Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Blir 2005 et godt musikkår?
Ja 64 35,75%
Nei 28 15,64%
Muligens 71 39,66%
Vet ikke 16 8,94%
Stemmegivere: 179. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  92 4801
Hei folkens!

Et nytt år, ny musikk. Hva gleder vi oss til i år?

Det jeg gleder meg til dette året:

- ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead - Worlds Apart

- The Mars Volta - S/T (kommer bare ut på vinyl med en sang; Frances The Mute. Denne er ikke på FTM-albumet)

- The Mars Volta - Frances The Mute (CD og trippelvinyl - tjoho)

- El Caco - (albumnavn?)

- Jaga Jazzist - (albumnavn?)

- Sunn 0((( - (albumnavn? I samarbeid med norske Ulver)

- Motorpsycho - (så langt jeg vet bare rykter, men bandmedlemmene har visst sagt noe om sen vår eller tidlig sommer)

- Turboneger - Babylon Forever (turboneger er alltid kos, men er temmelig lei etter AD)

- JR Ewing - (albumtittel? Bandet skryter hemningsløst av den)

Og mange fler, som jeg ikke kommer på nå

Jeg kommer til å bruke sinnssykt mye penger dette året.
Sist endret av klarhimmel1234; 12. januar 2005 kl. 12:44.
Gleder meg til El Caco, indeed.
Sist endret av charz0r; 12. januar 2005 kl. 12:45.
Herlig engelsk Hehehe, El Caco blir så jævlig fett, den kommer i mars
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Jeg gleder meg til bandet mitt skal spille inn plate i år(forhåpentligvis(penger)). Eller gleder jeg meg sykt til Turbonegro. Skal på Quarten i år.
Kult, hva slags musikk spiller dere? Har du noen opptak? Håper jeg kommer meg på Quarten og, men vet ikke helt hvem som spiller enda. Greenday er ikke akkurat trekkplasteret her i gården (sjekk greenday-bildet på forsiden av quart.no, ler så jeg griner av bukken), men Foo Fighters med Dave Grohl veier så absolutt opp

Fiks en demo av bandet ditt, bare ta opp med en Minidisk fra miksebordet..
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Jeg vet. Vi skal ta opp en demo så snart som mulig, men vi har ikke tilgang til utstyr. Vi begynte nettopp, så vi spiller bare på forsterkere, og så øver vi sangen utenom. Går fint det.

Skal se hva jeg kan få til.

Edit: Vi spiller mest pop/rock. Noen sanger mer heavy enn andre.
Kaizers Orchestra og Mew kommer med nytt album

edit: Fant ut akkurat nå... Dave Matthews Band, favoritt bandet, slipper også et nytt studio album våren 2005
Sist endret av Morphy; 12. januar 2005 kl. 14:24.
Gleder meg til Roskilde i Ar som forhApentligvis blir like digg som ifjor, bAde musikalsk og ellers. Alle som skal pA festival burde seriOst tenke seg om fOr de velger noen annen festival (f.eks. Quarten)
Metallica gir ut sin film på DVD, og spiller inn nytt album i februar.

Stemmer det at Pink Floyd skal gi ut Pulse-DVD?
Aner ikke hva som er på tapeten hos mine favoritt artister, men hvis de kommer ut med et album eller to så blir jeg glad .
Det nye propagandhi albumet.
Gleder meg avsindig mye til Mastodon spiller på John Dee i mars. Fy faen i helvete satan så kick-ass det blir!
Jeg gleder meg til;
  • Turboneger
  • Motorpsycho!
  • En eventuell reise til Quart
Pretty Princess
Freaken's Avatar
gleder meg så sinnsykt til turboneger!

men litt sånn offtopic: acid, når dere har fått spilt inn demo, legger dere ut her da?
Litt offtopic kanskje, men noen som vet noe mer om det nye Dr.dre albummet som visstnok skal være på vei ?
I såfall gleder jeg meg til det
I tillegg håper jeg at jeg får tid til en tur på quarten i år
Gleder meg til:

Turboneger
Quart
Kaizers Orchestra
Litt offtopic:
Reis da heller til Roskilde folkens.
Sannsynligvis kommer de fleste artistene som skal spille på Quart til å spille på Roskilde.

7 gode grunner til å dra til Roskilde
  • Roskilde er billigere
  • Roksilde har flere artister
  • Roskilde har billigere og bedre øl
  • Folk snakker morsommere på roskilde
  • Du slipper å betale 15(!!) kr hver vei med bussen
  • Campen ligger ikke flere kilometer fra festivalområdet
  • Roskilde er større og det er mindre sjangs for at du treffer morra til en kamerat som er på ferie på sørlandet

Var på quarten i fjor og på roskilde i forfjor. En fordel med quarten er jo klart at det er kortere å reise, men dette tar du inn igjen på øl, mat og billett.
Så nå burde det vel ikke være noen tvil?

Selv gleder jeg meg til roskilde i år.
Sist endret av Carl Ottho; 12. januar 2005 kl. 15:53.
Jeg stemte nei fordi jeg, som mange andre, er av "alt var bedre før"-oppfatningen.

Likevel har jeg hørt noen rykter som får meg til å lysere på musikkåret 2005.

Nye album fra OutKast, Kanye West og Common kan bli spennende. Hvis i tillegg Daft Punk-skiva er i nærheten av like flott som "Discovery" kan det også bli kos.

Når det gjelder norske artister har jeg generelt lite peiling, men jeg må innrømme at nytt album fra Jaga Jazzist virker spennende.
Maiden konserten!
Within Temptation-konsert på Rockefeller den 4. februar
Har tre sanger fra det nye albumet til Turboneger og det høres spennende ut, meget spennende.
Nine inch nails kommer med ny CD
Jeg håper det kommer en sang som Dragostea Din Tei, som blir spilt på radioen og på svisj til folk vrir seg i smerte.

Håper også det kommer myyyyye bra trance!
Hørt at Moby skal komme med nytt album.
Ellers gleder jeg meg til Kanye West, Kaizers og Quarten
Forhåpentligvis blir ikke neste Moby like elendig som siste.. Chemical Brothers' nye er rett rundt hjørnet
Forhåpentligvis kommer Span ut med et nytt album.
Haha, virkelig noen som ønsker nytt Span? Tragiske greier spør du meg
Tragisk? Jeg liker dem. Og jeg håper de kommer ut med et nytt album.

Jeg kan vel synes at The Mars Volta er sugent, men det gjør jeg ikke, av den grunn at jeg ikke gidder å diskutere hva andre liker.
Dark Tranquillity slipper nytt album og opptrer på Betong 4. Mars, Metallica skal spille inn nytt album, og Some Kind Of Monster blir sluppet på DVD i Februar, samt Green Day på Quarten.

Kunne vært langt verre!
Opprinnelig postet av Raymond
Maiden konserten!
Vis hele sitatet...
Oje
- Madrugada - ??
- Dandy Warhols - ??
- Placebo - ??
- Kent - Du & Jag Döden
- Franz Ferdinand - ??
Sist endret av mcaroni; 12. januar 2005 kl. 18:48.
StarWars Ep3 20.mai (dog de siste filmene har sugd hardt så må en veteranen av en StarWars fanatist se denne trolige tragiske oppfølgeren)

EDIT:
Dette var musikk ja... hmm... må lære meg å lese.

Hmm... da blir det nok det nye Turboneger albumet gitt.
Sist endret av zpn*; 12. januar 2005 kl. 20:02.
Starwars Ep3 og musikk? Jeg ser ikke helt sammenhengen.
Gleder meg til Øyafestivalen i August.
Plater:
Turboneger
Moby
Kanye West
Franz Ferdinand
Roots Manuva
Queens Of The Stone Age
Pleasure
Kleen Cut(Neppe noe bra.)
F.em-1
Cast
Sonic Youth
Ozzy Osbourne
System Of A Down
Gorillaz(Rykte)
Judas Priest
Electric Light Orchestra
Jaga Jazzist
Jeg ser frem til konserter med Queen og U2. Og det nye albumet til Stones. Det skal nok bli et bra musikkår
Gleder meg bare til ett år med nye muligheter tar det som det kommer :P
The Mars Volta - Frances the Mute
Nytt Tool album kanskje? De er hvertfall i studio og jobber litt har jeg lest.
Nye Queens of the Stoneage albumet.

Roskilde blir også knallbra.
Queens Of The Stone Age kommer IKKE med nytt album. Dette er sjekket med bedreviterne innen musikk, nemlig Gusto og Mia Begge sa at de hadde splitta, jeg svarte med at de kommer med nytt album, og begge svarte med at Josh Homme og dama har starta nytt band, Queens, som gir ut ny plate. Jeg er fortsatt litt i tvil, da. Men men.

Kommer Sonic Youth med nytt album? Nå igjen? Så fett! De svikter aldri Dette blir gøy
"Daft Punk - Human After All" nytt album ute 21. Mars
nye qotsa skiva kommer 22 mars, sjekk sida dems for ny låt.

nye skiver fra dredg, ljungblut, chili peppers, frusciante og mars volta blant annet blir fett. Muligens en seigmen dvd på lur også. Av konserter har man rem og mars volta, og får håpe det kommer no snask på roskilde i år også
Opprinnelig postet av Waffel

- Turboneger - Babylon Forever (turboneger er alltid kos, men er temmelig lei etter AD)
Vis hele sitatet...
Samme her. AD og SL rocka, men er nokså lei. Gleder meg noe sykt.

Jeg gleder meg til quarten i år Jeg skal ha ukepass denne gangen.
Nye Porcupine Tree, Dredg, Tool, the Mars Volta, Green Carnation, Swallow the Sun, the Mars Volta på Rockefeller, Inferno Festival og mye mer.
Postet av wafflus
Queens Of The Stone Age kommer IKKE med nytt album. Dette er sjekket med bedreviterne innen musikk, nemlig Gusto og Mia Begge sa at de hadde splitta, jeg svarte med at de kommer med nytt album, og begge svarte med at Josh Homme og dama har starta nytt band, Queens, som gir ut ny plate. Jeg er fortsatt litt i tvil, da. Men men.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg også spekulerte i. Litt rart at et band som ble splittet pga internt hellvete skulle ta det opp igjen etter så kort tid, for så å slenge ut en ny plate.

Men, om ryktene stemmer så WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Greetings. Since I've been appointed QOTSA Spokesperson Of The Month for November 2004, I'd like to make the official announcement that the new QUEENS OF THE STONE AGE record entitled "Lullabies To Paralyze" will be released to all you fine folks on March 22, 2005. I know March may seem far off (to me anyway), but when the creative engine is chugging at full steam, it's hard to stop. In other words, songs are still being recorded as we speak. We've just put the finishing touches on "TheFun Machine Took A Shit & Died", which I think is a good title for a tune so strange. The session started out relatively normal, but then took a turn for the bizarre, once longtime friends Dean Ween, Chris Goss & Jesse "the devil" Hughes scarred this song with their musical branding irons.

As we re-vamp this site, there will be some growing pains, but don't trip, we're virtually done. As we "Do Stuff" we'll continue to give the "good" Dr. Insider as much information as we can (without spoiling anything), so she can pass it along. That means more photos, video clips, clops, and doo dad thingy type deals. Until we meet again,
Stay fresh.

--Troy Van Leeuwen
Vis hele sitatet...
Jo jeg mener også at Jim Stärk kommer med ny plate. Sikkert snart har jeg hørt.
Waffel: Er ikke sikkert at Sonic Youth kommer ut med ny plate.
Hørte det på absolutt underholding en gang for noen uker siden.
Konsert med U2, samt konsert med Mark Knopfler.
Nytt album av Paul McCartney. Dette kan bli bra.
Kommer ikke AC/DC med nytt album i år? Skal vist hete "Strap It On"
Satser på at Sliknot kommer til Norge igjen! "Subliminal Verses"-turneen kommer vel innom oslo, så da blir det nok en tur til opp. Må jo få sett de med bare Slipknot-fans i lokalet, og slippe Slayer
Jeg gleder meg til at de ytterst få gode konsertene på rockefeller har 18årsgrense på alt. Også gleder jeg meg til at gode band løses opp.

Sorry, måtte bruke særdeles dårlig sarkasme for å holde meg on-topic. Men det ser ikke ut til å være særlig mange lyspunkter dette året, som jeg vet om enda. Men jeg gleder meg til fortsatt (u)kontrolert bråk fra sprengte monitorer, svette lokaler og beinbrudd.
Big Bang kommer med ny skive som jeg ikke husker hva heter i farta. På Greni sitt gamle plateselskap faktisk :-)

EDIT: Sound On Sound er visst arbeidstittelen.
Sist endret av commie; 18. januar 2005 kl. 18:31.