Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1097
Jeg har lagd en film i Sony Vegas, den varer i underkant av 5 minutter og er på rundt 990mb. =/ Jeg brukte standard innstillinger noen som kan fortelle meg hvodan jeg kan få den mindre, hvilket innstillinger jeg kan endre på uten å redusere kvaliteten altfor mye? evt. andre muligheter
Høres ut som du har lagret i standard .avi ukomprimert..

Det du må gjøre er å skaffe deg f.eks divx eller xvid codec, så bruker du de som komprimeringskodeker når du velger innstillinger før du lagrer filmen, xvid er mitt personlige favorittformat.

Som jeg husker har vel Sony Vegas disse kodekene inne, så det er bare å finne din favorittkodek og prøve deg frem
Sven O's Avatar
Trådstarter
64 0
Takk for kjapt svar, men klarer ikke å finne den.
Når jeg går inn på "Render as" har jeg bare http://www.geocities.com/miiilo666/vegas.JPG <-- disse valgene. er det noe annet jeg må gjøre for å bruke en divx codec?
jessjess...

du må velge .avi, så går du på custom der under avbryt, der kan du velge kodeker og all verdens stæsj

Alltid gøy å hjelpe!
Sven O's Avatar
Trådstarter
64 0
ahh thanx =)
Vegas har ikke xvid eller divx-kodeker ferdig installert. De må lastes ned separat.
XviD eller DivX, man bruker jo mpeg4-v3 da.
Et lite tips. Rendre videoen ukomprimert (uavhengig av hvilket redigeringsprogram du bruker). Deretter komprimer filmen med enten Dr. DivX, TMPGEnc, avhengig av hvilket format videoen skal komprimerer til.

Ta en titt på http://www.videohelp.com/tools?s=9#9 for mer info om encoders.
DeeZire: Det var xvid og divx som var brukt som utgangspunkt tidligere her, jeg trakk bare eksempler ut fra dette.
raze: Man komprimerer da med VirtualDub, ikke DrDivx...
▼ ... over en uke senere ... ▼
www.doom9.org og gordian knot funker fint (virtual dub blir satt opp automatisk) sånn n00b ting som gir fine resultater
Tviler på at han gidder å re-rendre 9 dager etter at han spurte.
Hva er beste codec som standard dvd spillere klarer å spille?
Rendre filmen i litt dårligere kvalitet bare...
ja men jeg har film fra videokamera. ergo mange GB. vil ha filmen ned i dvd kvalitet
Still inn kvaliteten litt lavere når du capturer.
RoMer: dvd = mpeg2 da får du grovt regna ca. 120minutter med film inn på ei dvd.. den beste kvaliteten er 8000kbit, men d holder med 6000kbit.

Loffen