Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 667
Har en gammel dell pc liggende, som jeg har tenkt til å prøve og kjøre server på. Men når jeg trykker inn På-knappen skjer det ingenting. Dette er nok hardware-problemer. Hardware er desverre ikke min sterke side. Det er vel vanskelig og gi et konkret svar når dere ikke har sett maskinen, men håper dere kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan få den til og funke igjen.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sjekket bryteren på strømforsyningen?
Om det er absolutt null liv i maskinen når du forsøker å slå den på, så ville jeg testet med en annen strømforsyning først og fremst.
(om det da er en stasjonær maskin, hvilket jeg bare tok for gitt.)
Sist endret av dain; 17. desember 2008 kl. 21:52.
Først kan du gi oss noe info.

Steg en er om det er en bærbar eller en stasjonær maskin.
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Beklager. Det er en stasjonær.

Edit: Diodene lyser inne i maskinen.
Sist endret av vonS; 17. desember 2008 kl. 21:57.
da kan det hende at du ikke har plugget power knappen på riktig pins på HK. Sjekk manualen for HK.
Spinner viftene opp, men skjermen forblir svart? Isåfall kan det være CPUen er gåen.
Sitat av hayer Vis innlegg
Spinner viftene opp, men skjermen forblir svart? Isåfall kan det være CPUen er gåen.
Vis hele sitatet...

Han sa at det ikke skjer noe som helst når han trykker på power knappen.
Gå over kabler inni pc. Tydlig at hk får strøm hvis diodene lyser. Mest sansynlig def. hk.
Eller ødelagt bryter. Om ingenting funker napper du ut all unødvendig hardware. cd-rom, hdd, ram(ett og ett kort), ekstra kort osv.. bare for å utelukke de delene.
Sist endret av krolsen; 19. desember 2008 kl. 14:16.
test først og fremst strømbryteren. Åpne PC'en og finn (mest sannsyntlig) størte klyngen med jumpere hvor det (forhåpentligvis) går en mye ledninger ned på. Se etter "Power, Power Switch, Power SW, Power ON" eller lignene, skal være TO (2) pinner. Skrap borti begge to samtidig med et skrujern, kronestykke,nøkkel,skei, binders w\e

lykke til!
Støttes!
Får håpe det er pw switch som er defekt. Når jeg feilsøker kobler jeg alltid ut bryteren.
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Maskinen er pælmet, fordi den ikke var noe og ha. Problemet løst