Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1007
Heisann igjen folkens,

Sitter her på jobb og "Prøver" og finne utav Excell, Saken er det, jeg har et dele kabinett med hauer av skuffer, I hvert kabinett ligger det diverse ymse deler, Saken er det, Jeg vill lage et excell ark som regner ut hvor mye jeg har igjen i Kabinettet hvis jeg Fks har 50 sender ut fem, Dvs Fks, =A2(Lager Stock) - A3 (Deler jeg sender ut) =Sum, Problemet er, si at A2 er "Lager Stock" og jeg sender ut den ene dagen 5 da har jeg 45 igjen, Men neste gang jeg sender ut vill jo antallet jeg sendte ut fremdeles bli regna ut i fra 50 (Den gamle lager stocken). Er det en Formel på og "oppdatere" Lagerstocken utifra siste utsendelse.? Ikke lett og forklare dette her, Men jeg har da prøvd.
Ok jeg har det. Kan du gi meg mailen din, så sender jeg excel boka. Vet ikke åssen jeg kopierer koden..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Excel er feil verktøy for jobben. Det du vil ha er en database. Excel er ikkje en database, men et regneark

Bruk MS Access, PHP+mysql, Openoffice Base + mysql, eller kva som helst anna enn regneark.
Trådstarter
64 2
Hva blir det letteste Programmet og bruke da Vidarlo? Er igrunnen Fu**ed på det som går med database ting, hadde jeg hatt kunskap så skulle jeg lagt det til slik at når minimumet i den ene hylla var vekke ble jeg varslet samt at "Vendoren" Jeg får varene fra ble listet, Men igjen, Gud kor talentlause eg e på dette her *Ler* Derfor tenkte jeg excel var simpelt og greit, Men er det noen her inne som har en "Mal/Spreadshett" Jeg kunne fått? Frekkhet varer lengst :-) eller et tips til et ufyseligt enkelt program for mitt bruk. Og Hedning! Jeg poster Priv til deg , Utroligt bra respons på så kort tid.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Access eller OOBase er vel lettast vil eg sei. Men for all del, excel er totalt uegna.

Beste løsninga er nok oobase og mysql, sidan du då enkelt kan lage webfrontend, integrere mot nettbutikk o.l.
Vedder en appelsin på at du finner noe som er nær perfekt tilpasset ditt behov på sf.net, hvis engelskkunnskapene dine er gode nok.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bread
Vedder en appelsin på at du finner noe som er nær perfekt tilpasset ditt behov på sf.net, hvis engelskkunnskapene dine er gode nok.
Vis hele sitatet...
enklare å finne ting på freshmeat.net, siden det er en katalog over tilgjengelig programvare og ikkje et repos...
Sitat av bread
Vedder en appelsin på at du finner noe som er nær perfekt tilpasset ditt behov på sf.net, hvis engelskkunnskapene dine er gode nok.
Vis hele sitatet...

sikker på at du er trygg nok på din sak, at du tør å vedde en hel appelsin??.. eg hadde begynnt med en halv.. inntil eg var helt sikker