Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2018
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar





Ja riksvåpenet er av en hyene
Sist endret av Kusetjuv; 25. oktober 2022 kl. 17:57.
Er ikke jurist, men å ha disse skiltene hjemme er lovlig, ja. Men å gå rundt med dem, kan være på kanten, og om du bruker dem for å på noen som helst måte utgi deg for å være offentlig tjenestemann er det veldig ulovlig.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Er ikke jurist, men å ha disse skiltene hjemme er lovlig, ja. Men å gå rundt med dem, kan være på kanten, og om du bruker dem for å på noen som helst måte utgi deg for å være offentlig tjenestemann er det veldig ulovlig.
Vis hele sitatet...
Hva med i en demonstrasjon?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge du ikke på noen måte utgir deg for å være politi, bør vel det gå greit.

Stiller du opp i politiuniform med det skiltet, sliter du nok.
Dette er nok ikke lovlig nei.
Om jeg husker rett så er det en paragraf som sier noe om at det ikke skal være etterlignet eller kunne forveksles med politiets effekter.
Og dette er helt "identisk" bare med andre ord og en liten vri på logoen.
Det er i hvert fall såpass likt at du bør være veldig forsiktig med hva
du foretar deg om du går med dette i offentligheten.
Sist endret av vindaloo; 26. oktober 2022 kl. 16:08.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Er ikke jurist, men å ha disse skiltene hjemme er lovlig, ja. Men å gå rundt med dem, kan være på kanten, og om du bruker dem for å på noen som helst måte utgi deg for å være offentlig tjenestemann er det veldig ulovlig.
Vis hele sitatet...
Så det er ulovlig fordi det lett kan forveksles med et norsk riksvåpen? Kan jeg ha bilde av noe annet enn hyena da?

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er i hvert fall såpass likt at du bør være veldig forsiktig med hva
du foretar deg om du går med dette i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Hehe, selvfølgelig.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er i hvert fall såpass likt at du bør være veldig forsiktig med hva
du foretar deg om du går med dette i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Sitat av 4asd13 Vis innlegg
Dette er nok ikke lovlig nei.
Om jeg husker rett så er det en paragraf som sier noe om at det ikke skal være etterlignet eller kunne forveksles med politiets effekter.
Og dette er helt "identisk" bare med andre ord og en liten vri på logoen.
Vis hele sitatet...

Hva kan jeg gjøre med logoen da?
Sist endret av Kusetjuv; 26. oktober 2022 kl. 21:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har en t-skjorte hvor det står POLET!
Hvor skriften er laget i politiets gamle logo fra nittitallet. Så det ser ut som det står POLETI.

Er denne også ulovlig?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg har en t-skjorte hvor det står POLET!
Hvor skriften er laget i politiets gamle logo fra nittitallet. Så det ser ut som det står POLETI.

Er denne også ulovlig?
Vis hele sitatet...
Det finnes vel ikke noen offisiell politi t-skjorte i motsetning til et skilt med et bestemt utseende så i utgangspunktet ikke,
men det er spesielt kombinasjonen av politi lignende effekter sammen med hvordan man opptrer som avgjør hva som er
ulovlig eller ikke.

Å late som man er politi er uansett ulovlig samme hva man har på seg.