Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2863
Dette har sikkert vært et tema her før.

1:
Hvis eier har anmeldt saken til politiet (pga mistet/stjålet), da naturligvis inkludert IMEI-nummer;
Blir du da garantert oppdaget hvis du setter i et annet SIM-kort i telefon? Noen som har GOD kjennskap til politiets rutiner på det?

2:
Kan saken anmeldes til politiet uten at du oppgir IMEI-nummer? (Det vil si: har det noen hensikt...? bortsett fra ift forsikringsselskapet)

3:
Hvis du har tatt reset til fabrikkinnstillinger (og for eksempel det fortsatt ligger gamle bilder og filmer på mobilen ved oppstart): Kan det fortsatt ligge sporingsprogram som tidligere eier kan ha lagt inn, som kan spore deg opp via f.eks GPS?

På forhånd takk for alle svar.
Er du i besittelse av den telefonen eller har du mistet telefonen din?
Spiller forsåvidt ingen rolle, da trådstarter har stilt spørsmål urelatert til om det måtte være hans eller ikke.
Jeg vil forresten tippe at han mest sansynlig har funnet den / stjålet den.

1 Nei, som oftest prioriterer ikke politiet stjålne telefoner engang, regn det som henlagt.

2 Hvis de skulle funnet telefonen din / hans vil han jo kunne få den tilbake, så ja - er uansett en vits.

3 Ja det finnes programmer såvidt jeg vet som fortsatt kan ligge der etter du har tatt en reset, dog pleier ikke bilder ligge igjen om du har tatt en reset til fabrikk instillinger.
Ble ringt opp av søsteren min for en time siden der hun nevnte at hennes Iphone 4s er stjålet idag. Så ser jeg plutselig denne tråden xD yays

*Nehh jeg har ikke noe imot deg TS og ser deg ikke som den skyldige. Fikk bare så rare tanker da jeg plutselig så denne tråden xD hehe


Som Saint123 nevnte her er jo helt korrekte vil jeg si.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Ble ringt opp av søsteren min for en time siden der hun nevnte at hennes Iphone 4s er stjålet idag. Så ser jeg plutselig denne tråden xD yays

*Nehh jeg har ikke noe imot deg TS og ser deg ikke som den skyldige. Fikk bare så rare tanker da jeg plutselig så denne tråden xD hehe


Som Saint123 nevnte her er jo helt korrekte vil jeg si.
Vis hele sitatet...
Dette er nok ikke en iPhone 4S
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Ble ringt opp av søsteren min for en time siden der hun nevnte at hennes Iphone 4s er stjålet idag. Så ser jeg plutselig denne tråden xD yays

*Nehh jeg har ikke noe imot deg TS og ser deg ikke som den skyldige. Fikk bare så rare tanker da jeg plutselig så denne tråden xD hehe


Som Saint123 nevnte her er jo helt korrekte vil jeg si.
Vis hele sitatet...
En ting som er helt sikkert, er at jeg IKKE har stjålet en iphone4. Jeg har forøvrig heller ikke stjålet noen andres mobil heller.

Jeg stusset på at da jeg fullførte en reset ("Hard reset"), så lå det fortsatt bilder og filmer på telefonen. Alt annet syntes å være slettet. Takk for svar Saint123
Sist endret av cannabiz; 9. februar 2012 kl. 23:36.
er vel slik at innhold på minnekort ikke blir slettet når man tar en hard reset
Har du sjekket at bilder osv. ikke er lagret på minnekort? Hard reset er forøvrig en reset ved bruk av fysiske tastekombinasjoner på telefonen og vil ikke slette noe med mindre du selv velger dette fra menyen du f.eks. får opp i Android. Hvilken telefon er det snakk om?

For å svare på spørsmålene dine:
1. Blir 99,99 % sikkert henlagt etter noen måneder
2. Ja, det er fult mulig - men Politiet pleier å etterspørre IMEI-nummer for å kunne identifisere telefonen om den kommer til rette.
3. I noen tilfeller ja. Fabrikkinstillinger vil ikke fjerne alt på alle telefoner. Du kommer dessuten ikke utenom f.eks. samsungdive.com, som er en egen sporingstjenester for Samsung-telefoner uavhengig av en egen applikasjon.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Ble ringt opp av søsteren min for en time siden der hun nevnte at hennes Iphone 4s er stjålet idag. Så ser jeg plutselig denne tråden xD yays

*Nehh jeg har ikke noe imot deg TS og ser deg ikke som den skyldige. Fikk bare så rare tanker da jeg plutselig så denne tråden xD hehe


Som Saint123 nevnte her er jo helt korrekte vil jeg si.
Vis hele sitatet...
Samme problemet her, ble frastjålet telefonen min for en tid tilbake. Fiska egentlig etter informasjon, da jeg oppfattet det sånn at TS kanskje ikke hadde fått tak i tlf lovlig.
Hvilken mobil er det du har?
Trådstarter
9 0
Sitat av m0nte Vis innlegg
Har du sjekket at bilder osv. ikke er lagret på minnekort?
Vis hele sitatet...
Det er ikke minnekort på mobilen.

Sitat av m0nte Vis innlegg
Du kommer dessuten ikke utenom f.eks. samsungdive.com, som er en egen sporingstjenester for Samsung-telefoner uavhengig av en egen applikasjon.
Vis hele sitatet...
Kan man lage en profil på samsungdive.com etter at mobilen er mistet for å finne den igjen? Eller er det for sent da?
Sitat av cannabiz Vis innlegg
Det er ikke minnekort på mobilen.



Kan man lage en profil på samsungdive.com etter at mobilen er mistet for å finne den igjen? Eller er det for sent da?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg er kjent er det for seint da. Registreringen må aktiveres/godkjennes på mobiltelefonen. Om ikke kan jo hvem som helst spore hvilken som helst telefon.
Sier som over, tviler på at de bruker tid på slikt.
dersom det er en iphone kan den spores av eier vha findmyiphone.
Trådstarter
9 0
Sitat av m0nte Vis innlegg
Såvidt jeg er kjent er det for seint da. Registreringen må aktiveres/godkjennes på mobiltelefonen. Om ikke kan jo hvem som helst spore hvilken som helst telefon.
Vis hele sitatet...
Hehe sant det

Takk for alle svar.

Det er et par paranoide folk her. Det må være lov å spørre om tekniske spørsmål uten at man gjort noe umoralsk?