Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 910
På skolen så har vi nå fått nytt nettverk.. og for at vi i det heltatt skal ha nett så må vi logge oss på en begrenset konto som heter NTVGS.Problemet er at vi ikke er administrator på denne kontoen , så vi får derfor ikke til og innstalere noe på maskinen:S vi har heller ikke tilgang til og laste ned programmer o.l.. men dette greier vi med at vi bruker "your-freedom."

Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for og greie og innstalere programmer??
Kommer jo helt ann på hvaslags programmer du vil ha innpå.
Hvis du vil ha torrent kan du jo si til den dataansvarlige at det er mye tryggere å bruke en annen nettleser enn IE.
Så nevner du en annen nettleser som har støtte for torrent for datafyren, uten å nevne torrent seff.
Verdt et forsøk.
Kan også brukes på andre programmer, nevn en skolenyttig verdi ved programmet uten å nevne ting som ikke er populært for skoleledelsen
Kan du kjøre exe-filer som du vil da? Veldig mange OpenSource-programmer får du kjørt som standalone, altså uten installasjon. Gjør det selv og det fungerer ganske godt. Firefox er blant annet i en portabel / standalone versjon. www.portableapps.com (som jeg forøvrig linker jævla mye til...)
Sitat av fredrik_hembre
Hva skal jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Du kan for eksempel lære deg å skrive emnebeskrivelser...
Sitat av Odne
Du kan for eksempel lære deg å skrive emnebeskrivelser...
Vis hele sitatet...

... Og du kan lære deg å ikke blande deg, om det ikke har noe med tema å gjøre. Er en grunn til "rapport" funksjon her.

ELlers. når jeg gikk på vgs, fungerte det å laste ned KUN .zip-filer, så jeg pakker programmer hjemme fra å lagra de på server .. Ferdiginstallert.