Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 139732
Gleder meg sinnsykt til episode 18! Når blir denne sendt i USA, norsk tid? og når kommer det første torrenten? i kveld, natt eller i morgen tidelig?
Neste Lost episode blir sendt i natt norsk tid, så torrenten dukker vel opp utpå morgenen en gang tipper jeg.
Har noen av dere sett den nyeste episoden? Er en liten forklaring i den.
hva tror dere?
Fy faen. Det var tura greier. Ble nettopp ferdig med ep18. Det hadde vært en ekstremt god forklaring. Enten har en av dem seriøse issues, eller så er han bare gæærn. Håper på sistnevnte, for det bør ikke være en så enkel forklaring. Unnlater navn så jeg ikke spoiler for de som ser på norsk lost.
Sist endret av Sinister; 6. april 2006 kl. 22:51.
Jeg forstod fint lite av gårdagens episode Enten så skal de vri huet på Hurley eller så er det oss de virkelig skal vri.

Forøvrig så var det veldig på tide at vi fikk litt innblikk i Hurleys verden for i det siste så har vi bare sett ham jakte berg-frosker og spist french dressing.
Tror ikke Hurleys problemer har noe med den store sammenhengen å gjøre.

Det var lite de egentlig fikk ut av han de holder fanget. Merkelig at de ikke spurte og gravde litt mer. Får håpe han sier noe mer neste episode...
Dårlige nyheter folkens

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166130

Blir vist enda en sesong. Det skal mye til for at jeg orker en sesong til.
Jeg syns at Lost har begynt å ta seg litt opp igjen i de senere episodene, men fy faen da, noen bør lære å slutte mens leken i det minste er sånn noenlunde god...

Desverre må jeg innrømme at jeg antageligvis kommer til å følge med på enda en sesong, bare for å ha noe å se fram til i uka.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er en _serie_. Det er ikke en miniserie og det er ikke en film.
Det finnes mange (helhets- og ikke episodebaserte) serier som har gått i både 10 og 20 år, og det finnes ingen klager på at dem fortsetter.

Problemet er at folk ser på serien på helt feile premisser, og at dem er ute etter en rask løsning på alle problemene; en quickfix. Jeg absolutt elsker at serien nøster opp i detaljer og historien etterhvert og samtidig kommer med nye problemstillinger som gjør at man gleder seg til neste episode.

Jeg hadde skålet i jomfrublod om jeg fikk vite at serien skulle fortsette i 10 sesonger til.
Ja, det hadde vært greit om de klarte å lage 10 sesonger til. Men, dette måtte de ha gjort uten at det hadde tapt seg, og uten forutsigbare hendelser (flere personer kommer til øyen, folk dør, osv.)

Hvis de hadde klart det, så ville det vært flott. Men det er begrenset hvor lenge de kan dra spenningen uten at det blir kjedelig.
Va litt merklige de siste sekundene i episode 18. Da vi såg at hun satt på det psykriatiske hjemmet. Har det noe med den store samenhengen å gjøre eller er det bare en del av hurlyes liv....
En ting man kan spør seg om ja
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
De klarer egentlig ikke å holde spenningen oppe like mye hele tiden.

Ta for eksempel Joey og alle de komiseriene.. Joda kjempe bra. Men en episode = ett tema og de blir ferdig med det, forsetter jo på neste episode men når det er komiserie så hvorfor ikke?, Det skal jo bare vær en serie som får deg til å le.

Så kan vi ta McGyver og CSI(NY whatever). Det er spenning men på en helt annen måte en lost.

Lost og kansje Supernatural er noe for seg selv. Supernatural, joda egentlig bare nye mysterier som må bli løst, men jeg synes det er mest fokusert på att man skal lage noe nytt hver gang og engentlig ikke att de prøver å finne faren sin. De kunne jo lagd episoder for all evighet fordi poenget er jo egentlig ikke att de prøver å finne faren sin men å hjelpe andre med spooki problemer.

Lost her har man x antall personer på en øy hvor vi får vite historien til noen av de og så kommer det nye mysterier eller blir oppklart noe på hvær episode + noe action. Måten de får oss freaker hekta på er ved å fortelle oss så lite som mulig slik vi må slik vi stadig får noe nytt å gruble på. Det er vel en av de første seriene som bruker denne tenkikken og på den måten så blir vi jo skeptiske på hvor lenge man kan bevare spenningen slik.

Jeg synes det går opp og ned på hvor spennende det er men kommer sikkert til å følge med til siste episode men kommer det 5 sesonger til og 10 pauser til så er det over og ut.. Da venter jeg til alle har komt ut og kjøper alle episodene på dvd ellernoe.

Får ikke sove om det var noen som lurte, pice out.
*edit*

Fikk vel bekreftet att Hurley hadde sett henne før da og hvorfor hun hadde peling på psykologi. Regner med att serien ender opp som "True Man Show" filmen jeg.

huff så mye skrivefeil av meg
Sist endret av Alphanio; 8. april 2006 kl. 01:59.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Oddgeirf
Va litt merklige de siste sekundene i episode 18. Da vi såg at hun satt på det psykriatiske hjemmet. Har det noe med den store samenhengen å gjøre eller er det bare en del av hurlyes liv....
En ting man kan spør seg om ja
Vis hele sitatet...
Min første reaksjon når jeg så henne sitte der var at hun hadde "stalked" Hurley og var forelska i ham eller noe i den duren.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager. Her har vi faktisk en serie hvor det IKKE er én hendelse - én episode.. I alle serier skjer det liksom en ting som er variasjon av samme tema i hver episode (Buffy: Nytt monster å drepe; Smallville: Ny freak å drepe; My name is earl: Ny ting å gjøre opp for), også skjer det kanskje noen småting som bidrar til helhetens historie (oftest skjer det meste i slutten og begynnelsen av sesongen). Lost er mer en sammenhengende historie. En hendelse kan godt strekke utover 2-4 episoder, og alt bidrar til historien som en helhet. La oss si at folk hadde fått det som de ville og det sluttet etter sesong 2.. Hva faen skulle de gjort? Skal det bare komme en fyr bort og si, ja.. øya var bare et ufrivilig sosialt eksperiment, sorry for alle folka som døde, bye-bye!
Tja. Serieskaperne har uttalt at de ville vise "monsteret" allerede i episode 4-5 i første sesong, men at de med vilje dro det ut når de så hvor populær serien ble. Bare et eksempel. Det sier vel seg selv at pengene de skal tjene går på bekostning av kvaliteten og spenningen i serien. De vet nå at de kan tjene uhorvelig masse penger, og det kommer de til å melke for det det er verdt.

Ikke tro at serien var planlagt slik den har blitt, den har blitt som den har blitt som et resultat av populariteten og mulighetene til å tjene store penger over lengre tid.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ble ikke episode 20 sendt natt til idag i USA? Har enda ikke sett noe til en torrent til denne episoden på piratebay. Før ble de ofte lagt opp torsdag morgen...
Sitat av Toak23
Ble ikke episode 20 sendt natt til idag i USA? Har enda ikke sett noe til en torrent til denne episoden på piratebay. Før ble de ofte lagt opp torsdag morgen...
Vis hele sitatet...
Nei.
Episode 20 kommer ikke før 3. Mai

Må si jeg begynner å bli lei alle disse pausene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ser ut til at det blir litt action i episode 20 Kan bli bra..
En kompis sa at Lost skal være i 6 sesonga til? Er det sant eller er det bare noe han sier..?
Det blir hvertfall en til.

Meldingen du har skrevet er for kort. Vennligst forleng meldingen din til minst 20 tegn.
Om lost går over 6 sesonger, så blir folk lei.. Folk har jo allerede begynnt å bli lei
Ahh.. lost har blitt mer og mer som hotel cæsar i det siste!
Å jeg forstår folk ikke enda skjønner at det ikke kan bli produsert så fort, at serien er en dramaserie, at dette ikke er Oz på en øde øy og at det blir lettere for seerene og tv-kanalen å sende det i Mai. Fordi ventetiden blir kortere, og siden Mai er sweeps-måned må ABC bruke hue å sende de siste episodene for å tjene penger. Pengene har ikke akkurat vokst de siste årene på ABC, det var Lost som reddet kanalen vist sammen med Alias.
Lost er den beste serien som noen gang har blitt vist på tv!
Lost er en kjempebra serie, men det kan bli litt kjedelig i blant. I hver episode blir kansje ett mysterium løst, mens fem nye kommer. Hvis det er som Cybergasm sier, at det blir en sesong til, så håper jeg det blir den siste.
Helt enig med Z10an, blir litt lei etterhvert. De klarer ikke holde spenningen oppe.
Sitat av angel
Lost er den beste serien som noen gang har blitt vist på tv!
Vis hele sitatet...
Har du sett noe annet enn Macgayver og Cheers i ditt liv?
The Simpsons? That 70's show? Friends? Seinfeld? 24? Alle disse er bedre enn LOST, LOST hadde vært bra som en mini-serie på 4-6 episoder...
Sitat av mainer
Har du sett noe annet enn Macgayver og Cheers i ditt liv?
The Simpsons? That 70's show? Friends? Seinfeld? 24? Alle disse er bedre enn LOST, LOST hadde vært bra som en mini-serie på 4-6 episoder...
Vis hele sitatet...
Hver sin smak. Personlig synes jeg lost er bra. De hadde en dårlig periode midt i sesong to, men jeg synes nå at de har tatt seg opp igjen, og de har lovet skikkelig bra episoder nå på slutten av sesong to hvor de avslører en del. Føler det har blitt "inn" å klage over at lost er kjedelig, bare fordi folk ikke tåler å ikke forstå hva som skjer på øya. Jeg gleder meg også til å få vite hva som ligger bak, men kan fint se to-tre sesonger til før mysteriene bør være oppklart.
Ok hva faen skjer nå?har Michael gått klikkamok?har han blitt lovet sønnen sin hvis han slipper han "other" typen løs?hvorfor drepe ana lusia og hu andre?

hvorfor skyte seg selv ? så ut som han skøyt seg i armen men
Lost kan være litt tregt til tider, men det er sånne episoder som den som ble sendt i usa inatt som gjør serien gøy, gleder meg virkelig til de siste episodene i sesongen nå

Sitat av frgz
Ok hva faen skjer nå?har Michael gått klikkamok?har han blitt lovet sønnen sin hvis han slipper han "other" typen løs?hvorfor drepe ana lusia og hu andre?

hvorfor skyte seg selv ? så ut som han skøyt seg i armen men
Vis hele sitatet...
Tipper han er lovet sønnen tilbake hvis han får Henry fri, ja. Han skjøt vel Ana Lusia for å kunne overbevise Jack og gjengen om at Henry fikk tak i våpenet når Ana Lusia skulle drepe Henry, og at han også skjøt Michal (men som ikke døde siden han bare traff han i armen), før han stakk? Ho Hugo-kjerringa var vel mer eller mindre et uhell.

Spennende uansett
Sist endret av zeth; 4. mai 2006 kl. 13:39.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
[COLOR=Gray]Tror det samme som zeth men en ting, om Michal ikke traff seg i armen og drepte seg selv så var det for å lure alle til å tro att "the others" fyren drepte alle slik att de ville starte ett "raid" på "the others" folka.. For det er vel mange som er ute etter hevn vist de tror att Henry tok alle .. Hehe.. Går raskt med lost nå for tiden og kansje enda raskere med Prison Break, det begynner og bli sykt..[/COLOR]
Sist endret av Alphanio; 5. mai 2006 kl. 18:25.
Fy faan.. for en utrolig bra episode..
Er helt enig i teorien til zeth/z10an.. Men kan også hende at han har blitt hjernevasket av the others. At han skal start et kaos og led dem rett i en felle. Eller kanskje other lovet å gi tilbake ungen til micheal hvis han lurte jack og de i fellen.. hvem vet!
Men en ting er sikkert.. ana lucia bør død! Ellers blir jeg mektig leg meg
Sitat av Chiba
ana lucia bør død! Ellers blir jeg mektig leg meg
Vis hele sitatet...
Hehe, det var min første tanke også! Men jeg føler det har vært så mye om henne i nyhetene osv at hun er blitt for viktig til at hun kan død så fort? Men lov å håpe
Litt kult med den slutten da... Satt igjen med tidenes største WTF-følelse, før jeg begynte å skrattle. Det kan godt ligge noe i den teorien som er nevnt over, men hvem vet, det er jo tross alt lost vi snakker om.
Prison break er bedre;P lol
men Lost er spennende;P
Zeth håper gud hører mine payers! Kanskje det har vært mye om henne i nyhetene fordi hun skal dø? ^^
Jaja.. håper de neste episodene lost(og prison break) blir like, hvis ikke mer, spennende
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Chiba
Ellers blir jeg mektig leg meg
Vis hele sitatet...
Vi har jo ikke fått sett pattene hennes enda
Etter denne episoden er det jo flere hundre prosent mindre sjangse for puling fremover i serien
nso: vil ikke se "pattene" hennes.. så lik så greit det
Å HERREgud...

Sykeste...mange episoder erre igjen av lost for denne sesongen?
Det skulle vært en lov mot å mase etter antall episoder i en sesong, antall episoder igjen, neste episode, osv. her på forumet. Damn, les resten av tråden da for søren....

F.eks:
http://www.pogdesign.co.uk/cat/
http://www.tv.com
Slapp av med deg. Har lest hvert eneste svar i denne tråden, men tenkte noen raske folk kunne svare. Og er btw enda teitere å skrive "FINN SJÆL" når du lett kunne svart siden du er allvitende

TV.com fant jeg ingen særlig oversikt på, men den andre linken viste av det var tre episoder til. Sto btw på TV.com at slutten kom til å bli skitspennende Dvs vi vil bli pinet _igjen_ gjennom hele sommerferien.
Det er igjen episodene
Three Minutes (går 17 mai i usa)
Live Together, Die Alone (24 mai i usa)

Så er det jo søple episoder som Destination Lost og Lost: Revelation da..

Men alt i alt er det 2 episoder igjen
Lost 221 eide ganske mye. Men nok en gang: tusen nye spørsmål.

jeg hadde blant annet sendt et brev gjennom den brevsendesaken "plz help us, we're trapped, ffs omg get ut out of here!"

Ble lei meg på slutten da..
Det er synd i hurley
Blir mer og mer spennende synes jeg!
Oioi! Ultra spennende
Men tipper de finner i et logg eller kamera at det var Micheal som skaut de og ikke Henry.. Men hadde håpet på at John skulle se at Henry ikke hadde trykket inn tallene når han printet loggen..
Lenge lev Ana Lucia's død!
Både Ana Lucia og Libby drept ja.... hehe, kanskje resten av crewet tenker seg om 2 ganger før de fyllekjører eller gjør noe annet faenskap da
Å herregud, sagt det før men, sier det igjen, å herregud!!

Tror den siste episoden blir spennende uten like! (blir det en to-timers?)

"Boat...BOAT!" Pärkele!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
[color=white]Det er han dedmond eller hva han heter som jeg tror sitter i båten. Siden han sprang når de vanlige folka kom til hatchen. Var ikke han en kar som reiste verden rundt?, Siden øya har supertiltrekningskraft til båter og fly så suger den vel til seg båten hans..[/color]
[color=#ffffff][/color]
[color=#ffffff]Fikk jo vite hvorfor michal gjorde det han gjorde.. Omtrent det jeg trodde [/color]
Sist endret av Alphanio; 19. mai 2006 kl. 15:27.
Worst episode ever!
Var ikke mye givende. Man kunne vell tenkt seg til alt innholdet i hele episoden, det eneste "nye" kom de siste 3 sekundene....som alltid.
Det er langt imellom de virkelig gode Lost-episodene.
Fin episode, sånn før sesong avsluttning.
Noen ting; Michael tok med seg de han fikk beskjed om(eller prøver), men, vet The others at de har med våpen? For de Michael sa, at det var bare en masse folk, og 2 menn som passa på en hatch, var alt av våpen de så. er jo faktisk sant. Og for å legge til, Iallefall Sawyer og Sayid har jo brukt et våpen før, så de er jo kanskje bedre trent?

Bare noen tanker : )