Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3540
Jeg tror jeg er avlytta av purken, går det an å finne ut om jeg er avlytta eller ikke? Og hvis jeg er avlytta, er det mulig å fakke opp for dem så de ikke hører hva som blir sagt på mobben min?
Om du kan finne ut om du er avlytta? Gå til politiet å spør! Tror dem er nødt til å "svare ærlig" om du faktisk sku finne på å spørre:>
jeg tror du er paranoid
Fiks deg mobil som er registrert på mordi, så slipper du å stresse noe mer med det.
Men for ordens skyld, vist du ikke driver med noe skikkelig svære greier, så har du nok bare noiia.
Ble busta på fredagen og de tror jeg dealer.. Purken var der to min etter jeg hadde sagt til en kompis hvor jeg var på telefonen
Sist endret av eplesin; 17. februar 2008 kl. 18:24.
Det er veldig enkelt å overvåke mobiler om man har fysisk tilgang til den telefonen som skal overvåkes. Da er det bare å installere en liten programsnutt og man hører samtalene og får beskjed når sms mottas. Tror ikke dette benyttes i stor skala, mest sannsynlig hadde du en spaner i hæla :-)
Ikke stort mye info man trenger for å kjøpe et kontantkort/abb i annet navn...

Eller hva med å fake en stor deal, 200g sjokolade ?? Kjøp den på rema
Morsomt å se hva dem gjør når d faktisk gjelder en plate melkesjokolade...
Sist endret av beltespenna; 17. februar 2008 kl. 18:36.
Genialt

Det må jo prøves
Ja slik: Møt meg på (ehm.) hjørnet.. Jeg har med to hundre gram, reneste vare.
Sitat av eplesin
.. Purken var der to min etter jeg hadde sagt til en kompis hvor jeg var på telefonen
Vis hele sitatet...
Det er sikkert en plass du er ofte.
Bare tilfeldigheter. Tror jeg. Det skal noe til før de går i gang med avlytting.
Sitat av estragon
Ja slik: Møt meg på (ehm.) hjørnet.. Jeg har med to hundre gram, reneste vare.
Vis hele sitatet...
haha

200 gram reint brunt
Ikke no verre enn å slutte å bruke telefonen? Og husk om du er avlytta og har med deg telefonen din ser de hvor du er, for å få avlytting på seg må man være mistenkt for en kriminellhandling som har en strafferamme opp til 10år mener jeg å huske.., men er visst blitt mye lettere for politiet å avlytte i 2008
Eller det kan være kompisen din som blir avlyttet.
Du kan be han møte deg en plass for å deale, så tar du purken "på fersken"
Synes du bør prøve å "lokke" purken bort til deg en gang (For å være sikker) Den ideen med skjokoladen hørtes ganske genial ut.
Jeg tror du har røyka litt mye, og fått noia, men hvem vet? CIA kom på døra mi rett etter jeg skrev "I hate bush" på et word dokument.

Men 200g reint brunt høres bare genialt ut. Hvis du skal ha grønt, ta med en fruktkurv?

Edit: Hvis du IKKE vil at de skal kunne følge deg på mobilen i det hele tatt, MÅ du ta ut batteriet. Selv om den ligger i lomma og de ikke har installert noe program, kan du avlyttes. Eneste sikre er mobil uten batteri
Sist endret av Xasma; 17. februar 2008 kl. 23:37.
Genialt med 200g reint brunt!
Eller:

"Møter deg ved Rema. Da får du din del med hvitt!"

Og de du vet er at "hvitt" er melis som en kompis skulle låne fordi han lagde boller
Jeg planlegger faktisk å foreta en tørrprøve, dvs. Si med (ikek for mye) men nok detailjer over tlf at jeg skal hente 200 gram reint brunt f.eks. Eller joggesko, eller 2 ruller med frimerker.. :P

"skarru ha noen søppelsekker med gress ell?"
husk norge er en politi stat og har masse olje penger å leke med
og vi har ikke ord delings regler.
Sitat av Xasma
Jeg tror du har røyka litt mye, og fått noia, men hvem vet? CIA kom på døra mi rett etter jeg skrev "I hate bush" på et word dokument.

Men 200g reint brunt høres bare genialt ut. Hvis du skal ha grønt, ta med en fruktkurv?
Vis hele sitatet...
:P
Tenkte jeg skulle prøve sjokkisen og se om onkel viser seg i nærheten^^
haha prøv å overtal en narkis homofaen til å ringte til taxi til deg for litt hvitt pulver:P han klikka tvert da han fant ut at det var mel:P haha kompisen min fikk seg en på tryne:P det er noe jeg aldri glemmer, : Du får alt det her hvis du ringer til Taxi:P
jaja *ringring*
ja skal jeg få det?
Ja ja seff her
(dumme nok som vi var i den alderen så måtte vi jo seff stå og se på hvor dum han var:P) hehe

*dyppe fingeren og under leppa*
FAEN DET ER MEL JO!
*BANG*:P hahahahahahahhaahahhahaha helt rått
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om purken først avlytter så oppdager du det ikkje. Avlytting blir ineffektivt om du veit om det... Du kan alltids skaffe deg kontantkortabo i andre sitt navn, men utover det er det lite du kan gjere.

Viare så tviler eg på at dei aksjonerer på grunnlag av det dei hører; det ville vere ulogisk. I saker der dei avlytter bruker dei typisk å bygge opp avlyttingsmateriale sammenligna med andre bevis, inntil dei har nok til å ta deg. Dei aksjonerer neppe fordi du har tenkt å selge litt for å sei det sånn.

Så egentlig har du ingen måte å finne det ut på.
Sitat av vidarlo
Om purken først avlytter så oppdager du det ikkje. Avlytting blir ineffektivt om du veit om det... Du kan alltids skaffe deg kontantkortabo i andre sitt navn, men utover det er det lite du kan gjere.

Viare så tviler eg på at dei aksjonerer på grunnlag av det dei hører; det ville vere ulogisk. I saker der dei avlytter bruker dei typisk å bygge opp avlyttingsmateriale sammenligna med andre bevis, inntil dei har nok til å ta deg. Dei aksjonerer neppe fordi du har tenkt å selge litt for å sei det sånn.

Så egentlig har du ingen måte å finne det ut på.
Vis hele sitatet...
Men om de hadde allerede avlytta han en stund.. Så kan det være de skulle ta han mens han solgte "litt" i håp om at han skulle knekke under "presset" han følte når de kom..
Sikkerhetsklarert
Sitat av vidarlo
Om purken først avlytter så oppdager du det ikkje. Avlytting blir ineffektivt om du veit om det... Du kan alltids skaffe deg kontantkortabo i andre sitt navn, men utover det er det lite du kan gjere.
Vis hele sitatet...
Men vil ikke avlytting foregå på "pr telefon" basis, ikke pr sim?
slik at når de først har imei til telefonen din, så kan de avlytte all trafikk som går til/fra denne telefonen uavhengig av simkortet?
Sitat av vidarlo
Om purken først avlytter så oppdager du det ikkje. Avlytting blir ineffektivt om du veit om det... Du kan alltids skaffe deg kontantkortabo i andre sitt navn, men utover det er det lite du kan gjere.

Viare så tviler eg på at dei aksjonerer på grunnlag av det dei hører; det ville vere ulogisk. I saker der dei avlytter bruker dei typisk å bygge opp avlyttingsmateriale sammenligna med andre bevis, inntil dei har nok til å ta deg. Dei aksjonerer neppe fordi du har tenkt å selge litt for å sei det sånn.

Så egentlig har du ingen måte å finne det ut på.
Vis hele sitatet...
Hvis det er smått så samler de nok beviser, ja. Jeg hadde noen meldinger angående 25(kroner.. ), resultat? Joda, arrestert på skolen!
Avtal møte med noen, spør om de vil ha et kilo gress, avtal sted og tid(helst noen uker før detr skjer), også ser du om snuten dukker opp mens du overleverer en søppelsekk :P
jeg må bare si at hvis purken avlytter deg, så veit ikke purken som sitter i vakta det, normalt er det "Hemelig rom" fleste politi stajoner har det faktisk, normalt er disse markert på brann kart som: "lage/handycapdass/bøttekot/osv.." så nei det hjelper ikke spøre.

all avlytinga går mellom telenot/netcom sine tlf sentraler så ikke mulig for deg finne det ut ved og ringt/krykke/høre noe.
avlytinga funker på følgende måte: først så har dem en "mistenkt" så tar dem opp og sjekker ALLE tlf nr som blir ringt opp, og er det noen dem "føler" at kan være noe så skriver dem det på lista dem sender til telenor/netcom. Dem som trur dem MÅ ha retsak for av lytte tar helt feil,MEN hvis dem skal bruke det i retten så må dem ha det.

det vil si at dem først vil avlytte deg litt, så hvis dem hører noe så vil dem buste.

NB: nei hjelper ikke slå på "skjult nr" på tlf telenor/purken ser det for det.
Kommer ikke til å ta deg der du avtaler møte med den andre personen, begge parter kommer nok til å bli spana på og tatt når dem setter igang sin aksjon, men du får ikke noe avlytting på deg for å selge gram av noe eller andre småting, og om politiet skal få legge fram den komunikasjonskontrollen de har hatt på deg i retten som bevis, må det dreie seg om noen store mengder somblir sagt på telefonen(om dere koder det eller ikke...). Men om du tror du er avlytta skal jeg love deg tipsa du vil ha ikke er hvordan du kan lure politiet i en måned eller to frem i tid, close down shop. Slutter du nå og de merker de vil de uansett ta deg og vise deg de bevis dem har, ikke vits å gi dem mer drit
Skulle du være avlyttet (hvis sansynnlighet andre har sagt nok om), aksjonerer de nok ikke ved første og beste anledning nei. Du blir spana på i lang tid, og på andre måter enn via avlytting, før det evt. skjer noe.

Den eneste sikre kilden på bruk av avlytting i narkotikasaker jeg har, er en tidligere kamerat av meg, som ble presset til å gå med på forelegg for å ha kjøpt noen gram speed. Pushern hans hadde vært avlyttet over en periode, de kalte inn min bekjente og spilte av opptak som ikke levnet tvil om forsett, og ga ham valget mellom forelegg og rettssak.

Ellers brukes vel avlytting mest for å avdekke tung kriminalitet, og da holder det nok ikke å kjøpe en hekker og pushe noen bønner.

Du skal være reddere for spanerne, jeg var selv overvåket døgnet rundt i et par måneder for mange år siden, uten å noen gang se noe til det. Dette fikk jeg vite da kjæresten til en venninne av meg, som da hadde praks på en politistasjon og hadde tilgang på dagsrapportene til spanerne, tilfeldigvis så navnet hennes nevnt i en rapport. De hadde punktvise opplysninger merket med nøyaktige klokkeslett, navn osv. på de som kom og dro, hvor jeg dro, hvem jeg hang med, når jeg kom hjem. På denne tiden hadde jeg i tillegg ekstra noia, og så alltid etter snuten, men ferska dem ikke en eneste gang. Creepy..
Sist endret av xtapolapocetl; 19. februar 2008 kl. 03:29.
Sitat av xtapolapocetl
Skulle du være avlyttet (hvis sansynnlighet andre har sagt nok om), aksjonerer de nok ikke ved første og beste anledning nei. Du blir spana på i lang tid, og på andre måter enn via avlytting, før det evt. skjer noe.

Den eneste sikre kilden på bruk av avlytting i narkotikasaker jeg har, er en tidligere kamerat av meg, som ble presset til å gå med på forelegg for å ha kjøpt noen gram speed. Pushern hans hadde vært avlyttet over en periode, de kalte inn min bekjente og spilte av opptak som ikke levnet tvil om forsett, og ga ham valget mellom forelegg og rettssak.

Ellers brukes vel avlytting mest for å avdekke tung kriminalitet, og da holder det nok ikke å kjøpe en hekker og pushe noen bønner.

Du skal være reddere for spanerne, jeg var selv overvåket døgnet rundt i et par måneder for mange år siden, uten å noen gang se noe til det. Dette fikk jeg vite da kjæresten til en venninne av meg, som da hadde praks på en politistasjon og hadde tilgang på dagsrapportene til spanerne, tilfeldigvis så navnet hennes nevnt i en rapport. De hadde punktvise opplysninger merket med nøyaktige klokkeslett, navn osv. på de som kom og dro, hvor jeg dro, hvem jeg hang med, når jeg kom hjem. På denne tiden hadde jeg i tillegg ekstra noia, og så alltid etter snuten, men ferska dem ikke en eneste gang. Creepy..
Vis hele sitatet...

Hvorfor overvåka dem deg da noe alvorlig?
Godt poeng, spanere ermye skumle enn telefonavlyttinga om du ikke prater veldig openlyst , verste er at du tror de tar deg om du skulle henta no ulovlig menst du blir spana på, blir du ikke tatt gir du deg selv en dum trygghetsfølelse, spanere er aldri ute og kikker etter deg menst de har ei arrestordre på deg i lomma som de må ha for å ta deg inn. Ble spanet på i over 1 år, visste om alle "sivilbilene" til politiet, var ganske klar over at jeg sikkert var overvåka endel, så gjorde mitt beste i spotte de, noe jeg klarte 2 ganger....på 1 år, menst jeg satt i arresten spurte jeg de hvordan i helvete de kunne ha spana på meg så mye som de påstod siden jeg visste hvordan biler o.l de hadde, da lo han ene og spurte hvordan jeg kunne vite hva biler de hadde når de hadde brukt 10 forskjellige biler tilsammen og stasjonen her har 2 sivibiler..

Gylden regel, når du tror du er spana på og overvåka, når du starter å bruke kodespråk, så erru allerede busta=/
ja.men leste i en annen tråd at dem bruker leiebiler og veldig kjipt.
Sist endret av magnor_mafia; 19. februar 2008 kl. 06:13.
▼ ... over en måned senere ... ▼
det hender, ganske ofte faktisk at jeg hører slik ringe/sms signal i høytalerene på PCn min som kommer uten at jeg får melding eller blir oppringt. når jeg tar tlf vekk fra høytalerne forsvinner det. er heller ingen i nærheten som får mld eller blir oppringt. hvordan kan detta ha seg, avlytting eller andre grunner?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av flipsyde
det hender, ganske ofte faktisk at jeg hører slik ringe/sms signal i høytalerene på PCn min som kommer uten at jeg får melding eller blir oppringt. når jeg tar tlf vekk fra høytalerne forsvinner det. er heller ingen i nærheten som får mld eller blir oppringt. hvordan kan detta ha seg, avlytting eller andre grunner?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er så enkelt som at mobiltelefoner fortellet basen om at dei er påskrudd og klare til å motta anrop.
Jeg stemmer for at du kjøper 5 eller 10 store sjokoladeplater (ala 200 gr). Så får du en kompis som kanskje ikke er heelt ukjent fra politiet fra før. Så sender du melding/ringer han, og sier du har 1/2 kg med skikkelig godsaker/100% rent brunt, og han får det til rett over innkjøpspris pga du trenger mer asap.
Så møtes dere på en suspekt måte, og ser hva som skjer.

1/2 kg er vell nok til at det regnes som et verdig "bust" ? Hadde i hvert fall vært morsomt som faen Og hvis alt går til helvette, så har dere masse sjokolade uansett!
Hadde vært mega lættis og lure politiet sånn, kjøre en skikkelig seriøs "kodet" samtale og dra på med mer en 1/2 kilo. Går de på den regner jeg med at de slår til istedenfor og samle inn informasjoenen.

Og ikke glem og få en kamerat til og filme hendelsen!