Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3792
Jeg fant en genial måte å tjene penger på i World Of Warcraft.
Man tar f.eks gjenstanden Silver Rod.
På AH(auchtion house) søker du etter denne gjenstanden.
Er den på buyout på under 20s(sølv) eller bid under 20s, kjøper du den!
Jeg kjøpte ca 10stk Silver Rod for ikke så lenge siden, for 1s-20s per stk.
Jeg ventet så til det ikke var en eneste, eller veldig få av denne gjenstanden på AH og satt mine egne (ikke alle på en gang) til 50s bid og 1,20g(gull) buyout.
Raske penger i "lommeboka".
Det virker muligens ikke på alle servere, men det virker som Allience på Burning Blade.

Noen som har flere tips å triks til å tjene penger?
For penger er jo nesten det viktigste i dette spillet.
Kom gjerne med flere gjenstander jeg kan gjøre det samme eller lignende med!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Blått utstyr fra lvl 20ish og oppover selger ekstremt bra, spesielt våpen. Kjøp billig og selg dyrt gjelder vel egentlig for nesten alt. Jo mer gold du har jo dyrere ting kan du kjøpe for og selge på nytt og få mer gold per salg.
Sist endret av zyrtec; 10. november 2005 kl. 15:58.
Ja, tenkt på det. Men jeg vet liksom ikke når gjenstandene er billige. For jeg vet ikke pris på dem opprinnelig:s
Grind tyrs hand.. mining, nuking, skinning, herbs tjener du fett på..
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg hater når det skjer. Dere bidrar med å øke prisnivået på varer. Men men, Grinding i tyrs hand er som ||viper|| sa veldig effektivt. desuten kan en tjene litt penger på alchemy med arcenite transmute. og hvis du har herbalism i tillegg kan en tjene ganske grovt
jeg har ca 170+ i tailoring (lvl 32 char) og mekker 10slot containere, grønne silke-armor items, woolen shoulders og silk hood. siste to koster ikke en dritt å lage, men selger som faen

spider silk og perler er jeg villig til å betale mye for på AH
Det der kan bli gjort med alt på AH så lenge du har nok penger. Det lureste er nok å presse opp priser på ting du kan lage selv. Snart vil alle som kan lage silver rod legge det ut for samme pris som deg og du vil tjene fint lite ^^ Forresten syns jeg ikke det er bra at folk gjør sånt, grind ett eller annet istedet. Da hjelper du økonomien på serveren istedetfor å ødelegge den.
Jo, men det er vanskelig å grinde med dårlig gear.
Så tjene litt penger først er jo best!
▼ ... over en uke senere ... ▼
mongob0ffel: I Duskwood så er det sted som heter the Hushed Bank. Der er det masse Spider slik, prøv der. Så sparer du litt penger
funker som faen å bare kjøpe og selge ting generelt på AH, sålenge du vet hva priser de kan komme ned på og hva folk er villige til å betale for dem, jeg tjener latterlig mye på å bare sjekke markedet hyppig, kjøpe ut og selge dyrere, går jævla mye kjappere enn å grinde silver ihvertfall.
Skal du tjene penger i det lange løp, er det viktigste du kan gjøre er å satse på din profession! Jeg har Skinning og Leatherworking, og har nettopp kommet meg opp på lvl 300 tribal leatherworking. Jeg brukte bare patterns som var oransje eller gule, slik at jeg alltid lvl'et når jeg laget noe. Da går det fort oppover hvis man må ha f.eks 10 rugged leather og 1 silken thread.

Det som er kjipt, er pengene man må ut med til mount. Men uansett, så begynner pengene å kommer litt etter lvl40. Etter mount hadde jeg igjen ca. 20s, så grindet jeg 20 min etterpå, og fant en epic ring som gikk for 85g i AH. Så brukte jeg ca. 60g kun på leather (jævli mye leather) og andre regents for å lage ting for å få opp min skill. Disse solgte jeg til vendor for ca. 50-60s per stk, noe som ble bra betaling når man laget en god del av gangen.

Etter level 250 finnes det ingen oppskrifter man får fra vendor/trainer, så man må enten loote eller kjøpe noen i AH. Questen til tribal leaterworking kostet flesk, da jeg trengte ca. 250 tutrle scale osv som jeg måtte kjøpe gradvis i AH for en dyr penge.

Men nå som jeg har kommet meg opp i 300 tribal, kan jeg lage blå lvl55 leather osv som man lett får solgt for 70g, og det koster meg 2-3 timer grinding og kanskje 10-15 gull i regents å lage
cokeloop: Ikke enig i at professions er den beste måten å tjene penger på. Hvertfall ikke produksjonsyrkene. Gruppen med mulighet for å kjøpe itemsene du lager er i stand til å gjøre instance runs for å skaffe seg tilsvarende items. Beste måte å tjene penger på, hvis du er på en server der en stor del gjør MC/BWL er å grinde etter Elemental Fire, eller enda bedre, lage dine egne Greater Fireprotection potions og selge på AH. Elemental Fire finner du av Fireelementals i Arathi, rundt lvl 37.

Forresten, på min alt (Nå lvl 40 mage) hadde jeg nok penger til å skaffe meg mount, UTEN å ha sendt den noe penger fra min main. Og på den har jeg ingen professions. Eller jeg har vel tailoring på 15. Poenget er... Ikke kast bort tiden med produksjonsprofessions. Du kommer mye lenger med f.eks Mining og Skinning eller Herbalism og Enchanting(Disenchanting)

Just my 2 cents
Jeg begynnte å nettop å spille wow igjen etter en 4 mnd lang pause. Jeg begynnte på motsatt side enn det jeg var før, så jeg hadde 0 gull. Jeg er nå en lvl 32 Shaman og har 125 gold + knallbra utstyr for mitt level. Har også kjøpt inn diverse blått utstyr for 30g som jeg kan ta på meg når jeg når lvl 35.

4 punkter på hvordan du skal starte:

1) Last ned en mod som heter auctioneer og tilleggspakka til denne moden.

2) Lag en AH alt. Dvs en char som du lar stå på AH hele tiden. Denne sender du alt du skal selge til, da sparer du 10 minutter på frakting frem og tilbake til din grindeplass.

3) Lær deg skinning og mining. Tren så disse opp til ca 5*ditt level. (Dette tjener du masse penger på mens du levler)

4) Grinding. Ikke questing. Det er her jeg har gjordt mye av min profitt. Jeg gjør veldig få quests- Hvis jeg i det hele tatt gjør quests, så er det typisk: "Drep x av mob". Dette er bare hvis det er det mobbet jeg grinder der og da. Dessuten går du fortere opp level med grinding i forhold til questing.

Hvis du gjør det som står ovenfor så har du en god basis på å tjene penger. Så kommer det spennende, hvordan tjene på disse punktene?

1) Auctioneer gjør at du kan skrive "/auctioneer scan" når du er på AH. Da scanner denne gjennom AH og finner priser. Den har også noen fine funksjoner som foreslår pris for deg. Den jeg liker best er "Undercutting by 5%". Da finner den den minste prisen som er ute, og setter den ned med 5%. Mer kan du lese på Auctioneer siden http://auctioneeraddon.com/

2) Selvsagt, AH alten sparer deg tid. Tid=Penger

3) Skinning og mining er 2 enorme pengegeneratorer. Du kan selge en stack Light Leather for 20s. Du kan selge en stack Medium Leather for 40-50 osv. På noen mobs får du 2 av en type leather. Det er lett å forstå at denne tjener du godt på. Mining er mye av det samme. Mine, Smelte og selge. Selg Bars gjerne 5 og 5, eller 10 og 10. Er mange blacksmiths som bare trenger få. Et annet triks er hvis en person har lagt ut 20xCopper Bar for 1g, da selger du 10xCopper Bar for 60s, eller 55s. Du vil tjene mer penger og få alt solgt mye fortere. På høyere levler kan du også mine Arcane Crystal ol. som går for oppimot 20-25 gold pr stk.

4) Grinding er å drepe et monster mange ganger etterhverandre. Et eksempel er centaurene i Thousand Needles. Disse har jeg tjent 50g på. Hvordan tjene penger på grinding?

*Grind cloth og selg. Alltid høyt forbruk av linen, wool, silk, mageweave og runecloth. Mye penger å tjene.
*Grind Leather. Les pkt 3.
*Selge grønne/blå items. Her er det viktig å vite hvem som trenger hva. Feks. Et lvl 30 cloth belte med 3+str og 3+agi vil ikke selge dyrt. Men et lvl 30 cloth med 3+int og 3+sta vil selge bedre. Mye av det grønne kan gå til vendors eller enchanters. Men annet kan gå for store penger på AH.

Da var de lette punktene ferdige. Er en annen og litt tungvindt måte å tjene penger på. Den er som følger:

Sjekk AH 1 gang daglig(Mandag-Fredag formiddag), finn ut hva som selger bra og hva som selger dårlig. Gjerne noter opp priser ol. Hver helg detter alltid prisene. Masse flere folk online masse flere farmere som selger. Kjøp nå. Aldri buyout, men bid. Gjelder alt fra våpen til recipes. Dette selger du da igjen i uka, når prisene stiger til det vanlige nivået igjen. Dette har jeg også tjent rundt 25 gold på.

Mye av dette har blitt tatt opp tildigere i tråden. Men det for være så. Dette er iallefall hvordan jeg har tjent masse penger på kort tid, og på lav level. Dette ble skrevet fort så er nok en masse skrivefeil. Kan kanskje rette på dette siden.
Har hatt en lvl 53 character i WoW, men har nå vært clean i fire måneder ca. *klappe*

Er økonomien i WoW underlagt noen form for overstyring fra utviklerne, eller er det total frihandel?

Interessant økonomi-case, egentlig. Økonomi i online-spill.
Det er frihandel mer eller mindre. Men blizzard har vel vært med å regulere det, med tanke på priser på forskjellige ting som mount og repairs.

Men hver server har sin egen økonomi. En stav som på min server koster 1500g, kostet 250 på en annen. Så forskjellene er ganske store.
Økonomien i wow er nok fri som fuglen den
Man kan si at økonomien er fri som fuglen, men penger styrer markedet på wow som i den ekte verden. PÅ servere hvor mange kjøper gold på internett (som f.eks min dunemaul) blir prisene mye høyere fordi folk er villig til å betale mer for items, så vi andre som ikke kjøper gold på nettet har ikke rå til en dritt blått eller epic på ah.
Sitat av Named
Man kan si at økonomien er fri som fuglen, men penger styrer markedet på wow som i den ekte verden. PÅ servere hvor mange kjøper gold på internett (som f.eks min dunemaul) blir prisene mye høyere fordi folk er villig til å betale mer for items, så vi andre som ikke kjøper gold på nettet har ikke rå til en dritt blått eller epic på ah.
Vis hele sitatet...
Finnes det servere som er reservert mot gullsalg mot ekte penger, sier du?
alle slike onlinespill har en spillerstyrt økonomi, men problemet med wow er at det er for lite "fastsatte" utgifter og for mye penger inn, slik at inflasjonen blir alt for stor.
Sitat av Gilgamesj
Finnes det servere som er reservert mot gullsalg mot ekte penger, sier du?
Vis hele sitatet...
Nei, men det finnes nok noen der det forekommer mindre av det. Det er jo ulovlig, så blizzard oppfordrer til å rapportere det.
Sitat av Gilgamesj
Finnes det servere som er reservert mot gullsalg mot ekte penger, sier du?
Vis hele sitatet...
Nei, men ved tilfeldighet er det noen servere det kjøpes mer gold på (fra internett).
OG eksempelet er min server dunemaul, ett rare lvl 60 item kan koste 600g det er sykt.
Og epic 1200g. Men tror ikke det er noen servere som er stengt for det, kan jo hende det er flere ""money farms" på noen servere da? Og derfor blir det lettere å kjøpe penger der.
Sitat av Xylo
2) Lag en AH alt. Dvs en char som du lar stå på AH hele tiden. Denne sender du alt du skal selge til, da sparer du 10 minutter på frakting frem og tilbake til din grindeplass.
Vis hele sitatet...
hm, snakket med noen om dette og de mente at det tok en time å sende items, så litt av poenget forsvinner jo der, men man kan jo bare sende rett før man logger ut el. mens penger går med en gang.
Sitat av esr
hm, snakket med noen om dette og de mente at det tok en time å sende items, så litt av poenget forsvinner jo der, men man kan jo bare sende rett før man logger ut el. mens penger går med en gang.
Vis hele sitatet...
Man må jo ikke logge på med alten med en gang man har sent mailen. Man fortsetter jo og grinde og når man har grinda en time etter at man har sendt mailen logger man på med alten.
Enkelt og greit.
Jeg trenger gode grindeplasser. Noen som vet om gode plasser fra 33 og utover?
Desolace er bra, men ikke det store, pengene dine er plutselig ikke blitt 15 g sånn helt plutselig
Utenfor Uldaman, i Badlands er det bra, holder på der selv.
Fortell meg hvordan de kan reservere en server mot kjøping av gull i WOW med IRL penger.
Så kan du få en /hug av meg.
Pengene mine har blitt til 115g, men har kjøpt en del i det siste. Jeg trives dårlig i Badlands pga Alliance. Desolace var planen min egentlig. De nagaene rett utenfor shadowspray.
Jeg har nå 2x lvl 60 chars. begge med epic mount.

Jeg har flere steder jeg liker og farme, med min mage er det seff tyr's hand, og med min rogue er det fordet meste i deadwind pass ( ogres )

Jeg er enchanter, beste pangemakern i spillet imo.
Et trix, bid på ubruklige lvl 52+ items på AH til under 2g etc. disenchant, får ofte 2x greater ethernal essence etc. som selger for 5g each på Servern min iaffal.

Grinde essence of air ( drop rate blir økt i 1.9 ) I silithus og selge +15 agi wpn er også veldig ok, en gang fant jeg 12 på en dag

Hvis du er for lat til og farme og har pappas cred.kort kan du gå på itemgarden og farme der
Grinda Tyrs Hand I eastern Plaguelands i en uke..skaffa meg 1300 gull..alt du trenger er tålmodighet og love for the game Men veit ikke hva jeg skal kjøpe da...Er warlock så får "gratis" epic mount, og guilden min farmer Onyxia, Zul'Gurub og Molten Core..så skaffer nok av epic gear. Er bare 4 aktive warlocks i guilden og jeg er den med nest mest dkp (poeng-system der man får poeng for å være med på raids å ta ned bosser, meste poeng --> mest epixx)
SM-Graveyward er visst også et bra sted har jeg hørt, men grinde instancer solo er ikke så lett hvis man ikke er healing-class (dr00d, priest, (ekkel)shammy, palla) så jeg liker meg i TH :-)
1300 gull på en uke haha, det skulle jeg like å sett. Utenom at du fant noen uber blå items og et par epix som du solgte på ah tviler jeg sterkt på det gitt.
Sitat av pOSSUM
1300 gull på en uke haha, det skulle jeg like å sett. Utenom at du fant noen uber blå items og et par epix som du solgte på ah tviler jeg sterkt på det gitt.
Vis hele sitatet...
Han mente jo at han bare grinda i en uke! Det er sikkert 3-4 dager played, og hvis man bare gjør det så får man en del nice stuff. En uke er ganske lenge! (og utrolig sløsing av tid når man istendefor kan ha et sosialt liv )
grinding funker som faen, det er utrooooolig kjedelig, utrooooolig langtrukket, MEN, du får mye igjen for det over tid, spesielt om man følger med på www.thottbot.com og ser hvordan drop-prosenten er på ulike items, jeg har ihvertfall fått dem til å stemme ganske mange ganger (faktisk!). Men for å tjene penger i større mengder tjener man seg best på å være lvl60 og grinde, istedetfor lvl 22

høyere lvl dyr å drepe, mer spenn i lomma.
Selvsagt tjener man mest penger på å grinde på lvl 60. Men hvis man grinder hele veien opp, er det stor sansynelighet for at du har mellom 500-2000 gold når du når lvl 60.
Jeg sliter litt med schpenna for tiden. Jeg kan velge mellom å grinde og mine eller proritere å bli 60 (er 53 nå). Noen tips til hvordan jeg fortest mulig kan bli level 60 og ta med meg litt penger på veien?
Det er en del pene wraiths på isen nede i Winterspring. Disse kan du grinde på til lvl 58ish tror jeg. Disse dropper bra med runecloth også, så pengene kommer nok også.

Ellers, hvis du vil bli 1 lvl høyere før du går til Winterspring, så kan jeg anbefale at du grinder på Ogrer i Burning Steppes. En del runecloth å få tak i her også.

Du kan også prøve deg i Felwood. Her kan du grinde på demoner som jeg mener å huske er rundt lvl 52-53. Disse har, i tillegg til å droppe runecloth, en sjangse til å droppe felcloth. Som du kan få solgt for en liten slump penger.

Når du blir et par levler høyere kan du grinde undeads i Eastern Plaguelands.
Sist endret av Xylo; 1. desember 2005 kl. 22:34.
Takk for tipset Tar så sykelig mye tid å penger fra 50 til 60
For fattige i lvl 32+ som har mining kan ta seg en tur til alterac mountains til yeti land.
Husker ikke hva det heter med det er en liten hule og en stor hule der med masse mithril, iron og litt tin ore der. Gull og sølv også, men mer sjelden. Tjener fett på spesielt iron og mithril for det er så mye av det. Virker for både allience og horde. Du for også linen cloth med på kjøpet av yetiene
Try it.
jeg driver og farmer til mount nå...og har funnet ut av at det jeg tjener mest på (lvl 36) er å gå DM runs etter wool og linen....Klart man tjener gode penger på stuff fra SM men ikke bare du som får loot. Største grunnen for at jeg går SM er våpen quest og XP
jeg løp 2 timer igår med grinding i Burning Steppes, fant to Arcane Crystals, og 3 Blue Sapphires, løp på AH, og så nå nettopp at det var 70g i lomma på et døgn krever at man har over 260 i mining da men.
Jeg anbefaller at du grinder bloodelfs i azshara =], dropper runecloth og masse sølv + du får 250+ xp fra lvl 53 til 58
Noen som vet om noen bra grinde guider?