Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2596
Hei hvis man for eksempel har ranet en bank, drept noen eller gjort en annen alvorlig forbrytelse i Norge, og verver seg i fremmedlegionen. Vil da Frankrike nekte og utlevere deg og du slipper straffen? vil France straffe deg? googlet litt på det men fant ingenting som gjorde meg smartere.
Tror nok Norge alltids kan inngå en avtale hvis forbrytelsen er veldig stor,husk at Norge har veldig stor makt.
Du får ny identitet i Fremmedlegionen, men hvis de finner ut og kan bevise at det er deg, får du nok straff uansett.
Tidligere hadde Fremmedlegionen et rykte for å tiltrekke seg leiesoldater og rømlinger. I de senere år har rekrutteringen til legionen blitt begrenset og det foretaes bakgrunnssjekk på alle søkere.

wikipediaaaaaaa
Litt OT, men tror at hvis du melder deg inn i fremmedlegionen er det straff nok. Nesten umulig å komme seg ut derfra.
Sitat av mainer
Litt OT, men tror at hvis du melder deg inn i fremmedlegionen er det straff nok. Nesten umulig å komme seg ut derfra.
Vis hele sitatet...
Tull, man trenger bare å tjenestegjøre i 3 år. Etter endt tid får man tilbud om fransk statsboerskap og ny identitet.
Etter andre verdenskrig var det mange tyskere som vervet seg i FremmedLegionen, men som sagt er det mye strengere nå enn det var før. Da du kunne komme inn uten noen form for sjekk.
I tillegg er de fysiske og psykiske kravene for å komme inn i legionen knallharde. Ikke sjans som en vanlig gjennomsnittskriminell her i Norge (som drikker 3 dager i uka, null trening) hadde greid opptaket.
Sitat av Epitaph
I tillegg er de fysiske og psykiske kravene for å komme inn i legionen knallharde. Ikke sjans som en vanlig gjennomsnittskriminell her i Norge (som drikker 3 dager i uka, null trening) hadde greid opptaket.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du påstå at en gjennomsnittskriminell i Norge drikker 3 dager i uka og ikke trener?

Hvor har du dette fra?
lol,ja hvor har nå du dette fra?:P
Sitat av Grimdoc
Hvordan kan du påstå at en gjennomsnittskriminell i Norge drikker 3 dager i uka og ikke trener?

Hvor har du dette fra?
Vis hele sitatet...
Haha. Jeg skjønte at noen kom til å reagere på akkurat dette. Hehe.
Påstanden er for å si det enkelt, grunnløs Bare noe som datt ut av meg da jeg leste førsteposten. Men jeg tror kanskje hver fjerde kriminell er under gjennomsnittslig form (enda en grunnløs antakelse, moro)
drQ
Egendefinert
Sitat av Epitaph
Haha. Jeg skjønte at noen kom til å reagere på akkurat dette. Hehe.
Påstanden er for å si det enkelt, grunnløs Bare noe som datt ut av meg da jeg leste førsteposten. Men jeg tror kanskje hver fjerde kriminell er under gjennomsnittslig form (enda en grunnløs antakelse, moro)
Vis hele sitatet...
Tror nok påstanden er grunnløs, men det er jo ett poeng:

Det er langt fra sikkert at en gjennomsnittlig normann vil klare seg i fremmedlegionen. Og kriminelle er vel ikke i så fantastisk mye bedre form enn alle andre i hvert fall. Disiplinen i legionen er vel dessuten av en annen verden, og vil vel kunne få de fleste som sover til over 10 om dagen til å møte veggen.
Hva med å begå terror mot f.eks USA mens du er i Norge?
drQ
Egendefinert
Sitat av eriksb
Hva med å begå terror mot f.eks USA mens du er i Norge?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke allerede har fått det med deg;
http://en.wikipedia.org/wiki/French_Foreign_Legion
In the past, the Legion had a reputation for attracting criminals on the run and would-be mercenaries. In recent years, however, admission has been restricted much more severely, and background checks are done on all applicants. Generally speaking, convicted felons are prohibited from joining the service.
Vis hele sitatet...
(noe tilnærmet nøyaktig det samme står på legionens egne sider òg, til og med på svensk).

Du slipper neppe inn hvis du er domfelt for noe alvorlig.
Sitat av drQ
Hvis du ikke allerede har fått det med deg;
http://en.wikipedia.org/wiki/French_Foreign_Legion

(noe tilnærmet nøyaktig det samme står på legionens egne sider òg, til og med på svensk).

Du slipper neppe inn hvis du er domfelt for noe alvorlig.
Vis hele sitatet...
Søren også...

men skjønnte ikke helt svaret du ga til han som lurte på hva som skjer hvis du begår et terrorangrep. mente du at du kunne verve deg etter dette? tror vel kanskje det hadde vært bedre og bli i Norge da med tanke på at Frankrike har strengere straff mot slikt en Norge.

litt of-topic her nå men hvis jeg hadde plantet en bombe i et fly fra tyskland til USA og sprengt det når det landet på JFK, ville jeg da bli dømt i Norge eller ville staten være såppas pissed off på meg at de ville utlevere meg til US?
Sitat av kamikaze666
Søren også...

men skjønnte ikke helt svaret du ga til han som lurte på hva som skjer hvis du begår et terrorangrep. mente du at du kunne verve deg etter dette? tror vel kanskje det hadde vært bedre og bli i Norge da med tanke på at Frankrike har strengere straff mot slikt en Norge.

litt of-topic her nå men hvis jeg hadde plantet en bombe i et fly fra tyskland til USA og sprengt det når det landet på JFK, ville jeg da bli dømt i Norge eller ville staten være såppas pissed off på meg at de ville utlevere meg til US?
Vis hele sitatet...

sålenge du risikerer dødsstraff så ville du ikke blitt utlevert iallefall!
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av voldern
Tull, man trenger bare å tjenestegjøre i 3 år. Etter endt tid får man tilbud om fransk statsboerskap og ny identitet.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at det var 15 år aktiv tjeneste, så fikk du fransk statsborgerskap og full pensjon livet ut sist gang jeg sjekka...
Riktignok et par år siden dette da.