Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2278
jeg er lei av telenors dyre kontantkort, og ringer en del. Fant etter litt googling, telepriser.no, og de anbefalte One call. Jeg har lyst og rope halleluja og bestille på flekken, men er det noen her som har noe i mot det? Har lyst og bytte til noe annet enn telenor, men hvis jeg bytter over til bare rot og dårlig kunderservice så vil jeg ikke.

http://www.onecall.no/index.php?content=price Prisene deres hvis dere lurer på hvorfor jeg blir så glad
Jeg har alltid hatt dårlig magefølelse av OneCall iom at de selger et IP telefoni abb. som de ikke kan tjene penger på... De har gode priser, men jeg ser ikke helt at de overlever. Det fins, i mine øyne, bedre og mer seriøse aktører på amrkedet enn OneCall, sjekk ut talkmore.no , chess.no . Selv har jeg Chess Knock-Out og er veldig fornøyd med dem. Hold deg unna Tele2, de har jeg hørt mye negativ om. Ellers har NetCom et abb. som heter SmartTalk
Skal sjekke ut de andre der, takker Devotio, og nei Tele2 har jeg ikke bruk for. Offtopic ja, men bror venter fortsatt på internett fra dem, han som eier resten av huset har tele2 men likevel har de brukt 2 måneder på å ikke installere.
Jeg har hatt One Call-abonnement siden medio juli og har til nå ingenting negativt å utsette på det. Dekningen er lik som hos Netcom, i og med at de bruker deres nett og prisene er meget hyggelige. De tre fakturaene jeg har fått til nå har vært utelukkende gledelig lesning. Jeg ringer en del, og sender ganske mye sms og regninga har så langt ikke oversteget 250,-.

Anbefales!
Jeg har IP-telefoni derfra og det irriterer meg at de gjør om hele prisopplegget sitt på abb. jeg har i november slik at det ikke lenger er gratis tellerskritt for meg til mobil og til utlandet (noen land har vært gratis)! Nå får jeg x antall gratis minutter til mobil og utland, før jeg må betale tellerskritt igjen.
Sitat av Lord_Kamikaze
Jeg har IP-telefoni derfra og det irriterer meg at de gjør om hele prisopplegget sitt på abb. jeg har i november slik at det ikke lenger er gratis tellerskritt for meg til mobil og til utlandet (noen land har vært gratis)! Nå får jeg x antall gratis minutter til mobil og utland, før jeg må betale tellerskritt igjen.
Vis hele sitatet...
Jaja det er jo ikke bra det, men jeg er kun intressert i abonnement/kontaktkort til mobil. Ikke noe annet. Har dere andre billige og bra firmaer så si fra.

Jeg ringer ca 30-60 minutt med bror min 3-4 ganger i uka, så det blir litt penger utav det, og jeg har mange venner jeg sender meldinger med, men ringeprisen er egentlig viktigst.

Sitat av devotio
Lille My, det kunne jo kanskje lønnt seg at dere fikk dere Familie abb. da, dette har Chess, Telenor og NetCom, da ringer man gratis mellom familiemedlemene som har meldt seg inn...
Vis hele sitatet...
Ja vet det, men da må man stort sett ha en person over 25 ansvarlig, og er ikke sikker på om vi får med oss noen , er bare vi som ringer til hverandre så mye av hele familien så.
Sist endret av Lille My; 30. oktober 2006 kl. 17:01.
har hatt chess i 4 år eller noe sånt nå, anbefales sterkt
Kan også anbefale Chess. Har hatt Ches Knock-Out i snart 2 år. Meget fornøyd med kundeservicen også
Lille My, det kunne jo kanskje lønnt seg at dere fikk dere Familie abb. da, dette har Chess, Telenor og NetCom, da ringer man gratis mellom familiemedlemene som har meldt seg inn...
noextras.net
Billig, enkelt og greit. Ingen ubehagelige overraskelser, i og med at du betaler på forhånd. Jeg har brukt dem i snart et halvt år, og har enda ikke hatt problemer med dem.

Anbefales, om du ikke er veldig opptatt av god kundeservice. Det er en grunn til at det er så billig.
Sist endret av Trond; 30. oktober 2006 kl. 17:38.
Jeg har onecall, bare gode opplevelser. Merk at om du ringer mye er kontantkortordningen deres billigere enn fakturaordningen.
Sitat av Trond
noextras.net
Billig, enkelt og greit. Ingen ubehagelige overraskelser, i og med at du betaler på forhånd. Jeg har brukt dem i snart et halvt år, og har enda ikke hatt problemer med dem.

Anbefales, om du ikke er veldig opptatt av god kundeservice. Det er en grunn til at det er så billig.
Vis hele sitatet...
<3 Trond <3 har bestilt noextras nå
jeg hadde noextras i ca, ett år det var ett kjempe digg kontantkort abbo anbefales

nå har jeg smart talk (pga trådløs familie med dama)
du bør prøve u can to... det er eit bra aboonoment.. kundeservice er dritt bra... og du har to valgmuligheter når du binder deg.. enten 100 avslag i månen på reninga eller ein mobil til 1500.. du ringer også gratis til alle andre som har det....
Sitat av Buzzn
du bør prøve u can to... det er eit bra aboonoment.. kundeservice er dritt bra... og du har to valgmuligheter når du binder deg.. enten 100 avslag i månen på reninga eller ein mobil til 1500.. du ringer også gratis til alle andre som har det....
Vis hele sitatet...
sleng med en link til priser osv da?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må bare fortelle hvor bra onecall er. De sender fakturaen per epost, så du slipper å hente posten! (kan hende andre og gjør dette, men ikke combitel i alle fall)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Lille My
jeg er lei av telenors dyre kontantkort, og ringer en del. Fant etter litt googling, telepriser.no, og de anbefalte One call. Jeg har lyst og rope halleluja og bestille på flekken, men er det noen her som har noe i mot det? Har lyst og bytte til noe annet enn telenor, men hvis jeg bytter over til bare rot og dårlig kunderservice så vil jeg ikke.

http://www.onecall.no/index.php?content=price Prisene deres hvis dere lurer på hvorfor jeg blir så glad
Vis hele sitatet...
Dyre kontantkort? Hva snakker du i?
Har du sjekket prisene til f.eks netcom med kontant?
Nå skal ikke jeg starte en kjempekrig der jeg skal skryte telenors kundeservice i luften og de andre i dass. Men.. Det er vel eneste telenor som ahr åpent 24/7 og 365 dager i året. Ja, jeg vet at netcom har åpent hele døgnet, men da snakker du med Riga etter klokken 20:00.
JaOK.. De er litt billigere på samtalepris, det er vel det eneste jeg ser som pluss.... Om du sitter der en ettermiddag eller helg. Og noe ikke virker på telefonen din, som har med ditt ab. og gjøre. Hva gjør du da?
Og sånn by the by.. Om du ringer så mye som du påstår at du gjør. Hvorfor ikke tegne ab. hos noen da? Da senkes prisene drastisk.. djuice allstar er jo ikke og forrakte. 29,- pr. måned, 0,64,- pr. min. til ALLE mobilnett i norge, 0,39,- pr. SMS. Og 50 gratis SMS hver måned.

Edit: FriFamilie hos telenor krever ikke en person over 25 år, sånn at dere vet det. Du må dog være 18 og ha minst 2 betalende ab. registrert på samme person.
Sist endret av Magisk; 26. november 2006 kl. 03:18.
Skiftet fra Netcom kontant til OneCall kontant og merket ingen annen forskjell enn at jeg må fylle på dobbelt så sjeldent

Greie priser, samme dekning, skiftet abb. og alt det der helt gratis uten stress. Mistet 'Netcom Extra'-menyen (Oh noes :O !), men den brukte jeg vel strengt tatt aldri uansett.
Sitat av Trond
noextras.net
Billig, enkelt og greit. Ingen ubehagelige overraskelser, i og med at du betaler på forhånd. Jeg har brukt dem i snart et halvt år, og har enda ikke hatt problemer med dem.

Anbefales, om du ikke er veldig opptatt av god kundeservice. Det er en grunn til at det er så billig.
Vis hele sitatet...
Anbefaler også Noextras på det sterkeste, billig og enkelt! Jeg bruker selv Payex for å fylle på, siden jeg ikke har visa. Dette tar litt lenger tid (nettbank -> Payex -> Noextras), men ellers ingenting å utsette på dette.
Sitat av bodan
usammenhengenderør
Vis hele sitatet...
Kan du skrive forståelig er du snill?

Uansett så har jeg valgt noextras og har ingenting å klage på der. Er gratis å registrere seg, alt du må er å fylle på kontoen med en gang (50 kr er det minste) for å få kortet aktivert, egentlig ganske logisk. Overføring eller nytt nummer koster ikke, selve opprettelsen koster ikke noe, 0.69 per minutt og 40 øre meldingen. Er jo genialt.

Til dere andre: Jeg syns kontantkort er greiest pga da kan jeg til en hver tid sjekke hvor mye penger jeg har igjen, kan ikke bare "ringe og sms-e ivei" og få en regning på et firesifret beløp Jeg har ikke så mye penger og da kan da kjøpe et kontaktkort og prøve å få det til å strekke noen uker.

Har vurdert å skaffe oss familieabonnement,men broder'n vurderer heller noextras selv så..da sparer vi jo litt penger uansett.
ok. får si det på en måte du forstår. telmore er billigere men nå for øyeblikket er noextras best med tanke på di har stablisert seg. men noextras er treg på da er servicen og finne ut di faktis har feil. men di har jo fått ordnet opp i det. å at man da om kansje 1 år bør velge nytt. å ja kontantkort er bedre i den forstand det er nesten billigere å ha kontantkort nå til dags. spes noextras og telmore er begge kontantkort å er på toppen blandt di billigste
Eneste grunn til at jeg tar OneCall useriøst er at de er de FØRSTE jeg har sett som nevner andre abbonement i reklamen: "Billigere en chess king, billigere enn..." osv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har som dere kanskje har fått med dere, skifta jeg over noextras. Fordi en melding koster 40 øre og en samtale koster meg 69 øre per minutt. Helt fantastisk. MEN KAN NOEN FORTELLE MEG HVORFOR JEG BLIR TRUKKET EI KRONE PER MELDING NÅ? Flere som har noextras her som kan sjekke om det gjelder de også? Har sendt dem mail om det nå nettopp, men er det bare meg så sender jeg igjen.... Skal faen meg har minst 20 kr tilbake igjen, må jo svare folk som spør meg om noe, så er blitt trekt en del for mye ja.

Eller, jeg satt på tog i hele går nesten (stavanger-oslo), og det var da jeg merka at jeg ble trukket ei krone. Har det noe med dekningen og gjøre eller noe? Er jo rart det da...
Sjekket samtalespesifikasjonen, har blitt trukket så mye siden igår klokka 10 ca... da satt jeg i stavanger, jeg som bor i haugesund. Så har nok ikke noe med toget å gjøre, men begynte etter at jeg reiste "hjemmefra" tydeligvis...

men likevel, ble trukket ei krone idag og,. Svært frustrerende da jeg ikke har så mye penger på kontantkortet og å se det rase ned slik er bare deprimerende... Har heller ikke så mye på kontoen, og gidder heller ikke å fylle på noextras om de bare svindler folk.

For de som har noextras: Jeg sjekket mine sider, og ja, på samtalespesifikasjon står det faktisk -1,0 for en del meldinger. Hvorfor aner jeg ikke.

Holder dere oppdatert, om de svarer meg at de har endret prisene, så skifter jeg igjen. Har ikke fått noen mail eller sms som sier de skal endre prisene, sida deres har heller ikke noe info om det. Til telenor om jeg må det, de er ikke såå dyre lenger da (69 øre per melding , ikke ei krone..) Og får jeg et frekt svar o.l så poster jeg her. Jeg holder ikke kjeft om dårlig kunderservice og svindlerfirmaer.
poster og om jeg får beklagelse osv... så klart.
Sist endret av Lille My; 14. desember 2006 kl. 11:15.
Jeg kjøpte telefon med tele2 abonement og nytt nr., så bruker jeg talkmore abonement på den telefonen. Pga. at jeg fikk telefonen mye billigere og talkmore er billigere en abonementet til tele2. Dessuten har Tele2 noe av den verste servicen jeg har vært borti så langt (foruten om NGT da).

Offtopic: Mistet Tele2 kortet, så sendte jeg epost om de kunne sperre abonementet. Etter fire dager uten svar ringte jeg for å være på den sikre siden. Han jeg snakket med mente jeg skulle lete etter simkortet før jeg sperret det. Etter en liten diskusjon og en samtale som kostet med over 15 kroner fikk jeg endelig sperret det. 6 dager etter det fikk jeg svar på eposten til tele2 om at det var nå sperret.


Edit: Vet ikke hvordan det er på tog, men på båter koster det flesk å sende sms og ringe. Pga. at båtene har egne antenner som gir deg dekning, så går signalene opp til en satelitt så videre ned til telefonselskapet og til mottaker. Denne tjenesten skal båtene ha sin fortjeneste av. Men som sagt, vet ikke hvordan det er på tog.
Sist endret av dico; 14. desember 2006 kl. 11:30.
Sitat av dico
Jeg kjøpte telefon med tele2 abonement og nytt nr., så bruker jeg talkmore abonement på den telefonen. Pga. at jeg fikk telefonen mye billigere og talkmore er billigere en abonementet til tele2. Dessuten har Tele2 noe av den verste servicen jeg har vært borti så langt (foruten om NGT da).

Mistet Tele2 kortet, så sendte jeg epost om de kunne sperre abonementet. Etter fire dager uten svar ringte jeg for å være på den sikre siden. Han jeg snakket med mente jeg skulle lete etter simkortet før jeg sperret det. Etter en liten diskusjon og en samtale som kostet med over 15 kroner fikk jeg endelig sperret det. 6 dager etter det fikk jeg svar på eposten til tele2 om at det var nå sperret.
Vis hele sitatet...
Kjipt for deg men hva har dette i tråden og gjøre? Dette er ikke tråd om tele2s dårlige service...?

Det har oppstått et problem med trekk for samtaler og sms.
Vi jobber med å få løst dette så fort som mulig. Vi kommer tilbake med info når det er ordnet opp. Vi beklager det inntrufne.


Fikk nettopp denne. Ja greit nok, de har en feil, men fortsatt... Hvorfor skjer sånt? Jeg vil ha tilbake det jeg ikke har brukt!! Skjer dette en gang til så skifter jeg... jeg vil ikke risikere å måtte betale 1 krone i hytt og pine... og de burde også informert på hjemmesidene "vi har et problem" så jeg kunne latt mobilen være i ro, og ikke bruke mer penger enn jeg vet om.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lille My
Det har oppstått et problem med trekk for samtaler og sms.
Vi jobber med å få løst dette så fort som mulig. Vi kommer tilbake med info når det er ordnet opp. Vi beklager det inntrufne.


Fikk nettopp denne. Ja greit nok, de har en feil, men fortsatt... Hvorfor skjer sånt? Jeg vil ha tilbake det jeg ikke har brukt!! Skjer dette en gang til så skifter jeg... jeg vil ikke risikere å måtte betale 1 krone i hytt og pine... og de burde også informert på hjemmesidene "vi har et problem" så jeg kunne latt mobilen være i ro, og ikke bruke mer penger enn jeg vet om.
Vis hele sitatet...
Det slår deg altså ikkje at det er fair sjans for at dei kan rulle tilbake infoen, slik at fakturaen blir rett? Eg vil tippe dei gjer det når dei har fått systema opp. Noko anna ville vere bråt på avtalevilkåra afaik.
Hadde OneCall i 2005, var meget fornøyd. Men pga jobben gikk jeg over til bedriftsabb fra netcom, men var misfornøyd som bare pokker. Har nå gått tilbake til OneCall igjen, merker ikke at jeg har telefonabb lenger Anbefales på det sterkeste, har ikke vært problemer med dem what so ever. At de er desidert billigst med mitt ringemønster(ganske "normalt" ringemønster) er heller ikke å forakte
må innrømme at jeg syns netcom sitt smart talk er greit! da har du både tråløs familie og prisen ligger på 0,59min 0,59sms
Hvorfor er folk så flinke og ikke lese annet enn første posten i tråder de svarer på? Takker for flere anbefalinger og erfaring med abonnement men jeg har funnet et, som dere hadde sett om dere hadde lest videre...

Regner jo med at jeg får tilbake pengene jeg har brukt "for mye" hvis ikke blir jeg sur. Har ikke penger til å fylle på enda, og må spare på de få kronene jeg har igjen, pga dette tullet her har jeg enda mindre igjen...
Jeg har ikke hatt noen problemer. De har trukket 40 øre per sms fra min ringesaldo.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
OneCall er veldig flott, men et lite minus. De sender visainfoen ukryptert over nettet.
Sist endret av comi; 14. desember 2006 kl. 15:59. Grunn: Leif tok seg en liten tur.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Om dere leser gjennom tråden så ser dere at jeg har hatt problemer med noextras før, de trakk meg mer enn de skulle osv... nå slår de til igjen, NÅ FÅR JEG IKKE BRUKE PENGER NÅ . Får ikke fullt på kontoen min, og kan kun fylle over nettet. Så har jo seff ikke jeg penger på mobilen fra før og vil derfor gjerne fylle på litt. Sendte mail, og fikk til svar at det er problemer med serverne, det sto feilmelding på hjemmesida. Det står ikke en jævla feilmelding noe sted!

Andre gang på kort tid de har "serverproblemer" som lager krøll for kundene, og de klarer ikke å informere om problemene. Hadde ikke blitt å irritert om det sto på sida "beklager det funker ikke nå", enn når jeg prøver 5-6 ganger i ulike nettlesere og det skjer ikke en jævla ting noe sted! Noen som har hatt noextras lengre enn meg som har opplevd mer krøll? Blir det mer nå skifter jeg...
Kan nevne at det funker igjen nå... men sånt som dette skal jo ikke skje i hytt og pine! vært kunde siden... hm, oktober tror jeg? Og allerde vært 2 ting som gjør meg ekstremt frustrert.