Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1460
Hei!! jeg skal bygge med en statjonær pc, Og jeg vil bruke ca 10000, på den. Jeg trenger ikke skjerm; For har et lcd tv som det er HDMI ingang på. Grunnen til at jeg nevner at det er HDMI inngang på tv, Er fordi kanskje det er noen bra skjemrkort som har HDMI utgang. Jeg driver å flyr masse helikoptersimulator spill(mest G 3,5) Så det hadde vært greit med et bra skjermkort. Jeg regner med at jeg får en passe grei pc for 10000.- når jeg bygger den selv. Så jeg hadde satt veldig pris på hvis noen gidder å sette opp ei liste her, med hva dere mener jeg bør kjøpe og kanskje hvor det er biligst(butikker,nettsider). Har personelig tenkt å handle fra komplet, Men er der noen som vet hvor det er billigere så si gjerne ifra Setter Pris på alle som gidder å sette opp ei grei liste..
www.shg.no skal visst være bra og billig(st?). Forutsatt at du ikke tar ditt eget liv pga designet, så klart.

http://www.jmdata.as/ er også billig.

a28: AMD Athlon 64 X2 6000+ (AM2) / 2048 XMS PC 6400 500 SATA2 /DVDRW/ 8800 GTX MSI K9N-SLI-2F AM2 nForce 570 PCI-E DDRII SAT
Kr 9490,-

Den burde holde..
Sist endret av patches; 27. oktober 2007 kl. 18:40.
Ikke kjøp hos shg.no. De har nettopp sparka mange arbeidere fordi de krevde tarifflønn, og er generelle drittsekker. I tillegg har de store leveringsproblemer pga fascistopptredenen deres.
Vil bare legg til det med at ytterst få grafikkort har HDMI utgang. Lette selv etter det og fant så og si ingen nye gamer grafikkort med HDMI på.

Har også lcd-tv, problemet er at den ikke støtter DVI,
Og da funker ikke en DVI-HDMI overgang for å si det sånn.
Sitat av Restyle
Vil bare legg til det med at ytterst få grafikkort har HDMI utgang. Lette selv etter det og fant så og si ingen nye gamer grafikkort med HDMI på.

Har også lcd-tv, problemet er at den ikke støtter DVI,
Og da funker ikke en DVI-HDMI overgang for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Sikker? Jeg har en venn som kjører DVI-HDMI-overgang, og det funker fint.
Trådstarter
18 0
Sitat av slækkern
Sikker? Jeg har en venn som kjører DVI-HDMI-overgang, og det funker fint.
Vis hele sitatet...
Ble grafikken så pass bra da når han tok og bare brukte overgang fra DVI til HDMN at det ble synelig. Har bare noen kompiser som sier at vga tilkoblingen er like bra som DVI...
Jeg vet ikke.. Han bruker det til HD-film, ikke spilling osv.
Ikke kjøpt hos www.netshop.no heller, de har helt horribel kundeservice. Med mindre 6 uker er en akseptabel tid på å få ordnet en garantisak på en gåen harddisk.
Hvor bør man kjøpe deler da? Microplex.no?
Sitat av Blackspot
Hvor bør man kjøpe deler da? Microplex.no?
Vis hele sitatet...

Microplex selger ikke HW i den forstand, bare tilbehør som kjøling, kabler, casemods med mere.

Er egentlig en stor tilhenger av komplett jeg

Synes dem har super kundeservice, greie priser i forhold til andre nettbutikker og kjapp leveranse
Sitat av Blackspot
Hvor bør man kjøpe deler da? Microplex.no?
Vis hele sitatet...
Tja, komplett.no og mpx.no er jo to fine sider.
Nå skjønte jeg ikke helt om du ville ha en pakke med komponenter du skal sette inn eller om du ville at vi skulle lage en liste med komponenter som du kan bestille og sette sammen, men jeg vet at komplett har "bygg-selv" maskiner der de sender deg komponenter og du setter inn selv. Om du har en liste med hardware som du lurer på å kjøpe, sjekk http://prisguide.hardware.no/ . Der kan du søke på den delen du skal ha og få den nettbutikken som selger den billigst.
Trådstarter
18 0
Sitat av Gisse
Nå skjønte jeg ikke helt om du ville ha en pakke med komponenter du skal sette inn eller om du ville at vi skulle lage en liste med komponenter som du kan bestille og sette sammen, men jeg vet at komplett har "bygg-selv" maskiner der de sender deg komponenter og du setter inn selv. Om du har en liste med hardware som du lurer på å kjøpe, sjekk http://prisguide.hardware.no/ . Der kan du søke på den delen du skal ha og få den nettbutikken som selger den billigst.
Vis hele sitatet...
Skal bygge en nystationær pc så jeg lurte på noen bra ideer til å sette inn. alt fra hovedkort til type harddisk til grfikkkort,ram osv.bare noen gode ideer for å sette sammen alt, Blir jo som "bygg selv" var bare inntresert i noen gode ideer for rundt 10000.-
Sitat av rainman
Skal bygge en nystationær pc så jeg lurte på noen bra ideer til å sette inn. alt fra hovedkort til type harddisk til grfikkkort,ram osv.bare noen gode ideer for å sette sammen alt, Blir jo som "bygg selv" var bare inntresert i noen gode ideer for rundt 10000.-
Vis hele sitatet...
Så du vil ha noen her til å gjøre all jobben for deg!

Du har fått masse tips her, sett deg ned og les gjennom disse sidene slik at du kan sette opp et forslag som du igjen kan be om feedback på. Da slipper folk å sitte igjen med følelsen av å gjøre joben for deg, men heller hjelpe deg

Lykke til!
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
slækkern:
ALDRI anbefal jmdata. Jeg kjenner 6 stk som har kjøpt pc der (inkludert meg), og 4 har hatt problemer.

Jeg skjønner heller ikke hvordan de klarer det. Er akkurat som at de kjøper defekte ting og selger.
Kjøpte en 20-21" dataskjerm fra JMData på QXL auksjon for noen år siden. Ikke noen problemer med noe, så det går å handle med de. Men de har jo en liten butikk i forhold til f.eks Komplett.no. Pris og service står jo som regel litt i forhold til størrelsen på bedriften osv.
Merkelig at amentio ikke er nevnt her enda. I følge hardwares prisguide er de blant de billigste på det aller meste. Samtidig skal de ha ros for god levering. Jeg fikk faktisk 4 av 9 kolli på døra når jeg kjøpte fra dem for et par uker siden, uten å betale mer enn 125,- totalt for frakt.
Jeg kjøper alltid pc ting og tang fra Komplett . Har aldri vært missfornøyd med disse, leverer bra og greie priser.
Sitat av Sceptic
slækkern:
ALDRI anbefal jmdata. Jeg kjenner 6 stk som har kjøpt pc der (inkludert meg), og 4 har hatt problemer.

Jeg skjønner heller ikke hvordan de klarer det. Er akkurat som at de kjøper defekte ting og selger.
Vis hele sitatet...
JM-data bestiller jo fra komplett, sier dem, og fikser fri frakt osv.. Skolen min kjøpte vel 40-50 pcer derfra. Alle funker fint. Har flere venner som har kjøpt pc der, de funker fint. Tror ikke det er så ille.
Uansett, så bor jeg like ved, så kundeservice per mail/tlf er uvesentlig for meg.
Ang. HDMI og DVI: Jeg tror ikke det finnes noen skjermkort med HDMI, men hvis du har DVI (som de fleste relativt nye har), så er det så enkelt som å bruke en DVI-HDMI konverter. DVI og HDMI er effektivt det samme, bare at DVI ikke fører lyd og begge har forskjellig fysisk grensesnitt (som en konverter løser).

Kjører selv en bærbar på HDTV via DVI-HDMI og det fungerer utmerket.
Kjører også DVI->HDMI på 42" LCD Tv går som bare juling det i 1080p
Sitat av rainman
Ble grafikken så pass bra da når han tok og bare brukte overgang fra DVI til HDMN at det ble synelig. Har bare noen kompiser som sier at vga tilkoblingen er like bra som DVI...
Vis hele sitatet...
Sier ikke at det er umulig, sier bare at endel tv-er ikke støtter det.
Les i manuel og se om den støtter DVI,
støtter den ikke DVI, støtter den heller ikke DVI-HDMI overgang

Mange TV-er støtter DVI.

Bare tenkte og gjøre det klart, så folk slipper bruke 500 på en sånn tabbe, som jeg gjorde.
Trådstarter
18 0
Sitat av Restyle
Sier ikke at det er umulig, sier bare at endel tv-er ikke støtter det.
Les i manuel og se om den støtter DVI,
støtter den ikke DVI, støtter den heller ikke DVI-HDMI overgang

Mange TV-er støtter DVI.

Bare tenkte og gjøre det klart, så folk slipper bruke 500 på en sånn tabbe, som jeg gjorde.
Vis hele sitatet...
sjekker om tv tar DVI før jeg kjøper meg noe skjermkort og kabel da
Kan være smart, jeg var dum nok til ikke å gjøre det.
Hvis du vil ha rask garanti så kjøper du på komplett/mpx. Hvis du vil ha det billig og har god tid hvis noe ryker så kjøper du hos netshop/Amentio.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Nvidia GeForce 7600GS har HDMI ut. Har det selv.
Sitat av q_Werty
Vis hele sitatet...
Den har det via DVI,
Så bare pass på at hvis TV-en ikke støtter DVI, så støtter den heller ikke HDMI hvis den kjører med en DVI-HDMI omformer.