Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1535
spillte dransik før (noe som må sier å være litt artig), men så gikk jeg veldig lei... har ikke så mye annen erfaring

www.dransik.com

noen som har noe kult å annbefale? kjeder meg no helt jævli
off...
2d står for 2 dimensjonal, 2 dimensjoner.
Det betyr at spillet ikke går noen ting i dybden ("innover" i sjermen). Bare opp, og ned (og selvsagt mellomtoner av det, sånn som på skrå.)
Hvis du setter fingeren din på pulten, og drar den litt runt der, så er du i en 2 dimensjonal verden (satt litt på spissen). Så lenge du ikke løfter fingeren fra pulten selfølgelig.

3d står da for 3 dimensjonal, 3 dimensjoner.
Det betyr at du kan bevege deg alle mulig veger. Akurat sånn som i virkeligheten.
Hvis du prøver det med fingeren din igjen, så kan du nå bevege fingeren som du vil rundt om kring i rommet :P

Når et spill er i 3d, så er det du ser, selvsagt fortsatt bare en helt flat flate, men du kan visuelt bevege deg alle veger du vil.


Håper det var forstålig for deg
Trur nok han veit forsjellen mellom eit 2D spill og eit 3D spill. Det veit eit barn i barnehagen og.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av dobbeltve
Kom deg ut og skaff deg et liv

Edit:
Hvis du så absolutt ikke har tenkt å skaffe deg et liv, så begyn med cs, battlefield 2 eller liknende da...
Vis hele sitatet...
Æsj. Helvetes søppelnerd. Hold deg on-topic eller slutt å spam forumet med teite poster som tjener ingen nytte what-so-ever.

On-topic: Det finnes Counter Strike og Half-Life 2D. Det syns iallfall jeg var utrolig festlig en periode. Du må dog ha en Steam-konto for å kunne spille de. Om ikke det finnes pirat-versjoner du kan laste ned.
Kan nevne final fantasy 7: the dark cloud. det er dog ikke online, men 2d`en er på plass og om du i tilleg er litt final fantasy interesert vil det by på flere timer med kos.
og dobbeltve: STFO
Pfft, cs 2d er jo freeware?
Jeg hadde det en liten stund, gikk veldig fort lei.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=74595 Posta i går.

Ellers kan du prøve soldat, som er et utrolig festlig 2d spill.

Crimsonland.
Soldat er et meget heftig spill, men jeg har hatt litt problemer med å sette opp server til å spille det over internett. har bare spilt det på lan, men steik så gøy det e! Soldat og pils er en evig bra kombo.
dobbeltve:
Det er faktisk noen som foretrekker 2D framfor 3D. Men de fleste som liker 2D er nok eldre enn deg
Conquer Online Tibia
cs i 2d var litt fett, hehe.. og jeg er akkurat like dårlig i det som i orginalen
Sorry for at dette er totalt offtopic, men føler kanskje at det har en liten relevans til de to første postene:

http://tenthdimension.com/flash2.php
Maplestory er et bra og gratis online spill MapleStory 2D å
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Robin1705 Vis innlegg
Conquer Online Tibia
Vis hele sitatet...
Hvilken server spiller/spillte du på?
Feil sjanger kanskje?

Men red alert 2 online er kongelig fun! .. men nå er jeg ei strategispill hore uansett da
Tappan Kaikki ! Husker jeg spilte dette mye når jeg var en del mindre, dritfett spill som du bør finne via google
Sitat av gilde Vis innlegg
Maplestory er et bra og gratis online spill MapleStory 2D å
Vis hele sitatet...
MapleEurope er vel mer riktig :P Trenger du guild så add Krueger på buddylist.
Ultima Online - 2d "sandbox" MMO:
http://www.uoherald.com/news/
Sitat av Kristian1357 Vis innlegg
Hvilken server spiller/spillte du på?
Vis hele sitatet...
Se på datoen
Sitat av samefaen Vis innlegg
spillte dransik før (noe som må sier å være litt artig), men så gikk jeg veldig lei... har ikke så mye annen erfaring

www.dransik.com

noen som har noe kult å annbefale? kjeder meg no helt jævli
Vis hele sitatet...
Jeg spilte også Dransik .. men ikke pre ISO .. Var du med etter det gikk over til iso?

Har du funnet noe alternativ? Jeg leter fortsatt etter det samme selv. Har lyst på ett med den samme intense PvP'en. Nå skal jo Lothgar (opprinnelig utvikler) snart slippe elderlands .. www.elderlands.com .. med snarlig oppfølger i stygianworlds.com .. gleder meg til det.
Få deg en snes emulator og last ned Mario og Donkey Kong country.

De spillene blir aldri gamle
Sitat av Az0g Vis innlegg
Få deg en snes emulator og last ned Mario og Donkey Kong country.

De spillene blir aldri gamle
Vis hele sitatet...
sist jeg sjekka så kunne ikke de spilles online (topic).
Maplestory som nevnt over er et veldig bra spill med massevis av muligheter og variende oppdrag og kjempestor verden. At spillet er 2d gir mange unike muligheter.
Kan virke litt kjedelig i starten men blir bedre. Her i Norge kan man bare spille på MapleEurope som ikke er like stort som andre versjoner.
Sist endret av zerto; 10. februar 2009 kl. 13:46.
Sitat av q_Werty Vis innlegg
Ellers kan du prøve soldat, som er et utrolig festlig 2d spill.
Vis hele sitatet...
He said it.


Btw. LIERO FTW !
En super klassiker som jeg har tatt opp igjen er Aldo. Husker jeg spilte på det i 2. klasse, sykt festelig men også utfordrende!