Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2846
Hei!

Har nettopp startet en nettbutikk som selger elektronikk og gadgets. Jeg hadde tenkt å lansere den om en ukes tid når alt er på plass, men kunne tenke meg å høre hva dere synes om designet, oppsettet, produktene etc før jeg lanserer.

Jeg bruker DIBS betalingssystem hvor kunden betaler med visa/mastercard. I tillegg er det satt opp et par kampanjer på google adwords og facebook som kjøres igang så fort som nettbutikken er oppe å går. Har også skrevet ut en del flyers til å henge opp på butikker/postkasser (hvor effektivt er dette?).

Så det jeg lurte på er om noen av dere har et par gode råd eller tips til endringer/utbedringer av nettbutikken før jeg setter i gang.

Link til nettbutikk: www.posytron.no
Sjekk ut denne tråden, tror den kan være til hjelp
Så nice ut og ganske ''clean''.
Ikke noe rotete og ser ganske bra ut med bare hvit, svart og grå.
Bra med fri frakt ettersom gadgets ikke trenger å koste så mye også!
Sist endret av Grådigpeisen; 21. juni 2013 kl. 11:16.
du skriver på www.polystron.no at polystron har hatt en enorm vekst hvordan har dette seg siden sjappa akkurat har startet ?
Trådstarter
8 2
Startet som ungdomsbedrift for et år siden. Da satset vi på å selge oss inn hos andre bedrifter. Fikk da en del salg gjennom bedrifter som ville ha produktene våre. Ble ikke noe veldig stort ut av dette, men brukte kapitalen til å starte nettbutikken.
OT:

Dere har Super Bass hodetelefoner til 199 kr inne på nettbutikken. Hvilken modell er egentlig dette? Hvem er produsenten bak?
http://www.posytron.no/produkt/elekt...-hodetelefoner
Dette ser bra ut, men siden du spør så er det kanskje en mangel på identitet på siden/firma. Mulig du klarer å tjene noe penger hvis dekningen deres er god, men det store volumet vil kanskje besøke andre sider. Det er den følelsen jeg sitter med nå.

Det at du opplyser om rask og gratis frakt gjør det veldig fristende å kjøpe kun f. eks ett minnekort.
Kan du (hole1990) tipse oss om HVA som er SÆRLIGE gode tilbud her?!

Pen side. Godt navn. Lite innhold.

Men en V E L D I G god start.
:-)
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Er det meningen at når man trykker på next at bilder flimrer og byttes tregt? Ellers, veldig fin nettside!
Syns det så ut som en flott nettside jeg! Og gratis frakt er jo alltid et pluss!
Men du kunne kanskje tatt deg tid til og skrive litt mer om produktene dine? Ser at det finnes noen produkter som ikke har et fullstending namn. F.eks disse Super Bass hodetelefonene som Obster linket til over her, hvilken modell av Super Bass hodetelefoner er det? Produsent? Dette kan være interessant for mange som vil kjøpe.
Så generisk, men helt OK ut. Har du implementert betaling gjennom PayPal? Om ikke; gjør det.
Trådstarter
8 2
Takk for tilbakemeldingene.

Alle våre produkter kommer fra 2 forksjellige fabrikker i kina. Har sendt mail til de om mer spesifikk informasjon om alle produktene så skal få skrevet litt mer info om produktene på nettbutikken når dette kommer.
Har ett tips ang den greia som kobles til vasken. Jeg antar ut ifra bildene at dette er kinagods. En kompis av meg driver med den slags import og fikk et søksmål da en av hans kunder hadde brukt en slik, eller så var det noe av det samme koblet til dusj, husker ikke helt i farten. Den gav iallefall lekkasje.
flott nettside.Tror jeg ville satset på flere produkter, men det er en fin start!
Håper du får det til !
Har du en avtale med posten ? holder på å lage en nettbutikk selv også helt andre produkter, lurte på hvordan folk gjør med portoen, går du til posten og sender vanlig eller har du en bedrift avtale ?
Trådstarter
8 2
Tusen takk!

Postkontoret ligger rett ved siden av lageret så jeg kommer til å sende det derfra. Har en bedriftsavtale med bring hvor jeg kun legger alle pakker i skranken så fakturerer de portoen hver fjortende dag. Kunne sendt deg email til hun som ordner med dette på pm om du vil det.

Er nysgjerrig jeg. Hva heter nettbutikken din og hvilke produkter er det du selger?
Hva med å skru roundness på menyboksene ned til 1-3px, og endre fonten i tekstblokkene? Prøv også å få til mer space i tekstblokkene. Gjerne tilpasset teksten i menyblokkene. Det er noe voldsomt rotete i headeren, tror det har noe med hakene; og plasseringen av "handlevogn", og "kasse". De bør kanskje stå litt under linjen, eller nøyaktig på linje med logoen i forhold til høyde fra bunn..

Og like mye space mellom tekstboksene og menyen som i hovedmenyen?
Likte siden, men dette var blodpriser. Jeg, og alle som har hørt om DX.com og lignende sider, kan importere stort sett alt du selger til en brøkdel av prisen.

Skjønner at man ikke kan selge billigere når man tilbyr gratis frakt, men sånn er det i norge.
Nettbutikken ser veldig bra ut. Selv om utvalget er begrenset. Bra jobbet.
Pluss for at dere sender ut nytt passord og ikke det gamle i klartekst

et par påpekninger:
I "tilbudsboksen" på forsiden har de ulike bildene tallet 0,1,2- Endre dette til 1,2.....osv?

Ikke bruk ordet "disse" om produktene dine. Det virker litt useriøst og er et språk barn ville brukt.

Noen produkter har produktbeskrivelse som starter med små bokstaver.

Under om-posytron, kan dere ha epost som klikkbar link.

Når man registrerer seg kan dere ha automatisk utfylling av poststed når man skriver inn postnummer
Sitat av Pope Vis innlegg
kan importere stort sett alt du selger til en brøkdel av prisen.
Vis hele sitatet...
«En brøkdel» taler ikke nødvendigvis i din favør.
Sist endret av immolo; 3. juli 2013 kl. 11:43.
Ryddig og fin side med grei layout! Har bare sjekket ut forsiden raskt, men la merke til noe som irriterte meg litt. Overgangen mellom de tre reklamebannerne på forsiden. Hvis du absolutt skal ha en overgang, ville jeg gått for en enklere en, "slide til siden" f.eks.
Headeren din blir kuttet på iPad. Da blir det "everingstid" og "tis frakt"

Det er forøvrig ikke nødvendig å skrive "ink mva" på alle varene. Alt av salg til private kunder i Norge skal være oppgitt ink mva, og det er noe alle tar som en selvfølge. Eventuelt kan du skrive på "om" siden at alle priser er oppgitt ink mva.

Fakta om tilkoblingen

- Strømkilde: Vann

- Material: Plastikk

- Tilkoblingsenhet diameter: 23.5 mm

- Dimensjon: 4 x 4 x 9 cm

- batterier inkludert
Vis hele sitatet...
Mine uthevinger.

Hvorfor er det med batterier dersom strømkunder er vann? Slike småting får meg alltid til å mistenke at det er noe snusk med siden (ref sider som selger alt for billige merkevarer eller lignende)

---
Bah, skal være strømkilder, ikke kunder, men sitter på iPad og blir autokorrigert
Sist endret av Cikey; 3. juli 2013 kl. 13:23.
Sitat av Pope Vis innlegg
Likte siden, men dette var blodpriser. Jeg, og alle som har hørt om DX.com og lignende sider, kan importere stort sett alt du selger til en brøkdel av prisen.

Skjønner at man ikke kan selge billigere når man tilbyr gratis frakt, men sånn er det i norge.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke mye hjelp i om det er noe du har lyst på innen rimelig tid. Finner jeg noe jeg har virkelig bruk for / lyst på, betaler jeg gjerne 100kr ekstra for å ha det hos meg innen en uke istedenfor en måned. Han må jo også stå ansvarlig dersom et produkt ikke fungerer, det er ikke like lett om selger er i Kina.
Sist endret av 10minutemail; 3. juli 2013 kl. 13:42.
Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Det er jo ikke mye hjelp i om det er noe du har lyst på innen rimelig tid. Finner jeg noe jeg har virkelig bruk for / lyst på, betaler jeg gjerne 100kr ekstra for å ha det hos meg innen en uke istedenfor en måned. Han må jo også stå ansvarlig dersom et produkt ikke fungerer, det er ikke like lett om selger er i Kina.
Vis hele sitatet...
Du har rett i begge deler.
Man betaler gjerne mer for raskere levering. Selv om ekspresspost fra Kina kan gå fort, kan det ikke måle seg med vanlig bedriftspakke innlands i Norge.
Men for min del er det sjeldent jeg trenger ting raskt som jeg ikke kan finne i butikk.

Gadgets er mer for moro og jeg kan som regel vente tiden det tar å sende fra Kina.

Det med garanti i Kina er i mine øyne stort sett bare tull.
Kineserene vet at du ikke gidder å returnere en vare som kostet en hundrelapp eller kanskje mindre. Dessuten har hvertfall DX gjort det ganske komplisert å få returnert varer. Du må først vente på svar fra kundesupport, noe som kan ta lang tid, og i tillegg er adressen til DX sitt lager i HK ganske kjip.

Returnerte en telefon som sluttet å virke en gang. Hørte aldri noe mer. Orket ikke bryderiet og kjøpte heller en ny i Norge.