Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 10916
dere burde holde dere unna gressklipper motorer, det funker ikke noe godt siden den må stå flatt(samma måte som klippern) så hvis dere skall det, så må dere ha tannhjul et. det har vi testa før, prøv motorsag!?
Problemet med Motorsag motorer er at de har en tendens til og " Drikke " olje, som ofte blir dyrt i lengden,

Motor tips :

Gammel scooter / moped med Variator , ikke gir om du ikke er ute etter et langtids proskjekt, det letteste er og bruke en motor med variator, å reimdrift er som oftes sikrest,

thanks in advance,
IndefeCtible

Lutra bilen RIP,


Men vi skal lage en ny
dere burde holde dere unna gressklipper motorer, det funker ikke noe godt siden den må stå flatt(samma måte som klippern) så hvis dere skall det, så må dere ha tannhjul et. det har vi testa før, prøv motorsag!?
Vis hele sitatet...
Få tak i motor fra en sylinderklipper, disse er montert stående: http://web.telia.com/~u52603572/gkno67f.jpg men er oftest bare 2-3 hk.

Evt. en 10-12 hk snøfresermotor http://www.ariens.com/i/pl/11528le_lrg.jpg

Problemet med Motorsag motorer er at de har en tendens til og " Drikke " olje, som ofte blir dyrt i lengden,
Vis hele sitatet...
Motorsagmotorer er totaktere og bruker oftest 25:1 i blandingsforhold,
tviler på at det medfører økonomisk ruin for noen.
PS, det er ingen vits i å fylle olje på tanken for kjedesmøring når hele sverdet er tatt bort,
da renner bare oljen rett gjennom.
en snøfreser motor skal ordnes. får vel starte på ett nytt bil-prosjekt hehe
skal bli en litt mer stabil og sikker bil denne gangen, får se.. kanskje det blir en slik "NOS Tralle" som jeg så bilde av en plass!

det med motorsaga~
du må jo blande olje i bensinen, og er det ingen kjede, fyller man ikke kjedeolje på.. selvfølge da.

~~~~~~
Noen som har vært borti hjul som svinger for segselv, slik biler av større dimensjoner virker? Noen som har noen tips, tegninger eller lignende? Virker det absurd å la en mopedmotor dra 300 kg?
bare sveis en enkel svingemekanisme, eneste du trenger er bolter, stenger og rammen. (og hjul)
ShK: Hvordan styrte dere med "lutra lutra"`en deres?
kan få ordnet ett bilde closeup på torsdagen, er borte atm.
blir litt vel mye å forklare isåfall, bildet forklarer det meste.

eneste problemet var som du ser på videoen at hjulene ble mer og mer bøyd utover. det kan fikses med en stang under i tillegg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg har tenkt og lage noe lignende med en gressklippermotor. men hvis jeg snur den på siden og seff snur forgasseren og bensentanken riktig vei igjen på en lur måte vil den da få olje selvom eller vil det ikke funke siden den er kommet på siden???
Sitat av crazy clomp
jeg har tenkt og lage noe lignende med en gressklippermotor. men hvis jeg snur den på siden og seff snur forgasseren og bensentanken riktig vei igjen på en lur måte vil den da få olje selvom eller vil det ikke funke siden den er kommet på siden???
Vis hele sitatet...
Kommer jo an på hvordan gressklippermotoren er det. Fins mange typer.
det er likson sånn at der du fyller på olje er det rett ned når motoren står på gressklipperen og er riktig vei og når jeg vrir den da vil jo den ligge vannrett. vil den få olje da?
men det går vel an og ta olje i bensinen og, eller?
Motorer med egen oljepåfylling og bunnpanne skal i utgangspunktet stå rett, for at oljepumpa skal klare å ta opp oljen, og at den skal renne tilbake til bunnpanna.
Men det kan funke hviss man mekker noe tørrsump-prinsipp, men da trenger man vel litt kunnskaper.

En totaktsmotor, som får smøring via bensinen kan du snu og vende på som du vil. F.eks. enkelte mopeder har dette.

Edit: vil ikke funke å helle olje i bensinen på en firtaktsmotor. Eneste som skjer er at du vil få blårøyk ut eksosen.
Sist endret av Sarv_2; 10. februar 2007 kl. 18:25.
Eldre briggs and stratton motorer, står "rett" vei. Jeg har et par slike liggende, men de er bare på 2-3hk.
finnes det noen måte og få kraften fra der bladet sitter og vri det fra vannrett til lodrett på en måte??? sånn at jeg kan bruke en reim eller noe fra der bladet sitter og ned på hjulet
tja... Går jo an å bruke slike tannhjul med 'skråstilte' tenner.. slik det er mye av inne i gearkasser.. Men dette er nesten noe du må tenke ut selv hvordan du vil gjøre, etter form på motor og doning den er montert i, finnes likom ikke noe fasitsvar sånn uten videre. Hva med å bruke samme inretningen som er på gressklipperen fra før? (hvis den er av den typen med drivhjul)