Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 10642
Hei, ser at mange lurer på å kjøpe jallakopier av Iphone, så jeg tenkte jeg kunne dele min erfaring med en SciPhone i68+ fra dealextreme:
Pris: 742 kr + evnt. mva. (kom på 150 kr for meg)

Har hatt telefonen i 2 dager nå og er faktisk ganske fornøyd ! Telfefonen er skremmende lik iphone når det gjelder utseende. Har fått mange spørsmål som : "å, har du fått deg iphone". Telefonen er lettere enn iphonen (sikkert ikke et kvalitets tegn, haha) men den føles fin.

Touch skjermen er en del mindre sensitiv enn iphonen, så man må bruke tuppen av fingeren slik at man treffer litt med neglen, eller trykke hardt med fingeren (jeg foretrekker tuppen av fingern/neglen, da reagerer den kjempebra!). Mange synes sikkert dette høres kjett ut, men jeg synes det går kjempefint. Synes faktisk skjermen er blitt bedre etterhvert, men det kan jo ha noe med at man vender seg til den. Den har også en kalibreringsfunksjon jeg ikke har sjekka enda

Menyene er lett forståelige, har hørt folk klage på dette før, men dette må være endret i den nye frimwaren, for menyene jeg har nå er fine

Mp3 spilleren/shacke controlen fungerer fint. Artig og praktisk med shacke control. Shacke controlen var overaskende bra ! Noen sier sikkert "upraktisk når man går/jogger" , men NEI ! med en gang du trykker på "firkant tasten" og setter den i standby, eller navigerer bort fra mp3 spilleren skrur shacke controllen seg av. Man kan også bruke shacke controlen til å skifte bakgrunnsbilde. Dette er upraktisk, men du kan skru den av i settings (også mp3 shacke controllen) Ganske stort minus er at det ikke er standar minijack inngang, men det kan kjøpes overgang på ebay til 30 kr. (skal bestille snart)

Image vieweren desverre er ganske treig, og støtter ikke bilder over 1,7 mb .. DET er et stort minus. zoomina er dårlig, fordi bildet blir uklart og pixelert selv om det er et skarpt bilde som man kan zoome ganske mye i til vanlig.

"Slide to unlock" og "Slide to poweroff" funksjonen er kul og funker bra.

Taste nummer funksjonen er bra med store og fine taster og ser kul ut !

sms/mms: Sms skrivinga funker bra, man bommer litt på tastene i starten, men det vender man seg rask til (her må man bruke tuppen på fingern slik at du treffer litt med neglen) Har ikke testet ut mms enda, men ser den støtter det.

Video avspilleren ser ut til å funke ok, skal teste med egen video snart, så jeg veit åssen kvaliteten blir. De filmene som er på nå er uklare... Ganske kult å kunne snu telefonen i alle retninger og videoen følger med.

Dette er alt jeg kommer på å skrive nå. Alt i alt synes jeg dette er en veldig kul kopi av iphone som funker helt ok ! Jeg kjøpte denne telefonen fordi jeg ville ha en billig og stilig telefon, og det er det absolutt.

Det er bare å spørre om andre ting dere lurer på !




Sist endret av Atec; 22. mai 2009 kl. 17:16.
Hvilke musikk og video filfomater støtter den?
Er skjermen like god som på den orginale iPhone?
Hvilke spill er innstallert?
Kan man laste ned flere programmer til den?
Har den nettleser?
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvilke musikk og video filfomater støtter den?
Er skjermen like god som på den orginale iPhone?
Hvilke spill er innstallert?
Kan man laste ned flere programmer til den?
Har den nettleser?
Vis hele sitatet...
Støtter MP3, MP4 og 3GP
Har ikke en orginal iphone å sammenlikne med, men grafikken på menyen er helt klart dårligere, ikonene er bitte litt hakkete i hjørnene, men dette ser man ikke så godt. du kan jo se selv på det nederste bildet.
Spillene som følger med er på kinesisk, så for alt jeg veit kan de være bra, haha.
Ja, man kan laste ned en del programmer og spill ettersom den støtter java (ikke alle såklart, men en god del etter hva jeg har lest. Har prøvd å installere ett spill og det funka greit)
Trådstarter
Ja, den har nettleser, men støtter desverre ikke 3G nettverket...
Funker du æ, ø og å?
Sist endret av drittunge; 23. mai 2009 kl. 23:10.
Støtter den WLAN?
Det er skummelt lite _engelsk/norsk_ informasjon om disse japsetelefonene.
Trådstarter
Sitat av drittunge Vis innlegg
Funker du æ, ø og å?
Vis hele sitatet...
Det er en litt slitsom måte for å komme inn på en "meny" med æøå på, men dette gidder jeg aldri, så det blir den vanlige aa , ae osv. inntil jeg får sjekka ut om det finnes norsk frimware.

Sitat av Plohg
Støtter den WLAN?
Det er skummelt lite _engelsk/norsk_ informasjon om disse japsetelefonene.
Vis hele sitatet...
Det gjør den heller ikke desverre.. Altså liten mulighet for å bruke den på nett, men mindre du er spesielt glad i å vente ;P
Bare å spørre mere, hadde visst glemt å skrive en del i farta ser jeg :P
Sist endret av Atec; 23. mai 2009 kl. 23:21.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nei takke meg til kopier asså. Må bare si at jeg hadde heller betalt litt ekstra for en original iphone enn en kopi som åpenbart er ubrukelig.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Nei takke meg til kopier asså. Må bare si at jeg hadde heller betalt litt ekstra for en original iphone enn en kopi som åpenbart er ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Tja, 5300,- kontra 742,- er jo ikke så mye forskjell må jeg si.
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Nei takke meg til kopier asså. Må bare si at jeg hadde heller betalt litt ekstra for en original iphone enn en kopi som åpenbart er ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Her reagerer jeg på to ting.
1. Betale litt ekstra? Vi snakker om å betale om lag 4500kr ekstra her.
2. Kopien er ikke åpenbart ubrukelig. Den er meget brukbar som mobiltelefon.
▼ ... noen uker senere ... ▼
funker den med telenor?
Hvis du kjøper den i tilstanden "unlocked" så funker den med Telenor bj4rn3.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, jeg kjøpte den fra dealextreme.. men når jeg putter inn simkortet mitt (telenor) i slot 1.. så står det bare "insert sim 1" setter jeg den inn i slot 2 står det "no service" den registrerer at jeg setter inn sim kortet i sim 2, men funker verken å ringe, mota inkommende anrop, eller sende / mota sms. Jeg har telenor btw.
her er link til modellen av sciphone jeg kjøpte : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13241
Ei på jobben kjøpte seg en slik.
Jeg har hatt en 2G i ca. 1,5 år, og vel, det kan ikke akkurat sammenlignes.

Skjermen er uresponsiv
Dårlig kvalitet på skjermen
Null WLAN
Føles lett og billig i hånda
Ganske treig
Plutselig svarer den innkommende anrop, selv når den bare ligger på bordet (litt kjipt, siden mora til ho som eier den ringte, den ble svart, og ho hørte samtaler om min penis, mat og drikke)

Jeg ville heller kjøpt en brukt 2G til tilnærmet samme pris!
noen som kan hjelpe meg med å få telefonen min til å vike eller ?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei, åssen for man skrudd av den shakecontrollen på sciphone i68+? finner ikke det på menyen! er ganske iriterene at bakgrunnsbilde skifter hele tiden

Noen som kan hjelpe.send gjerne svar,hadde vært fint om noen kunne hjelpe og finne ut hvordan man skrur av shake controll på sciphone i68+
Har denne jeg også, var fornøyd i starten, men den er bare rett og slett en billig klone, blir drit lei den etterhvert.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg kjøper Sciphone herfra. Hvordan er prisen i andre butikker?
ikke for å stjele tråden, men jeg har en tante som skal til USA nå i slutten av juli, og jeg har så sykt lyst på iPhone 4, så jeg lurer på om jeg kan få henne til å kjøpe telefonen i USA til meg? utn at jeg skal få problemer?
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvor kjøpte du den sider har letet over alt på nettet og finner bare modeller som ikke ligner en prikk. Har tenkt å kjøpe i bursdags gave sjønner du men er ikkje villig til å kjøppe for 750 når du sa at kjøpte den 250 kroner. Så viss du kjøpte den på nettet så kunne jeg kansjke si hvilken nettside.
Sist endret av meitemark; 13. desember 2010 kl. 16:25. Grunn: fjernet gigantisk, unødvendig sitat
Sitat av goriii Vis innlegg
hvor kjøpte du den sider har letet over alt på nettet og finner bare modeller som ikke ligner en prikk. Har tenkt å kjøpe i bursdags gave sjønner du men er ikkje villig til å kjøppe for 750 når du sa at kjøpte den 250 kroner. Så viss du kjøpte den på nettet så kunne jeg kansjke si hvilken nettside.
Vis hele sitatet...
Les den første setningen

så jeg tenkte jeg kunne dele min erfaring med en SciPhone i68+ fra dealextreme:
Vis hele sitatet...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva faen er dette for noe drit?

Fikk nettopp en julepresang på forskudd.. åpner den i bilen på vei hem... ååh nei, er det en iphone klone? Fikk de nedsigene, men så ser jeg bak og der skinner det en fin apple logo og det står iphone 32 gb, Designed by Apple..bla bla bla.

Fikk de skam oppsigene fordi jeg tror det er en iphone 3G 32 gig... Så kommer jeg hjem og skjønner med en gang at neida.. dette var en sciphone i9xxx.
Sitat av Aninne Vis innlegg
ikke for å stjele tråden, men jeg har en tante som skal til USA nå i slutten av juli, og jeg har så sykt lyst på iPhone 4, så jeg lurer på om jeg kan få henne til å kjøpe telefonen i USA til meg? utn at jeg skal få problemer?
Vis hele sitatet...

Ja det kan du, men kjøp en som ikke er bundet