Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3901
Hallo

Jeg kjøpte en Stun Gun da jeg var i Thailand. Utifra prisen anntok jeg at den ikke var så kraftig (1000 bath/200 nok), men når jeg søker rundt på internett står det at den er VELDIG kraftig.

Det er en JSJ-800TYPE med 1800 K VOLT. Vil det si 1800 volt eller 1,8 mill volt?

Jeg har ikke prøvd den på meg selv eller noen andre enda, og vil heller ikke gjøre det før jeg finner ut av hvor kraftig den er. Er det farlig å prøve den på noen eller meg selv?

Og hvordan er det med lover og den slags her i Norge?

Takk for svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1800kV = 1.800.000V.
Og nei, det er ikke lovlig.
Vil det være farlig å prøve den på seg selv/andre?
det er ikke W som dreper , det er A. Det har iallefall jeg hørt. Uansett, selvfølgelig innebærer det en risiko for hjertestopp ved bruk av slikte ting.
Nå har ikke jeg dårlig hjerte, så sånnsett burde det gå bra. Har sett en del videoer på YouTube, og det ser ut som om de bare får ganske vodt en liten stund. Hadde jo vært dumt å besvime og evt måtte på sykehus.
prøv den på leggen din isåfall, der har du relativt liten sjanse for den helt store strømgjennomgangen gjennom hjertet.

1,8 megavolt, det skal være nok til å slå ganske salige gnister mellom elektrodene
Ærlig talt, 1.8 megavolt? Ikke bruk den :P
Er ikke strengt tatt 1,8 megavolt på stunguns bare tull?

Og spelley, nå må du slutte og tulle. 1,8 megawatt hadde stekt deg til en liten kullbit, så jo W dreper. Kun høy spenning(V) derimot, det dreper vanligvis ikke.
Sist endret av hedningen; 8. juli 2009 kl. 17:22.
går fint å prøve den på deg selv (og andre ,selfølgelig med deres samtykke)
men det er jo ganske ubehagelig da
Digital nomade
trippy's Avatar
Ikke prøv den på deg selv, muskelen i armen din kommer til å bli sykt stram, og du kommer ikke till å klare å slippe taket :P
Hehe, sykt :P Ser ut til at jeg kan stønne kompisen min i f. eks armen i 1 sekund, da skal det gå bra virker det som. Tror jeg unnersøker litt mer først. Takk for alle svar. Tror det greieste hadde vært å selge den. Er det noen som vet hvor mye jeg kunne fått for den?
Sitat av Fisesniken Vis innlegg
Hehe, sykt :P Ser ut til at jeg kan stønne kompisen min i f. eks armen i 1 sekund, da skal det gå bra virker det som. Tror jeg unnersøker litt mer først. Takk for alle svar. Tror det greieste hadde vært å selge den. Er det noen som vet hvor mye jeg kunne fått for den?
Vis hele sitatet...
Lever den til politiet under våpenamnesti. Det er svært ulovlig med slikt i Norge, du blir straffet for brudd på våpenloven.

Hvis du selger den har du ingen oversikt over hva den blir brukt til i fremtiden. Ran, vold, torpedovirksomhet. Du vil få en svært streng straff for å selge et slikt våpen.
Sist endret av Kaunda; 9. juli 2009 kl. 12:34.
Det hørtes veeeeeldig mye ut.
Støtter Kaunda her selv om jeg liker slike ting selv. Men denne hørtes litt for farlig ut.
Har aldri sett tazere over 1,2 mill volt.
Jeg har en på 950.000 volt...
Min har en sikring man fester rundt armen (om noen tar fra deg stun-gun'en er den ubrukelig)
Så har man en av og på knapp
I tilleg er der en power knapp der man får liv i den.
den smeller godt når man treffer... både i bein og armer.. jævlig vondt i magen.
http://img301.imageshack.us/img301/391/cimg1178x.jpg


Sjekk ut youtube, ligger plenty av filmer med folk som blir stunnet...

Her feks: 2.8 million volt
http://www.youtube.com/watch?v=VOTHC...eature=related
Sist endret av t33zr; 9. juli 2009 kl. 12:53.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Lever den til politiet under våpenamnesti. Det er svært ulovlig med slikt i Norge, du blir straffet for brudd på våpenloven.

Hvis du selger den har du ingen oversikt over hva den blir brukt til i fremtiden. Ran, vold, torpedovirksomhet. Du vil få en svært streng straff for å selge et slikt våpen.
Vis hele sitatet...
lol, jeg hadde, aldri gitt fra meg noe jeg hadde kjøpt for 200 kr. så kan du få solgt den for minst 500 kr. kanskje du kan få rundt 700 for den vis du er heldig
Sitat av Tommyboy111 Vis innlegg
lol, jeg hadde, aldri gitt fra meg noe jeg hadde kjøpt for 200 kr. så kan du få solgt den for minst 500 kr. kanskje du kan få rundt 700 for den vis du er heldig
Vis hele sitatet...
men nå har det seg sånn at det er ulovlig og oppevare og selge slike våpen da.
heldig hvis du får solgt den for 700? dum du, du får solgt den for mye mer enn det.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Lever den til politiet under våpenamnesti. Det er svært ulovlig med slikt i Norge, du blir straffet for brudd på våpenloven.

Hvis du selger den har du ingen oversikt over hva den blir brukt til i fremtiden. Ran, vold, torpedovirksomhet. Du vil få en svært streng straff for å selge et slikt våpen.
Vis hele sitatet...
Hvordan i huleste kan han levere under den inn under et våpenamnesti som varte til ifjor høst ? ( wikipedia ) At det er brudd på våpenloven å besitte/erverve vil jo bety det at å spasere inn på stasjonen med den nå ihvertfall vil medføre en bot og en skjennepreken, eller tar jeg feil ?

Du som jobber der kan jo svare på det, men jeg må si det virker besynderlig at du ber han gjøre nettopp dette. Allikevel er jeg enig med deg i en ting, selge den blir feil. Kanskje gitt skiten vekk til en god kamerat jeg følte hadde bruk for den...