Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1296
Vi feira nyttårsaften på øya, med perfekt utsikt over sundet til fjellfyrverkeriet.
Jeg filmet begivenheten med et gammelt Logitech Quickcam Web cam, akkompagnert med det klassiske stykket "1812 Overture" av The Trans-Siberian Orchestra.
Dette er for øverig låta som "V" spiller av mens han sprenger Palace of Westminster i filmen "V for vendetta".
Jeg synes jeg fikk musikken til å passe ganske bra til de største eksplosjonene rundt 2:50 ivertfall...

Konstruktiv kritikk motas med takk

http://www.youtube.com/watch?v=hbOSyfluowM
Jeg må beklage og si at dette ikke var noe særlig. Eneste grunnen til at jeg så så lenge som til 2:50 var at du hadde nevnt at det ble bra da, men heller ikke der var dette særlig imponerende.

Kvaliteten på filmen er alt for dårlig, og i den grad musikken tidvis treffer er det rene tilfeldigheter. Dett ville blitt en mye fetere musikkvideo dersom man hadde god kvalitet på filmen og valgte musikk som var tøff på egenhånd.

Grunnen til at denne scenen er så bra i V er at eksplosjonene er så bra koordinerte. Når de ikke treffer i det hele tatt blir det bare en et klassisk musikkstykke lagt over en dårlig video av fyrverkeri.

Tanken din er veldig god, men gjennomførelsen er dessverre under pari.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Skuffende. Dårlig bildekvalitet er alt jeg sier.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Jeg må innrømme at jeg orginalt satte opp videokameratet som et eksperiment, jeg ville se om det klarte å filme noe som helst og hvordan fyrverkeri hadde sett ut i "stop motion".
Ideen med å legge over musikk kom etterpå, da jeg fant ut at jeg ikke hadde tatt opp lyd, kun bilde.
Valget av musikk kopierte jeg fra "V" og med litt klipping ble høydepunktet i filmen synkronisert med høydepunktet i musikkstykket.

Hele filmen er et resultat av en rekke tilfeldigheter.

Hva burde jeg gjøre neste år?
Bedre kamera er et godt poeng, hadde ikke bedre kamera for hånden der og da. :/
Sist endret av Turbolego; 1. januar 2010 kl. 16:51.
Istedet for å starte å filme 15-30 min før 12, så kan du starte 1 min før.
Så kan du prøve å plassere deg på en plass der man ser at de bytter over ifra 2010 til 2011. (Grusbanan i dalen (til venstre for brua) er perfekt sted for noe slikt).
Så kan du ta det litt mer med ro når du skal kaste det hele inn i en film. Man fikk jo ikke med seg halvparten av det som ble sendt opp ifra fjellheisen. Det så sinnsykt mye bedre ut IRL enn på filmen din.

Og så er det jo såklart bedre kamera som kan klare å få med seg alt av farger og sånt
haha, syns den var artig jeg komisk. Digget musikken, fikk meg til å smile. Sorry men det der var så dårlig at det var bra ! KP

Sitat av Cikey Vis innlegg
Eneste grunnen til at jeg så så lenge som til 2:50
Vis hele sitatet...
haha, at du klarte
haha. når folk til å med ønsker deg død i comments på youtube er det virkelig ille as
Sist endret av azoo; 2. januar 2010 kl. 16:19.
Ble kanskje litt kjedelig / lang tid før det skjedde noe, og som sagt dårlig bildekvalitet. Noe var synced rett, men kunne vært enda bedre. Stå på.

Forresten en ganske kul kommentar du fikk ja.

"the most boring/bad video on youtube. not worth almost five minutes of my time. hope to see you dead sometime, cuz this really sucks."
Fra ca 3.10 og ut så var youtube filmen din helt ok. Men det før den var rimelig kjedelig ja. Så rådet til neste år er å starte filmingen litt senere så kan resultatet bli ganske brukbart.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av creavator Vis innlegg
Fra ca 3.10 og ut så var youtube filmen din helt ok. Men det før den var rimelig kjedelig ja. Så rådet til neste år er å starte filmingen litt senere så kan resultatet bli ganske brukbart.
Vis hele sitatet...
Så sant, så sant... men synes det ble litt teit å bare ha 30 sec. med høydepunktene... musikken trenger tid for å bygge seg opp til "klimaks"...

Bedre kamera skal jeg ivertfall ha neste gang.
bra video og passa med musikken:-)
einaste minus var bilde kvaliteten.
Sjekk ut filmen som er på nordlys. Mye bedre måte å gjøre det hele på
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Sjekk ut filmen som er på nordlys. Mye bedre måte å gjøre det hele på
Vis hele sitatet...
Du mener denne?

http://www.nordlys.no/nyheter/article4784612.ece

Joda, filmkvaliteten er mye bedre, men de har filmet fra bunnen og oppover mot fjellet.
Det er masse fyrverkeri noen meter fra kameraet som forstyrrer fyrverkeriet fra fjellet, og filmen får bare med seg deler av de største eksplosjonene.

Neste år: bedre kamera på samme sted, men med bedre synkronisering...