Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 843
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Hypotetisk sett:

Jeg går i Amsterdam en fin varm dag i August. Jeg har en sekk på ryggen som inneholder en Mac mens jeg jeg har 3000 NOK I Euro & Iphone 5 i lommen.

Jeg sier da til forsikringselskapet at jeg ble ranet, får jeg det dekket?


Ingen moralisering please.
Du må i såfall rapportere det først til politiet i Amsterdam for forsikringsselskapet ditt vil vel ha politirapporten. Om ingen finner noen grunn til å mistro din historie så vil du vel få utbetalt ja.
Du får ikke kontanter erstattet på forsikringa, men det andre får du nok, sålenge du anmelder og følger prosedyre og alt det der.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Du får ikke kontanter erstattet på forsikringa, men det andre får du nok, sålenge du anmelder og følger prosedyre og alt det der.
Vis hele sitatet...
Mistet en gang en lommebok med rett over 1500 i, og fikk det igjen på en eller annen forsikring.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Du får ikke kontanter erstattet på forsikringa, men det andre får du nok, sålenge du anmelder og følger prosedyre og alt det der.
Vis hele sitatet...
Folk må slutte å svare på ting de åpenbart ikke har greie på.

Hva du får dekket avhenger av din forsikring, men generelt har alle reiseforsikringer dekning for både kontanter og PC dersom du faktisk blir ranet.

I stedet for å stille et spørsmål her burde du sjekke hva DITT forsikringsselskap dekker.
Hvis jeg var deg, ville jeg bra tatt en telefon til forsikringsselskapet og hørt hvor mye de eventuelt dekker ved ran, for så å legge deg litt under det beløpet når du melder fra om ranet.
Jeg er usikker på om din iphone/mac kan brukes etter du har blitt ranet, men spør om det også for sikkerhets skyld.