Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3318
har testa Hero med en kompis, det falt ikke helt i smak hos meg men... uansett så sa vi å lurte på et spørsmål ingen av oss kunne gi noe godt svar på... noen av dere kan?

er det farlig og koke opp dosa og lagre den i pumpa noen dager? må man liksom sette den med en gang?

bare noen meninger hadde vært knall

jeg er rusmisbruker ja. men spørsmålet mitt er gjeldende. jeg vet jo at stoffet helst ikke burde inntaes i heletatt.. men nå er det sånn at det desverre finnes mennesker her i verden som er rusavhengige..

dessuten var spørsmålet om man tilføyer noe ekstra risiko ved å koke opp for så å la det ligge noen dager...

spekulasjoner om jeg er rusmisbruker eller "dum i huet" har lite med spørsmålet mitt å gjøre..
Ring de som driver sprøyterommet og spør
Hvorfor kan ikke folk bare svare han på spørsmålet? istedenfor å gi han en moralpreken om hvorfor han ikke burde bruke herion. Han har jo selv nevnt at han er rusmisbruker.
Sitat av Sondre Vis innlegg
har testa Hero med en kompis, det falt ikke helt i smak hos meg men... uansett så sa vi å lurte på et spørsmål ingen av oss kunne gi noe godt svar på... noen av dere kan?

er det farlig og koke opp dosa og lagre den i pumpa noen dager? må man liksom sette den med en gang?

bare noen meninger hadde vært knall

jeg er rusmisbruker ja. men spørsmålet mitt er gjeldende. jeg vet jo at stoffet helst ikke burde inntaes i heletatt.. men nå er det sånn at det desverre finnes mennesker her i verden som er rusavhengige..

dessuten var spørsmålet om man tilføyer noe ekstra risiko ved å koke opp for så å la det ligge noen dager...

spekulasjoner om jeg er rusmisbruker eller "dum i huet" har lite med spørsmålet mitt å gjøre..
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen rakkettforsker, men jeg vil anta at lunka vann kan generere ganske lumske baselusker om det får ligge tilstrekkelig. Var jeg deg ville jeg kun skutt fersk, nykokt pulverheroin!

Til dere som moraliserer: rull inn puppen! Hva må en stakkars knærkis gjøre for å få svar på heroinspørsmål i dagens samfunn uten å få masse ideologiske fjortisser på nakken?
Du kan fryse sprøyten, i fryseren.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Nå har ikke jeg noen erfaring med stoffet i seg selv, men å skyte "gammelt" vann rett i blodomløpet, virker på meg som en veldig dårlig ide. Det skal ikke mange bakteriene til for å skape en infeksjon hvis du får dem rett i en blodåre. For ikke å snakke om bakterier som kan sette seg på sprøytespissen da jeg tipper du har sugd det opp med spissen som sitter på sprøyta.

Mitt råd: kast det. Mulig det går an å sterilisere det på nytt, men det tør jeg ikke uttale meg om.

Sitat av Geordie Vis innlegg
Du kan fryse sprøyten, i fryseren.
Vis hele sitatet...
Svært få bakterier drepes av å fryses ned. De går i dvale, ikke i graven. På en annen side tåler de dårlig temperaturer over 100 grader.
Riktig, men de bakteriene ville vært der om han satt skuddet nå også.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Geordie Vis innlegg
Riktig, men de bakteriene ville vært der om han satt skuddet nå også.
Vis hele sitatet...
Dannes det ikke bakterier i vann over tid? Jeg beklager min uvitenhet men jeg har ihvertfall alltid kokt opp minuttgammelt tevann på nytt, nettopp pga dette. En god forklaring ville gjort livet mitt betydelig enklere! (HINT)
Det vil ikke dannes helsefarlige bakterier i nykokt tevann etter noen få minutter med mindre du bor der hvor sykehus dumper amputasjonsrestene sine.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Du trenger ikke å bekymre deg om tevannet ditt. Kroppen har en Haug av forsvarsmekanismer mot bakterier som inntas oralt. Blandt annet et veldig syrlig miljø i magesekken som dreper mesteparten av baktereriene. Historien er en annen hvis du får bakterier rett inn i blodstrømmen der miljøet er ganske nøytralt i forhold og mye bedre vekstforhold for basilusker.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Graapho Vis innlegg
Dannes det ikke bakterier i vann over tid? Jeg beklager min uvitenhet men jeg har ihvertfall alltid kokt opp minuttgammelt tevann på nytt, nettopp pga dette. En god forklaring ville gjort livet mitt betydelig enklere! (HINT)
Vis hele sitatet...
Bakterier oppstår ikkje - dei er levande organismer som blir spalta av fra en lik bakterie, og deretter spiser næringsstoffer. Koker du vatn drep du så godt som alle, men det vil nok komme en del nye rimelig kjapt, frå lufta du puster i.

Ellers så er vel 99.9% av alle bakterier harmløse eller livsnødvendige for mennesker, og eg tipper på at en brukbar brøkdel av vekta vår er bakterier vi bærer rundt på
Når jeg har vært på hytteturer etc har jeg alltid kokt opp hjemme og tatt med meg ferdige skudd. Har aldri opplevd noe komplikasjoner ved dette. Meste er vel 5 dager. Uansett, hvis du har muligheten, kan du tilsette litt vann og gi det en kjapp oppkok, før du smeller`n.
Sitat av dukjærenorge Vis innlegg
Når jeg har vært på hytteturer etc har jeg alltid kokt opp hjemme og tatt med meg ferdige skudd. Har aldri opplevd noe komplikasjoner ved dette. Meste er vel 5 dager. Uansett, hvis du har muligheten, kan du tilsette litt vann og gi det en kjapp oppkok, før du smeller`n.
Vis hele sitatet...
Takk for svaret.. skjønner greia med vann og bakterier så en liten oppkok er kansje lurt, hvertfall om det er luft oxo i pumpa. siterer siste svaret for det var kort og godt et enkelt svar med en liten erfaring inn i bildet. ingen lang moralpreken og spekulasjoner hvorfor jeg lurer på hva. hvem som skal sette hvor, når det skal settes, hvorfor det skal settes, meningen med livet, osv osv...

Ps. Rusmiddel forumet er vel ikke stedet å prate moral uansett.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Takk for svaret.. skjønner greia med vann og bakterier så en liten oppkok er kansje lurt, hvertfall om det er luft oxo i pumpa. siterer siste svaret for det var kort og godt et enkelt svar med en liten erfaring inn i bildet. ingen lang moralpreken og spekulasjoner hvorfor jeg lurer på hva. hvem som skal sette hvor, når det skal settes, hvorfor det skal settes, meningen med livet, osv osv...

Ps. Rusmiddel forumet er vel ikke stedet å prate moral uansett.
Vis hele sitatet...
Ingen her som har skrevet noen moralpreken til deg, ikke engang Geordie hvorvidt jeg anser det. Det eneste som har blitt sagt er at det er veldig dumt å "leke med ilden", slik som det å "prøve" Hero er. En advarsel må man få lov til å komme med.

Kizzy deWiz
Sist endret av Kizzy deWiz; 12. november 2009 kl. 15:21.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Kizzy deWiz Vis innlegg
Ingen her som har skrevet noen moralpreken til deg, ikke engang Geordie hvorvidt jeg anser det. Det eneste som har blitt sagt er at det er veldig dumt å "leke med ilden", slik som det å "prøve" Hero er. En advarsel må man få lov til å komme med.

Kizzy deWiz
Vis hele sitatet...
I mine øyne har det vært mer moral enn relevant informasjon i denne tråden. Det er vel og bra at folk slenger med en velmenende formaning på slutten av et innlegg, men hvis de ikke har noe relevant å bidra med til tråden (i.e. svar på hva brukeren spør om) så kan de bare la være å skrive innlegget.
Sitat av Sondre Vis innlegg
siterer siste svaret for det var kort og godt et enkelt svar med en liten erfaring inn i bildet. ingen lang moralpreken og spekulasjoner hvorfor jeg lurer på hva. hvem som skal sette hvor, når det skal settes, hvorfor det skal settes, meningen med livet, osv osv...

Ps. Rusmiddel forumet er vel ikke stedet å prate moral uansett.
Vis hele sitatet...
Rusmiddelforumene er åpne for debatt om moral og etikk rundt stoffbruk, legalisering osv. Moraliserende poster derimot er ikke lov som du sier. Men en liten relevant advarsel, et råd eller tips er ikke det samme som moralisering mener jeg. Når jeg ber kameraten min kjøre forsiktig fordi det er glatt på veien er ikke det akkurat moralisering, og det synes jeg må være lov. Bare ikke flere kommer og gjentar det samme(men jeg snakker bare på vegne av meg selv, ingen andre og det kan godt hende crew er uenige). Vi har tross alt en brukermasse som spør om utrolig mange dumme, farlige og ugjennomtenkte ting på rusmiddelforumet. Skjønner dog at førsteposten min kan være litt i overkant.

Nå har jeg for øvrig også kommet med et forslag til spørsmålet ditt; Frys ned pumpene om du skal lagre dem en stund. Det er vanlig blant folk som boler eller bruker melanotan så med mindre heroin har egenskaper som av en eller annen grunn ikke tåler å bli fryst ned så er nok det tryggest.

Once reconstituted (mixed) with solution, the vial should be stored in the refrigerator. Alternatively, you can pre-load the desired dosage into syringes and freeze them - then when you wish to administer a dose, just unthaw one syringe (takes a few minutes)
Vis hele sitatet...
Tias: I mine øyne har det bare vært èn post, fra meg, som kunne virke moraliserende? Mens resten av postene var jo relevante. Bortsett fra de som poster at det ikke er lov å moralisere. Har vi forskjellige øyne eller har du slettet noen?
Du bør ikke lagre herionet ferdig utblandet i vann. Heroinet du får i Norge er stort sett veldig urent, og i tillegg til alle planterestene og biproduktene fra produksjonen, så vil et slikt produkt alltid inneholde en del bakterier. Disse bakteriene vil formere seg mye raskere når de løses i vann.

Bruk alltid injeksjonsvæske, ikke springvann. Ikke bruk sitronsyre til å løse opp heroinet, bruk heller askorbinsyre. Begge deler får du på apoteket.

du lagre det ferdig oppløst, så er rådet til Geordie en god løsning. Å fryse blandingen vil i stor grad (muligens fullstendig) forhindre bakteriene i å formere seg i vannet.

Sitat av Graapho Vis innlegg
Dannes det ikke bakterier i vann over tid? Jeg beklager min uvitenhet men jeg har ihvertfall alltid kokt opp minuttgammelt tevann på nytt, nettopp pga dette. En god forklaring ville gjort livet mitt betydelig enklere! (HINT)
Vis hele sitatet...
Minuttgammelt tevann? Hvorfor skulle det være noe farligere enn nykokt vann eller kaldt vann fra springen?
Sist endret av mentalmelt; 12. november 2009 kl. 18:33.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Minuttgammelt tevann? Hvorfor skulle det være noe farligere enn nykokt vann eller kaldt vann fra springen?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tenkte litt på det etterpå jeg også. Uheldigvis hadde det gått fem minutter...
Men bakteriene får vel bedre og bedre leveforhold jo lenger under hundre grader temperaturen senkes? I så fall vil minuttgammelt tevann ha større sjanse for å inneholde fæle bakterier enn helt nykokt vann.

Men, nok om det. Jeg setter fortsatt stor pris på om noen kan peke meg i retning lesestoff som kan opplyse meg, men er vel ikke vits i å fylle tråden med mer svada om mine manglende bakteriekunnskaper.
Hehe, jeg skjønner hva du har tenkt. Men kaldt vann fra springen vil jo uansett inneholde mye mer bakterier enn vann som nylig har vært kokt, og norsk springvann er jo ikke noe farlig =)
Har forhørt meg med en bruker, og lagre en sprøyte med heroin er helt grei, bare du koker den opp igjen før injection, det blir noen bakterier som har den følgen at du kan bli skikkelig Dårlig !!!! Men la heller Heroin være, og rus deg på mindre Farlige stoffer.
Han som fortalte meg dette, er av typen du ser rundt Oslo Sentralbane stasjon, og der vil du vel ikke ende opp ??? For sånn blir det, er bare et tids spørsmål det!!! Sånn er det bare sa han.
Så tenk deg godt om nå.
Og hva i alle dager får deg til å tro at en ihjelkokt sprøytenarkoman har fasiten på hvordan andre reagerer på rusmidler? Man må vel ikke akkurat være dekan i dop for å forstå at heroin ikke er bra for deg.
ta lighter å brenn på tuppen av pumpa så det ikke kommer noe luft inn, så tar du å biter av der du har brent å tar det opp i en ny pumpe
Sist endret av azoo; 15. november 2009 kl. 08:24.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Og hva i alle dager får deg til å tro at en ihjelkokt sprøytenarkoman har fasiten på hvordan andre reagerer på rusmidler? Man må vel ikke akkurat være dekan i dop for å forstå at heroin ikke er bra for deg.
Vis hele sitatet...
Hei Franklin.
Det er ikke snakk om noen "fasit" her, vedkommende lurt på hva som skjer om man lagre en ferdig sprøyte noen dager, og svaret på det, er at det ikke er bra. Så du trenger ike være så forferdelig Epple-Kjekk i trynet, alle vet vel at Heroin IKKE er bra for noen !!! Og en ihjelkokt sprøytenarkoman vet nok mere om dette, enn du og jeg gjør, men for all del, bare fortsett som verdensmester du.