Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 877
Hei!


Har tenkt a kjøpe meg nytt kabinett. Helst helt gjennsomsiktig med gult lys eller ingen lys! Har GeForce 9800Gtx+ SLI (altsa 2 skjermkort) Derfor trenger jeg plass til det og bra kjøling!
Har ikke mye penger! Max 1000,-

Takk...
Ser ikke ut som det er noen vifter her?
Det var desverre det eneste "gjennomsiktige" kabinettet jeg fant. Men en vifte er vel ikke særilg dyr. De kan du jo få helt ned i 50 kroners klassen.
Men jeg vil ikke sette det inn selv.. Skal jef da kjøpe f.eks. det kabinettet 3-4 vifter ogsa sende pcn min det nye kabinettet og de 3-4 viftene inn til en mann? (hvor kan jeg kjøpe vifter)

takk
Vifter kjøper du på samme siden. (microplex)
Sist endret av krolsen; 9. februar 2009 kl. 21:51.
Jeg vet ikke hvilke vifter jeg trenger og hvor mange. Kan dere nevne hva jeg trenger/sende link.?
Det jeg ikke skjønner er hvorfor du skal ha to skjermkort. Det er da strengt tatt ikke nødvendig med mindre du driver med filmredigering, har spill som har syke grafikkrav eller lignende. Selv vil jeg tro at strømforsyneningen, prosessoren og skjermkortet utgjør godt med kjøling i seg selv. Men det kan fort bli for varmt. Jeg vil tro du kun trenger en liten og billig vifte.
Jeg skal ikke ha 2 skjermkort alikavel:P hehe! men kan du linke meg til viften?
http://www.microplex.no/aspx/loginVn...,%20luft&a=vis

Men det kommer helt ann på deg. Hva er du på leting etter? En billig vifte?
Sist endret av sk1ppy; 9. februar 2009 kl. 22:22.
Det er sikkert fordi det er kult. Selv foretrekker jeg minst mulig vifter/støy men så spiller jeg begrenset og da. Måtte skifte cpu-viften nå da den sto helt stille, og ting begynte å krasje når tempen lå opp i 115-120 C. Fant et gammelt hk og snappet av viften, nå ligger alt under 50 grader Kanskje jeg er gammeldags, men etter et par dager pause virker nå ihvertfall windowsboksen igjen.- Noen som vet hvor høye temperaturer man kan komme opp i, uten ugjenopprettelig skade på cpu ( gammel amd ) ?

Ontopic : Vista223 du trenger en liten billig vifte som passer i festet ditt, du finner den på en av linkene her, festes ofte med fire skruer..
Det du trenger er en vifte som passer inn under disse målene.

Vifteplasser
Foran : 1x80mm stk.
Bak : 1x80mm stk.
Toppdeksel : 1x80mm stk.
Sidedeksel/dør : 2x80mm stk.
6x sånne koster jo ikke mer enn 174,-
Da får du fylt opp alle vifteplassene, men skal du ha litt bedre og mer stillegående vifter blir det dyrere..
Sist endret av drittunge; 9. februar 2009 kl. 22:44.
Billige vifter OK, trenger ikke no stillegående vifet :P

Dumt det ikke følger med skruer da. Hvor skal jeg fa det fra? er ikke det no standard vifteskruer eller no?
Sist endret av vista223; 9. februar 2009 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://www.netshop.no/aspx/loginVnet...815&plid=91815 GOO for it,
Anbefaller den, er ikkje gjennomsiktig eller gule lys men er et monster når det kommer til nedkjøling
veldig stillegående ;D
Sist endret av demolisher; 9. februar 2009 kl. 23:08.
Sitat av vista223 Vis innlegg
Billige vifter OK, trenger ikke no stillegående vifet :P

Dumt det ikke følger med skruer da. Hvor skal jeg fa det fra? er ikke det no standard vifteskruer eller no?
Vis hele sitatet...
Det følger jo med skruer. "gull" skruer. I følge nettsiden
Star, medfølgende skruer: Nei!

Det kabinettet har broren min.. Funker bra det ja! Vil ha gjennomsiktig som jeg kan sette et par lys her og der osv
Sist endret av vista223; 9. februar 2009 kl. 23:24.
Pleier alltid å følge med et lass med skruer når du kjøper kabinett, har aldri vært borti det kabinettet, men regner med at de ikke er så kjipe på skruene..
Slik star det: Annet
Tilkobling : 3-pins
Temperaturstyrt : Nei
Inkl. viftestyring : Nei
UV-reaktiv : Nei
Inkl. skruer : Nei
Med lys : Nei
Ledningslengde : 25 cm

vil du anbefale et annet gjennomsiktig kabinett drittunge?
Sist endret av vista223; 9. februar 2009 kl. 23:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tja, jeg vil vel egentlig ikke anbefale gjennomsiktig kabinett, men det er jo meg
Siden de er kjipelars på skruene må du kjøpe i tillegg..

http://www.microplex.no/aspx/produkt...spx?plid=92914
http://www.microplex.no/aspx/produkt...px?plid=110647
Jeg ville også annbefalt å kjøpt et annet kabinett en disse gjennomsiktige. De har vel en tendens til å bli veldig skeife. Ser nesten som de skal falle sammen som dominobrikker.
Jeg ville slengt på 200,- kr for et mye mer solid og pent kabinett fra Lian Li. Personlig har jeg et Lian Li fulltower som jeg er veldig godt fornøyd med. Ingen plast, alt er aluminium og holder mye lengre om du skal flytter på maskinen til forskjellige steder ganske ofte, om du kanskje laner mye.

http://www.microplex.no/aspx/produkt...px?plid=111024

Det geniale for deg med dette kabinettet, er hvis du skal sette inn ett ekstra skjermkort senere (SLI). Har bra kjøle egenskaper til ekspansjonskort.
Kan dere finne et gjennomsiktig kabinett med vifter? sa jeg slipper a fikle med det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du ikkje vil legge egeninnsats i det selger t.d. Dell ferdige PCer.