Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 829
Min Acer aspire 8935g tok seg en tur i parketten (30-40cm høyt fall). Den funket tilsynelatende greit i et par dager etterpå, før den plutselig kastet inn håndkleet.
Den vil altså ikke boote.

Ved power-push kommer alt av lys og vifter på, men skjermen er sort. Trykker jeg power igjen, slår den seg av umiddelbart. Har mao. ikke tilgang til BIOS heller.
Hører ingen skrapelyder eller andre skumle lyder.
Kan nevne at en av USB-portene ble smashet i sammenstøtet med gulvet, og en kan høre en bit rusle på innsiden et sted (noen form for kortslutning pga dette?)

Er det åpenbart hva som har streiket?

Det første som slår meg er at det er hovedkortet som nå koser seg i Valhall.
Tips, triks og andre innvendinger tas i mot.
(Garantien har selvfølgelig gått ut. (har forresten reiseforsikring))

Mvh Sumoivar
Tror du skal greie å lure til deg en ny PC ved hjelp av reiseforsikringen. Reiseforsikring gjelder i de fleste tilfeller med en gang du er utenfor hjemmet. En biltur rundt nabolaget gjelder som "reise".
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Når skjermen er helt svart når du booter, er det lys i skjermen? Så det blir på en måte grå-aktig? Altså lys men ikke bilde.
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Når skjermen er helt svart når du booter, er det lys i skjermen? Så det blir på en måte grå-aktig? Altså lys men ikke bilde.
Vis hele sitatet...

Nei, kullsvart hele tiden.

Sitat av plohg Vis innlegg
Tror du skal greie å lure til deg en ny PC ved hjelp av reiseforsikringen. Reiseforsikring gjelder i de fleste tilfeller med en gang du er utenfor hjemmet. En biltur rundt nabolaget gjelder som "reise".
Vis hele sitatet...
Er det virkelig ikke verre?
Sist endret av sumoivar; 1. april 2011 kl. 20:12.
Sitat av sumoivar Vis innlegg
Er det virkelig ikke verre?
Vis hele sitatet...
Spørs veldig på forsikringen din. Les villkårene for reiseforsikringen din og planlegg enn story ut ifra den. Om du ikke finner noe informasjon, så si at du mistet den ned på bussen eller lignende; om forsikringen din er brukbar så betaler du vel bare en minimal egenandel for å få den fikset.
når jeg spilte på min gamle acer aspire 6920g, så fikk jeg ikke opp bios eller noe av det, sendte den inn, og hovedkortet hadde røket.. Er vel ofte vanskelig og reparere selv, du får sende den inn et sted eller bruke litt garanti..
Hvis det ikke er noen synlige skader så leverer du den inn på reperasjon. Da blir det gratis..
2 års garanti og 5 års reklamasjon