Det kuleste hadde vært og fått dette til skikkelige penger. Har nevnt det i mailen til Payex, krysser fingrene :P
Angående Rapidshare, hvilket nr. skal man ringe?
Viss du allerede har kjøpt premium på rapidshare kan jeg anbefale http://tvfreeload.com/forum/ , ligger mange linker til RS med det meste av filmer og serier!
Eller bli plusser på blink i evig tid :P
Du kan betale for annonser paa finn.no torget med mobilen
Du kan også få ut disse pengene om du kontakter telefonselskapet ditt. Vil anta at det er Netcom du har?
Ring telenor på 05000. Da bruker man mye penger. Hvertfall det jeg har gjort i det siste. Har gått fra 2000 til 1800 ca.
Kjøp deg warserver
Payex gogogo?
Sist endret av maggis0; 23. mai 2009 kl. 00:35.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Payex sendte meg denne mailen
Sitat av PayEx
Hei Sondre.

Ja, det var et spennende problem og ha
Jeg anbefaler at du leser vår nettside om mobilhandel, her: http://payex.no/privat/konto/mobilhandel.aspx

Desverre er det ikke mulig og fylle på din PayEx konto via mobil.
Du kan derimot benytte mobilen som betalingsmiddel hos mange av våre brukersteder, som feks Tv2 Sumo, Buyandread og mange fler.
Vis hele sitatet...
Da var PayEx spurt pent. Jeg har det ikke travelt
Next skal jeg gjøre som Minigolf sier, og spørre Netcom. Men jeg er ganske sikker på at Netcom bare ler av meg hele veien til banken
Sist endret av Sio; 26. mai 2009 kl. 09:05.
Før var det mulig å kjøpe kino billetter via mobilen. Sist sommer brukte jeg over 1400.- på billetter. (kjøpte til venner så fikk jeg kontant tilbake osv også.)

Hadde litt samme problemet som deg.
www.dvdhuset.no

kjøp deg en fet dvdboks!
Skal kunne fylle opp "Kinosonen" kontoen via mobilen