Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1525
Heisann

Er det noen her inne som vet hvordan jeg kan få koblet opp trådløs router opp mot UPC sitt modem, UPC sier det er muligt men vill ikke hjelpe med dette siden de foretrekker og selge flere ip`r til kunden, en at han kobler en router til, Jeg har 3 maskiner med trådløt hjemme, Men da jeg koblett den trådløse routeren til modeme så får jeg full connectivity til den trådløse, Men kommer meg ikke på nett, Satt og fomlet i blinde igår men kom ingen vei. Må jeg sette det som en PPPoE kobling siden det er kabel modem. Selv prøvde jeg men fikk det ikke til. Hva og hvordan må jeg sette opp routeren til for og komme på nett og slik at Den trådløse deler ut ip`r til mine 3 maskiner. Beklager hvis det er litt dårligt beskrevet, Men håper noen her inne forstår problematikken og kan hjelpe meg med en løsning.

Mvh

Cains
Hvilken type trådløs ruter?
Trådstarter
64 2
det er en Dlink airport 614+, Hadde vært fint om noen hadde en Ide. :-)
Skal være ganske plug and play med d-link sin 614+ mot upc. Skal heller ikke bruke PPPOE oppkoblingen der. Sett på dynamisk ip. Sjekk også at routeren din får tildelt en ip adresse fra modemet. Det mener jeg å huske er en 83,xxx.xxx.xxx adresse. Uansett så skal den være public ihvertfall.
For at dette skal virke tror jeg du må klone MAC-adressen, som er registrert hos UPC/Get, over til routeren din. Dette blir da MAC-adressen på den pc-en som er/var koblet til Internett. Se manualen til routeren for hvordan dette gjøres hvis du er usikker. Det er ingen tryllekunst, så det bør gå greit.

Det var hvertfall slik jeg gjorde det hos en bekjent for en stund tilbake.
Jeg har internett fra UPC (Chello Pluss). I tilegg har vi 3 pcer i huset som hver har trådløs nettverkstilkobling. Routeren vi bruker er av samme type som du har. D Link 614+. Det var ikke verre enn å plugge i nettverkskabelen fra UPC sitt modem og til routeren. så må du jo selvfølgelig legge inn programvaren fra det trådløsekortet, så skal pcn motta ipadressa og koble til automatisk.

Det med at UPC ikke vil hjelpe dere er forsåvidt noe jeg skjønner. De vil heller selge sine "varer" enn å hjelpe og konfigurere hardware/software til et annet firma. Men for all del, ikke vær så dum at du kjøper flere ip adresser. Det er helt unødvendig. Sjekk heller (nettverks)instillingene til routeren/pcn din.

Det mener jeg å huske er en 83,xxx.xxx.xxx adresse.
Vis hele sitatet...
Jeg har ihvertfall en ip adresse som begynner med 84.

Men det varierer nok fra hvor i landet du bor etc.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
IP-adressene til Get bredbånd (Tidl. Chello) starter på 84.

Det at Get ikke supporterer (trådløse) rutere er fordi at Get blir holdt ansvarlig om en kunde fucker opp noe som ikke Get eier. Modemet er eid av Get, og Gets kundebehandlere vet hvordan modemet fungerer. Hvordan 1000 forskjellige rutere virker vet ikke en gjennomsnittlig kundebehandler.

Modemet fra Get kjører DHCP, og deler ut IP til ruteren automatisk.