Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2119
Skal kjøpe leilighet i Tyrkia nå og trenger ca 110 - 150 000 i egenkapital til leiligheten. Derfor tenkte jeg at jeg kunne ta opp et forbrukslån til dette. Ser at det er masse selskaper som tilbyr dette til en grei rente, men problemet er at de krever som regel at du er 23 eller 25 år gammel. Og for meg som er 21 år så vil de ikke låne ut mer enn maks 50 000kr. Selfv om jeg ikke har betalingsanmerkninger og har en inntekt på ca 320 000. Er det noen som vet om selskaper som låner ut 110-150 000 kr til en på 21 år? Kausjonist er ikke aktuelt.
Hva med Husbanken? Eller Scandia?
Husbanken har vel strengt tatt ingenting med forbrukslån og gjøre...Skandiabnken har aldersgrense på 25 år mener jeg å huske.
Det hjelper vel endel om du t.d. kan få foreldrene dine til å sikre for deg?
Sitat av Restyle
Det hjelper vel endel om du t.d. kan få foreldrene dine til å sikre for deg?
Vis hele sitatet...
Det gjør det..men tror ikke de er så ivrige til å hjelpe meg med tanke på at jeg prioriterer leilighet i Tyrkia fremfor hus i Norge. Derfor jeg er ute etter noen som ikke krever kausjonist.
Gå inn på deres nettsider og sjekk under egenkapital for leilighet (husbanken) og jeg mener det var en jeg jobbet med på 23 år som fikk forbrukslån på Scandia. Forøvrig er det dyrt å ta opp forbrukslån til å benytte seg av egenkapital eller finansiering til leilighet (selveie/utleie), det fins visse regler for hvordan banken skal opptre uavhengig av låntype - mao, der du blir nektet et lån på over 100.000 i f.eks: forbrukslån, kan en finansieringstype lån kanskje hjelpe med den høye inntekten din. Forbrukslån har gjerne en begrensning for yngre mennesker opp til 40.000 - 50.000 tror jeg, usikker på hvordan det er - prøv Postbanken. Går det ikke i ditt distrikt, forsøk neste. Dette avhenger av saksbehandler til saksbehandler hvis du ikke har anmerkning i det hele tatt.

Pøh, fant ikke noe om Husbanken og leiligheter i utlandet, så stryk det. Skal lete opp Scandia for deg, ser ut som Husbanken mest er ment for leiligheter her i Norge.

Hm, jeg måtte hvis bli kunde for å kunne lese noe mer detaljert om de ulike vilkår, og jeg gidder ikke lete opp noe mer enn det som allerede står oppført på deres nettside. Tror ikke det skal være 25 års aldersgrense, men dette må du undersøke.

http://www.skandiabanken.no/SKBWEB/V...an/Vilkar.aspx
Sist endret av paranoy; 23. desember 2007 kl. 18:48.
tips: hva med å få forbrukslån fra flere banker? 50 k her og 50 k der liksom.
Sitat av Fase^
tips: hva med å få forbrukslån fra flere banker? 50 k her og 50 k der liksom.
Vis hele sitatet...
Det blir sikkert veeldig billig kan jeg tenke meg.
blir ikke noe dyrere hvis man finne noe med samme rente.
Rente på forbrukslån er jo helt wasted uansett, boliglån er trikset, og jeg vet med sikkerhet at ungdommer kan få boliglån.

Om de vil gi deg det for leilighet i tyrkia og uten sikkerhet i noe tviler jeg derimot på.
dyrt blir det, men tror ikke han har så mange andre valg hvis han absolutt vil.
Finn nokon du stoler på (og som stoler på deg) som er over 23/25. Den personen tar opp forbrukslån, og så berre låner du dei pengene av han/ho til same føresetnader? Sånn at du i praksis har lånet, men på papiret har ein annan lånet. Kanskje best å prøva å få søsken/foreldre med på dette.
Boliglån til bolig i tyrkia via norsk bank er umulig. Dessuten så vil jeg helst at alt skal stå i mitt navn slik at jeg slipper å være avhengig av andre.

Men med tanke på at det er så mange tilbydere av forbrukslån så burde det vel være noen av de som kan tilby høyere beløp til en 21 åring hvis han kan dokumentere grei inntekt og at han ikke har betalingsanmerkninger?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg klarte helt uten problemer å få et forbrukslån på rett under 100k rett før jeg fylte 25. Det var ikke snakk om å vurdere lånet engang . Det forutsetter naturligvis at man ikke har høy gjeld fra før av, og det kan være en fordel å søke om lån i en bank du har hatt konto hos siden du var liten gutt. Tar du med selvangivelsen fra 2006 kan de ordne lånet hos rådgiveren mens du sitter der.

PS: Tar du forbrukslån trenger du heller ikke å oppgi hva du skal bruke pengene til.
Det er noe som kalles Ckeck-in lån. Renten er grei. Forutsetningene er at du har fast inntekt, og som du har sagt ingen betalingsanmerkninger. Trenger heller ingen kausjonist. Kan låne inntil 100 000 kr. Lett. Gjorde det selv i Nordea.
Sist endret av Don Veto; 25. desember 2007 kl. 02:02.
Bare husk for guds skyld at det er effektiv rente du sjekker, og ikke nominell rente. Ellers kan du fort stå der med rævskjegget i postkassen.