Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 530
Hei! Så det er det at jeg var stoppet i kontroll og spytt test viste amfetamin og opioids, som jeg har aldri tatt før, og de kjørte meg på legevakt for å ta blodprøve. Dem tatt bare 2 av 4 flasker av blodet fordi politimannen sa det til en sykepleier (er det lovlig?) og det kommet tilbake med 0,0069 mikromol av thc.
Det er det at jeg har røyket `one hit` fra en joint fra venn ca 2-3 uker før de tatt meg på blodprøve, og jeg er sikker at jeg var mer enn edru når jeg kjørte bilen den dagen de tatt prøve. Det er også det at jeg mistet førerkort min ca 4 år siden fordi det samme grunn, men da var jeg faktisk `høy`, fordi jeg røyket samme dag som jeg kjørte, og det er jeg enig om. Jeg lærte `leksen` min og sluttet med røyking før jeg tatt ny førerprøve og lovet meg selv å aldri kjøre høyt igjen og jeg holdt meg veldig til det.
Så fikk jeg svar fra Politiet at det er 0,0069 mikromol og normalt det er en bot for sånn konsentrasjon, men fordi jeg hadde det samme straff før, jeg mister førerkort for ett år igjen. Jeg ville forstå det hvis jeg faktisk ville kjørt under påvirkning, men jeg var veldig edru i flere uker og de tar sertifikatet mitt igjen for bokstavelig talt noen rester som jeg til og med kunne puste inn mens jeg sto på bussholdeplassen ved siden av noen som røyker. Jeg føler høplås her og jeg ønsker å vite om noen hadde samme situasjon og klarte å holde lisensen etter å ha gått til retten? Takk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Høres veldig rart ut at du skulle være positiv etter ett hit 2-3 uker tidligere, for de fleste hadde det bare kunne vært påvist noen dager. Søk opp thc mikromol verdiene i lovdata