Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2593
vi er to kompiser her som sitter og snakker om å bruke et lånt kort av en som ikke vet at vi har tatt det og bruker det på internett.jeg mener at hvis jeg gjør det hjemme hos meg så vil ikke politiet ha noen problem med å spore meg opp pga IPèn.kompisen min sier at sånt kan en skule... hvem har rett???
Ip kan en skjule med proxy b.l.a, men straffen for og bli tatt gjøre dette (kortsvindel) er såpass høy at jeg ville ikke tatt sjangsen.
Det beste hadde jo egentlig vært å brukt en annens nett, så langt vekk hjemmefra du kan.
Bare pass på at du ikke tar Toska-trikset når du gjør det (feks fylle på bensin før du drar hjem igjen).

Men problemet som gjenstår da er jo hva du bestiller, hvis du vil ha en femtitommers skjerm rett hjem eller fyller på den teite wow-acc'n din så finner de ut det også.

Lever tilbake kortet du, herregud.
Sitat av Ter3 Vis innlegg
Det beste hadde jo egentlig vært å brukt en annens nett, så langt vekk hjemmefra du kan.
Bare pass på at du ikke tar Toska-trikset når du gjør det (feks fylle på bensin før du drar hjem igjen).

Men problemet som gjenstår da er jo hva du bestiller, hvis du vil ha en femtitommers skjerm rett hjem eller fyller på den teite wow-acc'n din så finner de ut det også.

Lever tilbake kortet du, herregud.
Vis hele sitatet...
Du får vell faktisk belønning om du leverer det tilbake ?
Det vet jeg ikke noe om, jeg har ingen dårlige venner som stjeler ting.
Er vel ingenting som tilsier at de skal få noen belønning av noen sort.

Ellers, om svindelen skal gjennomføres, så er det jo ett par ting som må gjennomtenkes. For det første, så nevnes det jo dette med IP adresser. Dere kan spores om dere gjør dette hjemmefra. Logg dere på noen andre trådløse nett, kjør trafikken gjennom en proxy eller to, da begynner vi plutselig å snakke litt værre å spore.

Punkt to er jo som også nevnt, leveranseadresse. Om politiet ser at en ip fra ukraina har bestilt xbox'en, men leveringsadresser er til Dildo Baggings, Norgesveien 17, Norge .. så tar det ikke lange tiden før de banker på døren din. Mye brukt triks da, er å undersøke litt i omegn kommuner/tettsteder. Finn noen som er bortreist, eller en hytte, eller ett eller annet sted det er en postkasse som ikke blir sjekket så ofte. Bestill varene til denne postkassen, og ligg på lur når postmannen kommer med hentelappen.

Da gjenstår det vel bare ett par store solbriller og en hettegenser når pakken hentes.

[insert speech about morale here]
Kortet kan jo også være sperret? De fleste som oppdager at deres kort er borte, vil sperre det innen en rimelig tid.
Heller bare levere tilbake kortet?
Du må gjøre så sykt mye, og risikere så mye at jeg heller ville tatt noen dager på jobb i stedet. Din eneste mulighet er å bestille noe som kommer i pakke. Hvilket postkontor vil ikke se ID når pakken er verd 5000 kr? Solbriller og hettegenser er bare mistenksomt. Du kommer jo garantert til å bli gjenkjent, så du må kjøre langt vekk (bensinutgifter kommer også), og bytte postkontor hver gang. Samtidig må du bruke mye tid på å finne noen som er på ferie, beregne tiden det tar før pakken er der, slik at du treffer en tid både du kan sitte på lur og stjele hentelappen (der går også mange arbeidstimer).

Hva med å jobbe i stedet, når du regner på det er det en bedre investering med lavere risiko..
Syns ikke dere skal stjele penger sånn der. Tenk på konsekvensene det kan ha for vedkommende.

Anyways, en annen måte er å overføre de til en poker side. For så å spille med dem, og tape med vilje, slik at kompisen din sin poker konto får pengene.
om noen troller med kortet hans er det kortselskapet som har ansvaret, men dette begrenser seg litt om han har hatt god tid til å finne ut at kortet er vekk uten å få sperra det.
Sitat av Milligan Vis innlegg
Er vel ingenting som tilsier at de skal få noen belønning av noen sort.
Vis hele sitatet...
Og vi siterer fra mitt personlig kredittkort: "If found please forward to: Teller AS, P.O Box 333 Skøyern N-0213 - Norway. Reward payable"

*Host*
I ditt ansikt.
Sitat av Astron Vis innlegg
Og vi siterer fra mitt personlig kredittkort: "If found please forward to: Teller AS, P.O Box 333 Skøyern N-0213 - Norway. Reward payable"

*Host*
I ditt ansikt.
Vis hele sitatet...
Og vi siterer fra mitt personlige kredittkort: "If found please forward to: Teller AS, P.O Box 333 Skøyern N-0213 - Norway. Postbanken - en del av DnB NOR Bank ASA"

*Host*
I ditt ansikt.
Sitat av sFilez Vis innlegg
Og vi siterer fra mitt personlige kredittkort: "If found please forward to: Teller AS, P.O Box 333 Skøyern N-0213 - Norway. Postbanken - en del av DnB NOR Bank ASA"

*Host*
I ditt ansikt.
Vis hele sitatet...
Smart å drite seg ut når det står absolutt ingen ting om hvilken type kort det er. Jeg siterte en persjon som var av den oppfatning at det aldri blir utbetalt belønning, så jeg motbeviste ham. Så det.
Og bruke "lånte" kort online er ikke lønsomt lenger Før var det ikke noe problem og bruke VISA/Mastercard på nett uten og bli tatt, men etterhvert som fler og fler er klar over at det går ann, blir det også vanskeligere og gjennomføre... Dumt men sånn er det bare
hos teller får du kr 200 i finnerlønn pr GYLDIGE visa ol. du sender inn. kortet kan gjerne være sperret via bank, men må ikke ha løpt over utløpsdatoen på kortet. Gjorde dette en del da jeg jobbet på kjøpesenter og folk mistet/glemte kort, blir fine summer når man sender inn en 5-10 kort av gangen
Mange som sier at det er lett å bli tatt... tror det bare er bullshit. Fks bruk kredittkortet til å lade opp andres kontantkort... så tar du fks 200 spenn for 500 ladetid.

Hadde en lignende sak, der mitt kort ble brukt til det. Saken ble henlagt pga manglende bevis...
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Kan nevne en liten hendelse som skjedde i nærheten av hvor jeg bor..

to drittunger, alder 15 og 16 fant ut en ''smart'' ting de kunne gjøre for easy cash.
De ringte rundt til folk i lokalsamfunnet og sa de ringte fra den lokale banken der. Akuratt hvilken historie de brukte vet jeg ikke, men uansett klarte de og lure kort nummer, utløpsdato og CVV2 koden fra et titalls forskjellige personer.

Med den informasjonen der så satt han ene og satte inn penger på en poker konto og tapte alle pengene mot kameraten sin poker konto. Sistenevnte cashet ut pengene og delte dem 50/50.

De ble busted etter 3 uker og ca 150.000 kroner i lommen.



MORAL: ikke kødd med andres kredittkort. Straffene er høye, og sjansene for å bli tatt er altfor store
Sist endret av Bombasa; 22. mai 2009 kl. 21:52.
Sitat av Ter3 Vis innlegg
Det vet jeg ikke noe om, jeg har ingen dårlige venner som stjeler ting.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å ha dårlig venner for å vite det.

Det står på Visa kort: "If found please foward to: xxxxxxxxxxx, Reward payable".
Sitat av sFilez Vis innlegg
Og vi siterer fra mitt personlige kredittkort: "If found please forward to: Teller AS, P.O Box 333 Skøyern N-0213 - Norway. Postbanken - en del av DnB NOR Bank ASA"

*Host*
I ditt ansikt.
Vis hele sitatet...
Og vi siterer fra mitt personlige kredittkort: "If found, please forward to: Teller AS PO. Box 333 Skøyen, N-0213 Oslo, Norway. A reward will be paid."

Så, det varierer nok.
In no ones face.
Mye stress, lever heller kortet til politiet og sett finnerlønn på 500 kr.