Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1006
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
I anledning at jeg er snublet over en del kul musikk fra ett og samme plateselskap den siste tiden, så tenkte jeg at jeg skulle dele en musikk-anbefaling med dere.

Labelet er Ed Banger Records, og er startet av samme kisen som blant annet brakte oss Daft Punk og Cassius. Kisen som driver det har bl.a. signet den 18-årige super-MCen Uffie fra Miami og elektronika-duoen Justice.

Anbefales:
Uffie - 1984
Uffie - First Love
Justice - D.a.n.c.e

D.a.n.c.e er en sinnsykt funky elektronika/dance-greie, som kan minne litt om Jacksons fra 70-tallet; mixet med litt glad-synth fra Daft Punk - og burde ha stort hit-potensiale.

Ed Banger Records har imidlertid flere andre artister under vingene, som jeg selv ikke har rukket å sjekke ut enda - men kanskje noen av dere har noen gode lytter-tips?
Bra anbefaling, Justice-albumet er koz!

Ellers vil jeg anbefale DJ Mehdi - Signatune, sjekk gjerne ut videoen på youtube også.
Av Uffie liker jeg best Pop the Glock og Ready to Uff.

Samle-cd-ene Ed Banger Records Vol. 1 og 2 er forøvrig et godt utgangspunkt.
En episode av lydverket i mai handlet om dette.
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/252373
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Christian - Ross Ross Ross er en slager som har vært i platesamlingen en stund
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Uffie er daff, hun skulle spille i Bergen i vår - meningen var at hun skulle komme på kl. 22, men når hun først kom på 01:30 var hun full. Knall musikk, men temmelig respektløst - jeg kjøper i alle fall ingen plater av hun.

Piratkopiere derimot...
Sist endret av Tias; 1. august 2007 kl. 11:15.
Serjical Strike Records Er også et ganske godt lite plateselskap med masse god musikk. Mannen bak selskapt er Serj Tankian, Vokalisten i System of a Down.
Serj kommer nå til høsten med solo-album som som gies du at hans eget selvskap.
Sitat av Tias
Uffie er daff, hun skulle spille i Bergen i vår - meningen var at hun skulle komme på kl. 22, men når hun først kom på 01:30 var hun full. Knall musikk, men temmelig respektløst - jeg kjøper i alle fall ingen plater av hun.

Piratkopiere derimot...
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du bli overrasket over at en artist er full og forsinka når han/hun går på scena?
Har du vært på konsert før?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
SergeGainsbourg, det er ikke vanlig å komme 3 og en halv time for sent til sin egen konsert. Da er du dust i huet, og fortjener å bli piratkopiert herfra til helvette.

Hun er 18 år og ble kjent for 6-7 måneder siden - hun er ikke akkurat U2 Bono på hils med George Bush. Hun burde vise de første fansene sine litt mer respekt enn som så.
Syns Uffie er litt slitsomt. Men Ed Bangers kommer til å nå høyt. Så Justice på Roskilde: Dritbra! Tror fransk house kommer til å bli stort på et kommersielt marked igjen. Virker som om Ed Bangers er spesielt stort i Norge.. Kan det stemme?

Jeg er enig i at artister skal møte opp og levere en bra konsert når folk har betalt for å se dem. Virker litt uproffesjonelt å møte opp dritings, men jeg tror ikke jeg har sett en edru artist på scenen. Sånn skal det være
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Bobcat, meget mulig... Lydverket har jo, som noen påpekte over her, kjørt minst 2 programmer på fenomenet. De tok for seg "bloghouse" og spesiellt artisten "Para One"; som jeg ikke har rukket å sjekke ut enda..
Sitat av Tias
Uffie er daff, hun skulle spille i Bergen i vår - meningen var at hun skulle komme på kl. 22, men når hun først kom på 01:30 var hun full. Knall musikk, men temmelig respektløst - jeg kjøper i alle fall ingen plater av hun.

Piratkopiere derimot...
Vis hele sitatet...
kansje bittelitt scene skrekk?
hun er 18, la hun ha det litt gøy :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av BOBCAT
Syns Uffie er litt slitsomt. Men Ed Bangers kommer til å nå høyt. Så Justice på Roskilde: Dritbra! Tror fransk house kommer til å bli stort på et kommersielt marked igjen. Virker som om Ed Bangers er spesielt stort i Norge.. Kan det stemme?
Vis hele sitatet...
Ed banger er årets hype, populært i hele verden. var ed banger party på stratos for noen dager siden! skal være passe full selv for å holde ut uffie
Sist endret av klarhimmel1234; 15. august 2007 kl. 13:48.