Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 6734
Jeg er sikker på at det er flere enn meg her som sliter no så sabla med å finne en fin gave til sin kjæreste eller nære venn, derfor tenkte jeg at denne posten kunne være en fin plass for idemyldring og hjelp til oss antimotebeviste raringer som ikke greier og oppholde seg i butikker med kø mer enn 2 minutter.

Var innom victoriarssecret.com siden hun nevnte en pysj hun ønsket seg men der var det totalt virrvarr for meg, å eneste jeg så var pene damer

Smykke har jeg kjøpt (tidligere)

Flere i samme båt? Forslag?

*EDIT*
Jeg tenker en gave mellom 700-4000 kroner. Money aint really the mather, men vil ikke overkjøpe så hun føler jeg har brukt for mye. U cant buy love.... muligens
Sist endret av EagleNest; 11. desember 2004 kl. 10:54.
Ipod Mini slår ann hos jenter.
Husk den må være rosa
Jepp, mp3 spiller er nok det en hver og enkel jente ønsker seg til jul i år.

Men hvis hun allerede har det, kan du jo satse på andre ting.
Som f.eks en ny mobiltelefon.

Du kan jo eventuelt spørre en av venninene hennes, kanskje de vet hva hun ønsker seg?
Jeg ville følt meg "overkjøpt" hvis jeg fikk en gave til 4000.. men det er meg det!

Jeg foreslår at du kjøper en rosa Creative Zen mp3-spiller. Eller den oransje, den liker jeg best!

KJøp i hvertfall noe nyttig. Hun blir sikkert glad for en 4000-kroners diamantring, men det er jo kjedelig da.

Edit: mitt forslag ble gammelt mens jeg skrev det
Flashback til Alle elsker Raymond da de feiret jul
Det slet hvertfall Raymond med at han måtte kjøpe noe bedre til henne, enn det han fikk av kona. Vet ikke om du er i samme bås? :P Men gavekort på massasje er vel ikke å forakte, karaokemaskin er noe som slår veldig bra ann hos jentene jeg kjenner. Vet ikke alder på damen din men
Lykke til!
"Go for it! hah! Can't say you didn't try huh!?"
Kjøp en LouisVuitton-veske. Tror du kan få en liten en til 3000-4000,-

Alle damers drøm :P

http://www.vuitton.com/
Hva med en bok?
blingbling...mer bling
SPA er alltid en populær greie!

Tenkte kanskje samboeren min skulle få følgende program til jul;

Wahwah spa program 2 1600,- 3,0t
1. Dødehavsinnpakning

2. Kroppsmassasje

3. Basis hudpleie

(info; http://www.wahwah.no/index.php)
hva liker hun å gjøre da? det er jo litt avgjørende for gave.

Mi liker å være ute å trene med hunde, og dermed ønsker hun seg klær som passer for en omgang med en hyperaktiv dobermann.

Generelt sett, uansett hvor kjedelig det er, så slår smykker ann.
Spa/massasje er også populært hvis hun bryr seg om utseende sitt.

rosa ipod mini har jeg tonnevis av jenter i butikken som sikler etter, samme med ny mobil.

parfyme er vel pop og, men allier deg med veninnner de vet alt!
Undertøy kanskje....sexleketøy ikke pop å pakke opp i lag med bestemor

eller noen kroner på en bsu konto, en start på leiligheten dere skal kjøpe i lag liksom
Pikant undertøy hær i gården ihvertfall
Jeg slipper heldigvis å kjøpe undertøy til min kjæreste. Hun foretrekker å gjøre det selv.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Tenker denne hadde gjort seg, evt denne, moro for to.
What do i get for my girl this christmas = Hva får jeg for dama mi denne julen?

Årlig hallik virksomhet.
Opprinnelig postet av Morphy
What do i get for my girl this christmas = Hva får jeg for dama mi denne julen?

Årlig hallik virksomhet.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke akkurat det det betyr You wish!
Opprinnelig postet av Cikey
SPA er alltid en populær greie!

Tenkte kanskje samboeren min skulle få følgende program til jul;

Wahwah spa program 2 1600,- 3,0t
1. Dødehavsinnpakning

2. Kroppsmassasje

3. Basis hudpleie

(info; http://www.wahwah.no/index.php)
Vis hele sitatet...
Vil hun ikke tro at du mener hun har stygg hud ?

Og Devine.. Tror du det er mange jenter som vil ha noe sex leketøy og slikt i julegave av typen ?
kjøp et gavekort så kan hu finne det hu vill selv, det blir hu sikkert gla for
nei, du må kjøpe en personelig gave.
ellers får hu førelsen av at du ikke kjenner henne.
Opprinnelig postet av moen
kjøp et gavekort så kan hu finne det hu vill selv, det blir hu sikkert gla for
Vis hele sitatet...
Fysj, blir jo nesten som å gi penger det.
skal du kjøpe Bling Bling, kjøp smykke... det slår altid an ;-)
Mobil blir litt standard vel? typisk bursdags gave det...
vanligvis hadde jeg selv ikke kjøpt gavekort.. det er bare dumt.
Hobby greier slår an...
finn på no dama di synes er fint til jul. ikke no eletrisk eller spesielt nyttig. det er mine råd værtfall...
Bare et godt tips: Dersom hun sier "jeg ønsker meg den pysjen fra victorias secret", og gir seg med det, er det best du får tak i den...
Opprinnelig postet av vell
Bare et godt tips: Dersom hun sier "jeg ønsker meg den pysjen fra victorias secret", og gir seg med det, er det best du får tak i den...
Vis hele sitatet...
Haha! Noen som har brent seg?

Noen som så bildet av den "elskovshusken"? Så ut som om han pulte henne i navlen... Tihi.
Tips: En liten søt ting hun kan ha på seg og vise fram, og en g-punktvibrator/dildo.
Har dere en lang historie sammen?

I såfall:

Lag en bok om deg og henne, ta for deg historien fra rett før dere ble et par, frem til i dag.

Bilder, kommentarer, spesielle hendelser etc. etc.

Av erfaring kan jeg si at det ikke slår feil.

Det trenger heller ikke koste allverden, men du må ha tid..

Som en ekstra liten sak, kan du jo dandere et anheng gjemt på siste side, som en liten ekstra-gave.
Dama sin ønskeliste (aldersgruppe 16):
1: Belte (og her går det i Lindberg og Tiger og annet dyrt dritt)
2: Parfyme ("bare" no sånn og sånn jeg ikke klarer å uttale engang som også "bare" koster no rundt der et sted)
3: Alt mulig som glitrer (men ikke gull for det er for gamle damer)

Skjønner at folket blir presset og/eller oppfordret til selvmord i disse trange tider
Opprinnelig postet av osWald
Har dere en lang historie sammen?

I såfall:

Lag en bok om deg og henne, ta for deg historien fra rett før dere ble et par, frem til i dag.

Bilder, kommentarer, spesielle hendelser etc. etc.

Av erfaring kan jeg si at det ikke slår feil.

Det trenger heller ikke koste allverden, men du må ha tid..

Som en ekstra liten sak, kan du jo dandere et anheng gjemt på siste side, som en liten ekstra-gave.
Vis hele sitatet...
Forslaget ditt var jo genialt. Tror denne gaven overgår alt som er nevnt i denne tråden!


edit:

Kan jo godt nevnte noen punkter fra dama sin ønskeliste:

Mp3 spiller.
Flatskjerm.
Parfyme;
Armani og La Coste. (Vet at de lukter jævlig godt av erfaring)
Bukse. (Baaah)
Tungepercing (Kule/stang)
Klær.
Penger.
Belte. (Fornarina, tror jeg :P)

Skal jeg kjøpe alt det der er jeg banka rott, men takk for at resten av ønskelista hennes er levert til moren og faren, også!

Et lite annet tips, hvis dama hele tiden sier at hun trenger å trene, men aldri gjør noe med det: Kjøp en sånn "elektrisk treningsmaskin." De som du får på TVShop, vet ikke om de virker, men gaven kan jo være utrolig morsom. Hvis hun ikke tror at du syns hun er feit. (Som jeg vet at jenter har jævlig lett for, dårlig selvtilitt er deres sterke side.)


Også litt offtopic:

Skal du ha noe som lukter godt selv, og som dama kommer til å elske, anbefaler jeg Dior Higher Energy. (Nam)

Lykke til med julegavene.

Sist endret av LasseTheDude; 12. desember 2004 kl. 00:09.
Mitt forslag er at du deler gaven din i tre:
1. En ting du vet hun vil ha! (For eksempel pysjen, kanskje en ting til da pysjen sikkert ikke er altfor dyr)
2. En personlig ting! (For eksempel osWald sitt forslag var bra! Trenger ikke koste noe som helst omtrent, men bør være noe som du har lagd selv og kanskje brukt litt tid på, for eksempel en bok om dere, et fotoalbum, en cd med sanger som er spesielle for forholdet osv.)
3. En opplevelse! (Kan være spa, men bør helst være noe dere gjør sammen. Spise middag på et koslig sted, et arrangement du vet hun vil like eller stelle i stand noe romantisk for henne. Bor du et sted med snø kan du jo grave ei snøhule, fylle den med telys og ha piknik?) Mulighetene er uendelige!
Dette regner jeg med blir å gjøre en annen dag enn julaften så i pakka legger du bare en lapp. Du trenger ikke skrive hva dere skal, bare gi noen svake hint slik at hun blir gående å lure, uten egentlig å ha sjans til å gjette det.

Men å bruke 4000 er nok som å kaste et par-tre av de i dass! Mange ting som er gratis, men som du lagt sjela di i vil bli minst like godt mottatt, hvis ikke bedre!
Sist endret av Bjornix; 12. desember 2004 kl. 00:34.
Jeg er totalt overveldet, mye karer her som tydligvis har ekstremt mye peiling på gaver i forhold til meg
Hun er foressten 19 år , og historien vår er ikke evig lang.. har drevet på i 7 måneder ca..

Den fotohistorie bok tingen høres ut som en genistrek men muligens noe jeg burde skaffe henne neste jul siden vi har lite bilder av oss sammen (begge 2 hater bilder) haha. Ellers har jeg fått MANGE gode råd her (utenom de med sexleketøyene).

Victorias secret pysj ble ekstremt vanskelig, aner ikke hvilke farger hun vil ha og aner ikke om jeg får det tilsendt før jul, var vell en smule sent ute.

Rosa ipod hørtes neimen ikke dumt ut, hun går mye til jobb, og hører på musikk om kveldene men har bare en RØTEN cdspiller/walkman som klikker hele tiden. Hun har lånt mp3 spillern min en stund nå..
også mobil trenger hun, hennes har vert av og på reperasjon lenge nå...

Men som noen nevnte her, jeg vil ha noe som er personlig.. noe som hun blir glad for, vil bruke/ha og i tillegg ikke hinter til eventuelle mangler med henne eller sier for lite at jeg er glad i henne.

Nå har jeg fått mange gode råd, så nå er andre ledd satt igang (innynde meg med veninnene for å sjekke om hun virkelig ville hatt noe slikt).

Takker så mye for hjelpen

Håper og tror at mange andre her også fikk litt hjelp.
Siden vi begge bor på en liten plass vil et spa være dumt.. må reise en stund for og komme dit.
Det viktigste kriteriet er jo at du har glede av gaven selv.. Du må selvsagt ikke la dette skinne gjennom, kjøp noe hun ønsker seg, men dropp smykker, parfymer osv... Hvilken glede har du av det? mp3 spiller er et godt forslag, den kan du nok låne av og til.. Sikker på at hun ikke ønsker seg en X-box eller en Tarrantino collection-box?

Det er ivertfall min mening...
Opprinnelig postet av moyd
Det viktigste kriteriet er jo at du har glede av gaven selv.. Du må selvsagt ikke la dette skinne gjennom, kjøp noe hun ønsker seg, men dropp smykker, parfymer osv... Hvilken glede har du av det? mp3 spiller er et godt forslag, den kan du nok låne av og til.. Sikker på at hun ikke ønsker seg en X-box eller en Tarrantino collection-box?

Det er ivertfall min mening...
Vis hele sitatet...
Er du syk i hodet ditt?
Moyd din mening er feil.

Det er i allefall min mening.
moyd:
eller ikke.
Du er min venn
niigu's Avatar
Kjøp karaokesett!
Det er morsomt å se hvor lett folk blir provosert, tsk tsk.

Men tenk på dette, når du kjøper en gave til henne til 4000,- etter at dere har vært sammen i 7 måneder, tenk på hvor du legger listen for fremtidige gavekjøp

Men fra litt spøk til alvor, det kommer helt ann på hvordan type jente hun er. Om hun liker klær og har ca 1000 par sko, så blir hun vel mest glad for sko, klær og slike ting (her mener jeg også litt overfladisk ). Om hun er litt mindre slik, så kan noe morsomt, følelsesfullt, spesielt, pluss mange andre følelser være det beste.

Mine tanker.
mp3 spiller eller ny mobil det er tingen. Viss hennes ikke virker. Det har hun både bruk for og har sikkert lyst på.
Opprinnelig postet av LasseTheDude
Er du syk i hodet ditt?
Vis hele sitatet...
Hehe.. godt mulig..
Følte nok for å provosere litt i den første posten min, men poenget står likevel.. I et valg mellom 2 gaver som kjæresten min hadde blitt like glad for velger jeg det som jeg har mest lyst på.. Hvorfor ikke?

Si at kjæresten din er indifferent til å få en stor rosa kosebamse til 1500 kr, eller en DVD-spiller, hvem velger da en bamse?

Edit:

Må bare legge til at jeg har selv kjøpt både smykker, parfymer, pysjamaser og kosebamser til samboeren min, men det var når hun ikke ønsket seg noe som jeg også hadde nytte av..

Siden jeg leser til eksamen i makroøkonomi kan jeg jo prøve å underbygge mine påstander faglig

Si at damen din har en nytte U=10 for både bamse og dvd-spiller. Ditt nyttenivå er U=0 for bamsen og U=5 for DVD-spilleren. Rasjonell som du er ønsker du selvsagt å maksimere samlet nytte og du velger dermed DVD-spilleren.
Sist endret av moyd; 12. desember 2004 kl. 23:48.
Opprinnelig postet av moyd
Hehe.. godt mulig..
Følte nok for å provosere litt i den første posten min, men poenget står likevel.. I et valg mellom 2 gaver som kjæresten min hadde blitt like glad for velger jeg det som jeg har mest lyst på.. Hvorfor ikke?

Si at kjæresten din er indifferent til å få en stor rosa kosebamse til 1500 kr, eller en DVD-spiller, hvem velger da en bamse?

Edit:

Må bare legge til at jeg har selv kjøpt både smykker, parfymer, pysjamaser og kosebamser til samboeren min, men det var når hun ikke ønsket seg noe som jeg også hadde nytte av..

Siden jeg leser til eksamen i makroøkonomi kan jeg jo prøve å underbygge mine påstander faglig

Si at damen din har en nytte U=10 for både bamse og dvd-spiller. Ditt nyttenivå er U=0 for bamsen og U=5 for DVD-spilleren. Rasjonell som du er ønsker du selvsagt å maksimere samlet nytte og du velger dermed DVD-spilleren.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker IKKE på meg selv når jeg skal kjøpe gave til dama!
jeg sliter også så sinnsykt med dette å kjøpe gave til dama.

hun er 16år, og vi har bestemt oss for å kjøpe for rundt 1000kr til hverandre.

syntes forslaget om å lage en sånn album med historen om fra dere traff hverandre til nå tiden liksom, var veldig bra! men det tar tid og jeg har lite tid her i juletiden. skulle ønske jeg kunne fått slik av henne!

men litt seriøst nå. syntes egentlig at det blir for teit av meg og gjøre som jeg alltid gjør, nemlig å dra med vennine hennes på handletur å kjøpe ting. da er det liksom ikke fra meg føler jeg.

parfyme er noe hun helt sikkert vil like, og som jeg sikkert kjøper til henne.

tror ikke hun vil ha slike elektriske hi-tech leker/utstyr.

noe flere forslag?

TRENGER SERIØST LITT HJELP HER, men vil at det skal være personlig.

PS! Julen nermer seg alt for fort..!
kan være lurt å gjøre iblandt... om hun feks øsnker seg alle ally mcbeal sesongene.. så kan du være ganske sikker å ende opp med å pine deg gjennom en sesong eller fem....
Opprinnelig postet av DrMatrix
jeg sliter også så sinnsykt med dette å kjøpe gave til dama.

hun er 16år, og vi har bestemt oss for å kjøpe for rundt 1000kr til hverandre.

syntes forslaget om å lage en sånn album med historen om fra dere traff hverandre til nå tiden liksom, var veldig bra! men det tar tid og jeg har lite tid her i juletiden. skulle ønske jeg kunne fått slik av henne!

men litt seriøst nå. syntes egentlig at det blir for teit av meg og gjøre som jeg alltid gjør, nemlig å dra med vennine hennes på handletur å kjøpe ting. da er det liksom ikke fra meg føler jeg.

parfyme er noe hun helt sikkert vil like, og som jeg sikkert kjøper til henne.

tror ikke hun vil ha slike elektriske hi-tech leker/utstyr.

noe flere forslag?

TRENGER SERIØST LITT HJELP HER, men vil at det skal være personlig.

PS! Julen nermer seg alt for fort..!
Vis hele sitatet...
Parfyme;
Armani og La Coste. (Vet at de lukter jævlig godt av erfaring)
Ta alt helt med ro.

Det du gjør er å vente til siste liten for så å stresse som faen. da kommer det rett fra hjertet.
jeg har kjøpt mp3spiller til rundt 2k, og jeg har en kompis som driver med forskjellig varianter av lakkering, så han skal skrive initialene våres innrammet i et hjerte smått og diskré på spillern for meg.. så blir det litt personlig preg på det.

fete beats.

Hva med en tur til syden? o_O
Opprinnelig postet av DrMatrix
jeg sliter også så sinnsykt med dette å kjøpe gave til dama.

hun er 16år, og vi har bestemt oss for å kjøpe for rundt 1000kr til hverandre.

syntes forslaget om å lage en sånn album med historen om fra dere traff hverandre til nå tiden liksom, var veldig bra! men det tar tid og jeg har lite tid her i juletiden. skulle ønske jeg kunne fått slik av henne!

men litt seriøst nå. syntes egentlig at det blir for teit av meg og gjøre som jeg alltid gjør, nemlig å dra med vennine hennes på handletur å kjøpe ting. da er det liksom ikke fra meg føler jeg.

parfyme er noe hun helt sikkert vil like, og som jeg sikkert kjøper til henne.

tror ikke hun vil ha slike elektriske hi-tech leker/utstyr.

noe flere forslag?

TRENGER SERIØST LITT HJELP HER, men vil at det skal være personlig.

PS! Julen nermer seg alt for fort..!
Vis hele sitatet...
Gjenntar mitt tidligere råd.

Først velvære som spa (eller noe annet på linken jeg postet) så en fin middag på byen etterpå! (Jenter elsker å vise seg frem når de føler seg vel...)
Opprinnelig postet av moyd

Siden jeg leser til eksamen i makroøkonomi kan jeg jo prøve å underbygge mine påstander faglig

Si at damen din har en nytte U=10 for både bamse og dvd-spiller. Ditt nyttenivå er U=0 for bamsen og U=5 for DVD-spilleren. Rasjonell som du er ønsker du selvsagt å maksimere samlet nytte og du velger dermed DVD-spilleren.
Vis hele sitatet...
Jeg er så jævlig glad jeg ikke er deg..

.. eller dama di for den saks skyld.
Kjøp "Sex and The City, the complete series" du. Den går rett hjem hos veldig mange jenter
Du er min venn
niigu's Avatar
Gjort et dårlig inntrykk av deg selv foran foreldrene? Kjøp en bibel; og vips!

Ellers må jeg nok rakke ned på Morten, og rakke opp på Cikey! Det er bedre at jenta føler seg vel en kveld og virkelig føle at du setter pris på henne og har lyst til å bruke tiden sammen med henne i romantiske settings! Grr..

-espen
Ja det er sant morten, den slår ann oss mange..
Du har skikkelig Draget ¨på damene eller hva?
nå var det veldig offtopic, men hvis du virkelig vil vite det, så er jeg og gusto nære venner.