Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1456
Jeg har sett filmen Shutter Island noen ganger, og har spurt meg selv om et sitat jeg ikke glemmer. Dette ser jeg i et lys av filosofi, og ikke enkelt kan besvares like enkelt som man kanskje skulle tro. Men hva betyr egentlig sitatet "men of violence"?
En bedre sammenheng vises her:
Dr. Jeremiah Naehring: Men like you are my specialty, you know. Men of violence.
Chuck Aule: Now, that's a hell of an assumption to make.
Dr. Jeremiah Naehring: No assumption, no, not at all. You misunderstand me. I said, you are 'men of violence'. I'm not accusing you of being violent men. That's quite different.


Hva betyr men of violence? Betyr det at det ligger i menneskets natur å være voldelig, med en bredere tolkning dithen at men er grådige og egoistiske? Eller blir menn formet av volden?
Jeg personlig tror det siste.
Kan jo hende han mener at han er et resultat av vold?
les: hans far voldtok hans mor og derfor er han et resultat av en voldshandling.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror kanskje det betyr at han ikke er en genrelt voldelig person, men er person som lettere kan ty til vold i pressede/frustrerende situasjoner? Kanskje? :P
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Er som olavXO sier, menn avlet av vold.