Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3457
Satt her og lurte litt på hva som hadde skjedd vist jeg hadde vert på fylla og jeg hadde endt opp på pumping, hadde sykehuset kontaktet foreldrene mine eller kunne jeg sagt at jeg ønsker di ikke skal si noe? Er under 18 forresten.
Er du under 18 kan, og skal foreldre kontaktes.
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg
Satt her og lurte litt på hva som hadde skjedd vist jeg hadde vert på fylla og jeg hadde endt opp på pumping, hadde sykehuset kontaktet foreldrene mine eller kunne jeg sagt at jeg ønsker di ikke skal si noe? Er under 18 forresten.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke allerede har endt på pumping, ville jeg unngått å drikke så mye..
Da snakker vi bare om fjortissdrikking
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Det er vel bare hvis man blir sendt inn, hvis man bestiller time hos lege eller sykehus kan man kreve at de ikke skal si noe. Skjønner at du mest sannsynlig ikke kommer til å ringen inn og bestille en pumping, men jeg syntes det var greit å nevne
Sist endret av Ffojt; 5. september 2010 kl. 21:12.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Nightrox11 Vis innlegg
Hvis du ikke allerede har endt på pumping, ville jeg unngått å drikke så mye..
Da snakker vi bare om fjortissdrikking
Vis hele sitatet...
Er ikke det at jeg VILL på pumping, lurte bare på hva som hadde skjedd.
Hvorfor skulle ikke foreldrene dine kontaktes?
Politiet blir nok uansett koblet inn når du er under 18, så da blir foreldrene kontaktet, enten du vil det eller ikke =)
La meg si det enda enklere enn forrige gang: Om du på NOEN måte bryter Norsk lov og, eller, utsetter ditt eget liv for fare SKAL foresatte kontaktes! Dette kommer du deg ikke rundt, samme hvor mye du griner til politi / helsepersonell.

Om det derimot er snakk om en avtalt legetime / psykolog / psykiater, har de taushetsplikt. Så lenge de ikke tror det er fare for ditt liv, selvsagt.
Jeg var 18 og våknet opp til at foreldra mine satt fortvilte ved siden av sengen. Legene må ha gått igjennom mobilen min og ringt dem. Jeg hadde tatt en overdose. Regner med det samme hadde skjedd om jeg måtte pumpes pga alkohol. Legene gjør nok som de vil og kontakter pårørende om de føler det er det riktige.

Ved en legetime, time hos psykiater o.l. har de taushetsplikt så lenge du ikke forteller at du har tenkt å drepe noen eller deg selv. Regner med de har lov å bryte taushetsplikten om du forteller du har tenkt å begå ting som ran osv også.
De ringer foreldrene dine og det bør du være glad for.
Så klart blir de ringt. Du vil se grunnen til dette mye bedre etter hvert som du vokser til
Sitat av monged Vis innlegg
De ringer foreldrene dine og det bør du være glad for.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Der og da er man selvfølgelig kjemperedd for at foreldrene skal finne ut hva en driver med. Det er en helt naturlig reaksjon.

Men: Dersom du enten driver med/planlegger å bli helt sørpe kanon drita slik at det er stor fare for livet ditt, så har du sannsynligvis et alkohol/rusproblem som må løses.Og det før det kommer enda mer ut av kontroll. Du er under 18 år, og dermed er det dine foreldre som har ansvar for deg. Og nesten uansett hvor skuffede og sinte de blir, så er det 10000 ganger bedre enn at du går til helvete. Alle kan få et rusproblem, prøv så godt du kan å komme over skammen, dersom den er tilstede....

Jeg hadde definitivt ikke vært her jeg er i dag hvis mine foreldre ikke ble kontaktet. Ja, jeg fikk et hælvete i 1 uke, med cold turkey fra alkohol, hasj og en mengde forskjellige piller. Det var dog ikke abstinensene som var værst, men helvetet jeg fikk fra foreldrene mine. Sitte 1 uke med retrograd amnesi og prøve å komme på alt man har hatt i seg, hvor man har vært etc. Selv om jeg kan være uenig i måten de håndterte det på, så vet jeg at fordi de tok hånd om meg, så klarte jeg meg. Gikk på skolen uka etter jeg ble tatt, fikk noen timer hos psykolog og har siden ikke bruk noe annet enn "kun" koffein! :P
Alt jeg trengte var litt drahjelp og motivasjon..

Kanskje slightly offtopic, men trengte å skrive dette :P...
Sitat av Vargas Vis innlegg
Helt enig. Der og da er man selvfølgelig kjemperedd for at foreldrene skal finne ut hva en driver med. Det er en helt naturlig reaksjon.

Men: Dersom du enten driver med/planlegger å bli helt sørpe kanon drita slik at det er stor fare for livet ditt, så har du sannsynligvis et alkohol/rusproblem som må løses.Og det før det kommer enda mer ut av kontroll. Du er under 18 år, og dermed er det dine foreldre som har ansvar for deg. Og nesten uansett hvor skuffede og sinte de blir, så er det 10000 ganger bedre enn at du går til helvete. Alle kan få et rusproblem, prøv så godt du kan å komme over skammen, dersom den er tilstede....

Jeg hadde definitivt ikke vært her jeg er i dag hvis mine foreldre ikke ble kontaktet. Ja, jeg fikk et hælvete i 1 uke, med cold turkey fra alkohol, hasj og en mengde forskjellige piller. Det var dog ikke abstinensene som var værst, men helvetet jeg fikk fra foreldrene mine. Sitte 1 uke med retrograd amnesi og prøve å komme på alt man har hatt i seg, hvor man har vært etc. Selv om jeg kan være uenig i måten de håndterte det på, så vet jeg at fordi de tok hånd om meg, så klarte jeg meg. Gikk på skolen uka etter jeg ble tatt, fikk noen timer hos psykolog og har siden ikke bruk noe annet enn "kun" koffein! :P
Alt jeg trengte var litt drahjelp og motivasjon..

Kanskje slightly offtopic, men trengte å skrive dette :P...
Vis hele sitatet...
Har du ikke drukket NOE siden da? Hvor gammel er du nå?
Hvordan greier man egentlig å måtte bli pumpa av av altfor mye alkohol ?

Jeg har da drukket ekstremt mye, men det ender jo sefølgelig med når jeg har fått nok at jeg blir kvalm og må spy, så jeg kommer liksom aldri nivået hvor man må bli pumpa..
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Hvordan greier man egentlig å måtte bli pumpa av av altfor mye alkohol ?

Jeg har da drukket ekstremt mye, men det ender jo sefølgelig med når jeg har fått nok at jeg blir kvalm og må spy, så jeg kommer liksom aldri nivået hvor man må bli pumpa..
Vis hele sitatet...

1. SE PÅ MEG JEG KAN DRIKKE HEIMERT/VODKA/RANDOM SPRIT KJEMPEFORT SIDEN JEG ER SUPERKUL

2. ????
3. PROFIT!!!
Du må bli pumpa når du drikker så fort at du blir bevisstløs før du rekker å spy rett og slett. Har sett det skjedd flere ganger på diverse rølpe/fjortissfester.

Til trådstarter: hvis du frykter at du skal bli så full at du må pumpes, unngå sprit og husk å drikk litt vann innimellom. Avtal med en venn å passe på hverandre i løpet av kvelden.
jeg ble pumpa for noen år siden å dagen etter ble jeg satt på psykiatrisk avdeling i 1 dag :S
ja og foreldre ble kontakta
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av monged Vis innlegg
Har du ikke drukket NOE siden da? Hvor gammel er du nå?
Vis hele sitatet...
Har ikke rørt en dråpe alkohol, nei :P
Hverken jeg eller psykologen jeg gikk til tror at et lavt/moderat
alkoholforbruk ikke hadde vært noe problem, men jeg taper jo ikke noe på
å ikke drikke? Bortsett fra at det av og til frister litt med tanken på å kunne ta seg en drink. Men dette plager meg ikke i noen betydelig grad, så...

Er nå 18 år, var 17 i fjor da dette skjedde. Er vel litt over ett år siden :P
Sitat av Vargas Vis innlegg
Har ikke rørt en dråpe alkohol, nei :P
Hverken jeg eller psykologen jeg gikk til tror at et lavt/moderat
alkoholforbruk ikke hadde vært noe problem, men jeg taper jo ikke noe på
å ikke drikke? Bortsett fra at det av og til frister litt med tanken på å kunne ta seg en drink. Men dette plager meg ikke i noen betydelig grad, så...

Er nå 18 år, var 17 i fjor da dette skjedde. Er vel litt over ett år siden :P
Vis hele sitatet...
Wow, det står det respekt av! Tror ikke jeg hadde klart å kutta ut med drikke, ikke fordi det er avhengig, men fordi det gjør meg sosial og jovial Spesielt i vår alder 16-18 så er det veldig sånn: "drikker du ikke er du nørd"
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Wow, det står det respekt av! Tror ikke jeg hadde klart å kutta ut med drikke, ikke fordi det er avhengig, men fordi det gjør meg sosial og jovial Spesielt i vår alder 16-18 så er det veldig sånn: "drikker du ikke er du nørd"
Vis hele sitatet...
Det der er dessverre sant ja. Riktig nok tror jeg ikke jeg hadde klart å holde meg unna øl, det er så forbasket godt!
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Wow, det står det respekt av! Tror ikke jeg hadde klart å kutta ut med drikke, ikke fordi det er avhengig, men fordi det gjør meg sosial og jovial Spesielt i vår alder 16-18 så er det veldig sånn: "drikker du ikke er du nørd"
Vis hele sitatet...
Hehe, takker
Heldigvis er de fleste i vennekretsene mine over "drikk-for-å-være-kul"-perioden, så det er jo en god ting.

Nå har jeg også vært ærlig om mitt misbruk til de vennene som så meg på trynet rusa, tok vare på meg, og/eller som jeg føler fortjente en forklaring på hvorfor jeg oppførte meg så loka som jeg gjorde i fjor. Flere av dem som har litt innsikt i rusbruk/rusmisbruk over snittet til den vanlige binge-drinking nordmannen, så de forstår meg veldig godt, og er støttende. Jeg tåler jo selvsagt at folk drikker på fest eller hos kompiser i helgene, går jo ikke ann å bli helt moralnazi, så lenge de ikke drikker seg sanseløse (ikke noe problem det heller:P)

Det rare er at det eneste jeg "skulle ønske" at jeg kunne ta meg en sjelden gang i blant, er cannabis. Føler at det var det som skadet meg minst, og som jeg hadde mest kontroll over. Men, DERSOM jeg skulle gjøre dette, er det mange år fram i tid, helst etter en eventuell statlig markedsregulering....

Det værste med hele greia er vel egentlig at utrolig mange ser på folk som får problemer med rusbruken sin, som søppel (quote Krister Falck), som skitne narkomane som burde skytes eller sendes til en eller annen øy langt borte. Folk har så inhumane og krenkende holdninger at det er flaut. Dette henger jo en del sammen med at "narkotika" er ulovlig, og dermed umoralsk, egoistisk og idiotisk å bruke. eeh, ja, liiittt offtopic det siste her :P
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Sikkert sjanse for at barnevernet får en melding óg