Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 16979
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Det har seg sånn at jeg leter etter Regler på kortspillet "KAMES" eller hva det hetter. Det jeg husker at man er gjerne 2 og 2 på lag så lager man forskjellige "hemmelige tegn" og masse annet jeg ikke husker, er det noen som kan reglene?
Eh... GAMES
Hemmelige tegn avtales på forhånd, så starter alle med 4 (?) kort, så blir det lagt ut 4 kort på bordet, når "dealeren" slår i bordet får alle bytte ut kort, når alle er ferdige legges det ut nye 4 kort, hvis en person har fire like gjør han det hemmelige tegnet, partneren sier da GAMES, noen spiller med motgames, der mostanderne kan rope motgames hvis de ser tegnet før partneren, hvis tegnet avsløres blir det laget et nytt et.
Det er vanlig å forby tegn "under bordet" f.eks. å sparke til partneren.
Sist endret av Astron; 1. mai 2009 kl. 20:46.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Trådstarter
Haha eide meg kraftig der ja. Games ja..
Takk for svar!
Sist endret av Sgt. Pepper; 1. mai 2009 kl. 20:51.
Hoho! Games! Der minte du meg på mange morsomme hytteturer 10 år tilbake i tid! Takk
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Haha eide meg kraftig der ja. Games ja..
Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Faktisk så heter det "Kames" der jeg kommer ifra, virker som spillet går under flere navn.
Vil forøvrig legge til at det hemmelige tegnet: Reise seg kjapt opp og skrike "PI'K OG FI''E" fungerer jævlig bra.
De andre deltagerene blir så satt ut at din partner får skreket "GAMES" før noen får summet seg.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Faktisk så heter det "Kames" der jeg kommer ifra, virker som spillet går under flere navn.
Vis hele sitatet...
Det heter KAMES, de som kaller det GAMES er dimlinger
Sist endret av Cikey; 3. mai 2009 kl. 01:45.
Jeg har hørt det under flere navn, bl.a. Games og Kims. Vi prøvde alltid å kjøre solide hint som åpen/lukka munn, men folk klarer ikke følge med på sånn.
Utkant Bergen heter det KAMES og