Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2469
Heya.

Var ute med noen kamerater og tok bilder idag.

Audi A4
ISO200, 1/80, f/5.6, 18mm

VW Golf3
ISO200, 1/15, f/16, 18mm

VW Golf 3 (nr. 2)
ISO200, 1/50, f/8, 25mm

Hva synes dere?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Er den A4'ern herpa eller er det artifacts på bildet ?
2. Har du endret bumperen på den golfen eller er den sånn ? Isåfall få ham til å omlakkere den

Ellers er det ingenting som slår biler i fart på regnvei <3
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
1. Er den A4'ern herpa eller er det artifacts på bildet ?
Vis hele sitatet...
Jepp, den er herpa

Sitat av AtXbYeA
2. Har du endret bumperen på den golfen eller er den sånn ? Isåfall få ham til å omlakkere den
Vis hele sitatet...
Dårlig jobb med clone stamp, fjernet skiltet.
Bilde nummer 1 var classy bortsett fra den delen av fangeren som du bør photoshoppe.

Bilde nummer 2 hadde så siiiiiiinnnnnnsykt konge (jeg gjentar SIIIINNNNNSYKT KONGE) lukkertid i forhold til bilens hastighet! Du kunne ikke hatt mer flaks (?) på det, spør du meg.

Det tredje bildet blir litt flatt etter jeg har sett på de to andre, men legger seg glatt innenfor kategorien godkjent fordi det er vannsprut med i bildet =)

Du fikk meg til å få lyst til å stikke ut og ta bilder av biler nå som jeg ikke kan siden jeg har innlevering på skola straks.... din dritt =)
Trådstarter
Sitat av lefsegokk
Bilde nummer 2 hadde så siiiiiiinnnnnnsykt konge (jeg gjentar SIIIINNNNNSYKT KONGE) lukkertid i forhold til bilens hastighet! Du kunne ikke hatt mer flaks (?) på det, spør du meg.
Vis hele sitatet...
Hehe, takker. Har en versjon til av det bildet (uredigert såklart) hvor man KLART kan se at jeg har bomma litt, så ja, flaks der. Fikk god veiledning av en annen fotograf jeg har blitt kjent med om hvordan jeg skulle gjøre greia.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Veldig gode bilder, jeg likte faktisk best bilde nr.1. Det var noe med bilde som virkelig fanget blikket på en måte. Vanskelig å gi noe konstruktiv kritikk, når jeg ikke har noen kritikk på bildene, for det eneste som er feil på bildene har med bilene å gjøre og ikke fotoet. (De er jo ikke flawless liksom.) Good work
Det siste bildet var bra!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
WOW! På tysk ville jeg sagt: Umwerfend (ja, jeg kan tysk, og det er det kraftigste uttrykket jeg kommer på nå), som betyr så mye som omkastende. Det første bildet var jo supert! Klar bil, men fart i både vei og hjul/felger. Orginalbilder?

KP til deg Lundern, stå på. (og nok en gang; wow!)
KP-regn! Ingenting er som bilder i fart, spesielt i regnvær. Men på A4-bildet savner jeg en vinkel litt mer forfra, som på Golf 3 (2). Det første bildet av Golfen syntes jeg kan beskjæres en del på høyresiden, slik at vi ikke ser "slutten" av veien, men får en støre dybde og "lang sving"-følelse.

Og farger, er det mulig å se en litt stilig versjon av Golf 3 (2) i farger? Jeg ser for meg litt sånn skarpe skygger og kontraster. Og be han lakke den hvite fangeren svart, eller evt. gjør en jobb i PS

Flott jobbet!
Stilig bilder.. Jeg likte best

VW Golf 3 (nr. 2)
ISO200, 1/50, f/8, 25mm

Bra jobba
Ser bra ut, men syns ikke etterbehandlingen er helt heldig. Mer fargemetning. Ellers er det veldig bra!
Gode bilder, likte de. Bilde 1 er på bakgrunnen min nå
Sist endret av esl; 29. mai 2007 kl. 13:20.
Trådstarter
Slenger opp enda ett bilde. Samme instillinger og slikt.

Audi A4 #2
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Lundern
Slenger opp enda ett bilde. Samme instillinger og slikt.

Audi A4 #2
Vis hele sitatet...
Det bildet hadde jeg sansen for, hadde den perfekte dybdefølelsen (minus buss-stoppet? som slynger veien et stykke bak bilen).
Men fangeren ødelegger også mye av preget med bilde, omlakkering takk, eller photoshop
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Lundern
Slenger opp enda ett bilde. Samme instillinger og slikt.

Audi A4 #2
Vis hele sitatet...
Nais. Men litt mindre luft bak, og litt mer foran kanksje? Vet det er vanlig å ta bilder av biler på den måten, men ble kanskje en anelse for mye.
Litt usikker på hvor mange regler og lover jeg bryter nå, men jeg måtte bare teste å fjerne de flekkene som irriterte meg. Det var litt vanskeligere enn jeg trodde siden bildet var så lavoppløselig
http://www.newmoondesign.no/audi.jpg
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Satan, likte Audien jeg, trakk litt ned det med skadene, men ellers var det tøfft bilde!
Trådstarter
Sitat av lefsegokk
Litt usikker på hvor mange regler og lover jeg bryter nå, men jeg måtte bare teste å fjerne de flekkene som irriterte meg. Det var litt vanskeligere enn jeg trodde siden bildet var så lavoppløselig
Vis hele sitatet...
Hehe, vet de er veldig irriterende. Disse bildene tok jeg bare for å teste ut tips jeg fikk av en god venn og profesjonell fotograf.

Takker for kommentarer folkens.
Jeg likte bildet lefsegokk henviste til. Bare litt beskjæring, og kanskje fargekorrigering, hadde bildet vært topp.

Sitat av Lundern
Disse bildene tok jeg bare for å teste ut tips jeg fikk av en god venn og profesjonell fotograf.
Vis hele sitatet...
Hva slags tips? Jeg vet ikke om jeg hadde klart å ta klare bilder av biler med uklar bakgrunn. Har du ikke tilfeldigvis ImageStabiliator på objektivet ditt?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Syns det blir litt lite bevegelse i bakgrunnen i dem, altså blir ikke bakgrunnen blurry nok. Sannsynligvis hadde du fått dette til ved at bilene du har som objekt hadde passert fortere bilen du sitter i.

Greie bilder, men ikke noe mer en enn øvelse
Det regner i dag. Som faen! Ta noen flere bilder av bilen når dere kjører i noen gigasøler med masse sprut Test også med lengre lukkertid, som devo sier. ...Eller bare kjør i 260 og ha samme lukker =P
audi a4 1.9 , 1996modell ??

du må redigere bort de hvite flekkene, ellers synes jeg det var genialt bra...