Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1816
hei er det noen andre metoder à fà tilsendtt penger pà uten à ha bankort à jeg vil ikke bruke brev for den adressen jeg er pà à fà dem tilsendt heller.. er i spania
Btw.
Trådstarter
ja var det jeg tenkte pà men hvordan funker det?
Sitat av azoo Vis innlegg
ja var det jeg tenkte pà men hvordan funker det?
Vis hele sitatet...
Du kan da lese kan du ikke? Noen stikker inn på en filial her i Norge og overfører penger til deg gjennom en filial som befinner seg der du er...
Trådstarter
jo men det stàr bare ossen man Sender penger ikke ossen jeg som er i spania ossen jeg kan motta her?
Sitat av azoo Vis innlegg
jo men det stàr bare ossen man Sender penger ikke ossen jeg som er i spania ossen jeg kan motta her?
Vis hele sitatet...
Du får en nummerkode av senderen(den som overfører pengene) som du tar med til nærmeste Western Union-kontor i Spania. Der må du framvise pass og fortelle koden, og du får utbetalt beløpet som er overført minus 100 kroner i gebyr.
Gjetter helt villet nå, men Posten ? Vet ikke om det er så lurt å sende store summer da heller
pakk pengene inn i aluminiumsfolie, då ser ein ikkje dei viss ein prøver og lyse igjennom pakken. men ville gå for vesternunion
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av FpsDog Vis innlegg
pakk pengene inn i aluminiumsfolie, då ser ein ikkje dei viss ein prøver og lyse igjennom pakken. men ville gå for vesternunion
Vis hele sitatet...
Mente jeg så en serie på discovery om det er, og en ny teknologi som gjorde til at man kunne akkurat det. Hvordan den var og fungerte husker jeg ikke helt :S
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av dobby Vis innlegg
Du får en nummerkode av senderen(den som overfører pengene) som du tar med til nærmeste Western Union-kontor i Spania. Der må du framvise pass og fortelle koden, og du får utbetalt beløpet som er overført minus 100 kroner i gebyr.
Vis hele sitatet...
Vent! hvorfor pass egentlig? mà senderen skrive navnet og sànt til hvilken person det skal til eller? eller kan jeg bare mota koden og bruke hvem som helst med et ID som kan hente pengene for meg ..?
Pass fordi det er eneste gyldige norske legitimasjon utenfor Norge.
Trådstarter
ja men jeg mener at jeg har ikke pass da skjònner du vel? kan jeg bruke en anen venn som har et eller anet ID for à hente det for meg?
Sist endret av azoo; 16. juni 2010 kl. 19:48.
Uten pass får du problemer med og komme deg inn/ut av spania.
Trådstarter
ja men det er vel faen meg ikke det jeg spòr om vel? er det ingen her som kan lese eller....?
Jo for faen vi kan lese men hvis du skal snakke sånn som dette for faen så kan du faen meg gå en annen plass å få svar på spørsmålet ditt, hælvete!
Trådstarter
men jeg vil ikke ha det svaret som dere gir meg, det eneste jeg spòr om er om NOEN ANDRE MED ET ID som kan hente pengene for meg, eller er det sànn at den koden som penene kommer pà er til et spessielt navn eller noe????? sà enkelt er spòrsmàlet mitt. og jeg har faen meg ikke tenkt à komme tilbake til norge heller sà hvorfor gi meg sà dumme svar??
Nei, ingen som kan hente pengene FOR deg, det du kan gjøre er og sende pengene TIL noen som har gyldig ID.
Du får kode så tar du den med og viser i w.union banken der så får du utbetalt penger.

Så lengte en har kode,kan pengene utbetales
Sist endret av weritas478; 18. juni 2010 kl. 16:55.
Trådstarter
ja jeg har koden, skal pròve à fà hentet dem ut nà i dag men jeg har jo ingen id da...........
Normalt sett så funker det slik at den som sender pengene fra norge må sende de til deg om du har gyldig id iform av pass eller så må de sende dem til en kompis eller familie medlem av deg som har passet sitt.

Den som sender penger får en bekreftelses email fra Western Union hvor det står ett MTCN nummer og mengde penger som vil bli hentet. Av en eller annen grunn så skriver de som regel pengene i dollar.

Når mottaker kommer til luka så må han vise passet sitt og opplyse om MTCN nummeret og mengden med penger som han skal motta.
kjedelig streiting
Sitat av weritas478 Vis innlegg
Du får kode så tar du den med og viser i w.union banken der så får du utbetalt penger.

Så lengte en har kode,kan pengene utbetales
Vis hele sitatet...
Du må fylle ut et skjema med MTCN nr, senderens navn, by, land og muligens adresse. + Navn adresse by og land til mottaker(altså deg), deretter må du legitiminere deg i kassa.

I noen land kan man også bruke spørsmål og svar istedetfor at mottaker må vise ID, men tror ikke det er lov med transaksjoner til/fra Norge.