Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 4030
Sitat av Remien Vis innlegg
Neida, men en 100-lapp er ikke verdt 100 kroner før du bruker den på noe som er verdt 100 kroner for eksempel
Vis hele sitatet...
En seddel er et verdipapir og vil betraktes som verdien det står angitt.
Og for å være ekstra pirkete og legge frem et eksempel vil jeg bare bemerke at norske sedler ikke er laget av papir, men bomullsfiber.
I Latvia har dem hundredels Lat, tilsvarer 12 øre
Når jeg er på Rimi pleier jeg å kjøpe rundstykker. Disse rundstykkene koster 1.90,- Hver dag, på skolen, kjøper jeg tre av disse. Sum, 3.70,- kassa runder av, 3.50,- jeg har tjent 20 øre. 20*190(antall skoledager i året), det er 3800 øre. VIPS! jeg har tjent 38kr ;D

Dette er riktignok liten fortjeneste i dette. Følte bare for å dele det xD
Sist endret av Eplekjekk; 29. september 2009 kl. 16:15.
Man burde lage 50øre sedler .. Bare for pure faen Lurer på hvordan folk hadde reagert da
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Man burde lage 50øre sedler .. Bare for pure faen Lurer på hvordan folk hadde reagert da
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig.

De sedlene jeg liker best er 500 lappen.

Kommer jeg med en tusenlapp i butikken føler jeg meg temmelig teit. "Oh! Se på han! Han har tenkt å sprette en hel høvding! "

Mens 200 lapper bare fører til rot i lommene ved bruk. Sedler, mynter, nøkler, kvitteringer og mobiltelefon i et mikroskopisk Tjernobyl i lommene! Hater det der!
Med en skokk 0,50 sedler i lomma i tillegg til alt det andre hadde jeg nok omkommet av hjerteinfarkt eller slag.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Når jeg er på Rimi pleier jeg å kjøpe rundstykker. Disse rundstykkene koster 1.90,- Hver dag, på skolen, kjøper jeg tre av disse. Sum, 3.70,- kassa runder av, 3.50,- jeg har tjent 20 øre. 20*190(antall skoledager i året), det er 3800 øre. VIPS! jeg har tjent 38kr ;D

Dette er riktignok liten fortjeneste i dette. Følte bare for å dele det xD
Vis hele sitatet...
Da tenker du ikke på avgift for å bruke kortet. Som mange har. Jeg blir flau de gangene jeg bruker kortet mitt for små beløp som 10 kroner eller lignende. Tryggheten med kort kontra kontanter er jo om lommeboken skulle bli frastjålet, så mister man ikke pengebeløpene på konto. De vil man i verste fall få igjen av banken.

Jeg gidder ikke å kverulere i det jeg sa tidligere, for om man ser det fra den vinklingen som enkelte har, så er uttalelsen min feil. Det vet jeg. Dere får tolke det på den måten dere vil, men jeg mener at setningen har et godt poeng. Uansett hvor feil det nå enn måtte være.

Edit: Mynter av større verdi tror jeg hadde vært bedre enn sedler, da sedler har en tendens til å bli ødelagt om de blir våte. Lett å rive i stykker er de og.
Sist endret av Remien; 29. september 2009 kl. 20:27.
Sitat av Remien Vis innlegg
Da tenker du ikke på avgift for å bruke kortet.
Vis hele sitatet...
Nei, tenkte ikke på denne avgiften i det hele tatt, for jeg tenkte mynter.


Sitat av Remien Vis innlegg
Jeg gidder ikke å kverulere i det jeg sa tidligere, for om man ser det fra den vinklingen som enkelte har, så er uttalelsen min feil. Det vet jeg. Dere får tolke det på den måten dere vil, men jeg mener at setningen har et godt poeng. Uansett hvor feil det nå enn måtte være.
Vis hele sitatet...
Jeg har bare lest første side i tråden, og jeg ble minnet på min mulighet til å tjene 38kr i året på øreavrunding.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Nei, tenkte ikke på denne avgiften i det hele tatt, for jeg tenkte mynter.




Jeg har bare lest første side i tråden, og jeg ble minnet på min mulighet til å tjene 38kr i året på øreavrunding.
Vis hele sitatet...
Beklager leste feil.
Nå rundes jo det opp og ned hele tiden, så jeg tviler på at noen sparer nevneverdig mer enn de taper på avrundingen. Og for øvrig sparte du 38 kroner i året, du tjente de ikke.

Og hvem sier at øreavrunding vil forsvinne uten femtiøringen? Da blir det jo bare rundet av til nærmeste hele krone fremfor til nærmeste femtiøre. Jeg vet om mange butikker som gjør dette allerede i dag.
Sparte er såklart det rette ordet.

Det blir jo det samme her også. Om jeg betaler varer for 50.20kr, og det blir rundet av til nermeste hele krone, så har vi samme eksempel.
Anywayz, på Rimien jeg kjøper rundstykker, så blir det rundet av til nærmeste femtiøre. Ihvertfall i det tilfelet her.