Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1403
Heisann.

Jeg har et problem med min nye hardisk jeg fikk til jul, en Samsung SP3514N 250G, Jeg har koblet den til, satt hardisken til slave, jeg finner den i "Enhentsbehandling" men den kommer ikke opp innpå "Min Datamaskin" slik at jeg kan gå innpå og lagre ting på den.

Hva kan jeg gjøre for og løse dette problemet?
Har du husket å gi den en stasjonsbokstav samt å formatere den?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Du må formatere harddisken først. Dette kan du gjøre via
Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling -> Diskbehandling
Trådstarter
83 0
Sitat av meitemark
Har du husket å gi den en stasjonsbokstav samt å formatere den?
Vis hele sitatet...
Hvis du kunne fortelle meg hvordan jeg gjør dette så hadde det vært fint
Gå inn på enhetsbehandling -> Diskbehandling -> Høyreklikk på den nye disken din og velg; Endre stasjonsbokstav etc.

Så setter du stasjonsbokstaven til noe randomt, og da skal det funke
Trådstarter
83 0
Sitat av Stickyshift
Du må formatere harddisken først. Dette kan du gjøre via
Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling -> Diskbehandling
Vis hele sitatet...
Jeg trykker på "initialiser disk", velger vilken disk som skal initialiseres og trykker OK, Ingenting skjer.

Noen som kan hjelpe?

Sitat av Lassis
Gå inn på enhetsbehandling -> Diskbehandling -> Høyreklikk på den nye disken din og velg; Endre stasjonsbokstav etc.

Så setter du stasjonsbokstaven til noe randomt, og da skal det funke
Vis hele sitatet...
Jeg får ikke opp noen mulighet til og endre navn, bare initialiser disk, når jeg trykker der skjer det ingenting.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har samme pronblem.
det er en samsung 320 sata2 hardisk. Den blir funnet i bios, men ikke i windows. Hardisken er satt til "slave". I "computer management" finner jeg den ikke, og heller ikke i min datamaskin.
Hva gjør jeg?
Har prøvd med enhetsbehandlig for å endre bokstav på disken, men jeg har ingen slik mulighet her iallefall.
Jeg har 2 hardisker i pc-en fra før, en sata, og en IDE. IDE-hardisken er delt i to stasjoner.
I enhetsbehandling finner jeg IDE-hardisken, Sata hardisken, og en hardisk som heter samsung, men jeg kan ikke endre noe der.
Hovedkortet støtter også Sata2.
Takker for svar og hjelp
Sist endret av B0mb3rm4n; 16. januar 2007 kl. 21:57.