Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 4154
Heisann! Etter jeg og dama har sett Hoodwinked, hadde vi lyst å se noe aka det. Har vel sett det meste av Disney og Dreamworks sine filmer, så er det noe jeg har glemt?

Andre geniale tegnefilm forslag tas også gledelig imot!
Nå tenker jeg først og fremst på HUMOR!

Takker for eventuelle forslag
Med tegnefilm tenker jeg fort på Looney Tunes? Snurre Sprett, Daffy og alle disse?
Terkel I Knipe
Ikke tegnefilm da men morsom
family-guy og futurama foreksempel

er vel heller serier dette her men geniale er de
Det meste fra Studio Ghibli.
Les Triplettes de Belleville er virkelig fantastisk, hvis du liker animasjon og humor som er litt utenom det vanlige.
The Simpsons og Family Guy er jo bare best da. Jeg sitter og ler Men det er ikke filmer tho. Men det kommer en Simpsons The Movie i 2007 da som virker kul Så har vi tegnefilmer som South Park og Drawn Together (sistnevnte med humor som er vanskelig å skjønne enkelte ganger) Ed, Edd'n Eddy er morsom hei Ghutta...
American Dad er sykt bra! De samme som har laget Family Guy.
Men det er ikke noe film d heller...
Pompel og Pilt er genialt, men tror du skal lete lenge etter det på nettet.
Samurai Jack er genialt. Ikke på norsk da. Amerikansk er best. Har en Samurai Jack spillefilm på 80 min. Det er gøy.
Donald duck og Mikke mus har jo mange tegnefilmer :P

Har foressten en del her fra da jeg var liten gutt!
Ranna's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lille My
Med tegnefilm tenker jeg fort på Looney Tunes? Snurre Sprett, Daffy og alle disse?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tenker mer på spillefilmer. 2D eller 3D. Same shit, så lenge det er bra.

Takk for forslag, but keep them coming!

Har sett Terkel i knipe da Er også godt kjent med Futurama, Simpsons, Family Guy og American dad.

Studio Ghibli ~ Anime? Det er bra:-)

Les Triplettes de Belleville virker genial! takk takk, må nesten få sjekket den ut!
Burde kanskje få sjekket ut Samurai Jack i samme slengen, SELVOM det bare er en serie


Men bare kom med flere forslag!
Sist endret av Ranna; 30. juli 2006 kl. 14:52.
Cars den nye filmen som er kommet, var da ikke så alt for bra syntes jeg da.
Shrek 1 & 2 er jo også noe man burde få med seg. Samme med Is Tid 1 & 2.

Transformers som startet 1984 er jo helt rått, og noe man må nesten se. Transformeres kommer foresten med film i 2007 tror jeg det var.
Team America. Anbefales på det sterkeste viss du ikke har sett den.
studio ghibli er jo gode filmer men den eneste ordentlige komedien de har laget er jo Castle of Cagliostro, men åh for en fantastisk film

Ellers er jo som sagt filmer som shrek/istid gode og det er også mulig å ta en titt på nightmare before christmas og corpse bride. Er jo fantastisk morsomme filmer. ^^

Og hvis du likte anime kan jeg jo på det sterkeste anbefale FLCL (også kjent som Furi-Kuri og Fooly Cooly) Det er ikke en, spillefilm men en veldig kort serie. Bare 6 eps x30 minutter så den er ikke noe problem å se alt på en gang, er vel faktisk anbefalt å se den sånn. Den er ikke så morro de først 5-10 minuttene men så begynner ting å skje og utvikle seg... helt fantastisk bissarr opplevelse
Ranna's Avatar
Trådstarter
Har sett Team, Shrekfilma (Dreamworks..), Istid1+2, nightmare og corpse

Skal sjekke ut Cars snart:-)

* edit *
skal sjekke ut FLCL og Castle også!

Btw.. nan, er det 6 ep tilsammen på alle sesongene?
Sist endret av Ranna; 30. juli 2006 kl. 15:41.
Sitat av steinarlima
Team America. Anbefales på det sterkeste viss du ikke har sett den.
Vis hele sitatet...
Er ikke tegnefilm Men drit bra uansett anbefales og
Animasjonsfilm og tegnefilm. Tegnefilm er animasjonsfilm Vil tro det er animasjonsfilmer han liker og er på jakt etter, og da er Team America: World Police akkurat det han ser etter
Sitat av Viva la Opium
Animasjonsfilm og tegnefilm. Tegnefilm er animasjonsfilm Vil tro det er animasjonsfilmer han liker og er på jakt etter, og da er Team America: World Police akkurat det han ser etter
Vis hele sitatet...
Bare for å pirke Team America er heller ingen animasjons film. Det er et jævla dukketeater. Hvis du har lagt merke til det henger alle figurene i tråder
http://ffmedia.ign.com/filmforce/ima...126691-000.jpg ser du trådene?
Det er egentlig ikke en film, heller en animeserie, men hvis du har _god_ tid en gang, vil jeg absolutt anbefale å ta en titt på "Love Hina." Det er en av de mest hysteriske tegneseriene jeg noensinne har sett(Mangaen har nettop blitt publisert på norsk). Det er en halv-kort serie på et-par-og-tyve episoder à 20 minutter. Det er så vidt jeg har oppfattet, en av de få animeseriene som jenter også liker(men som ikke er laget eksplisitt for jenter).
Ranna: Det er bare en sesong i FLCL. Det er 6 episoder på ca 25 spilletid hver så det er litt under 3 timer alt i alt. bare husk å komme forbi de første 10 minuttene som virker litt "normal" Anbefaler også å bruke japansk audio med engelsk undertekst med mindre dere ikke like japansk. Men det skal sier at dubbingen på FLCL er mye bedre enn de fleste animer og det same gjelder forsåvidt Castle of cagliostro.
invader zim!! you puny earthmonkeys will bow before the might of the irkan armada!

studio ghibli-filmene anbefales også på det varmeste
Ranna's Avatar
Trådstarter
Foretrekker nok kinesisk anime med engelsk subs.. :]
Forresten, jeg nevnte noe aka Hoodwinked, som også er animasjonsfilm aka shrek og sånt?
Sitat av Evinyatar
invader zim!! you puny earthmonkeys will bow before the might of the irkan armada!
Vis hele sitatet...

Sterkt anbefalt. Jhonen Vasquez er en genial mann.

Og takk for tipset om Hoodwinked, likte spesiellt godt ekornet på kaffe....
Sist endret av k-f-j; 1. august 2006 kl. 23:05.
Som andre har nevnt her anbefales Studio Giblis filmer.
Spirited away, Howls Castle og Totoro er alle geniale..

Har du sett Full Metal Alchemist serien? Er riktignok ikke film, men en ufattelig bra serie..
Sitat av Raymond
Som andre har nevnt her anbefales Studio Giblis filmer.
Spirited away, Howls Castle og Totoro er alle geniale..

Har du sett Full Metal Alchemist serien? Er riktignok ikke film, men en ufattelig bra serie..
Vis hele sitatet...
Å Spirited Away er så sykt bra! har den her på pcen Bare Elsker den filmen

Hayao Miyazaki filmene er så sinnsykt bra. Howls Castle, Spirited Away osv som Raymond nevnte

EDIT: btw er det noen som vet om noen bra filmer som Hayao Miyazaki har laget? Noe allà Spirited Away og Howls Moving Castle? Driver å laster ned sistnevnte nå så den er grei Bare lurte på noen fler?

Spirited away trailer http://www.imdb.com/title/tt0245429/...ay-E25966-10-2
Sist endret av simdal; 2. august 2006 kl. 04:31.
Se Robots , eller robotene som det heter på norsk
Røyk noe bra saker, og sett på en hvilken som helst Disney-film.
Anbefaler: Blood; the last Vampire. Var veldig bra!

http://www.imdb.com/title/tt0275230/
Family Guy, uten tvil...
Team America er et dukketeater ja, men morsom uansett...!
Du tenkte først og fremst på humor, men da godtar du også andre?
Animatrix er jo et must uansett!
eight crazy nights. Ingen over ingen ved siden
Ranna: eksisterer ikke kinesisk anime all anime er per definisjon japansk.

simdal:

miyzaki sine filmer:

Howls Moving Castle
Spirited Away
Princess Mononoke
My neighbour totoro
Castle in the sky
Lupin III: Castle of Cagliostro
Nausicaä of the Valley of the Winds
Kikis Delivery Service

Han har laget noen til men disse er de absolutt beste han har laget og alle er helt fantastiske filmer. kan nevne at noen av dem er ganske rettet mot barn men hvis man har en interese for anime eller ellers liker disney filmer for eksempel så skal det ikke så mye til for å like disse filmene heller. My neighbour totoro er for eksempel en av de søteste filmene jeg har sett
Sitat av #Conex
Cars den nye filmen som er kommet, var da ikke så alt for bra syntes jeg da.
Shrek 1 & 2 er jo også noe man burde få med seg. Samme med Is Tid 1 & 2.

Transformers som startet 1984 er jo helt rått, og noe man må nesten se. Transformeres kommer foresten med film i 2007 tror jeg det var.
Vis hele sitatet...

Finnes jo allerede en Transformers film. Er faktisk en kul film. Anbefalles hvis du som meg vokste opp med disse finurlige figurene.
Madagaskar Eng versjon!... Veldig bra! Hoodwinked er vel hakket bedre, men allikvel!
Eneste anime-filmen jeg liker er Spirited Away (org. tittel: Sen to Chihiro no kamikakushi).
Små-creepy film om ei jente som er med mange rare vesner på en båt.
Sitat av nan
Ranna: eksisterer ikke kinesisk anime all anime er per definisjon japansk.

simdal:

miyzaki sine filmer:

Howls Moving Castle
Spirited Away
Princess Mononoke
My neighbour totoro
Castle in the sky
Lupin III: Castle of Cagliostro
Nausicaä of the Valley of the Winds
Kikis Delivery Service

Han har laget noen til men disse er de absolutt beste han har laget og alle er helt fantastiske filmer. kan nevne at noen av dem er ganske rettet mot barn men hvis man har en interese for anime eller ellers liker disney filmer for eksempel så skal det ikke så mye til for å like disse filmene heller. My neighbour totoro er for eksempel en av de søteste filmene jeg har sett
Vis hele sitatet...
Nice, takker.... Digger Miyazakis verk Noen forslag på hvor jeg evnt kan få tak i disse billig? Evt laste ned? Howls Moving Castle og Spirited Away er dritbra de har jeg
simdal: utorrent+isohunt. da får du alt du vil ha av miyazaki. Ellers så kan du jo kjøpe fra cdon.com, qxl.no, ebay.com, etc. Er vel verdt å eie alle filmene hans. Jeg driver selv å prøve å skaffe meg alle sammen, problemet er som regel å finne de versjonene jeg vil ha. For eksempel så vil jeg ha tak i Spirited away med Japansk/engelsk/norsk auido og japansk/engelsk/norsk tekst. Men ikke helvete om jeg finner det. Og en del av de gamlere filmene hans (kikis delivery service, totoro, etc) er vanskelige å få tak i. Så har sett de fleste bare fra isohunt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Huff dette ble litt seint å svare på men så det ikke før nå

Jeg er helt enig i a t det er best å eie Miyazakis filmer. Spirited away selger de billig på cdon men med Dansk og Japansk Audio noe jeg heller ikke er interrisert i.
Forøverig fant jeg en Spirited Away hvor språket visstnok skal være norsk: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/par...3&pid=0&rom=MP
Jeg leter også etter Howls Moving Castle på dvd med norsk Audio eller evt Engelsk tale og Norsk tekst.

EDIT: Jøss her fant jeg en http://www.dvdmoon.com/index.php?SCREEN=item&item=40849
Da er en Howls Moving Castle på vei i posten

Jøss her fant jeg enda flere Hayao Miyazaki filmer http://www.nfi.no/filmbutikken/resul...Hayao+Miyazaki
Sist endret av simdal; 17. august 2006 kl. 19:06.
Ranna's Avatar
Trådstarter
Takker Japansk ja:$ Huff.. Hehe..
Ingen flere forslag? Er det tomt?
Sitat av Ranna
Takker Japansk ja:$ Huff.. Hehe..
Ingen flere forslag? Er det tomt?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk forøverig Howl Moving Castle eller Det Levende Slottet som det så flott er oversatt til på norsk i posten her om dagen. Jeg har sett den og den er kjempe bra Anbefales. Ikke bedre enn Spirited Away tho men bra. Den var med norsk tale og eller japansk tale med norsk tekst. Ellers leter jeg fortsatt etter flere Hayao Miyazaki filmer?
simdal: faen ta deg og de linkene dine da der røk det 200kr ut av pengboka. ^^

jaja, du må i allefall se filmene som var hos filmbutikken der (men de er billigere andre plasser). Alle der er fantastiske filmer.
Sitat av nan
simdal: faen ta deg og de linkene dine da der røk det 200kr ut av pengboka. ^^

jaja, du må i allefall se filmene som var hos filmbutikken der (men de er billigere andre plasser). Alle der er fantastiske filmer.
Vis hele sitatet...
HAHA, du kjøpte den du og Gjør bare min plikt som nFF'er og svarer på tråden og dets posters pørsmål om mulig hehe. Det var ''Det levende slottet'' som det så pent heter på norsk?

EDIT: Huff, jeg vurderer sterkt å bestille denne nå http://www.platekompaniet.no/dvdprod...id=6163%2D31d0 Eier den ikke enda. har den bare liggende på pcen, Jeg vil jo gjerne eie alle Hayao Miyazaki filmene menmen, vi får se når lomma fylles litt igjen med smågryn
Sist endret av simdal; 23. august 2006 kl. 16:06.
Sitat av #Conex
Is Tid
Vis hele sitatet...
OUCH!
I tillegg til å mobbe Conex, (Ja, fy deg).. Så anbefaler jeg Titan AE.
Sitat av simdal
[...]Family Guy er jo bare best da. Jeg sitter og ler Men det er ikke filmer tho.
Vis hele sitatet...
Det ble laget film av Family Guy i fjor; Stewie Griffin - The Untold Story.

Er ikke helt sikker på om det er dette du er ute etter, men den anbefales iallfall på det sterkeste.
Filmer som Hoodwinked, Terkel I Knipe, Team America o.l. er bare geniale!

Hvorfor har ingen nevnt Slipp Jimmy Fri? Den er jo bare hysterisk morsom.. {Kælle}
fullmetal alchemist
bleach
naruto

:`)
pure_power: Naruto er middelmådig og bleach grenser til middelmådig Selv om de 3 første arcene i bleach er veldig fete og har veldig kult design, farger og musikk.

simdal: Jeg bestilte det levende slottet og den norske versjonen av chichiro og heksene. Har allerede to av den danske

Jeg skal også kjøpe alt av miyazaki men husk at det er mye andre gode filmer også. Ting som kan anbefaler er : Steamboy, Akira, Ninja Scroll. Og hvis du ikke har sett den så må du se lupin filmen til Miyazaki, helt fantastisk film som overgår alt i lignende sjangre ^^

btw: Jeg regner med du har Princess Mononoke?
Sitat av nan
btw: Jeg regner med du har Princess Mononoke?
Vis hele sitatet...
Nei har prøvd å finne dem men alt jeg finner er spesial import fra usa osv og det koster 3 - 400 kr Hvis du vet hvor jeg kan finne den så er det supert