Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3772
Jeg og noen kompiser har faktisk nå fått lov til å lage ett Steam apparat på skolen/forming, sløyd... og lurer da på en enkel og grei oppskrift som man ikke trenger for mange kroner til får å lage, kan evt. bare ta å hente litt her og der

Steam apparaetet skal selfølgelig være i størrelse brukbar og størrelse rimelig mye og godt filtrert sprit !
[url=http://www.toysegutta.no/modules.php?name=News&file=article&sid=181[/URL]

Der har du en fin liten oppskrift
Sist endret av Centurius; 16. november 2005 kl. 23:45.
Sitat av mirax
Steam apparat

Der har du en fin liten oppskrift
Vis hele sitatet...
det hadde vi ikke.... kan du fikse en link som virker?

Edit: takk!
Sist endret av Phyrious; 17. november 2005 kl. 00:03.
Sånn, nå er det problemet ute av verden
noen som kan si meg hvor mange l/dl 96% jeg får av denne? Vil liksom vite hva profitten min blir?
det avhenger av satsen du brenner.
er vel rundt 4,5 liter 96% i 25liter 18% sats..
Anbefales, får vite det meste her: 1. http://www.hjemmebrenning.com/hjemmeproduksjon.html
Eventuelt gå for en plastbrenner: 2. www.amazingstill.com/no/

Syns å huske at det kosta ca. 20 kroner å produsere en liter 96%, vil du vite det sikkert så står det i boka i link nr. 1.
Sitat av eXilim
Jeg og noen kompiser har faktisk nå fått lov til å lage ett Steam apparat på skolen/forming, sløyd...
Vis hele sitatet...
Er dette en spøk?
Skjønner at dere vil bruke det, selv om det ikke er lov da...
Likevel, hvordan kan skolen tillate slikt?
Det er jo ikke tillatt å oppbevare destillasjonsapparat, så hva forventer skolen at dere skal gjøre med det når det er laget?
Demontere det? Det er jo der i oppskriften, demonteres hvis noen kommer innom, og whoops! PLutselig har du bare 2 plastdunker.
Jeg og noen andre gutter som gikk i klassen min i 9'ende. Vi fikk låv til å lage steam apparat på sløyden. Og det er samme skole som eXilim går på nå. Men vi fikk ikke låv til å ta den med hjem, tror ikke vi fullførte apparatet. Vi hadde planer om å stjele den, men det var vel i slutten av året vi drev på med apparatet. Men vi fikk den aldri fullført.
Hvis man koker på plate, som det sto i den første linken, noen fare for ulykker? :P
naturfagslæreren vår sa idag at det va 50% sjangse til å lage metanol n\år man brennte, sant?
Sitat av b0berg
Hvis man koker på plate, som det sto i den første linken, noen fare for ulykker? :P
naturfagslæreren vår sa idag at det va 50% sjangse til å lage metanol n\år man brennte, sant?
Vis hele sitatet...
Det er vel gjerne ikke sant.
King of Spooning
Acidous's Avatar
At det kan bli metanol er bare bullshit...
Det eneste du gjør når du brenner er å fjerne vannet fra etanolen.
Dette er fordi etanol koker ved en lavere temperatur enn vann, og dampen som stiger opp vil derfor inneholde mer etanol enn det den flytende satsen gjør.

Når det gjelder at du tror du kan brenne 96% så er detta bare bullshit.
På skolen hadde vi et helprofesjonelt brenneapparat, styrt via kontrollpanel, som var ca 3-4 meter høyt, laga i glass... Husker ikke helt hvor mange plater det var inne i stigningsrøret, men vi klarte ikke brenne noe sterkere enn 94% med det.

Så du vil sannsynligvis ikke engang komme i nærheten av 96% med et hjemmesnekra apparat.
Sitat av Acidous
At det kan bli metanol er bare bullshit...
Det eneste du gjør når du brenner er å fjerne vannet fra etanolen.
Dette er fordi etanol koker ved en lavere temperatur enn vann, og dampen som stiger opp vil derfor inneholde mer etanol enn det den flytende satsen gjør.

Når det gjelder at du tror du kan brenne 96% så er detta bare bullshit.
På skolen hadde vi et helprofesjonelt brenneapparat, styrt via kontrollpanel, som var ca 3-4 meter høyt, laga i glass... Husker ikke helt hvor mange plater det var inne i stigningsrøret, men vi klarte ikke brenne noe sterkere enn 94% med det.

Så du vil sannsynligvis ikke engang komme i nærheten av 96% med et hjemmesnekra apparat.
Vis hele sitatet...
En kamerat av meg hadde ett aparat engang som i følge alkoholmålere sto i 96%, dette har jeg sett selv og flere målere har vært testet. Dette aparatet ble uheldigvis beslaglagt

Så det er fullt mulig å produsere 96% sprit med hjemmelaget apparat.
Jeg har "Den svenske HB boka", "Plastbrenneren" og "Building A Home Distilation Apparatus" i PDF format viss du er interresert?

PM meg så kan jeg evt sende det på mail?

Edit: I disse står alt du trenger å vite! Tilogmed diverse oppskrifter

Har du første spriten, trenger du kanskje et program som inneholder diverse oppskrifter på drinker (4154 drinker for å være nøyaktig)
Last ned "BarBack 6.0" :http://www.bluechillies.com/download.html?sid=938
crack/patch kan jeg sende via mail siden jeg ikke har noen link
Sist endret av ZyPreXa; 24. november 2005 kl. 21:42.
Sitat av Vexillum
...Dette aparatet ble uheldigvis beslaglagt
...
Vis hele sitatet...
Bare å si at du bruker det til vanndestillasjon eller noe det!
Vexillum hvis du har de "bøkene" så er jeg interesert
skal prøve å lage ett helt enkelt apparat med en kjele med lokk hull i lokket og kjøler med is rundt... tror dere dette vil funke her en spiral med bare 2 ganger rundt en mellomstørrelse vedkubbe omtrent som en 1,5 l flaske
har ballong på 5 l dunken med sats og lurer på om hvor mye den vokser har noe med alkoholprosenten..?? noen som vet ??
Sist endret av Bang_Master; 26. november 2005 kl. 18:18.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Bang_Master
har ballong på 5 l dunken med sats og lurer på om hvor mye den vokser har noe med alkoholprosenten..?? noen som vet ??
Vis hele sitatet...
Viss du tenker på gassene som blir dannet så vil den nok vokse gaaaanske så mye...
Men hvorfor ikke bare bruke en dunk med vannlås?
fordi eg har det ståaness i kjellern og mor mi vil ikke ha likt lukta...
så eg tøm ballongan ute..
Det er derfor man putter noe aktivt kull oppi røret
har ikke liggende noe sånt... men fant ut at ballong er en god løsning...
Det lukta faktisk nesten ingenting når jeg brukte vannlås på dunken min sist gang jeg laga vin...
Hadde den stående på badet(som forsåvidt var jæææævlig lite i leiligheten jeg hadde da), og du kunne så og si ikke kjenne lukta når du kom inn der...

Eller du kan bruke den fine løsningen jeg brukte første gangen jeg laga vin...
Hageslange ut fra korken på dunken og videre ut vinduet!
Funka knall det, fordi det var alltid overtrykk inne i dunken pga. gassen som ble dannet, så det kom ikke masse oksygen og helvete ned i dunken og gjorde vinen min sur og jævlig