Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1538
Jeg har en Avant 600w hjemmekino forsterker som jeg bestemte meg for å bruke til et pc-setup men klarer knapt leve med den statiske "shhhhhh" i bakgrunnen, støyen blir borte når jeg skrur av volumet på forsterkeren.

Har lest litt rundt og lurer på om det kan være fordi det ikke er jording på støpselet? Det er ikke høyttalerene i seg selv, har testet.

Jeg har aldri forventet mirakler fra et 5.1 anlegg til litt over 1000 lappen, men er det noen små ting som kan fjerne eller redusere denne støyen?

EDIT:
Her er specsa fra NetOnNet
Sist endret av knivibaguet; 15. august 2013 kl. 23:08.
Står forsterken på fullt, sett volumet fra PC på fullt og skru forsterkeren ned til passe volum?
Skru opp volumet på tven, eventuelt pc / mediaspiller etc. og sett heller ned lyden på forsterkeren i seg selv. (hvis du da ikke allerede har gjort det)
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Støyen kommer ikke fra pc, bruker RCA kabler men det burde ikke ha noe å si. Om jeg tar ut kablene er støyen der fortsatt. Støyen er fra man slår på forsterkeren :-/
Not a real gamer
retovio's Avatar
ligger strøm kabelen ved siden av høyttaler kablene? vist de gjør det flytt høyttalerkablene fra strømkabelen
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Det kan vere de ligger krysset over noen strøm kabler til skjermene ja... Kan man isolere med al-folie? Eller en ferite?
Sist endret av knivibaguet; 15. august 2013 kl. 23:30.