Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 986
Hadde en feilinnstalasjon av OpenWRT-firmware på Linksys WRT54GL-routeren min.. Den klikket halvveis, og det ble en korrukpt innstalasjon.. Fikk heldigvis fortsatt SSH'et inn til den, og prøvde å patche med nyere OpenWRT-firmware.. Den fikk installert virket det som, men ble bare stående på "reboot" i flere minutter.. Til slutt skrudde vi den av og på, men da ble den stående i oppstart.. Power-lyset blinker konstant, og har gjort det i hele natt nå.. Jeg får pinget routeren, men ikke SSH'et eller TELNET'et inn til den. Er det noe håp for routeren? Kan jeg få patchet den på nytt på ett vis? Eller er eneste utvei nå å kortslutte routeren for å formatere den helt? Har hørt det er risky.. Lett får å ødelegge den totalt.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Tror du må åpne routeren og koble deg til med JTAG. Søk i postene til ranvik så burde du finne ut hvordan du gjør det.
når du pinger den får du TTL=100 eller TTL=64 ?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
hjelper kun bruker tftp hvis den stopper i bootloadern , aka ttl=100 ved ping.

hvis den hopper rett til 64 med enn gang har du feil flash bootloadern så den står å henger der. (jtag er neste steg da)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ranvik Vis innlegg
hjelper kun bruker tftp hvis den stopper i bootloadern , aka ttl=100 ved ping.

hvis den hopper rett til 64 med enn gang har du feil flash bootloadern så den står å henger der. (jtag er neste steg da)
Vis hele sitatet...
Sitat av man ping
The TTL value of an IP packet represents the maximum number of IP routers that the packet can go through before being thrown away. In current practice you can expect each router in the Internet to decre-ment the TTL field by exactly one.
Vis hele sitatet...
På kva måte påverkar TTL denslags?
når den er i bootloadern svarer den med ttl=100 , mens har den starta loade software fra flash, så svarer den med ttl=64

vil si du kan lett se om tftp funker, default er boot wathe 5sek, vil si den venter på tftp i 5sek i bootloader. da svarer den på ttl=100.
Sist endret av ranvik; 18. juli 2009 kl. 21:01.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Et godt tips som jeg har lært på den harde måten når det gjelder alt som har eeproms er hvis flashing failer, _ALDRI_ reboot, før du har fått fikset flashen.

Godt råd å huske på iallefall.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Et godt tips som jeg har lært på den harde måten når det gjelder alt som har eeproms er hvis flashing failer, _ALDRI_ reboot, før du har fått fikset flashen.

Godt råd å huske på iallefall.
Vis hele sitatet...
beste er å ta FULL backup FØR flashe :-) så hvis alt går til helvete, så værtfall bruke den
Fikk ordnet det med TFTP. Takk for tips!


Men har en THOMSON ST546 SPEEDTOUCH og altså en Linksys med OpenWRT.. Nå står SPEEDTOUCH'en som DHCP-server og deler ut IP-adresser.. Men vil heller ha kun Linksysen til å gjøre det.. Gikk inn på Speedtouch'en og disablet DHCP, men det ble det ingen funk. Har nå prøvd å de fleste instillinger på Linksys'en og Speedtouchen føler jeg, for å få dette til.. Men fortsatt ikke hell..

Her er instillingene på speedtouchen hvor jeg har satt inn ip-adressen til Linksys-routeren. Jeg får da nett, men får ikke koblet til Webinterfacet til Linksysen, som ligger på 10.0.0.2. Sender meg bare til Speedtouchen.. SSH funker heller ikke..

Slik ser det ut:
http://bildr.no/thumb/452135.jpeg

Slik ser det ut på Linksysen:
http://bildr.no/thumb/452139.jpeg


Speedtouch: 10.0.0.1
Linksys: 10.0.0.2 (Denne jeg vil ha som DHCP-server)
Sist endret av Cryptography; 19. juli 2009 kl. 16:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sett modem i bridge mode, putt i WAN på Linksysen og konfigurer den med PPPoE eller Telenor-DHCP, alt etter som.
Da blir Speedtouchen kun brukt som bridge, og du kan bruke Linksysen som router, AP, DHCP-server, brannmur og alt det der.