Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 139713
Spændenas:P
Sitat av albz
Hmm.
Har iallefall funnet ut at det er en sammenheng mellom burene og isbjørnen(e) i jungelen. :P

Skvatt litt når man så Locke 'gå tilbake i tid' til flyplassen, hvor man så ledern for 'The others' (Noe som sikkert kan forklare hvorfor de vet så mye om de andre overlevende på øya).
Skjønner ikke helt hvordan de har vært på fastlandet, og fremdeles levd på øya hele sitt liv.
De er iallefall knyttet til The Dharma Inative på en eller annen måte.

Å Nei du, The Dharma Inative drev nok ikke bare med menneskeforskning. (Som vist i tidligere sesonger).
Vis hele sitatet...

Om du husker det man har sett fra flyplassen tidligere så hadde du lagt merke til at alt det der bare var bullshit fordi han var dopa.
Eks. man fikk se Hurley bak skranken mens han hjalp folk på flyplassen.
Det var IKKE sånn i "flashback"'n til Hurley.
Altså var han ikke lederen der tidligere det var bare noe Locke så fordi han var dopa
Sitat av NAPse
Om du husker det man har sett fra flyplassen tidligere så hadde du lagt merke til at alt det der bare var bullshit fordi han var dopa.
Eks. man fikk se Hurley bak skranken mens han hjalp folk på flyplassen.
Det var IKKE sånn i "flashback"'n til Hurley.
Altså var han ikke lederen der tidligere det var bare noe Locke så fordi han var dopa
Vis hele sitatet...
Dæven døtte, sant det.. *tenke*
Var Hurley bak skranka? Hmm.. lol :P
Skulle ikke den nye episoden vert ute nå ? på lost-norge.net står det 07/02-2007-9:00-10:00
Men jeg finner den ikke.
Sitat av HerBackleS
Skulle ikke den nye episoden vert ute nå ? på lost-norge.net står det 07/02-2007-9:00-10:00
Men jeg finner den ikke.
Vis hele sitatet...
Da kunne du også lest på siden at episoden kommer vanligvis ut rundt 04-06 på torrentsider.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg går ut fra at grunnen til at ingen har skrevet i denne tråden på seks uker er at man, som meg, har funnet ut at serien har gått fra å være genial til å bli en drittsåpeopera uten fremdrift, mål og mening. Den første sesongen var unik i verdens TV-historie, og sesong to var helt grei; den hadde mange svake episoder, men hadde likevel såpass mange gode at totalbildet ble bra. Sesong tre har sålangt ikke tatt historien videre i det hele tatt, men driver på med en evig runddans med bakom-historier til karakterene, hvor lite og ingenting av det som kommer fra er med på å utvikle historien.

Alt det som var skummelt og creepy tidligere er fullstendig borte, og jeg tar meg selv i å lese avis samtidig som jeg ser episodene. Lost ser ut til å ha falt i ratingfella, slik så mange andre serier før dem : De ble voldsomt populære, og var det med tvunget til å fortsette serien utover det som kanskje opprinnelig var planlagt, selv om de ikke aner hvordan serien skal fortsette. Jeg ble litt imponert i sesong to over hvor langt de klarte å strekke den manglende utviklingen, men samtidig gjøre det relativt spennende. Det har de definitivt ikke klart i sesong tre. Det er såvidt jeg faktisk vurderer å slutte å se på
Sitat av DonTomaso
Jeg går ut fra at grunnen til at ingen har skrevet i denne tråden på seks uker er at man, som meg, har funnet ut at serien har gått fra å være genial til å bli en drittsåpeopera uten fremdrift, mål og mening. Den første sesongen var unik i verdens TV-historie, og sesong to var helt grei; den hadde mange svake episoder, men hadde likevel såpass mange gode at totalbildet ble bra. Sesong tre har sålangt ikke tatt historien videre i det hele tatt, men driver på med en evig runddans med bakom-historier til karakterene, hvor lite og ingenting av det som kommer fra er med på å utvikle historien.

Alt det som var skummelt og creepy tidligere er fullstendig borte, og jeg tar meg selv i å lese avis samtidig som jeg ser episodene. Lost ser ut til å ha falt i ratingfella, slik så mange andre serier før dem : De ble voldsomt populære, og var det med tvunget til å fortsette serien utover det som kanskje opprinnelig var planlagt, selv om de ikke aner hvordan serien skal fortsette. Jeg ble litt imponert i sesong to over hvor langt de klarte å strekke den manglende utviklingen, men samtidig gjøre det relativt spennende. Det har de definitivt ikke klart i sesong tre. Det er såvidt jeg faktisk vurderer å slutte å se på
Vis hele sitatet...

Hmm. Er egentlig ganske enig. Lost har falmnet i spenning. Sesong 1 og 2 var brilliante! Men sank som faen i sesong 3. Det er mange tilbakeblikk som de kunne spart meg for, men allikevel, så tror jeg at det har en betydning lenger ut i serien, så jeg skal ikke slutte å se på det. 40 min i uka tåler jeg. Kanskje det blir bra igjen.
Lost er fett da =).. men hvor mange sessonger er det egentlig?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Lost er rett og slett lost men god damn så mange poster denne tråden hadde da
Lazywriter
Gisse's Avatar
Lost er veldig bra etter min mening, men som sagt før her, sesong 3 mangler litt av den spennende følelsen som var i sesong 1. Hva er det som rasler rundt i buskene? Hvem er "the others" ?

Dette var jo spørsmål som var veldig relevante i sesong 1, men nå i sesong 3 så synes jeg de har begynt å gå over til at vi får vite litt og litt av hver ting og gir oss meningsløse tilbakeblikk i de forskjellige folkenes liv.

Personlig følger jeg med på de amerikanske episodene (Noen episoder før Norge). Jeg har sett til ep. 12 (den nyeste) og det har skuffet veldig. Men nå i slutten av episode 12, da begynte jeg å få samme følelsen som i sesong 1, ettersom det skjer noe veldig spennende (etter min mening).

Når det skal sies, så gadd jeg heller ikke å se hele sesong 2 når den gikk på tv. Jeg fikk nok sett omtrent halvparten, men jeg synes at det ble noe kjedelig og det hadde gått alt for lang tid mellom sesong 1 og sesong 2.
Vet ingenting
Tingen er at sesong 3 går mer inn på detalj hva som faktisk foregår på øya. Sesong 1 og 2 viste mer av den mystiske delen på øya, mens sesongen etter tar for seg handlingen og forklaringen bak hele konseptet.

Lost <3
Greit nok at det er noen detaljer de tar for seg, men det er også sinnsykt mye de ikke tar med. Hva med f.eks den svære fot-statuen, ho dama som ble kontaktet etter at the hatch eksploderte og hva med de folka som var i den the others-leiren, hun negerdama hvertfall? Og hva med Michael og sønnen?
LOST var imponerende når jeg begynte å se det. Etter en god stund og nå som sesong 3 er ute begynner jeg å bli litt smålei. Grunnen er nokså at de vil ikke "ende" serien enda pga den selger enda høyt. Spenningen variere dramatisk, av og til er det bare patetisk kjedelig, men noen få ganger er det så spennende at man bare se neste episode. Jeg håper virkelig ikke at de lager 11 sesonger og par filmer som har blitt nevnt en plass (har desverre glemt hvor da). Men LOST er noen jeg bare ikke kan gå glipp av
http://www.dagbladet.no/kultur/2007/01/15/488906.html
"serieskaperne og tv-selskapet ABC diskuterer nå når serien skal få sin slutt"
"Ved å få en deadline skal det bli lettere for manusforfatterne å skrive historien ferdig med en logisk slutt. "

Tviler på at det blir altfor mange sesonger til, men vi må nok regne med at det blir 6-7 sesonger totalt. Jeg synes fortsatt de holder et mye høyere nivå enn de fleste andre serier som går på tv, selv om nivået var bedre i sesong en. Serien kan godt gå en stund til for min del, men de er nødt å gi svar på noen av de større spørsmålene etter hvert for å få en progresjon i historien.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Begynt å bli jevla lei etter 3 sesonger nå men funker ennå å se det på meg.

Jevla rart når de kom var det ikke en eneste sivilisasjon ting der men nå fikk di mat dalene fra himmelen og har absolutt ALT de trenger og for alt de trenger.

(bedre før)
Jeg blir sint.
Når de har så god kontakt med the others, hvorfor er det ingen som kommer på å stille de noen spørsmål?
Forresten hva er det som dreper folk og drar opp trær eller noe sånt.
jeg blir veldig irritert
Lost er et helt idiotisk program. Likte det i begynnelsen før jeg fant ut at forfatterene ikke vet svarene på sine egne spørsmål og bare lager nye uten å la oss få vite noen ting. Tåpelig.
Personlig syntes jeg Lost var fett den 1 sesongen, men etterhvert har det bare blitt dårligere og dårligere. Nå er det så mye surr at jeg ikke gidder å følge med på de lenger.
Prison Break knuser Lost
▼ ... over en måned senere ... ▼
I lost ep. 3x21 skal de ned til en undervanns dharmastasjon for å skru av noe som blokkerer for signalene som sendes ut fra øya. For å gjøre dette må de skru av strømmen på et eller annet. Men for å finne denne undervannsstasjonen følger de strømkabelen ned. Hvorfor i helvete ikke bare kutte den strømkabelen i stedet for å gjøre alt så innvikla! Klikker?!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av shakin
I lost ep. 3x21 skal de ned til en undervanns dharmastasjon for å skru av noe som blokkerer for signalene som sendes ut fra øya. For å gjøre dette må de skru av strømmen på et eller annet. Men for å finne denne undervannsstasjonen følger de strømkabelen ned. Hvorfor i helvete ikke bare kutte den strømkabelen i stedet for å gjøre alt så innvikla! Klikker?!
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet så er det aldri sagt at det er en strømkabel. Det kan like gjerne være ledninger for kommunikasjon e.l.
Hva i alle dager skal man med en kommunikasjonsleding opp til øya for? I mine øyne har dette ingen mening i det hele tatt..
Så e21 s3 for en stund siden, etter det sjekket eg diverse lost-forums. Gleder meg til sesongavslutningen. Kommer til å skje mye. Ser ut som desmond også dykker ned til undervannsstasjonen.
lost er for homser!




bare kødder =)
lost er kult det, men det har holdt på for lenge til att jeg engang bryr meg...

scrubs er greit
Sitat av nso
Så vidt jeg vet så er det aldri sagt at det er en strømkabel. Det kan like gjerne være ledninger for kommunikasjon e.l.
Vis hele sitatet...
Joda kan forsåvidt være det. Men virker logisk at strømmen kommer fra fastlandet.
Lost kommer til å vare ut i evigheten.
Lost kommer til å vare til 2010.
http://www.tv.com/lost/show/24313/st...y_list;title;1
Yes indeed..
Heldigvis forsvinner pausene midt i sesongen!
Nå som vi har diskutert ferdig at Lost suger kan vi snakke om Lost igjen.

http://www.lostreview.com/2007/05/an...-abcs-lost.cfm Den beste teorien jeg har lest så langt! Forresten, så dere Jacob i stolen?
Ja, folkens. Hva syntes dere om sesongavslutningen?
master namer
elodin's Avatar
Jeg digget det.
Kult at de begynner med fremtidsflasher, de snakket litt om det på "LOST Season 3 The Answers".
De skal visst fylle ut sånn at seerne får vite hvem karakteren "var", "er" og "kommer til å bli".

Snodig vri på hva som skjedde med Charlie/Desmond i undervannsstasjonen.
(Dør han duden med øyelappen, Mikhail Bakunin, aldri? )
Ble en del dreping og dødsfall .. WOHO \o/
var det sesongavslutning eller er det et par episoder igjen?
Sitat av Meeger
var det sesongavslutning eller er det et par episoder igjen?
Vis hele sitatet...
Det var sesongavslutningen.
Syntes det var flotters. Men irriterer meg at Charlie låste seg selv inne. Utenom at det muligens var "kallet" hans å dø, var det bare dumt. Han hadde tid på å komme seg ut å låse døren evt. la døren være åpen.

Syntes også at Loch har blitt mer loco enn ekstremt sinnsyk. Spennende
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Noen som hvet hvordan han italienske jævelen med lapp for øye ble levende igjen?
Elsker serien!!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av maceren
nesten en uke siden den begynte men jeg lurer å hva dere synes om den.
Vis hele sitatet...
Rævva.

Det var ille nok i starten, men så bare ble det flere og flere sesonger, uten at de var ferdig skrevet, og det ble bare dritt dårlig. IMO.

Skal du ha en ordentlig serie, kjøp deg the Wire på DVD.
Bare sjekk ratinga på IMDb http://imdb.com/title/tt0306414/
master namer
elodin's Avatar
Han e'kke italiensk da.
Mikhail Bakunin, fra Kiev, Ukrainian SSR, USSR.

Det ble ikke vist i episoden, så nei. Ingen vet sikkert.
Må ha noe krefter han ja, ble jo grilla av det forsvarsgjerdet og.
Sitat av NirvanaPadda
Bare sjekk ratinga på IMDb http://imdb.com/title/tt0306414/
Vis hele sitatet...
Det er det siste jeg ville brukt som et argument for å argumentere om noe er bra eller ikke.
Men du har rett, The Wire er en konge serie, men blir lit dumt å sammenligne serien med Lost.

Synes avsluttningen på Lost var noe laber, og hele fremtidsaspekte klarnet ikke opp i ting, enda verre faktisk. Når Jack blir beskyldt for å være drita på sykehuset, så sier han "Why don't you get my father down here, and if i'm more drunk then he is, then i'll leave..." elns. Dette skal da altså bety at faren til Jack er i live i fremtiden, noe som fucker opp hele realiteten på øya.

Og som helk sier, seriøs death count på de 2 siste episodene. Synes også hele Charlie døden var latterlig dårlig gjort. Han hadde jo uendelig lang tid på seg ? Så nesten ut som om han ville dø/oppfylle sin egen skjebne. Er spent på om mr. Ben prater sant ang. de som er på båten utenfor øya. Han må jo nesten prate sant, siden det er planlagt 3-4 sesonger til. Blir rart dersom de drar fra øya nå. Jeg ser for meg en mulig allianse mellom The Others og Jack & Co mot den nye trusselen.
Uansett, lost er en serie jeg godt kan se videre på noen sesonger til. Så lenge samme spennings aspekte er der, og et konstant behov for å få svar på alle spørsmålene, så ser jeg med glede i noen år fremover !
"Tvisten", eller hva man skal kalle det, i de siste tre minuttene er noe av det beste og smarteste jeg har sett på TV noensinne. Jeg fikk ihvertfall tilbake troen på serien, etter en særdeles kjedelig og såpeoperaisk sesong. Når det gjelder døden til Charlie hadde jo Desmond gitt klar beskjed om at Charlie skulle/måtte dø, så han hadde jo ikke noe valg. Dessuten er det ikke sikkert at han er død...
Sist endret av DonTomaso; 24. mai 2007 kl. 21:50.
Jeg tror på det Ben sa om at alle dør viss de blir reddet fordi hun Italienske med telefonen sa at Charlie ble reddet, noe han ikke ble som vi fikk se hvertfall. Blir spennende å se videre...
Sitat av mrgeforce
Jeg tror på det Ben sa om at alle dør viss de blir reddet..
Vis hele sitatet...
Vi vet jo (kanskje) at ikke alle dør, i og med at Jack og Kate er i live i framtida.
Sant nok sant nok
Jeez! for en finale. Jeg blir bare irritert av å føle meg dummere enn da jeg ikke hadde sett finale episodene. Enda flere usvarte spm. menmen det er jo lost.
Sitat av SalkiN
Synes avsluttningen på Lost var noe laber, og hele fremtidsaspekte klarnet ikke opp i ting, enda verre faktisk. Når Jack blir beskyldt for å være drita på sykehuset, så sier han "Why don't you get my father down here, and if i'm more drunk then he is, then i'll leave..." elns. Dette skal da altså bety at faren til Jack er i live i fremtiden, noe som fucker opp hele realiteten på øya.

Og som helk sier, seriøs death count på de 2 siste episodene. Synes også hele Charlie døden var latterlig dårlig gjort. Han hadde jo uendelig lang tid på seg ? Så nesten ut som om han ville dø/oppfylle sin egen skjebne.
Vis hele sitatet...
Jack var så ruset på alkohol og tabletter at han hallusinuerte. Du kunne se på reaksjonen til han andre legen at han viste at faren til Jack var død. For meg virket det nesten som om Jack ikke en gang jobbet på sykehuset lenger, men var så ruset at han trodde han fremdeles gjorde det. Første gang han møtte han andre doktoren så visste jo ikke han hvem Jack var en gang og han ville absolutt ikke at Jack skulle operere på noen.

Det var nok også meningen at Charlie skulle dø og at han hadde bestemt seg for å gjøre det for å sørge for at fremtiden skulle gå i oppfyllelse og at Claire skulle bli reddet. Angående døren så så jeg scenen en gang til og det var bare spaker til å stenge døren på innsiden.


Jeg syntes hele sesongavslutningen var genial. Som de gjorde sist sesong så har de spart det aller beste tilslutt og det var så mye spenning og mange høydepunkter, spesielt i den siste delen, at det føltes som om jeg hadde sett 10 vanlige Lost episoder etter hverandre.
Sitat av Mushy
Syntes det var flotters. Men irriterer meg at Charlie låste seg selv inne. Utenom at det muligens var "kallet" hans å dø, var det bare dumt. Han hadde tid på å komme seg ut å låse døren evt. la døren være åpen.
Vis hele sitatet...
slik tolka jeg det:
når flashene til Desmund sier noe, og de ikke blir fulgt vil ikke det som skulle skje skje.
Så, hvis Charlie ofra seg var det helt sikkert at hu dama og barnet kom til å bli redda.

Fyfaen, ble nettopp ferdig med episoden, ålø så jævli bra.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
I tillegg så var det jo teknisk sett ikke noen lukkemekanisme på utsiden av døren, så den hadde blitt slått opp når vannet kom in.
Sitat av nso
I tillegg så var det jo teknisk sett ikke noen lukkemekanisme på utsiden av døren, så den hadde blitt slått opp når vannet kom in.
Vis hele sitatet...
Men dette hadde vel ikke gjort noe, da de skulle vekk derifra allikevel, og de like godt kunne stupt i vannet begge to. Men som Gæærn nevnte, og som jeg sa tidligere, det var vel "kallet" hans å dø, for skjebnen sin skyld.
Det var vel et hjul på utsiden? I tillegg ville ikke vannet strømmet høyere enn vinduet, så de hadde ikke druknet selv om de ikke hadde fått låst døren fra utsiden. Poenget var vel at Charlie hadde rømt fra døden så mange ganger, at han så på dette som en grei og heroisk måte å dø på.

Ellers lurer jeg på hvordan de fortsetter å fortelle historen nå. Kommer det flere flash-forwards eller blir hovedhandlingen lagt til fremtiden, med flashbacks tilbake til tiden på øya.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Laurentius
Det var vel et hjul på utsiden? I tillegg ville ikke vannet strømmet høyere enn vinduet, så de hadde ikke druknet selv om de ikke hadde fått låst døren fra utsiden. Poenget var vel at Charlie hadde rømt fra døden så mange ganger, at han så på dette som en grei og heroisk måte å dø på.

Ellers lurer jeg på hvordan de fortsetter å fortelle historen nå. Kommer det flere flash-forwards eller blir hovedhandlingen lagt til fremtiden, med flashbacks tilbake til tiden på øya.
Vis hele sitatet...
Hvorfor prøver han da å knuse glasset med brannslukningsapparatet?
Sitat av nso
Hvorfor prøver han da å knuse glasset med brannslukningsapparatet?
Vis hele sitatet...
Det er et hjul på utsiden av døren. Selv om det ikke er koblet til løsningsmekansimen som Charlie bruker, så kan det være at det hjulet hadde mulighet til å låse døren fra utsiden. Og som jeg sa i posten så ville det ikke betydd noe om de ikke låste døren, siden vannet bare ville steget til vindusnivået.

edit:
http://home.no.net/analkos/lost.jpg

edit2: Er mulig at det bare er et håndtak også. Men det var egentlig ikke om det var mulig å låse døren fra utsiden eller ikke som var poenget mitt.
Sist endret av Laurentius; 25. mai 2007 kl. 19:11.