Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 8290
Jeg fikk følgene SMS fra 2077 i dag:

"Hello! Gratulerer fore bli medlem av sale24.no. Fra ne vil du motta rabatter direkte til telefonen. Hvis du xnsker e avbryte tjenesten, kan du ge www.sale24.no. Ha en fin dag!"

Direkte avskrift inkludert skrivefeil og alt. Dette ser jo passe useriøst ut, og jeg har aldri bestillt noen tjeneste fra dem. Gikk på nettsidene deres: www.sale24.no, og fant blant annet ut at koster 25,- kr å få melding fra dem.

Prøvde å melde meg av tjenesten på linken på sidene deres, men det ser ikke ut til å skje noe som helst. Er redd jeg fortsatt er meldt på tjenesten, og at de tapper meg for penger.

Deretter gikk jeg på følgende side www.02139.no, og søkte opp nummeret 2077. Fant følgende:

Kode

PS WinCom AS
Kundeservicetelefon:	57748484
Adresse:	P.b. 1921, 0125 Oslo
E-post:	support@pswin.com
Webadresse:	http://www.pswin.com
Tjenester	Type	Info	E-post	Webadresse	Kundeservicetelefon
2027
CPA GAS SMS
----
----
----
2027
CPA SMS
----
----
----
2077
CPA MMS
----
----
----
2077
CPA SMS
----
----
----
2211
CPA MMS
----
----
----
2211
CPA SMS
----
----
----
2323
CPA SMS
----
----
----
2377
CPA GAS SMS
----
----
----
2390
CPA SMS
----
----
----
PSWinCom
CPA DIS
----
----
----
PSWinCom AS
CPA WAP
----
----
----

Prøvde å ringe dem, men får ikke noe svar så sent på dagen.

Noen andre som har opplevd liknende i dag, eller noen som veit hvordan jeg kan slippe å stresse med sånt drit senere? Noen som har en ide om jeg faktisk har meldt meg av tjenesten, etter å ha skrevet nummeret mitt i "Meld av"-feltet på siden deres?
Du kan vel ringe til mobiloperatøren og spørre de om de kan fjerne deg fra den tjenesten :-)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Space Cowboy
FrittTheBandit's Avatar
Trådstarter
Takk! Det skal jeg gjøre som første sak i morgen!
Hei, jeg har også fått samme melding som deg i dag. Jeg håper meldingen kun var en engangstilfelle, jeg har ikke frivillig meldt meg på noen slags abbonementstjeneste. Vennligst si ifra hvis du finner en måte å melde deg av på!
Mulig dette er en longshot, men alle som driver med sms tjenester skal avslutte tjenesten hvis du sender en melding med: stopp

Det er en bransjestandard, men vanskelig å garantere at det fungerer når de i utgangspuntket driver litt shady.

For øvrig, send et varsel til forbrukerådet om tjenesten, jeg gjorde det med en tidligere og de ble faktisk stengt ned(det var såklart ikke bare jeg som hadde klaget).
Så litt på www.sale24.no og så at det går an å avbryte tjenesten ved å skrive inn nummer. (Like under "Registrer nummeret ditt i systemet vårt")
Sendt følgende sms til dommeneeieren.

"Hajjo! Du ha nå bestille den kattefakta, for å stoppe. Sen jag ælsker katt til han 1337!"

Likte nemmelig ikke at du skulle vente til å mårra med å ta kontakt:-)

Fyller nok etter med litt fakta utover natta. Hater slike møkka folk.
Space Cowboy
FrittTheBandit's Avatar
Trådstarter
Sitat av kjodiz Vis innlegg
Så litt på www.sale24.no og så at det går an å avbryte tjenesten ved å skrive inn nummer. (Like under "Registrer nummeret ditt i systemet vårt")
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet. Har prøvd det. Men det skjer liksom ikke noe når man bruker den boksen.


Sendt følgende sms til dommeneeieren.

"Hajjo! Du ha nå bestille den kattefakta, for å stoppe. Sen jag ælsker katt til han 1337!"

Likte nemmelig ikke at du skulle vente til å mårra med å ta kontakt:-)

Fyller nok etter med litt fakta utover natta. Hater slike møkka folk.
Vis hele sitatet...

Hehe, kos deg.
Googlet navnet på siden (riktignok før han slettet etternavn og telefonnummer) tidlig i dag. "Daivaras Dubauskas" og telefonnummeret: 465 58 418.

Telefonnummeret stemmer ikke overens med det som er registert i infomasjon om nettstedseieren. Usikker på hva som er rett. Om det i det hele tatt er noen av dem som er riktige.

Ble forøvrig også tipset om å ikke skrive inn nummeret for å avbryte tjenesten fordi dette kan vise at nummeret er gyldig, og dermed aktivere tjenesten. (?)

Jeg sendte tips-melding til forbrukerombudet. Det er tydeligvis mange som har mottat denne type SMS fra nettstedet.
Ta kontakt med operatøren din, og få sperret for tjenester fra denne siden.
Så slipper du i allefall å få regning på det hele.
søkte på nummeret på iam.no. Fant følgende :P

ser ikke veldig legit ut akkurat.

http://www.iam.no/telefonkatalogen/f...kas-d4JtjpZwjA
Sist endret av Fredriker; 28. juni 2012 kl. 22:07.
Sale24.no/Globerta v/Tomas Eidukevicius har gjennom våre systemer sendt ut SMS til ca 13.000 norske mobilabonnenter med taksering på kr 25 pr SMS uten at det foreligger dokumentert samtykke til tjenesten. Sale24.no sin tilgang ble stengt torsdag 28/6 2012 kl 18:10. Vi arbeider sammen med teleoperatørene for å kansellere og refundere belastningene på berørte kunders mobilabonnementer. Det vurderes også fortløpende om forholdet skal politianmeldes.

Hilsen Torbjørn, ansatt i PSWinCom.
Sist endret av tormaroe; 29. juni 2012 kl. 00:02.
Nå står det forøvrig på nettstedet:

"Hei. I går 28.06.2012 oppsto det en missforståelse og det ble sendt ut en info melding til deg. Vi har kansellert alle transaksjoner og alle utgifter blir refundert. Vi beklager på det sterkeste, og håper det ikke har medført noe ulempe. Dersom dere har noen spørsmål, ikke nøl med å kontakte oss på epost eller telefon. Sale24 Team"

Hehe..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fikk å den meldinga her, og han sier han vurderer å anmelde det? Selfølgelig skal det anmeldes, han forsøkte å svindle oss. Regner med han bor på samme adresse som firmaet er registrert på siden det er en kjeller leilighet. http://kart.gulesider.no/query?what=...e=P10015627838 Bare sånn i tilfelle noen har lyst å gå "snakke" med han. Nå skal jeg gå å bombe emailen hans med den samme meldinga han sente meg, rundt 13000 av de