Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1153
Jeg har en DELL bærebar, ca 3 år gammel nå, som begynner å bli skikkelig treig.
Har kjørt både Ad-aware og Norton på den flere ganger på rad, har 6GB leding mot 55GB totalt.
Prosessor på 1,60GHz og 256MB RAM.

I det sisste har den begynt å måtte jobbe skikkelig med å få gjort ting,
FireFox har en tendens til å "ikke svare" ganske ofte. og ofte bruker den lang tid på og åpne programmer som vanligvis tokk kort tid før.
Jeg kjører ikke mer en 3-4 FireFox vinduer, MSN og Macromedia Flash 8 vanligvis.

Så det jeg lurer på er om dere har noen forslag til hva jeg burde gjøre. jeg vet jeg burde kjøpe meg ny PC, men har ikke så mye penger for øyeblikket. Noen som vet om noen programer som kan hjelpe meg å få økt hastigheten. Eller noe jeg burde gjøre manuelt.

Takk på forhånd.
høres ut som at det er tid for og formatere PCn din.
Den letteste og mest effektive måten ville være å minst fordoble minnet. Firefox har blitt en minnesluk uten like etter at de gikk over til 1.0 og senere 2.0. Har fem tabs oppe nå og det tar 75MB ram, blir enda mer dramatisk hvis jeg åpner VG eller DB som også krever flash og annet dill.
Norton gjør den bare tregere enn den er :P

CCleaner er et bra program Men formatering er nok det beste i ditt tilfelle
Formatering, starte på nytt blanke ark. Føles som en ny pc
Det ville jo blitt 3. formateringen på denna pcen. Fines det en annen løsning? Som ikke innebærer å slette allt jeg har på pcen.
Koble PC'en til en annen PC med en del ledig plass, overfør det du vil ha, og formater, installer Windows på ny og defragmenter. Evt. brenn det du trenger ut på CD'er (tar litt tid...), eller kjøp/skaff deg en ekstern HD å legge tingene du trenger på.
Formater pc'n din.
- Som mange har sagt tidligere. Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje vurdere og kjøpe meg litt mer ram. 256 er vel litt lite nå til dags. (Bare min mening)

- Hadde jeg gjort. :D Last ned noen nye drivere hvertfall.
gå på kontrollpanel og på fjern og legg til programmer så fjerner du det du ikke vil ha mer. da blir den litt kjappere
For all del formater!
BTW: Er enig med adm.inter, 256mb ram er litt lite for at det skal gå nogenlunde fort/raskere.
jeg vet 256 er lite, men det er en bærebar så har ikke spandert no på å kjøpe ram til den.
Last ned CrapCleaner, det burde hjelpe litt på.
Eller om du har en hjemmeside:P Så kan du jo legge ut det du trenger av shit ute på den, og deretter formatere..
Sitat av Lassis
Last ned CrapCleaner, det burde hjelpe litt på.
Vis hele sitatet...
hva er det det gjør? og link?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av GuyWithHisComp
hva er det det gjør? og link?
Vis hele sitatet...
Her.










http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=

http://www.ccleaner.com/.

Det er dritbra. Fjerner alle unødvendige filer, som IE Temporary Files, Tømmer Utklippstavler osv osv.

Gjør ingen skade, med mindre du haker av noe nytt, og vis du kjør det bør du vite hva det er.

Men vis du bare kjører det og klikker på kjør, gjør det ingenting skadelig.
Beste antivirus++ må være bitdefender. Google it!

Jeg har en pc som er 6 år nå med 256 mb ram, 1,6 ghz og den funker for øyeblikket bedre enn dell xpsen til 36 tusen kroner (papsen sin, klikket helt!)