Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2344
var på en 11-dagers tur i afrika, nærmere bestemt Ghana.

traff på han her karen i ei av Accras bakgater i forrige uke. ga han noen tusen cedis for å få lov a ta noen bilder. syns det her ble helt nydelig, men jeg er litt usikker på utsnittet.

dette er originalutsnittet, burde jeg croppe det nærmere?

http://foto.no/bildegalleri/images/b_305629.jpg

takk for kommentarer
hm, et morsomt bilde. Du kunne tatt vekk en del fra toppen, også kunne du ha senket blenderen litt. Ellers var det fint.
Hadde jeg hatt KP igjen skulle du fått ett, bare fordi du tar bilde av mennesker, og ikke de jævla makrobildene av blomster som resten av forumet tar.
Den mannen hadde utrolig fine øyne til å være afrikaner..
Sist endret av SgTeRiK; 22. april 2007 kl. 22:04.
Sitat av max-mekka
hm, et morsomt bilde. Du kunne tatt vekk en del fra toppen, også kunne du ha senket blenderen litt. Ellers var det fint.
Vis hele sitatet...
ja, det var det jeg var litt i tvil om, om jeg ksulle klippe bort taket i toppen.

men mindre blender? kjørte det her på 2,8 eller 3,2. husker ikke helt, men jeg har akkurat det jeg vil ha i fokus. noe annet ville bare vært forstyrrende bakgrunnselementer.
Sitat av DonTomaso
Hadde jeg hatt KP igjen skulle du fått ett, bare fordi du tar bilde av mennesker, og ikke de jævla makrobildene av blomster som resten av forumet tar.
Vis hele sitatet...
Ja, det har du rett i, men det må bemerkes at å ta bilde av mennesker er _svært_ mye mer vanskelig enn å ta makrobilder av en blomst. Men er enig med deg der altså.
Artig bilde. Du burde kansje tatt vekk øverste delen av bildet.
Rått bilde Enig med de andre at du kunne tatt av litt av toppen...
kp fra meg. Sier som de andre, fjern litt av toppen og oppdater med hvordan bildet ble:P
Konge. Artig type. Litt mye luft på toppen, og litt trangt på sidene som nevnt over. Ang. blenderåpningen syns jeg det er godt brukt mtp. dybdeskarpheten.

Hvor mye er tusen cedis? Liek ei krone eller noe?
kan du komme med en større utgave?
Litt mindre luft i toppn - ellers ett av de bedre bildene jeg har sett her!
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Meget bra bilde, bortsett fra at ørlite av toppen kan kuttes har jeg ingen innvendinger!
De fleste bildene jeg har sett av f.eks afrikanske stammer og andre urinnvånere som er tatt av kjente fotografer inneholder enten kun ansiktet med halsbånd og lignende, eller hele personen med alle klærne.

Bildet var kjempefint det, men syns et nærbilde av ansiktet sier mer enn en halv kropp.
Kult bilde! fresh hatt
Fint dette altså! Har du fler bilder? Ville gjerne på utvekslingstur til Afrika, men det fikk visst bare førsteklassingene..

Liker du anal cunt forresten?
Ingen fotogeek men må si jeg liker bildet =)

Glad mann
his passport says Samuel, but you may know him by his other name...
Både og, skal forklare:

Bra: Riktige instillinger gir et bra fargeuttryk som jeg digger. Fine kontraster i bildet. Et bra portrettbilde!

Dårlig: Dårlig komponert. Gir meg ingen inntrykk av Afrika, skulle gjerne sett at bilde fortalte noe. Hvem er denne mannen? Hva gjør han der han er og hvor er han? Han smiler og ser bli ut, men det ser ut som han er en fattig mann som bor i et slumområde. Hvorfor er han glad? (Regner med fordi du ga han penger, men jeg vil se litt mer historie i bilde!)

Å ta et bilde er mer enn bare å knipse. Du har fått til mye riktig med god fokus og brennviden er riktig i forhold til utsnittet ditt, men skulle gjerne sett en videre brennvide.

Alene blir dette bildet altså litt "merkelig", men om det er en del av en serie kan det fungere. Om du har flere bilder fra samme sted som setter dette bildet inn i en historie vil jeg nok komme med en litt bedre kommentar
her er et mye tettere utsnitt. funker dette?
http://erikholsvik.com/images/hattemannen.jpg

edit: oi, jeg ser at det ser litt voldtatt ut her i browseren min. hehe.
Sist endret av ErikH; 23. april 2007 kl. 16:50.
Japp, han ser voldtatt ut! Morsomt at han har et rødt skjerf, for fargen rød skaper oppmerksomhet. Likte det siste bildet mye mer enn det første. Det er mye glede i ansiktet hans.
Det siste var mye bedre. Her får vi med litt mer av hva ansiktet hans sier.

F.eks: han smiler og er generelt glad, men kanskje det er et skalkesjul for alt han har opplevd. De blanke litt sørgelige øynene hans forteller meg at han har levd et langt liv med kanskje mye sorg og slit i livet. Men han er gammel og har akseptert hans skjebne og tvinger fram et smil for kamera.

Men hva vet jeg, kanskje han er lottomillionær og kler seg slik for å ha det morro med turister med kamera... :-)
Galningen - elsker stilen - elsker realismen, trolig det beste bildet jeg har sett her på forumet. Jeg vil reise jorden rundt bare for å ta slike bilder i et helt år, det gir en helt annen mening.

Likte det andre utsnittet - men helst det første, LITT tettere i topp og på sidene. Hatten og skjerfet er såpass unikt, så det må man få med. Ellers kanskje kjøre det lysere i ansiktet og overdelen hans - en omgang i shadow/highlights kanskje.

KP om jeg hadde hatt!
takk for fine kommentarer og god kritikk alle mann.

mushy: jeg så det ble litt mørkt på en annen skjerm i sted, men det så bra ut når jeg satt på laptopen min og styra.
Sitat av boogeyman
De fleste bildene jeg har sett av f.eks afrikanske stammer og andre urinnvånere som er tatt av kjente fotografer inneholder enten kun ansiktet med halsbånd og lignende, eller hele personen med alle klærne.

Bildet var kjempefint det, men syns et nærbilde av ansiktet sier mer enn en halv kropp.
Vis hele sitatet...
Ja dette sier jeg meg enig i. Bilder blir sterkere om du har med mer detaljer i ansiktet enn klær, som i hvertfall dette tilfellet ikke har SÅ mye å si. Hatten er selvsagt et interessant punkt, men ikke det meste resten.
dritbra bilde.. kp
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Rett og slett veldig bra. Kilopoint!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vil faktisk gå så langt som å si at jeg fikk litt National Geographic følelser av det bildet der. (samme som hun jenta med de sinnsyke øynene). Likte helt klart det siste utsnittet best. Good work!
Hva slags kamera har du brukt?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ser ut som en mann som forstår deg/typen person du er. En ung fyr med kamera som koster mer enn han noen gang kommer til å ha (kanskje?), og som reiser rundt iverden for å oppleve livet og ta bilder av gamle forståelsesfulle folk. Kan se ut som om han aksepterer dette, og er glad på din vegne, og at det finnes nysjerrige folk i vesten, og ikke bare hjenrevoldtatte skrullinger som har kalde kriger og menneskehandel som hobby.

Han ser ut som om han er lykkelig med det enkle livet sitt, og vet at han er mye lykkeligere enn deg og vennene dine (tror han ihvertfall, mulig at du har ett fantastisk liv, men dette var det jeg tenkte)
har brukt en nikon d200 med nikon 50mm f.1,8 om jeg ikke husker feil.

jonta: menneskene i ghana må være noen av de hyggeligste menneskene jeg har møtt. virker som alle setter stor pris på livet de har, samma om de er dritfattige som lever på noen kroner dagen, eller kjører feite Hummere med spinnerfelger. alle vil snakke med deg og høre din "historie" (hvor du er fra, hva du gjør, hvorfor du gjør det og hvor du skal osv.) et fantastisk land jeg skulle ønske jeg kunne være lenger i. sinnsykt masse interessant å se/høre.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
En master (8.dan (8 striper på svart belte, 9 er det høyeste)) i Taekwon-do sa på et seminar at han hadde vært verden rundt, og opptrådt for, instruert, og møtt mange forskjellige mennesker, han sa at de fattige ofte er mye lykkeligere enn de rike.

Wise words from a wise man from Korea.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Haha, jeg måtte smile når jeg så dette bilde. Så ut som en gammel kjekk mann. Veldig bra bilde. Editen du har gjort med bilde gjor det bedre. Veldig kult bilde
jeg synes du bør få med mer av mannen, men det var et sinnsykt fint bilde. jeg digga det skikkelig!