Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 922
Har en stasjonær PC jeg har hatt i 2 og et halvt år. Aldri hatt noen problemer med den. Plutselig mens jeg sitter å surfer på nettet slår den seg helt av. Når jeg trykker på på-knappen igjen skjer den absolutt ingen ting. Maskinen er helt død. Har prøvd å bytte ledninger og å sjekke at alt sitter skikkelig festet, og så vidt jeg kan se gjør det det. Gjorde ingen ting uvanlig i tiden før den døde. Alt som skjedde var at jeg surfet på nettet og plutselig er maskinen helt død.

Noen tips til hvordan jeg kan feilsøke på den?

Det eneste livstegnet er at et rødt lys bak på strømforskyningen lyser når jeg har koblet til strøm.


Trenger desperat hjelp da jeg her svært avhengig av å ha maskinen opp å gå i løpet av kvelden.

Specs:
Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket
Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,
XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3,
Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

På forhånd, takk for svar.
Hmm, kanskje strømforsyningen er ødelagt? Lukter slikt.
Trådstarter
Ja, det samme vil jeg tro da det ikke er noen respons overhodet når jeg trykker på on-knappen.

Men det er ikke noe støv i den og det lyser et rødt lys bakpå når jeg kobler til strøm...
Her er enkel måte å teste om det er strømforsyningen som er hovedårsaken til problemet: http://www.hardware.no/diverse/overk...rsyninger.html
Om strømforsyningen til hele pcen ikke virker, betyr det ikke at den enda ikke tar imot litt strøm. Vil satse mine penger på det iallefall.
Trådstarter
Prøvde å jumpstarte den, men det funka ikke.

Er vel bare å sende den inn da. Hellvette.

Uansett, takk for svar
Og sikringen sjekket du ?