Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  149 18038
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg føler ikke at du sier noe som jeg mistolker eller ikke forstår. Det betyr selvsagt ikke at dette stemmer. Jeg ville bare poengtere at jeg ikke la ord i munnen på deg, slik du klart antydet at jeg gjorde.
Vis hele sitatet...
Oi da. Jeg kan ikke se at jeg har antydet noe slikt i det hele tatt. Jeg svarte med oppriktig undring over konklusjonene du trakk rundt mine utsagn.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Når du så trekker frem at nordmenn også voldtar som et argument mot de som hisser seg opp over overfallsvoldtekter begått av innvandrere, så synes jeg det er lite produktivt, og at det fungerer mot sin hensikt. Akkurat dette punktet er hele grunnlaget for at jeg begynte å argumentere mot deg. Hensikten din var vel å vise at innvandrere ikke er så ille allikevel, og selv om hensikten er god, så mener jeg at det er en lite fruktbar innfallsvinkel. Det fører alt for ofte til en debatt hvor man stiller den ene gruppen opp mot den andre, hvorpå poenget med debatten forsvinner i en moralsk krangel om hvem som er verst, og om hvorfor man bør eller ikke bør kritisere den ene eller den andre parten. Istedenfor mener jeg vi bør fokusere på roten til det aktuelle problemet (i dette tilfellet en gruppe innvandrere), nemlig asyl-og integreringspolitikken, samt generelle holdninger, etnisk norske og innvandrere imellom.

Jeg er da som sagt fullt klar over intensjonen din. Jeg ville bare poengtere at jeg synes det er en ugunstig retning å bevege seg i dersom man ønsker en løsningorientert debatt, hvor vi adresserer de faktiske årsakene til de faktiske problemene, og ser etter en pragmatisk løsning utenfor rammene av den klassiske polariserte debattarenaen hvor den ene gruppens mangler liksom skal veie opp for den andre gruppens tilsvarende mangler.
Vis hele sitatet...
At noe skulle være lite produktivt eller fungere mot sin hensikt kommer vel helt an på hensikten. Du har åpentbart ikke forstått hva min hensikt var, for å vise at innvandrere ikke er så ille eller lignende var det ikke. Det er derfor også oppsiktsvekkende å lese at du mener å være fullt klar over intensjonen min, og at denne intensjonen er grunnen til at du har skrevet til meg her. Det punktet som du sier er hele grunnlaget for at du begynte å argumentere mot meg er en stråmann.
Jeg har kverulert på ubegrunnede, fremmedfiendtlige utsagn som jeg følte ellers fikk stå uimotsagt i denne tråden, og det er ikke det samme som å polarisere en debatt. Som jeg har sagt tidligere, så er problemet nyansert og vi trenger således et like nyansert språkbruk. Jeg reagerte på språket og hensikten med denne debatten, som var lite nyansert, veldig fremmedfiendtlig, og ikke nødvendigvis myntet på sakens kjerne; voldtektsproblematikk.


Sitat av Provo Vis innlegg
Mullah: Du har forsøkt å bygge en sak på at nordmenn er overrepresentert i voldtektsstatistikken i alle andre kategorier enn overfallsvoldtekt, og videre påstått at vi ikke kan vente oss noe mer av innvandrere når vi tydeligvis har så skakkjørt kvinnesyn selv, og at vi ikke kan påføre de sunnere holdninger enn vi selv har. Men du har jo gjort en fullstendig åpenbar feil; du har ikke vektet for befolkningsandel. Ser vi på totaloversikten, så står nordmenn for 38,9 prosent av alle voldtekter, men dette tallet er jo verdiløst i seg selv i denne sammenhengen når du ikke tar hensyn til hvor mange det er i de andre kategoriene.
Vis hele sitatet...
Tøv. Jeg har ikke påstått at vi ikke kan forvente "noe mer av innvandrere" bare fordi vi selv har et kritikkverdig kvinnesyn. Jeg sier at nordmenn begår flere voldtekter enn innvandrere når man ser på antall voldtekter, og det skulle vel være åpenbart at vi ikke kan påføre innvandrerne sunnere holdninger enn vi selv innehar.
Hvordan er det en feil å ikke vekte for befolkningsandel? Jeg argumenterer ikke mot at innvandrere er overrepresentert i voldtektsstatistikken prosentmessig ifht befolkningstallet. Du er tydeligvis overbevist om det, men det får være din sak. Jeg argumenterer for at vi også må vurdere hvilke holdninger vi selv har til kvinner, fordi det også er viktig når vi skal integrere en mindre gruppe. Det er ikke en enten/eller problemstilling.

Sitat av Provo Vis innlegg
Ved å fordreie dette over til en feilaktig påstand om at nordmenn er overrepresentert, og at vi har så forferdelig kvinnesyn, så gjør du alle en enorm bjørnetjeneste. Deg selv, fordi du dessverre fremstår som enten korttenkt eller intellektuelt uredelig i argumentasjonen du fremlegger; innvandrerne fordi du fra rasistenes ståsted ser ut til å desperat putte hodet i sanden for et åpenbart stort problem, til fordel for politisk korrekthet, noe som skaper større motstand mot innvandring; og alle oss midt i mellom fordi det ikke bare bidrar til, men er en del av, polariseringen som oppstår i slike debatter, som mentalmelt også har påpekt.
Vis hele sitatet...
Alvorlig talt, snakk om intellektuell uredelighet. Her summere du opp hva jeg har ment å argumentere, hva jeg står for og hva jeg ville ha sagt, før jeg i det hele tatt har tatt et slikt standpunkt. Det er ren meningstillegging.

Til slutt, å polarisere innbefatter ikke det å bare være uenig med en annen. Som wikipedia sier: "polarization (or polarisation) is the process by which the public opinion divides and goes to the extremes." Jeg har kun kverulert mot det jeg oppfattet som den ene ekstreme siden.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Hvordan er det en feil å ikke vekte for befolkningsandel? Jeg argumenterer ikke mot at innvandrere er overrepresentert i voldtektsstatistikken prosentmessig ifht befolkningstallet.
Vis hele sitatet...
Biltype A er involvert i fem dødsulykker i året. Det finnes fem tusen av dem i omløp. Biltype B er involvert i to dødsulykker i året. Det finnes tre av dem i landet. Hvilken av dem har du lyst til å kjøre til jobb...? Har ingen planer om å involvere meg i debatten, men å argumentere med antallet heller enn andelen er problematisk fordi det er veldig intetsigende: Det gjør det slik at majoriteten alltid vil være "verst" hvis den er tilstrekkelig mye større enn gruppene man sammenligner med.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Tøv. Jeg har ikke påstått at vi ikke kan forvente "noe mer av innvandrere" bare fordi vi selv har et kritikkverdig kvinnesyn. Jeg sier at nordmenn begår flere voldtekter enn innvandrere når man ser på antall voldtekter, og det skulle vel være åpenbart at vi ikke kan påføre innvandrerne sunnere holdninger enn vi selv innehar.
Vis hele sitatet...
Er ikke det to ganske identiske utsagn? Vi kan ikke forvente at innvandrere skal oppføre seg bedre enn oss?

Sitat av Mullah Vis innlegg
Hvordan er det en feil å ikke vekte for befolkningsandel?
Vis hele sitatet...
Det er jeg faktisk fullstendig overbevist om at jeg ikke trenger å forklare deg, men la gå. Det er feil fordi man med statistikken ønsker å se på om enkelte grupper mennesker har statistisk sett lettere for å begå voldtekter enn andre grupper – for eksempel om enkelte grupper innehar spesielt problematiske holdninger, som du selv også snakker om. På den måten kan man komme til bunns i årsakene og arbeide målrettet for å løse problemet. Å ikke vekte for befolkningsandel gir deg ingen nyttig informasjon, og fører til tullete feilslutninger av typen du selv har begått. Dette er så innlysende at hvis du fortsatt ikke forstår, så må du bare ta deg fem minutter og tenke over saken.

Jeg vil også påpeke at du ved å begå denne feilslutningen allerede har konkludert med at det er nyttesløst å fokusere på innvandreres holdninger, fordi det er minst like mye våre egne holdninger det er noe galt med. En korrekt tolkning av statistikken viser imidlertid at dette aldeles ikke er tilfelle, og om feilslutningen din skulle blitt konsensus ville det medført en paralysering av fornuftig målrettet arbeid for å bedre situasjonen. Dette ville videre ført til økt innvandrer- og politikerforakt, samt en opprettholdelse av antall voldtekter. Dette er prisen å betale når politisk korrekthet får tilnærmet religiøse overtoner av virkelighetsfornektelse.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg argumenterer ikke mot at innvandrere er overrepresentert i voldtektsstatistikken prosentmessig ifht befolkningstallet. Du er tydeligvis overbevist om det, men det får være din sak. Jeg argumenterer for at vi også må vurdere hvilke holdninger vi selv har til kvinner, fordi det også er viktig når vi skal integrere en mindre gruppe. Det er ikke en enten/eller problemstilling.
Vis hele sitatet...
Nei, nå forsøker du å vri deg unna her. Du har flere ganger, helt tydelig og presist, uttalt at nordmenns holdninger mot kvinner tydeligvis er minst like ille ettersom vi begår flere voldtekter – du kan selv bla deg bakover i tråden, hvis du ikke husker hva du selv har skrevet. Du har videre påstått at følgene av dette er at vi ikke kan forvente noen bedring med mindre vi endrer vårt eget kvinnesyn. Dette er konklusjoner som går totalt på tvers av statistikken du forsøker å forsvare det med. Jeg ser dessuten ikke at statistikken gir deg grunnlag for å si noe som helst om nordmenns kvinnesyn generelt. Statistikken viser at den lille gruppen med annen landsbakgrunn enn norsk begår over 60 prosent av voldtektene, og hvis du har lyst til å hevde at dette gir godt grunnlag for kritikk av nordmenns kvinnesyn, så bør du ha vesentlig bedre grunnlag enn feilanvendt statistikk.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Alvorlig talt, snakk om intellektuell uredelighet. Her summere du opp hva jeg har ment å argumentere, hva jeg står for og hva jeg ville ha sagt, før jeg i det hele tatt har tatt et slikt standpunkt. Det er ren meningstillegging.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør jeg ikke. Jeg tar tak i dine feilaktige påstander om at nordmenn er overrepresentert i voldtektsstatistikken og påpeker konsekvensene av å hevde slike åpenbare feilaktigheter i sammenhenger som denne.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Til slutt, å polarisere innbefatter ikke det å bare være uenig med en annen. Som wikipedia sier: "polarization (or polarisation) is the process by which the public opinion divides and goes to the extremes." Jeg har kun kverulert mot det jeg oppfattet som den ene ekstreme siden.
Vis hele sitatet...
Det er jeg selvsagt klar over. Og jeg mener fortsatt du opererer i den ene polariserte enden av debatten.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Oi da. Jeg kan ikke se at jeg har antydet noe slikt i det hele tatt. Jeg svarte med oppriktig undring over konklusjonene du trakk rundt mine utsagn.
Vis hele sitatet...
Du skriver:
Jeg vet ikke hva jeg eller noen andre kan ha skrevet som får deg til å tro at jeg synes overfallsvoldtekt er mindre kritikkverdig. Dessuten, hva er det som får deg til å tro at det er en moralsk sammenligning som ligger til grunn for mine argument?
Vis hele sitatet...
Hvis du går tilbake og ser på hva jeg faktisk skrev, så ser du at jeg poengterer hva jeg mener innlegget ditt bidrar til. Hva som lå til grunn for ditt argument påsto jeg ingen ting om her. Men det er uansett ikke viktig, det er bare en unyttig avsporing.

Sitat av Mullah Vis innlegg
At noe skulle være lite produktivt eller fungere motsin hensikt kommer vel helt an på hensikten. Du har åpentbart ikke forstått hva min hensikt var, for å vise at innvandrere ikke er så ille eller lignende var det ikke. Det er derfor også oppsiktsvekkende å lese at du mener å være fullt klar over intensjonen min, og at denne intensjonen er grunnen til at du har skrevet til meg her. Det punktet som du sier er hele grunnlaget for at du begynte å argumentere mot meg er en stråmann.
Vis hele sitatet...
Oppsiktsvekkende ja. Det var da voldsomt =) Det er ikke intensjonen din jeg argumenterer mot. Det er for øvrig også en avsporing. Om jeg mistolket din intensjon beklager jeg det, men det er ikke det som var grunnlaget. Jeg ordla meg nok litt klønete hvis du oppfattet det slik. Grunnlaget for argumentene mine er at jeg mener innlegget ditt bidrar til en unødvendig polarisering, som ikke fører til en bredere forståelse av problemet. Jeg antok hva intensjonen din var, og skrev derfor at det fungerer mot sin intensjon. Om jeg har mistolket intensjonen, så gjør ikke det argumentasjonen til en stråmann. Det er retningen du fører debatten i jeg ønsker å gi deg et annet perspektiv på.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg har kverulert på ubegrunnede, fremmedfiendtlige utsagn som jeg følte ellers fikk stå uimotsagt i denne tråden, og det er ikke det samme som å polarisere en debatt. Som jeg har sagt tidligere, så er problemet nyansert og vi trenger således et like nyansert språkbruk. Jeg reagerte på språket og hensikten med denne debatten, som var lite nyansert, veldig fremmedfiendtlig, og ikke nødvendigvis myntet på sakens kjerne; voldtektsproblematikk.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du polariserer debatten med dette innlegget:
Sitat av Mullah Vis innlegg
12,9% av alle anmeldte voldtekter i Oslo i 2010 var overfallsvoldtekter. I de resterende typene voldtekt var det en overvekt av nordmenn som var overgriperne. Men pytt, ikke la det komme i veien for å sirkelrunke over den store utenlandske faren!

Kilde: https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf (Takk, gorm! Det var document.no somviste til kilder med informasjon om hva slags svin nordmenn er! )
Vis hele sitatet...
Den ene grunnen til det er at du setter to grupper opp mot hverandre, og argumenterer for at den andre parten også har mangler, som om det gjør selve saken noe annerledes. Alle vet at nordmenn også begår seksualforbrytelser. Her misbruker du også statistikk ved å fremlegge den som et argument uten å ta hensyn til den store forskjellen i prosentandelene av de to forskjellige gruppene. Dette gir et helt skjevt bilde av saken for de som ikke intuitivt forstår dette med prosentandeler i folkemassen og beregning av statistikk.

I tillegg kommer tonefallet og språkbruken, som tilsynelatende er myntet på å avfeie alvoret som statistikkene over overfallsvoldtekter fremhever. Two wrongs don't make a right. At folk er opprørt over disse tallene er fullt forståelig, men at det så fører til en generell fremmedfrykt er naturligvis beklagelig. Å proklamere at nordmenn også er noen svin tror jeg imidlertid ikke fører til noen videre innsikt for disse brukerne. Da synes jeg heller begge parter bør anerkjenne situasjonen som et faktisk problem, og kommunisere ut i fra det.

Hvis du går tilbake og leser det første innlegget mitt, så burde det egentlig komme godt frem der hva jeg mener. Det var ikke min intensjon å gjøre en svær sak ut av dette. Jeg ville bare presentere mitt perspektiv på den typen argumentasjon, og prøve å vise deg hva jeg tror det fører til, og hva det ikke fører til.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Beklager sent svar, men jeg har vært mye opptatt med annet. Dette blir forøvrig mitt siste innlegg i denne tråden.

Sitat av Provo Vis innlegg
Er ikke det to ganske identiske utsagn? Vi kan ikke forvente at innvandrere skal oppføre seg bedre enn oss?
Vis hele sitatet...
De er ikke identiske. I det ene tilfellet menes det at vi forventer mer av innvandrere enn oss selv. I det andre tilfellet forventer vi ikke at de nødvendigvis skal være bedre enn oss. Det er kun det sistnevnte jeg har ytret noe om, og med tanke på hvor mye du tolker ut av det jeg har sagt er det viktig for meg å være tydelig på det.

Sitat av Provo Vis innlegg
Det er jeg faktisk fullstendig overbevist om at jeg ikke trenger å forklare deg, men la gå. Det er feil fordi man med statistikken ønsker å se på om enkelte grupper mennesker har statistisk sett lettere for å begå voldtekter enn andre grupper – for eksempel om enkelte grupper innehar spesielt problematiske holdninger, som du selv også snakker om. På den måten kan man komme til bunns i årsakene og arbeide målrettet for å løse problemet. Å ikke vekte for befolkningsandel gir deg ingen nyttig informasjon, og fører til tullete feilslutninger av typen du selv har begått. Dette er så innlysende at hvis du fortsatt ikke forstår, så må du bare ta deg fem minutter og tenke over saken.
Vis hele sitatet...
Det var ikke forklaringen jeg ba om. Problemet ditt synes å være at du trekker spørsmålet mitt ut av kontekst og svarer kun på det, som om det var alt som var sagt.

I ditt eksempel er det unyttig å ikke vekte for befolkningsandel, og jeg har ikke sagt at man ikke skal vekte for befolkningsandel i den sammenhengen. Jeg prater om hva annet vi også må ha fokus på, og da er det ikke unyttig å se på antall voldtekter begått.

Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg vil også påpeke at du ved å begå denne feilslutningen allerede har konkludert med at det er nyttesløst å fokusere på innvandreres holdninger, fordi det er minst like mye våre egne holdninger det er noe galt med. En korrekt tolkning av statistikken viser imidlertid at dette aldeles ikke er tilfelle, og om feilslutningen din skulle blitt konsensus ville det medført en paralysering av fornuftig målrettet arbeid for å bedre situasjonen. Dette ville videre ført til økt innvandrer- og politikerforakt, samt en opprettholdelse av antall voldtekter. Dette er prisen å betale når politisk korrekthet får tilnærmet religiøse overtoner av virkelighetsfornektelse.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke begått den feilslutningen du påstår, så jeg kan ikke se at dette angår meg. Dette er ikke som i en matematikkprøve, hvor om du bommer på et tall og ender opp med feil svar, likevel får poeng om du har fulgt resonnementet. Selvfølgelig er det ikke nytteløst å fokusere på innvandreres holdninger, men dette er uansett bare enda mer meningstillegging fra din side, så jeg bare hopper videre.

Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, nå forsøker du å vri deg unna her. Du har flere ganger, helt tydelig og presist, uttalt at nordmenns holdninger mot kvinner tydeligvis er minst like ille ettersom vi begår flere voldtekter – du kan selv bla deg bakover i tråden, hvis du ikke husker hva du selv har skrevet. Du har videre påstått at følgene av dette er at vi ikke kan forvente noen bedring med mindre vi endrer vårt eget kvinnesyn. Dette er konklusjoner som går totalt på tvers av statistikken du forsøker å forsvare det med. Jeg ser dessuten ikke at statistikken gir deg grunnlag for å si noe som helst om nordmenns kvinnesyn generelt. Statistikken viser at den lille gruppen med annen landsbakgrunn enn norsk begår over 60 prosent av voldtektene, og hvis du har lyst til å hevde at dette gir godt grunnlag for kritikk av nordmenns kvinnesyn, så bør du ha vesentlig bedre grunnlag enn feilanvendt statistikk.
Vis hele sitatet...
Vri meg unna, nei? Jeg visste jo at jeg ikke hadde uttalt at nordmenns holdninger mot kvinner er minst like ille ettersom vi begår flere voldtekter, eller at følgene av det er at vi ikke kan forvente noen bedring med mindre vi endrer vårt eget kvinnesyn. I hvert fall ikke "helt tydelig og presist". Likevel tok jeg meg tid til å gå igjennom postene mine enda en gang, for å se hva jeg kunne ha sagt som du tolket slik. Jeg kan kanskje gjette hvor du har fått ideen ifra, men jeg har aldri gjort det du påstår. Men siter meg gjerne, det kunne være interessant å se hvordan du tenker.

Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, det gjør jeg ikke. Jeg tar tak i dine feilaktige påstander om at nordmenn er overrepresentert i voldtektsstatistikken og påpeker konsekvensene av å hevde slike åpenbare feilaktigheter i sammenhenger som denne.
Vis hele sitatet...
Jo, det gjør du. Du tar tak i feilaktige påstander og tillegger meg dem. Jeg forstår at du ikke ønsker å innse at det er det du gjør når du har brukt masse tid på å bygge opp et angrep mot en påstand jeg aldri har kommet med. Helt frem til du blandet deg inn i debatten var det først og fremst overfallsvoldtekter som ble diskutert. Jeg rekner ikke med du vil forstå hvorfor, men pga din konsekvente meningstillegging kommer jeg ikke til å investere mer tid i denne debatten.


Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Oppsiktsvekkende ja. Det var da voldsomt =) Det er ikke intensjonen din jeg argumenterer mot. Det er for øvrig også en avsporing. Om jeg mistolket din intensjon beklager jeg det, men det er ikke det som var grunnlaget. Jeg ordla me
g nok litt klønete hvis du oppfattet det slik. Grunnlaget for argumentene mine er at jeg mener innlegget ditt bidrar til en unødvendig polarisering, som ikke fører til en bredere forståelse av problemet. Jeg antok hva intensjonen din var, og skrev derfor at det fungerer mot sin intensjon. Om jeg har mistolket intensjonen, så gjør ikke det argumentasjonen til en stråmann. Det er retningen du fører debatten i jeg ønsker å gi deg et annet perspektiv på.
Vis hele sitatet...
Ja, det var misvisende, men da fikk vi i det minste oppklart det. Om det var retningen jeg fører debatten som var problemet, så kunne du vel bare sagt det. Istedenfor, når jeg spør deg om du mener at jeg har fått blod på tann og gått inn i en forsvarsrolle, forteller du meg at det var et generelt innspill til debatten og ikke myntet på meg. Det var også misvisende.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg synes du polariserer debatten med dette innlegget:

Den ene grunnen til det er at du setter to grupper opp mot hverandre, og argumenterer for at den andre parten også har mangler, som om det gjør selve saken noe annerledes. Alle vet at nordmenn også begår seksualforbrytelser. Her misbruker du også statistikk ved å fremlegge den som et argument uten å ta hensyn til den store forskjellen i prosentandelene av de to forskjellige gruppene. Dette gir et helt skjevt bilde av saken for de som ikke intuitivt forstår dette med prosentandeler i folkemassen og beregning av statistikk.

I tillegg kommer tonefallet og språkbruken, som tilsynelatende er myntet på å avfeie alvoret som statistikkene over overfallsvoldtekter fremhever. Two wrongs don't make a right. At folk er opprørt over disse tallene er fullt forståelig, men at det så fører til en generell fremmedfrykt er naturligvis beklagelig. Å proklamere at nordmenn også er noen svin tror jeg imidlertid ikke fører til noen videre innsikt for disse brukerne. Da synes jeg heller begge parter bør anerkjenne situasjonen som et faktisk problem, og kommunisere ut i fra det.

Hvis du går tilbake og leser det første innlegget mitt, så burde det egentlig komme godt frem der hva jeg mener. Det var ikke min intensjon å gjøre en svær sak ut av dette. Jeg ville bare presentere mitt perspektiv på den typen argumentasjon, og prøve å vise deg hva jeg tror det fører til, og hva det ikke fører til.
Vis hele sitatet...
Aha, da forstår jeg bedre hvordan du tenker. Det er altså i hovedsak mitt ene innlegg, det ene som var satt på spissen, som er grunnen til at du mener jeg polariserer debatten?

Når jeg nevner "de norske svina" oppimot "den utenlandske faren", er det for å skape kontrast som en kommentar til retorikken i tråden, ikke for avfeie alvoret ved innvandrernes voldtekter eller voldtektsstatistikken slik den nå er kommet frem. Folk var ikke opprinnelig opprørt over noen slike tall, slik du hevder. Tråden ble snarere åpnet med en artikkel om at to jenter ble voldtatt i Oslo på samme natt - og en appell for å kaste voldtektsmenn av utenlandsk opprinnelse ut av landet. Den blir fulgt opp med et intervju av tre innvandrere som forteller om sine utrolige holdninger, og deretter en nyhetsartikkel som forteller at overfallsvoldtektene var doblet i år. Etter hvert fulgte også en artikkel som slår fast at "samtlige anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene er begått av ikke-vestlige innvandrere, ifølge politiets tall."

Hva angår prosentandelen av voldtekter i de to forskjellige gruppene, så er det informasjon som kommer på banen for oss begge mye senere i diskusjonen. Da jeg postet mitt første innlegg var det bare document.no som sa noe om overrepresentasjonen av innvandrere i voldtektsstatistikken. Det var en nettside jeg ikke anså som en seriøs kilde fra før av, og til slutt valgte å totalt avfeie etter å ha funnet en feil da jeg skumleste det som var linket til. Noe lignende må vel også ha vært din situasjon ettersom du ikke hadde noen statistikk å vise til, og vi kun pratet om overfallsvoldtekter frem til Provo deltok. Om du intuitivt forsto så mye om statistikker vi ikke hadde snakket om så hadde jeg satt pris på om du benyttet anledningen til å informere meg da jeg spurte deg om det.

Det blir altså å ta vel hardt i når du tar alt det du anklager meg for ut av de fire setningene jeg skrev. Du har et poeng, jeg kunne ha vært mer saklig, men du går for langt. Uansett, med din forklaring kan jeg nå forstå at det ikke var din intensjon å lage en så stor sak ut av dette som du gjorde, men hva med din argumentasjon og fremgangsmåte? Merkelig dette med perspektiv, hm?
Sitat av Mullah Vis innlegg
De er ikke identiske. I det ene tilfellet menes det at vi forventer mer av innvandrere enn oss selv. I det andre tilfellet forventer vi ikke at de nødvendigvis skal være bedre enn oss.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager er det du snakker om..? Meningene i setningene er jo fullstendig identiske! Nemlig at vi ikke kan forvente at innvandreres holdninger skal være noe bedre enn våre egne! Dette er jo bare tøys, Mullah.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Det var ikke forklaringen jeg ba om. Problemet ditt synes å være at du trekker spørsmålet mitt ut av kontekst og svarer kun på det, som om det var alt som var sagt.
Vis hele sitatet...
Du ba helt spesifikt om en forklaring på hvorfor det er feil å ikke vekte for befolkningsandel, og det var nøyaktig hva du fikk.

Sitat av Mullah Vis innlegg
I ditt eksempel er det unyttig å ikke vekte for befolkningsandel, og jeg har ikke sagt at man ikke skal vekte for befolkningsandel i den sammenhengen. Jeg prater om hva annet vi også må ha fokus på, og da er det ikke unyttig å se på antall voldtekter begått.
Vis hele sitatet...
To ting: For det første har du benyttet absoluttallet på voldtekter som grunnlag for en konklusjon om at kvinnesynet til nordmenn ikke er bedre enn innvandrernes. Du har for eksempel uttalt følgende:

"Hvordan er det [at menn med utenlandsk opprinnelse voldtar norske kvinner] et overordnet poeng? De skal ha mer respekt for kvinner enn vi selv tydeligvis har?"

"Jeg må likevel si jeg er uenig i at det ikke er særlig interessant at flest voldtekter begås av etniske nordmenn. Som jeg var inne på tidligere, hvordan skal vi påføre de sunnere holdninger enn vi selv har?"

"Jeg sier at nordmenn begår flere voldtekter enn innvandrere når man ser på antall voldtekter, og det skulle vel være åpenbart at vi ikke kan påføre innvandrerne sunnere holdninger enn vi selv innehar."

Du har altså eksplisitt konkludert ut fra statistikken at nordmenn har et kvinnesyn som i hvert fall ikke er bedre enn innvandrernes, og dette er en fullstendig ugyldig konklusjon. Å komme trekkende med påstander om at du egentlig mente noe annet når du henviste til absoluttallene blir dessverre altfor tynt; det er åpenbart hva du sikter til, og det er åpenbart at du tar feil.

For det andre, statistikken gir ikke grunnlag for å konkludere med noe som helst angående nordmenns kvinnesyn, da det ikke finnes grunnlag for å si hvor mange voldtekter man må regne med at vil forekomme i en utopisk verden med det perfekte kvinnesyn. Det kan derimot friste enkelte å konkludere med differanser i kvinnesyn mellom befolkningsgruppene, men det vil også være en feilslutning, da man ikke aner om forskjellene skyldes at 11 ganger så mange menn med utenlandsk bakgrunn voldtar, eller om like mange voldtar 11 ganger så ofte – eller noe midt i mellom.

Du tar altså ikke bare feil ved å konkludere med at nordmenn innehar et minst like ille eller dårligere kvinnesyn; du tar også feil når du tror du kan gjøre noen som helst slags konklusjon om kvinnesyn fra statistikken i det hele tatt.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg har ikke begått den feilslutningen du påstår, så jeg kan ikke se at dette angår meg. Dette er ikke som i en matematikkprøve, hvor om du bommer på et tall og ender opp med feil svar, likevel får poeng om du har fulgt resonnementet. Selvfølgelig er det ikke nytteløst å fokusere på innvandreres holdninger, men dette er uansett bare enda mer meningstillegging fra din side, så jeg bare hopper videre.
Vis hele sitatet...
Jo, du har begått den feilslutningen – altså feilslutningen om at nordmenns kvinnesyn er minst like ille. Jeg har sitert deg på det over. Konsekvensene av denne feilslutningen er altså noe som i høyeste grad angår deg.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Vri meg unna, nei? Jeg visste jo at jeg ikke hadde uttalt at nordmenns holdninger mot kvinner er minst like ille ettersom vi begår flere voldtekter, eller at følgene av det er at vi ikke kan forvente noen bedring med mindre vi endrer vårt eget kvinnesyn. I hvert fall ikke "helt tydelig og presist".
Vis hele sitatet...
Jo, det har du gjort. Jeg har som sagt sitert deg på det over.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Jo, det gjør du. Du tar tak i feilaktige påstander og tillegger meg dem.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ikke tillagt deg noe som helst. Jeg har kun tatt tak i de konkrete utsagnene du har kommet med. At du tydeligvis ønsker å rygge ut av de er jo forsåvidt et godt tegn, men jeg må innrømme at det finnes mer elegante måter å gjøre det på.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg forstår at du ikke ønsker å innse at det er det du gjør når du har brukt masse tid på å bygge opp et angrep mot en påstand jeg aldri har kommet med.
Vis hele sitatet...
Tro meg, man trenger ikke å bruke mye tid på å rette på en så åpenbar feilslutning, men at du antar det kan jo bare bety at du synes tilbakevisningen var solid.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg rekner ikke med du vil forstå hvorfor, men pga din konsekvente meningstillegging kommer jeg ikke til å investere mer tid i denne debatten.
Vis hele sitatet...
Den er rimelig tynn, men du gjør som du vil.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Hva angår prosentandelen av voldtekter i de to forskjellige gruppene, så er det informasjon som kommer på banen for oss begge mye senere i diskusjonen. Da jeg postet mitt første innlegg var det bare document.no som sa noe om overrepresentasjonen av innvandrere i voldtektsstatistikken.
Vis hele sitatet...
Det kan være smart å huske at diskusjonen er skriftlig, og at man da kan gå tilbake og sjekke slike ting som du sier her. Og hvis du gjør det, så vil du se at det var du selv, i ditt første innlegg, som linket til politiets egen voldtektsstatistikk, som du påstår her at først kom på banen for dere begge mye senere i diskusjonen.
Sist endret av Provo; 27. oktober 2011 kl. 18:16.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Ja, det var misvisende, men da fikk vi i det minste oppklart det. Om det var retningen jeg fører debatten som var problemet, så kunne du vel bare sagt det. Istedenfor, når jeg spør deg om du mener at jeg har fått blod på tann og gått inn i en forsvarsrolle, forteller du meg at det var et generelt innspill til debatten og ikke myntet på meg. Det var også misvisende.
Vis hele sitatet...
Les det første innlegget mitt. Der står hele poenget mitt kort og klart beskrevet. Alt annet jeg har skrevet til deg er en utbrodering av det. Den eneste grunnen til at jeg har fortsatt å utbrodere, er at du hevdet at du ikke forsto hva poenget mitt var. Du ba meg oppklare definisjonsspørsmålet innvandrere/asylsøkere, og så skrev du dette:
Jeg forstår ikke helt hvilket poeng det er du mener står like sterkt enten vi bruker begrepet asylsøkere eller innvandrere?
Vis hele sitatet...
Da så jeg meg nødt til å omformulere og utbrodere.

Det jeg hevdet var et generelt utspill var nettopp det, men det var motivert av blant annet ditt innlegg. Det var imidlertid ikke ment som en direkte kritikk av deg, men siden jeg stadig har sett meg nødt til å forklare meg igjen og igjen, så ble også kritikken langt mer omfattende enn planlagt.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Aha, da forstår jeg bedre hvordan du tenker. Det er altså i hovedsak mitt ene innlegg, det ene som var satt på spissen, som er grunnen til at du mener jeg polariserer debatten?
Vis hele sitatet...
Jepp. Det er jo hele grunnlaget for diskusjonen vår. Det er der jeg siterer deg første gang, og det er hovedsakelig det innlegget jeg har forsøkt å forklare deg meningen med hele tiden, etter at du påsto at du ikke skjønte poenget mitt.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Når jeg nevner "de norske svina" oppimot "den utenlandske faren", er det for å skape kontrast som en kommentar til retorikken i tråden, ikke for avfeie alvoret ved innvandrernes voldtekter eller voldtektsstatistikken slik den nå er kommet frem. Folk var ikke opprinnelig opprørt over noen slike tall, slik du hevder. Tråden ble snarere åpnet med en artikkel om at to jenter ble voldtatt i Oslo på samme natt - og en appell for å kaste voldtektsmenn av utenlandsk opprinnelse ut av landet. Den blir fulgt opp med et intervju av tre innvandrere som forteller om sine utrolige holdninger, og deretter en nyhetsartikkel som forteller at overfallsvoldtektene var doblet i år. Etter hvert fulgte også en artikkel som slår fast at "samtlige anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene er begått av ikke-vestlige innvandrere, ifølge politiets tall."
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke påstått noe om hvordan debatten oppsto. Jeg har bare sagt at det er forståelig at folk er opprørt over tallene som fremkommer. Jeg gir deg for øvrig full rett i at flere av innleggene og holdningene tidlig i debatten er kritikkverdige. Det er hvordan man bør møte og kritisere dette jeg er opptatt av.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Hva angår prosentandelen av voldtekter i de to forskjellige gruppene, så er det informasjon som kommer på banen for oss begge mye senere i diskusjonen. Da jeg postet mitt første innlegg var det bare document.no som sa noe om overrepresentasjonen av innvandrere i voldtektsstatistikken. Det var en nettside jeg ikke anså som en seriøs kilde fra før av, og til slutt valgte å totalt avfeie etter å ha funnet en feil da jeg skumleste det som var linket til. Noe lignende må vel også ha vært din situasjon ettersom du ikke hadde noen statistikk å vise til, og vi kun pratet om overfallsvoldtekter frem til Provo deltok. Om du intuitivt forsto så mye om statistikker vi ikke hadde snakket om så hadde jeg satt pris på om du benyttet anledningen til å informere meg da jeg spurte deg om det.
Vis hele sitatet...
Det kommer klart frem av innlegg ditt, det første jeg siterer, at du retorisk sett misbruker statistikken. Jeg påpeker dette allerede i det første innlegget mitt. Det var jo et av hovedpoengene mine, og jeg trodde ikke at jeg trengte å utbrodere dette noe mer, da det fremgår ganske klart i innlegget mitt.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Det blir altså å ta vel hardt i når du tar alt det du anklager meg for ut av de fire setningene jeg skrev. Du har et poeng, jeg kunne ha vært mer saklig, men du går for langt. Uansett, med din forklaring kan jeg nå forstå at det ikke var din intensjon å lage en så stor sak ut av dette som du gjorde, men hva med din argumentasjon og fremgangsmåte? Merkelig dette med perspektiv, hm?
Vis hele sitatet...
Med respekt å melde, jeg føler at du konsekvent har oversett kjernen i kritikken min, og stadig hengt deg opp i detaljer og avsporinger. Jeg antar at dette ikke er med vilje, siden jeg føler jeg kjenner deg, og fordi jeg virkelig respekterer deg. Derfor synes jeg det er påfallende hvordan du tilsynelatende har klart å misse poenget hele tiden, men som du sier, det er merkelig dette med perspektiv, og det kan jo tenkes at vi for øyeblikket befinner oss på to forskjellige planeter, kommunikativt sett =)
Bare en liten ting som slo meg når jeg leste gjennom tråden nå; er ikke den statistikken over alle voldtektstyper som det vises til hentet fra Oslo? Det vil jo i så fall tilsi en nokså annerledes sammensetning av befolkningen kontra Norge som helhet, og man må da sørge for å sammenligne med de rette tallene for andelen innvandrere/asylsøkere.
Så hva du egentleg ville fram til?
Sikkert berre eg som er litt trøtt..

Eg personleg mener at vi ikke burde sleppe inn innvandrere,
hat meg og kall meg uvitende.

Men eg trur Norge ville blitt bedre.
Dette har ingenting med rasisme å gjøre. Det har seg bare slik at menn med utenlandsk opprinnelse (spesiellt midtøsten) har mindre respekt for oss nordmenn, til og med når de kommer inn i vårt land og voldtar våre egne kvinnelige borgere. De spytter oss i ansiktet, slik TS forklarer det. Dermed foreslår også jeg at alle utlendinger som ikke har norsk statsborgerskap, skal ut av landet så snart slikt forekommer. For dette er helt uakseptabelt.

Så klart, det finnes greie utlendinger. Har gode venner jeg også, som er utlendinger. Men jeg har også mange av mine utlendingvenner som skammer seg over folket sitt pga. slik de er, altså uten respekt for nordmenn eller [edit]andre[/edit] utlendinger generellt. Rasisme er en uting. Men dette er ikke rasisme, heller realisme.
Sist endret av Greenhill; 29. oktober 2011 kl. 02:16.
Sitat av doseren Vis innlegg
Bare en liten ting som slo meg når jeg leste gjennom tråden nå; er ikke den statistikken over alle voldtektstyper som det vises til hentet fra Oslo? Det vil jo i så fall tilsi en nokså annerledes sammensetning av befolkningen kontra Norge som helhet, og man må da sørge for å sammenligne med de rette tallene for andelen innvandrere/asylsøkere.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i, og det var noe jeg overså. I følge Oslo kommune har 26 prosent av befolkningen i Oslo utenlandsk bakgrunn. Det senker faktoren fra 11 til 5,3. Det er selvsagt bedre, men det endrer ikke grunnlaget for argumentasjonen for øvrig.
Nå har jeg ikke lest alle innleggende. Men tror det trengs litt avklaring. totalt siden 1990 er det innvandret 420k mennesker til norge, og 26% av disse var flyktninger. http://www.ssb.no/innvandring/fig1-utvikling.gif
http://www.ssb.no/lovbrudda/fig-2011-03-21-01.gif

92 prosent av alle lovbruddene var begatt av personer uten innvandrerbakgrunn.
"blant ikke-vestlige innvandrere var det 23 straffede per 1000 innbyggere, mens tilsvarende tall for befolkning uten innvandrerbakgrunn var 14"
http://www.ssb.no/emner/03/05/rapp_2...app_201121.pdf masse info i den rapporten

10886 totalt fegslet i 2008, 8179 nordmenn, 1613 innvandrere og 1094 utlendinger altså ca 16% innvandrere fengslet

Håper vi kan legge diskusjon død om at innvandrere er så mye jævligere enn nordmenn
Poenget er vel her at du ikke kan si at bare fordi færre innvandrere i antall begår forbrytelser, så betyr ikke det at det er en mindre andel.
skal vel være nevnt at de fleste voldtekter utført i norge skjer innad venne- og familekretser. derav ofte også av vestlige. anmeldelsesraten for disse typer voldtekt er dog mye lavere enn overfallsvoldtekter.
men, for all del. en kan ikke se bort i fra at de fleste overfallsvoldtekter er begått av ikke-vestlige.


edit: har lest ca. 4 innlegg av de totalt 6 sidene. skyt meg om det er blitt nevnt før.
Sist endret av McHoover; 30. oktober 2011 kl. 11:29.
Sitat av McHoover Vis innlegg
skal vel være nevnt at de fleste voldtekter utført i norge skjer innad venne- og familekretser. derav ofte også av vestlige. anmeldelsesraten for disse typer voldtekt er dog mye lavere enn overfallsvoldtekter.
men, for all del. en kan ikke se bort i fra at de fleste overfallsvoldtekter er begått av ikke-vestlige.
Vis hele sitatet...
Dokument.no-linkene jeg postet på side 1, som er backet opp av statistikk fra politiet, viser at flere grupper ikke-vestlige er overrepresentert i alle former for voldtekt. Det er vel bare naturlig med tanke på kvinnesynet i kulturene de kommer fra, og som de nødvendigvis tar med seg hit. Disse holdningene blir vi heller ikke kvitt med dagens innvandringspolitikk, da flertallet henter ektemake i hjemlandet.

edit: har lest ca. 4 innlegg av de totalt 6 sidene. skyt meg om det er blitt nevnt før.
Vis hele sitatet...
Du bidrar ikke med noe nytt til diskusjonen, nei.. Men jeg er interessert i å høre hvorfor du følte for å påpeke dette. Kunne vi fått se litt ærlig selvransakelse her, hvis det ikke blir for personlig?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Bare å gå på omtrent alle nyhetsartikler om voldtekter, på de aller fleste av dem vil ikke vestlige-personer være representert... Ikke vestlige personer er dem som topper voldetkstatisitikkene. Noen som sier noe annet vet enten ingenting, eller er bare veldig glad i å slenge fram rasisme-kortet.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Bare å gå på omtrent alle nyhetsartikler om voldtekter, på de aller fleste av dem vil ikke vestlige-personer være representert... Ikke vestlige personer er dem som topper voldetkstatisitikkene. Noen som sier noe annet vet enten ingenting, eller er bare veldig glad i å slenge fram rasisme-kortet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror de gjør det fordi de vet at det Norske folket er EKSTREMT redd for å bli kalt rasister, og dermed bruker folk med utenlandsk opprinnelse det såkalte "Rasisme-kortet" for å komme ut av de fleste situasjoner.
Tror rett og slett at det Norske folket må bli flinkere til å konfrontere uten å være redd for å bli kalt rasist.
Anbefaler alle å lese denne kronikken skrevet i aftenposten

http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle4237240.ece

Anbefaler alle å lese denne kronikken skrevet i aftenposten

http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle4237240.ece
Dere får tilgi meg for å ikke ha lest alle postene i denne tråden. -leste første side, og litt her på siste.-
Jeg ville tro det kunne hjelpe om staten tok tak i de som skaper problemer, så ikke alle blir satt i samme bås. Om f.eks. de som kommer til Norge for å bli, kunne gjennomgå et kurs om hvordan det norske samfunnet fungerer, da tror jeg de kanskje kunne sett på "oss" med nye øyne, og ikke bare tenkt som så; "Nei men se der, hun går med mindre enn 60% av kroppen tildekket. Da er det vel greit for meg å 'ta meg til rette''? De fleste går jo allerede gjennom et kurs for å lære norsk, hvorfor da ikke også lære om vår kultur og sosiale grenser? Slik som for et par år siden ville flere innvandrere at de skulle få gå med sitt eget flagg i 17.Mai tog.-Noe som er helt koko, i og med at det er vår nasjonaldag ikke Somalias.- Jeg tror og mener det er bla. mangel på kommunikasjon som skaper noen prosenter av problemet. I og med at de ikke er vandt til lettkledde jenter -siden damene i hjemlandet deres går i burka og dekker seg til- at de da ser på det som at jentene tilbyr seg selv. Men jeg må si at jeg har opplevd å få perverse kommentarer av nordmenn -selvom jeg ikke går med mini skjørt og hvit topp som ikke dekker noenting, jeg går derimot i lange store bukser og metallband t-skjorter- Men det skjer allikevel. -Denne posten ble lang, håper dere tilgir meg xD- I tilleg tror jeg dette også kan ha noe med oppdragelse å gjøre. Det blir bla. sett på som "status" ang. voldtekt i noen land. Men nå skal jeg avslutte her
Sitat av Kat404 Vis innlegg
Om f.eks. de som kommer til Norge for å bli, kunne gjennomgå et kurs om hvordan det norske samfunnet fungerer, da tror jeg de kanskje kunne sett på "oss" med nye øyne, og ikke bare tenkt som så; "Nei men se der, hun går med mindre enn 60% av kroppen tildekket. Da er det vel greit for meg å 'ta meg til rette''? De fleste går jo allerede gjennom et kurs for å lære norsk, hvorfor da ikke også lære om vår kultur og sosiale grenser?
Vis hele sitatet...
Sett at du utvandret til midt-østen. Ville et kurs være nok til å snu verdigrunnlaget ditt på hodet? Eller hadde du bare flirt godt for deg selv over hvor forkvaklede holdningene til landets innbyggere var?

Integrering funker bare ikke med dagens ghettofisering og masseinnvandring. Vi er nødt til å gjøre noe med at flesteparten av de fremmedkulturelle tyr til henteekteskap, og slutte å ta imot urettmessige asylsøkere. Ingen klarer å komme seg til norge fra afrika eller midt-østen uten å ha vært innom et trygt land. At 90% brenner reisepapirene sine ved ankomst er vel avslørende nok..
Sitat av gorm Vis innlegg
Sett at du utvandret til midt-østen. Ville et kurs være nok til å snu verdigrunnlaget ditt på hodet? Eller hadde du bare flirt godt for deg selv over hvor forkvaklede holdningene til landets innbyggere var?
Vis hele sitatet...
I dette utsagnet ligger det en påstand om at folk ikke kan endre seg, og det tror jeg er feil. Jeg tror heller ikke at et totimers kurs er nok men det er i hvertfall en start.

Sitat av gorm Vis innlegg
Integrering funker bare ikke med dagens ghettofisering og masseinnvandring. Vi er nødt til å gjøre noe med at flesteparten av de fremmedkulturelle tyr til henteekteskap, og slutte å ta imot urettmessige asylsøkere.
Vis hele sitatet...
Norge fører en ekstremt streng innvandringspolitikk og jeg vil påstå at samtlige av de som får opphold har en reell grunn til opphold. Det er heller sånn at man gir avslag til altfor mange som faktisk trenger asyl.
Sitat av gorm Vis innlegg
Ingen klarer å komme seg til norge fra afrika eller midt-østen uten å ha vært innom et trygt land. At 90% brenner reisepapirene sine ved ankomst er vel avslørende nok..
Vis hele sitatet...
Det er flere grunner til at noen velger Norge fremfor f.eks Spania og det kan handle om forventet levestandard, rykter og at man kjenner folk her. At mange kommer med falske eller ingen papirer kan ha utspring i rykter om at det er enklere å få opphold hvis man ikke har papirer. Husk også at mange asylsøkere og flyktninger kommer fra land hvor de blir undertrykt som folkegruppe. Det er derfor mange som ikke har gyldige papirer fordi de ikke blir ansett som medborgere i landet de kommer fra.
Sitat av gorm Vis innlegg
Sett at du utvandret til midt-østen. Ville et kurs være nok til å snu verdigrunnlaget ditt på hodet? Eller hadde du bare flirt godt for deg selv over hvor forkvaklede holdningene til landets innbyggere var?

Integrering funker bare ikke med dagens ghettofisering og masseinnvandring. Vi er nødt til å gjøre noe med at flesteparten av de fremmedkulturelle tyr til henteekteskap, og slutte å ta imot urettmessige asylsøkere. Ingen klarer å komme seg til norge fra afrika eller midt-østen uten å ha vært innom et trygt land. At 90% brenner reisepapirene sine ved ankomst er vel avslørende nok..
Vis hele sitatet...
Jeg personlig hadde gjort mitt for å ikke bli en pest og en plage for andre, jeg har vokst opp med "internasjonal" oppdragelse, om du lurer på hva jeg mener kan jeg sikkert forklare, men jeg antar det er forstålig om jeg skriver det sånn. Jeg har reist ganske mye -vært i 17 land- og når jeg f.eks. dro til Kypros, og skulle besøke en katolsk-kirke, dekket jeg til de bare skuldrene mine, siden det blir sett på som blasfemisk å vise skuldre og knær. Det er ikke så mye som skal til. Om man bare bruker hue litt, men det er et veldig stort skifte for de fleste innvandrere som kommer hit. Derfor mener jeg det kunne vært en ide med en eller annen form for kurs
Vel, jeg valgte heller ikke å lese syv sider med wall of text. Jeg vil bare gjerne si at om du er innvandrer bør du forbrede deg på å integrere deg i det samfunnet du kommer til, framfor å prøve å unngå de kulturelle og sosiale forskjellene. Samfunnskurs er ikke så altfor dumt gutta.
veit ikke om denne er postet før, men fikk denne linken av en kamerat http://sian.no/node/1513

ganske sjokkerende hva han sier om muslimer.
Sitat av Fredriker Vis innlegg
veit ikke om denne er postet før, men fikk denne linken av en kamerat http://sian.no/node/1513

ganske sjokkerende hva han sier om muslimer.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke. Imaginær samtale? Fiktivt intervju? Hvis de bare skal sitte å dikte opp skit, hvorfor skriver de ikke romaner i stedet?
Ops jeg tar kritikk for den. jeg leste ikke godt nok rundt det. Jeg kunne ikke slette den gitt.
Det er ikke ekte det som jeg linket til i forrige post
Sist endret av Fredriker; 4. november 2011 kl. 23:37.
Alle med utenlandsk opprinnelse som begår alvorlige forbrytelser, burde sendes ut av landet. Som du sa selv "Her kommer de til Norge, får flotte vilkår og gunstige funn av Den Norske Stat, og alikevel spytter de oss i ansiktet..
Hva synes folk om forslaget å tvinge Oslo-drosjene å hente kvinner i sentrum? Jeg tenker - selv om jeg forstår forslaget - at det kun er greit å tvinge Oslo-drosjene, dersom Oslo Kommune på sin side er villig å kompensere for bomturene. En kan ikke pålegge selvstendig næringsdrivende oppdrag de selv ikke ønsker å påta seg, uten i det minste å kompensere dem for eventuelle tap det måtte medføre. Det blir rett og slett for dumt. Hva tenker dere?

Dagbladet: Vil tvinge oslo-drosjene til å hente kvinner i sentrum.
- Helt ærlig? Nordmenn er helt forferdelige!
- Hva tenker du på?
- Jeg tenker på alt. Ikke minst er maten helt for jævlig.
- Hva synes du om de norske damene da?
- De er noe helt annet! sier han til latter fra kameratene.

Kan ikke begripe hva i helvete dem gjør her, alt er jo helt for jævlig.
Et lovbrudd, og rett ut av landet.
Helst vil jeg ikke ha dem inn i landet, men det kan man jo bare drømme om med en forræder som statsminister.
Blir bare jævlig kvalm av det her!
Grunnen til voldtekter av så mange utenlandske selv om vi lever i dette fantastiske fredelige landet.... må være at la oss si du er utlending her og snakker gebrokkent norsk... du får noen skarve slanter slengt inn på konto fra NAV (på det beste)... du har ingenting, ingen penger, ingen framtidsplaner.... INGEN NORSKE DAMER vil ha deg.
Så hva skjer når du putter et beist med stor hjerne (menneske) i en slik situasjon? Kriminelle aktiviter, voldtekt, dop. Fordi disse folka har gitt faen for lenge sida. Gitt faen i alt. Så hvis folk tror at disse meningsløse moralpreknene overfor voldtekstmenn hjelper noe som helst, så tar de feil. Det vil dessverre alltid være slikt i vårt samfunn, fordi samfunnet vårt ikke er noe særlig bra egentlig.

+ alkohol oppe i bildet, haha lol fy faen, er det noe rart at slikt skjer sier jeg bare
Norske menn voldtar også, nok av folk som gir faen der også.
Sist endret av Dagdriver; 9. november 2011 kl. 01:11.
Alle med utenlandsk opprinnelse som begår alvorlige forbrytelser, burde sendes ut av landet. Som du sa selv "Her kommer de til Norge, får flotte vilkår og gunstige funn av Den Norske Stat, og alikevel spytter de oss i ansiktet..
Vis hele sitatet...
Utenlandsk opprinnelse? Jeg antar at du har forvekslet begrepene her og at du mente alle utlendinger som ikke er norske statsborgere?

Sitat av hypphypp Vis innlegg
- Helt ærlig? Nordmenn er helt forferdelige!
- Hva tenker du på?
- Jeg tenker på alt. Ikke minst er maten helt for jævlig.
- Hva synes du om de norske damene da?
- De er noe helt annet! sier han til latter fra kameratene.

Kan ikke begripe hva i helvete dem gjør her, alt er jo helt for jævlig.
Et lovbrudd, og rett ut av landet.
Helst vil jeg ikke ha dem inn i landet, men det kan man jo bare drømme om med en forræder som statsminister.
Blir bare jævlig kvalm av det her!
Vis hele sitatet...
Er du helt mindfucked?`Det er enkeltpersoner som voldtar, voldtektsmennene representerer ingen gruppe eller etnisk tilhørighet. De representerer kun avskummet av mennesker som begår grove seksuelle krenkelser mot andre mennesker.

Det med at statsministeren i Norge er forræder kan du bare enten drite langt faen i eller så kan du utdype det.
Sist endret av BaJa; 9. november 2011 kl. 01:17.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Utenlandsk opprinnelse? Jeg antar at du har forvekslet begrepene her og at du mente alle utlendinger som ikke er norske statsborgere?



Er du helt mindfucked?`Det er enkeltpersoner som voldtar, voldtektsmennene representerer ingen gruppe eller etnisk tilhørighet. De representerer kun avskummet av mennesker som begår grove seksuelle krenkelser mot andre mennesker.

Det med at statsministeren i Norge er forræder kan du bare enten drite langt faen i eller så kan du utdype det.
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg tror du er det!
Så vi skal gamble med norske jenter, fordi du har et ønske om å ha inn folk fra alle mulige land?
Er ikke bare voldtektstatistikken dem topper.
Er helt utrolig at deg går an å være så forbanna naiv, er du blind, eller vil du ikke se hvor det her fører?
Ser du ikke hvordan Norge har endra seg siden vi begynte å fylle opp landet med folk fra ikke vestlige land?
Sånne som deg gjør meg jævlig forbanna!
Innvandrer?

Du godtar ikke at fremmede forlanger å bo hos deg. Ingen fremmede skal ha krav på å kunne bosette seg i Norge. På samme måte har nordmenn ikke krav på å slå seg ned i andres land.

Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Grunnen til voldtekter av så mange utenlandske selv om vi lever i dette fantastiske fredelige landet.... må være at la oss si du er utlending her og snakker gebrokkent norsk... du får noen skarve slanter slengt inn på konto fra NAV (på det beste)... du har ingenting, ingen penger, ingen framtidsplaner.... INGEN NORSKE DAMER vil ha deg.
Så hva skjer når du putter et beist med stor hjerne (menneske) i en slik situasjon? Kriminelle aktiviter, voldtekt, dop. Fordi disse folka har gitt faen for lenge sida. Gitt faen i alt. Så hvis folk tror at disse meningsløse moralpreknene overfor voldtekstmenn hjelper noe som helst, så tar de feil. Det vil dessverre alltid være slikt i vårt samfunn, fordi samfunnet vårt ikke er noe særlig bra egentlig.

+ alkohol oppe i bildet, haha lol fy faen, er det noe rart at slikt skjer sier jeg bare
Norske menn voldtar også, nok av folk som gir faen der også.
Vis hele sitatet...

Merkelig det der. Rart det er en mann som er mørk i huden som blir etterlyst i de fleste tilfeller.
Du har kanskje en god forklaring på det også, eller?

Her: http://youtu.be/evtwNVZXDYk

Du har et jævlig stort forklaringsproblem, løgner!
SVA:
Før du driter deg noe mer ut, så bør du virkelig sette deg inn i hva et statsborgerskap er, og hva det innebærer å argumentere for at vi skal trekke tilbake statsborgerskap gitt til folk med utenlandsk opprinnelse på grunn av et lovbrudd de har begått. Et statsborgerskap gir deg alle rettigheter som norsk statsborger, på lik linje med oss som er født norske. Hvis vi ikke ønsker å gi noen disse rettighetene, så gir vi dem en oppholdtillatelse, ikke et statsborgerskap. Hvis vi skal begynne å deportere fullverdige norske borgere, så kan vi like godt deportere deg hvis du gjør noe galt.

Du viser null forståelse for de rettsprinsipper som gjør Norge til et trygt og sikkert land å bo i, og det er dermed nærliggende å tro at du ikke aner hva du snakker om i det hele tatt. Det er ingen seriøse politikere som er i nærheten av å dele dette standpunktet med deg. Det er så kontroversielt, og det bryter med så grunnleggende rettsprinsipper at det går bare ikke an å ta det seriøst.

hypphypp:
Å være uenig i innvandringspolitikken som føres er det selvsagt ikke noe galt i, det kan vi alle være i varierende grad. Men det får være grenser for hvor mye elendig og aggressiv retorikk en skal bruke for å få fram verdens billigste poeng. Greit, folk er frustrerte, men hvis dere ikke uttrykker det på en måte som det går an å respektere, så kommer dere ingen vei med meningene deres.
Sist endret av mentalmelt; 9. november 2011 kl. 03:40. Grunn: sorry, skrev feil navn på bruker
Har jeg sagt noe om statsborgerskap?
Du er klar over at det finnes rimelig mange her i landet uten oppholdstilatelse.

Er fullstendig klar over det, og jeg har heller ikke noe til overs for dem.
Jeg mener vi trenger nasjonalister inn i regjeringa.

Den siste der kan jeg være delvis enig med deg i.

Rakk ikke å endre det.
Fikk PM av mentalmelt om en liten feil.
Vet ikke om den er postet tidligere i tråden , men her er grundig dokumentasjon på voldtektsstatestikk i oslo https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf . som viser at utlendinger topper alle typer voldtekter , ikke bare overfallsvoldteker
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Vet ikke om den er postet tidligere i tråden , men her er grundig dokumentasjon på voldtektsstatestikk i oslo https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf . som viser at utlendinger topper alle typer voldtekter , ikke bare overfallsvoldteker
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at det er veldig store mørketall når det kommer til nachspill-voldtekter og voldtekter av folk i din nærmeste omkrets.
Sitat av etse Vis innlegg
Nå skal det sies at det er veldig store mørketall når det kommer til nachspill-voldtekter og voldtekter av folk i din nærmeste omkrets.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvem gruppe du isåfall mener mørketallene skal komme til gode. Skal vi kalkulere inn mørketall så faller nok det i innvandreres disfavør da det i mange invandrermiljøer kan resultere i å bli utestengt av familien hvis man blir voldtatt
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Det du i prinsippet gjør her er å si:Ingen liker nettstedet artikkelen står på, så det som står der er ikke sant, selv om de følger normal praksis hva kilder angår.
Da slipper man å forholde deg til tolkningen av objektive & etterprøvbare tall. Det er da en fiffig måte å diskutere på. Omtales som hitlerifisering tror jeg. Aka ta mannen(nettstedet) i stedet for ballen (artikkelens innhold)
Uredelig... uansett hva slags politisk syn du har imo.
Vis hele sitatet...
Det er urimelig å forvente at alle skal vurdere alle innlegg fra alle parter nøyaktig like åpent. Nå er jeg enig med det i at noe av det som står på document.no burde fått mye bedre behandling, og at mange nordmenn ikke er spesielt flinke til å se ubehagelige sannheter i øynene.. men å kalle noe som er helt naturlig for uredelig synes jeg blir litt drøyt.

Ta inn titt på nyhetsspeilet selv. Etter å ha sjekket opp og funnet ut at de 5-6 første sakene du ser på er beviselig rør, hva kommer du til å tenke hvis du ser noen bruke det som kildehenvisning?

Du har selfølgelig rett i at noe er publisert på en bedriten nettside ikke betyr at det er dårlig, men det betyr at sannsynligheten er stor. Noen ganger såpass stor at det blir for dumt å kaste bort tid på å sjekke det ut.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Vet ikke om den er postet tidligere i tråden , men her er grundig dokumentasjon på voldtektsstatestikk i oslo https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf . som viser at utlendinger topper alle typer voldtekter , ikke bare overfallsvoldteker
Vis hele sitatet...
Når jeg ser på vedlegg nr 38 ser jeg at at det står
Andel gjerningsmenn anmeldt for ulike typer voldtekt fordelt etter hvor mange kriminelle forhold de er registrert med tidligere. Absolutte tall.

11 og flere forhold - Overfall 66.7
Vis hele sitatet...
Som da betyr at selv om de blir straffet for det, så lærer de heller ikke igjen. Hva synes dere vi skal gjøre da? For å forhindre et nytt telfelle av overfall/voldtekt?
Sitat av etse Vis innlegg
Nå skal det sies at det er veldig store mørketall når det kommer til nachspill-voldtekter og voldtekter av folk i din nærmeste omkrets.
Vis hele sitatet...
Poenget var at om du set på staristikken over voldtekter gjort av etnisk norske er det nschspillvoldtekter og voldtekt sv venner/familie som er høyest representert, og ikke overfallsvoldtekt. Dette er og gruppen med høyest mørketall da det er vanskeligere å anmelde noen du kjenner.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Nei, men jeg tror du er det!
Så vi skal gamble med norske jenter, fordi du har et ønske om å ha inn folk fra alle mulige land?
Er ikke bare voldtektstatistikken dem topper.
Er helt utrolig at deg går an å være så forbanna naiv, er du blind, eller vil du ikke se hvor det her fører?
Ser du ikke hvordan Norge har endra seg siden vi begynte å fylle opp landet med folk fra ikke vestlige land?
Sånne som deg gjør meg jævlig forbanna!
Innvandrer?

Du godtar ikke at fremmede forlanger å bo hos deg. Ingen fremmede skal ha krav på å kunne bosette seg i Norge. På samme måte har nordmenn ikke krav på å slå seg ned i andres land.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen ønske om å ta inn folk fra andre land ukritisk. Norske staten med UDi samt politi og andre statelige instanser jobber akkurat med dette. De regulerer hvem som får komme og hvem som må forlate kongeriket. Det er ingen tvil i at systemet pr dags dato er for sløvt og det er plass for store forbedringer. Det er det ingen tvil om, men dette tar litt tid. Siden Norge er endel av schengen samarbeidet og vi kan ikke bare begynne å iverksette grenseregulerende tiltak uten å konferere med schengen landene.

Gamble med Norske jenter? Hva faen, vi spiller ikke poker nå og norske jenter har noe som alle andre mennesker også har. Fri vilje.

Men fuck deg, nå er du ute å kjører. Ikke glem nå at det er flyktninger, asylsøkere og innvandrere som kanskje topper overfallsvoldtektene men det er ingen tvil om hvem som topper voldtekter i nære relasjoner. Hvis du virkelig vil snakke om dette. Eller er det greit at etniske norske voldtar norske jenter?

Det er akkurat derfor vi har et lovverk som skal gi samtlige personer som begår et lovbrudd i Norge en rettferdig rettssak. Det er akkurat derfor Breivik ikke ble satt på knærne og skutt med hagle i nakken. Fordi i Norge tror vi på staten som skal være nøytral og rettferdig når det er snakk om å dømme personer.

Du kaller meg naiv og blind og spør meg om jeg ikke ser hvor dette fører hen. Du er eksemeplet på hvor dette fører hen. Den polariseringen som oppstår mellom voldtektsmenn og sånne som deg som klassifiserer enorme menneskemasser som problemet. Der driter du deg hardt ut.
Fordi, den dagen grupperinger føler seg som problemet og ikke at problemet er enkeltpersoner. Det er den dagen vi vil se opptøyer som i Danmark, Sverige, England og Frankrike. Jeg vil ikke at det skjer i Norge, siden vi faktisk er et land med godt moral og etikk som peker i riktig retning. Ikke la oss ødelegge dette.

Jeg håper for din del at du skjønner at uten utenlandsk arbeidskraft så hadde Norge vært enda mer ubetydelig enn det Norge er idag. For å kunne utvikle seg som et industrialisert land så trengte Norge den arbeidskraften som kom med innvandrerne.

Jeg merker litt stygge tendenser i måten du sier ting på
Du godtar ikke at fremmede forlanger å bo hos deg. Ingen fremmede skal ha krav på å kunne bosette seg i Norge. På samme måte har nordmenn ikke krav på å slå seg ned i andres land.
Vis hele sitatet...
Vel fremmede må gjerne flytte inn til Norge, så lenge de tilfredsstiller de statelige reguleringene som er satt.
Eller for å forklare deg det
Hvis mamma og pappa sier at det er greit at Ole flytter hjem til deg så får han lov uten at du har en dritt å si
Vis hele sitatet...
Og ja, jeg er etterkommer av innvandrere som kom til Norge
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Ikke glem nå at det er flyktninger, asylsøkere og innvandrere som kanskje topper overfallsvoldtektene men det er ingen tvil om hvem som topper voldtekter i nære relasjoner. Hvis du virkelig vil snakke om dette. Eller er det greit at etniske norske voldtar norske jenter?
Vis hele sitatet...
Det stemmer dessverre ikke. På politirapportens side 55 vil du se at mennesker med norsk landsbakgrunn står for 40% av relasjonsvoldtektene. Vektet for befolkningsandel gir det en overrepresentasjon av mennesker med utenlandsk landsbakgrunn med en faktor på 4,3. Igjen er det kritisk at man vekter for befolkningsandel for å få noen som helst informasjon ut av tallene; absoluttall sier oss ingenting da den videre inndelingen av "utlandgruppen" er fullstendig arbitrær -- det er for eksempel like gyldig å sammenlikne Norge med "utlandet" som å sammenlikne Norge med Midt-Østen, Afrika osv.

For øvrig er jeg helt enig i poenget ditt om at denne statistikken ikke hverken kan brukes til å forsvare å stenge grensene til Norge, eller til å henge ut hele befolkningsgrupper som voldtektsmenn.
Sist endret av Provo; 10. november 2011 kl. 08:23.
Hva faen!? Et jævla svik.

Retten trodde den døve voldtektsmannen som hevdet at han ikke hørte offeret si «nei». Straffen ble redusert til ett år i fengsel."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10023558
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Hva faen!? Et jævla svik.

Retten trodde den døve voldtektsmannen som hevdet at han ikke hørte offeret si «nei». Straffen ble redusert til ett år i fengsel."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10023558
Vis hele sitatet...
Virkelig? Var han blind også? Eller klarte han ikke å se om jenta ikke ville ha sex?
Hvis det er "greit" og voldta kvinner fordi de kler seg
utfordrene, er det da greit og klaske til voldtektsmennene i hode med et
balltre, bare fordi de ikke bruker hjelm???
Faar du lyst til aa pule om du ser en lettkledd dame?

Faar du lyst til aa smelle ned alle i hodet med balltre fordi de ikke gaar med hjelm?

Jeg stotter ikke det at de kan skylde seg selv fordi de gaar lettkledd, men den sammenligningen der blir feil. Men helt klart, jentenes klesvalg paavirker de stappkaate taperne som flyr rundt i Norge
Sitat av Arigo Vis innlegg
Faar du lyst til aa pule om du ser en lettkledd dame?

Faar du lyst til aa smelle ned alle i hodet med balltre fordi de ikke gaar med hjelm?

Jeg stotter ikke det at de kan skylde seg selv fordi de gaar lettkledd, men den sammenligningen der blir feil. Men helt klart, jentenes klesvalg paavirker de stappkaate taperne som flyr rundt i Norge
Vis hele sitatet...
Det vekker et visst begjær i meg, men forskjellen er at jeg skjønner hva som er rett, og hva som er galt.
En av grunnene til at vi faktisk er den mest utviklede rasen på jorden, er vel at vi klarer å begrense våre "naturlige" lyster.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
En av grunnene til at vi faktisk er den mest utviklede rasen på jorden, er vel at vi klarer å begrense våre "naturlige" lyster.
Vis hele sitatet...
Interessant resonnement må jeg si. Det er altså vår enestående evne til å undertrykke lyster som gjør oss til en "mer utviklet rase". I dette resonnementet ligger det tre påstander. Jeg vil meget gjerne høre litt mer om grunnlaget for disse påstandene, if you don't mind.

For det første: Hvilke kriterier ligger til grunn for å hevde at vi er den mest utviklede rasen? Hva legger du i begrepet utviklet?
Second: Hvilken informasjon baserer du antagelsen på, om at vi kontrollerer våre lyster så mye bedre enn andre? Hvor bredt definerer du lyster her?
Og til slutt: Kan du forklare hvordan dette henger sammen? Hvordan er kontroll over lyster knyttet opp mot grad av utikling?

Bare lurer.