Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 8132
Navbruker fra Moss
Har prøvd å søke på google men finner ikke ut hvor jeg kan sende en email og tipse om skattejuks ? , og noen som vet om skattemyndighetene har tid eller gidder å bry seg ?

Er snakk om en privat person som har juksa så hxn får igjen penger på skatten hxn ikke skulle ha hatt.
Navbruker fra Moss
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Finner ikke noe for Tips , kan kunn velge andre ting
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av LINNERN Vis innlegg
Finner ikke noe for Tips , kan kunn velge andre ting
Vis hele sitatet...
Skriv hva som helst til hvem som helst i "kontakt oss" er din info av interesse vil de følge den opp. men du får nok ingen belønning
Navbruker fra Moss
Trådstarter
Sitat av Gig Vis innlegg
Skriv hva som helst til hvem som helst i "kontakt oss" er din info av interesse vil de følge den opp. men du får nok ingen belønning
Vis hele sitatet...
Belønning er å gjøre min borgerplikt i å rapportere en skattesnyter , og jeg vil ikke at skattemyndighetene skal kontakte meg.. jeg vil tipse anonymt
Sitat av LINNERN Vis innlegg
Finner ikke noe for Tips , kan kunn velge andre ting
Vis hele sitatet...
Virkelig? Jeg blir rett og slett skeptisk til hva slags info du har å tilby når du på den siden ikke skjønner hvordan du kan tipse de.
Navbruker fra Moss
Trådstarter
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Virkelig? Jeg blir rett og slett skeptisk til hva slags info du har å tilby når du på den siden ikke skjønner hvordan du kan tipse de.
Vis hele sitatet...
Fant kunn en link tips til skattemyndighetene i nordnorge og det blir feil landsdel
Spiller ikke verdens største rolle hvor du tar kontakt med skattemyndighetene. De er flinke med å sende eposter internt i eget firma sånn at rette personen får det. Utrolig hva de klarer.
Er vel ikke så mye verre enn å skrive "Sjekk -navn- skattejuks" pluss litt om hvordan du vet om saken, på en lapp, legge i en konvolutt og poste til rett instans. Skriv gjerne rett og tydelig så det blir tatt seriøst.
veldig vanskelig å finne et sted å tipse fra...
https://skatteetaten.no/no/Om-skatte...db7c822ac28ffc

Her har du mailadresser til de ulike etatene:
http://skatteetaten.no/no/Om-skattee...t-med-vedlegg/

Skatt Øst:
Skatt Sør:
Skatt Midt-Norge:
Skatt Vest:
Skatt Nord:
Navbruker fra Moss
Trådstarter
Sitat av moan1244 Vis innlegg
veldig vanskelig å finne et sted å tipse fra...
https://skatteetaten.no/no/Om-skatte...db7c822ac28ffc

Her har du mailadresser til de ulike etatene:
http://skatteetaten.no/no/Om-skattee...t-med-vedlegg/

Skatt Øst:
Skatt Sør:
Skatt Midt-Norge:
Skatt Vest:
Skatt Nord:
Vis hele sitatet...
Takk for linkene
Bare hyggelig det
Av ren nysgjerrighet, hvor stor sum er det snakk om?
Svært så mye moralisering. Velferdstaten bygger i hovedsak på tillitt og at folk rapporterer de reelle verdiene. I mine øyne er det ganske grovt å drive med svart arbeid eller jukse med tallene og feilrapportere. Dette underbygger hele systemet vi har - og jeg er absolutt for at han rapporterer dette. Jeg ville helt klart gjort det samme selv, men heldigvis kjenner jeg ingen som synker så lavt at de driver med slikt. I hvertfall ikke av noen betydelig grad. (noen hundrelapper er det ikke noe vits i å henge seg opp i)
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Warz Vis innlegg
Du kan vel lage din egen jobb? Hvorfor må du absolutt ha en arbeidsgiver? Lær deg å lage noe som er nyttig for andre og start din egen business. Sliter selv med kroniske smerter og problemer, men jobber i hvertfall på egenhånd og tjener penger til livets opphold i stedet for å snylte på andre.
Vis hele sitatet...
Er det noe vits i å være en drittsekk mot han selv om han må få støtte fra staten for å leve? Har du tenkt på at han kanskje har det ganske vanskelig med halvparten av sine vitale funksjoner handikappet? Hvis han faktisk ikke klarer å arbeide og må få støtte fra NAV så gir jeg han med glede mine skattepenger!
Ikke alle klarer alt på ren viljestyrke sånn er det bare.